Jammer dat jij geen architect bent. Liet ik mooi bij jou mijn huis uittekenen en ontwerpen, krijg bij jou gratis de tekening mee, want een vergoeding vragen is natuurlijk uit den boze!Een vergoeding vragen is natuurlijk uit den boze.
KS
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Jammer dat jij geen architect bent. Liet ik mooi bij jou mijn huis uittekenen en ontwerpen, krijg bij jou gratis de tekening mee, want een vergoeding vragen is natuurlijk uit den boze!Een vergoeding vragen is natuurlijk uit den boze.
In de huidige keukenmarkt is dit niet te doen. Als alle bedrijven nu af gaan spreken dat ze bijvoorbeeld een rekenvergoeding gaan vragen, adverteert er morgen weer een bedrijf dat het bij hun gratis is. Ik ben voor rekenvergoeding, alleen niet haalbaar in huidige keukenbranche!Hoe kijkt u daar tegenaan?
Zou u als verkoper dit doen? Zou u als consument dit betalen
Prima, mee eens, maar dan wil ik niet dat deze bemiddeling via een winkel loopt en dat je dan het bedrag terugkrijgt wanneer je bij die winkel koopt. Dat vind ik een beetje belangenverstrengeling.Eigenlijk draait het om één belangrijk ding : "ik doe werk en die klant gaat met mijn werk shoppen."
Een " keuken-ontwerp"????? Waar hebben we het in vredesnaam over? Een keukenontwerp is niets meer of minder dan een vooraf aangegeven ruimte opvullen met keukenkastjes. Lekker belangrijk. Dat kan inderdaad elke boer. Wat is er trouwens mis met een boer? Wordt hier nogal negatief overgedaan. Maar dat terzijde, we hadden het over keukens. Je kunt je werk net zo belangrijk maken als je wilt, Maar om nou een keukenverkoper te vergelijken met een architect gaat toch wel even veel te ver. (nee ik ben geen architect) Een klant kan zelf wel uitzoeken wat voor keuken hij / zij wil, dat gaat toch voornamelijk om de kleur en de vorm e.d. Kwaliteit zie je er ook in twee minuten vanaf, troep kun je zo onderscheiden dus waar hebben we het over. En van de werking van de inbouw-toestellen hebben de meeste keukenverkopers echt geen kaas gegeten, vraag maar eens waarom je die inbouw wasmachine moet kopen en niet die andere, dan krijg je toch een ***-verhaal bij de meesten.
Ik heb heel wat "keuken-ontwerpen gezien, en die blinken in het algemeen niet uit in "logisch opstellen" evenals de badkamers die de keuken-verkopers er vaak "even bij doen".
Beste klanten, een keuken samenstellen kun je best zelf, het enige waar je de verkoper voor nodig hebt is de prijs. Voor de rest probeert hij je toch te verkopen waar hij het meest aan verdient. Als hij wat anders zegt dan liegt ie.
Vr Gr Berna
pickles is vermoedelijk keukenverkoper en errug snel op het pikkie getrapt? Meestal geeft men bovenstaande reacties als de andere spreken dicht bij de waarheid zit.Typisch voorbeeld van een rund.....
Waarschijnlijk een slecht huwelijk en errug overtuigd van zichzelf (als enige...)