LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vreselijke scarlet provider

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
R.E.Klaarmond

vreselijke scarlet provider

Ongelezen bericht door R.E.Klaarmond »

mijnheer, hierbij een ernstige klacht over scarlet.Ik heb n.l. sinds 15 augustus 2005 geen vaste telefoonverbinding.Na herhaaldelijk hun zogenaamde klantenservice proberen te bellen met mijn dure 06 nr, waar je constant 22 wachtende voor je hebt na 45 min ben je 3de wachtende, dan wordt je plotseling verbroken.Als je ze na een hele dag ploeteren eindelijk te pakken heb gekregen dan geven ze je een technische oplossing van snoeren door elkaar te gooien waar nergens op slaat want hij doet het toch niet de fout ligt n.l in hun centrale. Hun diverse mails gestuurd doch geen antwoord.Op hun postbus nummer verschillende brieven gestuurd ook geen reactie. intussen zit ik zonder telefoon, terwijl ze toch hun nota incasseren. Weet U mischien wat ik nog verder moet doen. KPN wil mij terugnemen, maar hoe zit ik dan met hun contract.Heb hun contract inmiddels ook proberen te beeindigen ivm met het niet nakomen van hun verplichtingen.met vriendelijke groeten verblijf ik r.e.klaarmond

jantje-jantje

Re: vreselijke scarlet provider

Ongelezen bericht door jantje-jantje »

Het is net zo erg als het habbohotel

Liefs,

jantje

pafe

Ongelezen bericht door pafe »

Hi all

Mijn naam is F. Ramoran-Derkzen en vanaf 7 april, het tijdstip dat ik me aangemeld heb bij scarlet one zijn er allerlei dingen gebeurd die absoluut NIET kloppen. Ik was nieuw op mijn adres en moest dus wachten tot KPN ADSL zou installeren hier. Vanaf 7 april t/m 27 mei belde ik met de klantenservice van scarlet om te vragen hoe het nu zat. Op 27 mei kwam er dan eindelijk een kpn monteur die ADSL installeerde. Nu was het enkel nog wachten op de monteur van scarlet via het bedrijf (volgens scarlet) EMTECH die ADSL en telefonie zou installeren. Dat duurde en dat duurde maar. 2 keer werd er door de klantenservice van scarlet schriftelijk beloofd dat de monteur zou komen. 3 van zulke brieven kwamen hier binnen van scarlet. Tot onze grote blijdschap belde in juli eindelijk EMTECH om een afspraak te maken. Ik nam dus vrij. De hele dag want emtech zei het zou van 9 tot 5 kunnen zijn. Er kwam niemand opdagen die dag...
Weer gebeld met scarlet en weer 2 uur in de wacht gehangen. Weer werd er gezegd dat er een dringende email naar de "desbetreffende afdeling" gezonden zou worden: weer belde Emtech voor een afspraak. Weer vrijgenomen, weer niemand en dat voor 1 dag vrij a 9 uur per dag wat ik verdien netto euro 10,34 per uur. Tel na de schade.
Weer gebeld met het godzijdank gratis nummer van scarlet maar waar je ook een middag voor vrij moet nemen omdat je zomaar 4 uur lang moet wachten. (61 wachtenden voor u). Toen werd er gezegd dat Emtech te weinig monteurs in dienst had en dat ze mijn info naar CABLE ONE het installatie bedrijf hadden gestuurd. Ik kreeg van een welwillende en begripvolle scarlet medewerkster het 0900 nummer van Cable one waarbij ze zei dat ik zelf maar moest proberen CABLE ONE te overtuigen van mijn probleem. Ondertussen had scarlet al een rekening gestuurd van 184 euro voor mobiele kosten (ook van scarlet mobiel) die ik noodgedwongen moest gebruiken omdat ik dus geen internet noch telefonie had.
Cable one gebeld, gelukkig, ze begrepen mijn probleem en maakten voor die volgende maandag (1 augustus 2005!!) een afspraak en ja! Een aardige jonge monteur die zelf beweerde ADHD te hebben en dus als een cocaine verslaafde door ons huis rende, sloot de boel aan waarop het EINDELIJK werkte...
Maar toen:
Kregen we plotseling een gespecificeerde rekening van scarlet met daarop mobiel kosten, abbonnementskosten vanaf 27 mei 2005 tot en met 1 augustus 2005 (Let wel!) EN "ADSL kosten" vanaf diezelfde datum. Dat was een rekening van 360 euro. De 184 euro had ik betaald eerder, maar ik had scarlet al schriftelijk en telefonisch en via email laten weten dat ik toch zeker een zekere compensatie verwachtte voor alle kosten die IK Gemaakt had. Hier werd niet op gereageerd.
Ook weigerde ik de internet en abbonnements kosten te betalen van 27 mei tot en met 1 augustus omdat we simpelweg niks hadden!

Sinds gisteravond doet onze telefoon het niet meer van scarlet. Gisteravond weer gebeld: mevrouw zei een storing en wenste me nog een prettige avond. Tot op heden (30 augustus) doet de telefoon het nog steeds niet. Om 10 uur vanmorgen gebeld met scarlet, ik werd doorverbonden naar de juiste afdeling en bleef daarop wachten (53 wachtenden) tot 12 uur waarna eenvoudigweg de verbinding verbroken werd!!
Weer gebeld. Nu noteerden ze mijn mobiele nummer en beloofde de mevrouw dat ik teruggebeld zou worden. Omdat ik redelijk pissig was zei de mevrouw van scarlet:"ik neem aan dat u geholpen wilt worden? Anders noteer ik uw telefoonnummer helemaal niet!"
Waarop ik dus toch maar mijn tel. nr. heb achtergelaten.

Mevr. zei vandaag ook nog dat de storing waarschijnlijk "automatisch" verholpen zou worden, maar dat er GEEN probleem was met mijn rekeningen.

Jaja! Weet je wat ik doe als ze vandaag niet terugbellen??
CANCELLEN en naar TWEAKDSL van Tiscali oid toe. Alhoewel ik denk dat ik daar ook dezelfde problemen zal tegenkomen.

En sire vraagt zich af waarom wij een "kort Lontje" hebben??
Retorische vraag neem ik aan?

Groetjes

PAFE

pafe

Ongelezen bericht door pafe »

Even een follow up van gisteren op dit forum wat betreft scarlet. Scarlet belde vandaag dat ze 360 euro wilden of ik werd afgesloten. Later belden ze weer terug dat ze het bedrag van 27 mei tot en met 1 augustus gecrediteerd hadden maar nog steeds werd er op mijn verzoeken tot compensatie van alle tijd vrijgenomen en kosten die ik gemaakt heb niet gereageerd. Ik zei dat ik best 219 euro wilde betalen, maar dat ik door hun afgesloten word terwijl Scarlet wanpresteert accepteerde ik niet. Men bleef halsstarrig en ik blijf afgesloten. Ondertussen heb ik al wel ontdekt dat als een bedrijf zo wanpresteert je op die grond wel zeker het contract kan verbreken.
Scarlet belde de 3e en laatste keer terug en een verlegen vrouw van scarlet gaf aan dat ze me alleen kon aansluiten als het bedrag binnen is. Ik zei toen:"weet u wat u doet als u het geld binnen heeft?"
Ze zei "Nou"?
Waarop ik iets zei over de anatomie van een mens en dat ze het contract daarin konden stoppen. Signing off now, want internet is ook tijdelijk weg, maar in ieder geval hoop ik dat radar echt iets doet aan scarlet want je wordt echt door HUN uitgekleed!

Fons

Ongelezen bericht door Fons »

Wij zijn van mening dat Scarlet One wel een dubbele uitzending van radar verdient.

Half maart van dit jaar besloten wij voortaan via Scarlet One te telefoneren en te internetten. Na aanmelding kregen wij direct een bevestiging en werd op 27 april de internetverbinding geactiveerd. Direct betalen uiteraard. De omzetting van de telefoon van KPN naar Scarlet One zou zo spoedig mogelijk plaatsvinden.

Na 4 maanden toch maar eens even informeren bij de klantenservice hoe de zaken ervoor stonden. Na eindeloos wachten werd ons verteld dat omzetting in behandeling was en wij wel geïnformeerd zouden worden. Dit proces, bellen en vervolgens afgescheept worden, heeft zich zo'n keer of 15 herhaald. Om de zaak voor Scarlet nog wat moeilijker te maken meldden wij dat wij in september zouden gaan verhuizen en dat wij dan uiteraard op ons nieuwe adres ook telefonisch bereikbaar willen zijn middels een nieuw nummer. Na 2 telefoontjes en 3 e-mails was dit verhaal duidelijk en ontvingen wij een verhuisbericht. En na 2 maanden nog één. Maar geen nieuw nummer.

Om de zaak te bespoedigen besloten wij de automatische incasso's te blokkeren en ja hoor, dan komt Scarlet METEEN in aktie want binnen 2 dagen lag de aanmaning met de acceptgirokaart al in de bus.

Inmiddels bellen wij weer via KPN, internetten volgt zsm maar op onze aangetekende opzegging van 16 augustus en vervolg mails hebben wij tot op heden (31 augustus) helemaal niets gehoord!!
Waar kunnen wij de telefoonkosten verhalen van al die telefoontjes naar de klantenservice van Scarlet??

Pafe

Ongelezen bericht door Pafe »

Net bericht gekregen van jullie van Radar: Binnenkort zullen we Scarlet in ons programma behandelen.

Met vriendelijke groet,

Debby Houtgraaf
Internetredactie Radar

Ik hoop werkelijk dat scarlet verandert nav jullie uitzending. Ben benieuwd!

Alvast bedankt!

Groetjes

Pafe

A.Loonstijn

Ongelezen bericht door A.Loonstijn »

Hoi mijn naam is Andrea Loonstijn en de zoveelste die helaas problemen heeft met scarlet. Ik ben het zat om alles uitgebreid te vertellen dus ik geef een paar punten.
nr1 dubbelen telefoonkosten (scarlet/kpn)
nr 2 drie maanden niet vanuit huis hebben kunnen bellen(kon gelukkig wel gebeld worden) na vele kosten gemaakt te hebben met mijn 06 nr (van scarlet en die van mijn man) is dit gelukkig verholpen doordat ze mij opnieuw hebben aangemeld als scarlet klant.nr 3 rekeningen niet hebben betaald en gelijk dreigde ze met deurwaarders, waanaar ik wilde opzeggen maar volgens hun zit ik er minimaal een jaar aanvast.nr 4 Op mijn huistelefoon krijg ik al zo'n twee maanden telefoontjes binnen van ene mevrouw tiggelaar uit rijssen (in de buurt van Twente en ik woon in Rotterdam).Omdat dit al zolang speelt raken de mensen die mevrouw tiggelaar moeten hebben geirriteerd en wij trouwens ook. Ik zou graag in contact willen komen met mevrouw tiggelaar maar ik krijg haar 06 nummer niet .Prive (kan ik ook begrijpen).Omdat ik voor de vorige klachten veel kosten met mijn mobiel moest maken om scarlet te bereiken ben ik daar mee gestopt, maar nou weet ik niet of onze telefoonlijn ooit goed komt en ik ben benieuwd hoe het met de rekeningen gaat want als ik met mijn mobiel mevrouw tiggelaars nummer belt krijg ik mijn eigen huislijn :( ik word hier echt verdrietig en hopeloos van) Misschien kunnen jullie mevrouw tiggelaar vinden en ons eens kennis laten maken in jullie uitzending. Haar hele vriendenkring en familiekring heb ik inmiddels aan de lijn gehad maar ook instellingen die voor haar persoonlijk zijn. Help ons.Met vriendelijke groet Andrea Loonstijn.

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

Er zijn zoveel klachten over Scarlet en nog steeds gaan mensen over op deze provider. Doe het dan niet.

Oke KPN is duur maar het werkt wel, heb liever een lijn die werkt dan een lijn waar ik alleen voor betaal en niet mee kan bellen.

edmoor

Ongelezen bericht door edmoor »

Scarlet wil kleuters aan mobiele telefoon

Uitgegeven: 11 oktober 2005 13:36
Laatst gewijzigd: 11 oktober 2005 13:54
AMSTERDAM - Het telecombedrijf Scarlet gaat op grote schaal proberen kinderen van vier tot negen jaar aan de mobiele telefoon te krijgen. De onderneming zegt daarmee "een stukje veiligheid" voor de ouders te willen creëren.

Met de Buddy Bear, een prepaid-toestel zonder scherm, kan de doelgroep maar met vier vooraf ingestelde nummers bellen. Het kind is wel altijd bereikbaar, zo verklaarde een woordvoerster dinsdag. Ouders kunnen eventueel op afstand meeluisteren met een babyfoonfunctie.

Scarlet begint komend weekeinde met een tv-campagne, waarin de Buddy Bear prominent figureert. Tv-presentator Beau van Erven Dorens prijst het toestel aan.

Terughoudend

Kleutertelefoons zijn niet nieuw, maar telecombedrijven zijn tot dusver terughoudend geweest met het maken van reclame voor de toestellen. Begin dit jaar ontstond er nog ophef over de Foony. Uit Brits onderzoek bleek dat de straling rondom de toestellen mogelijk schadelijk is voor jonge kinderen. De elektronicaketen BCC besloot toen de Foony uit zijn winkels te halen.

Het merendeel van kinderen van boven de negen jaar bezit al een mobiele telefoon. Onbekend is hoeveel kleuters met een toestel rondlopen. In Israël hebben veel jonge kinderen een mobiele telefoon, omdat ouders in verband met de continue terreurdreiging willen weten waar kinderen uithangen. In Nederland is het gevoel voor onveiligheid de afgelopen jaren sterk toegenomen.

Sterke positie

Scarlet wil op de consumentenmarkt een sterke positie veroveren met het aanbieden van vaste telefonie, snel internet en mobiele telefonie in één pakket. Daar komt nu de Buddy Bear bij. Tot half juni figureerde Beau van Erven Dorens al in onderbroek in een tv-campagne. De onderneming wil niet zeggen hoeveel klanten daarmee zijn binnengehaald.

Bron: NU.nl

A.Loonstijn

Ik ben al vanaf maart 2005 met scarlet bezig hoor dus niet sinds de problemen bekend zijn.Nu is pas bekend dat je van hun af kan komen.
Dus... groetjes Andrea.

EdP

Ongelezen bericht door EdP »

Schandelijke dienstverlening van Scarlet wat ik hier lees.
Scarlet heeft in elk geval nu een behoorlijke landelijke (ahem) aandacht gekregen. Hopelijk zijn er ook nog mensen met werkende hersencellen die eerst goed nadenken voordat ze iets doms doen. Een meneer die in z'n onderbroek een product aanprijst ... tja, zo'n leverancier schetst wel een bepaald beeld van zichzelf. :P

A.Loonstijn

Hier ben ik weer. Ik heb eindelijk mevrouw tiggelaar (waarvan ik al zo'n twee maanden haar telefoontjes ontvang) bereikt. Mijn man draaide hun nummer, omdat het de twee laatse dagen zo rustig was ( wij kregen gemiddeld 4 telefoontjes per dag voor mevrouw tiggelaar binnen)en meneer tiggelaar vertelde dat hij scarlet had opgezegd en nu weer via KPN belt :lol: dus ik was weer helemaal blij...... totdat de postbode kwam en twee rekeningen bij mij in de bus gooide. En ja hoor een van scarlet 45 euro en een van KPN 38 euro. Lekker goegkoop he.
groetjes Andrea.

Gesloten