Beste allen, we hebben een appartement gekocht en zijn voor onze inrichting eens aan het rondkijken op Internet. Wat ons opvalt is, dat de prijzen voor bv. het sanitair véél goedkoper zijn in deze on-line winkels (e-bad, badkamermarkt, ..). Heeft iemand ervaring met deze en kan hier gerust besteld worden (levertermijn, beschadigingen, ..)?
Tips? Aanraders?
Iemand een verklaring waarom zo een grote prijsverschillen tov België?
-Belastingen
-De kosten voor grond (huur en koop) is voor bedrijven hier duurder dan in Belgie.
-Bepalingen van hygiene, brandtrappen en deuren (streng en duur)
-Verzekeringen en autobrandstoffen duur
-Salariskosten hoger: meer belastingen en premies (?)
Wij hebben hele goede ervaringen met het kopen van sanitair via het internet bedrijf Stopet-sanitair. Lage prijzen, hele lage bezorgkosten, een snelle levering via Plieger en uitstekende service.
Echt scherpe prijzen, snel reactie op vragen via mail en flexibel vwb aflevering. Wij wonen in de buurt van de groothandel en hebben de spulen dus zelf opgehaald.
Terugsturen van overcomplete zaken werd zonder morren geregeld.
Totale besparing t.o.v. de sanitairshowroom 2000 euro !
Ik heb prijstechnisch gezien goede ervaringen met http://www.badkamermarkt.nl. Qua levering ben ik er echter bijzonder slecht over te spreken.
Ik heb een nieuw toilet besteld van villeroy en boch en op de site werd gesproken over een levertijd van 2 tot 4 weken. Ik zit inmiddels 6 weken te wachten en ik heb nu gehoord (nadat ik er zelf maar weer eens achteraan was geweest) dat het toilet volgende week wordt geleverd. 7 weken levertijd dus. Geen reclame. Heb nog gevraagd of ik ter compensatie in aanmerking kon komen voor de decemberkorting maar die was alleen van toepassing op bestellingen vanaf € 1.000,00. Mijn bestelling was ca. € 750,00.
Kortom, pas op met de genoemde leveringstermijnen van de badkamermarkt.