LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] IBG niet redelijk en billig
IBG niet redelijk en billig
Blijkbaar heeft de IBG mij in september 2004 een brief gestuurd dat ik mijn OV in september 2005 moest inleveren. Deze brief was ik in september 2005 natuurlijk vergeten. Met als gevolg dat ik op zaterdag 1 oktober 2005 een brief van de IBG gedateerd op 23 september 2005 binnen krijg dat ik een boete moet betalen van €136,00. Ik schrik me natuurlijk dood. Ik gelijk maandag 3 oktober 2005 mijn OV inleveren. Krijg ik vandaag een brief waarin staat dat ik nog eens €64,00 moet betalen. Ik bellen natuurlijk uitleggen dat ik een brief uit september 2004 wel erg lang geleden was, maar dat hielp natuurlijk niet. Mooi cashen voor IBG, want iedereen die vergeet in september zijn OV in te leveren moet zo ie zo een boete betalen van €204 zonder dat je daar iets aan kan doen. Niet te geloven!
Re: IBG niet redelijk en billig
Het is jaren bekend dat als je je OV te laat inlevert, je moet betalen voor het recht dat je gebruik hebt kunnen maken van het Openbaar Vervoer. Of daar gebruik van gemaakt hebt of niet doet ter zake.
Vladja
Vladja
In elke folder of wat dan ook die je krijgt met betrekking tot je OV kaart staat dat je hem weer in moet leveren als je niet meer studeert. Het is dan ook je eigen verantwoordelijkheid dat je dat niet doet.
Na die tijd maak je illegaal gebruik van je kaart en zal je dus gewoon moeten betalen net als wij allemaal.
IBG handelt dus volkomen correct in dit geval, ik kan er niets anders van maken.
Na die tijd maak je illegaal gebruik van je kaart en zal je dus gewoon moeten betalen net als wij allemaal.
IBG handelt dus volkomen correct in dit geval, ik kan er niets anders van maken.
Zeg beste Fritshek,
Wat dacht je dan? Dat je na je studie lekker die OV kon houden? Niet erg slim. Ben je daarom gestopt met studeren?
Wat dacht je dan? Dat je na je studie lekker die OV kon houden? Niet erg slim. Ben je daarom gestopt met studeren?
Redelijk maar niet erg billig voor je, Fritz! Wel billijk overigens.