LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] boretti frytop of 6 pits??

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
daphne veenendaal
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2005 13:01

boretti frytop of 6 pits??

Ongelezen bericht door daphne veenendaal »

hallo
heeft er iemand ervaring met een boretti fornuis met fry top.we hebben de keus of een 6 pits of een frytop ,prijs is zelfde.........................

en heeft iemand goede of slechte ervaring met boretti fornuis

ijsvogel
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 okt 2005 19:09

Re: boretti frytop of 6 pits??

Ongelezen bericht door ijsvogel »

ideaal, je kunt ook naar boretti toe of even bellen daar worden wel eens demonstraties gegeven

aaltje
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2005 14:24

Re: boretti frytop of 6 pits??

Ongelezen bericht door aaltje »

Ik heb sinds 1,5 jaar een Boretti met fry-top. Er blijven echter maar mankementen verschijnen. Nu blijkt dat een Boretti eigenlijk niet goed kan functioneren als die op propaangas is aangesloten. Ze hadden mij dat niet verteld. Nu zit ik dus met een duur fornuis wat niet goed functioneert. Je bent bij deze gewaarschuwd.

ReVolpe
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 okt 2005 08:53

Re: boretti frytop of 6 pits??

Ongelezen bericht door ReVolpe »

Maar wie zet er dan ook een Boretti fornuis op de camping neer?? :?

Ik heb thuis gewoon Aardgas en geen Propaangas zoals dat in o.a. campinggasflessen zit.
Laatst gewijzigd door ReVolpe op 01 nov 2005 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: boretti frytop of 6 pits??

Ongelezen bericht door hera »

Maar als je in nog een stukje " onontdekt Country Nederland woont" kan het zijn dat je nog op Propaan stookt/ kookt. Sommige Boretti fornuizen staan perfect in The Country Kitchen, maar functioneren dus neit...

aaltje
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2005 14:24

Re: boretti frytop of 6 pits??

Ongelezen bericht door aaltje »

Ik woon niet in een stukje onontdekt nederland. Maar 20 km. onder rotterdam en ben als enige in ons dorp niet aangesloten op aardgas.

happy4you2
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 sep 2005 14:45

Re: boretti frytop of 6 pits??

Ongelezen bericht door happy4you2 »

Wij gaan in elk geval voor de frytop. Heerlijk om op een roestvrijstalen bakplaat te mogen grillen,bakken etc. Ik weet niet of je via internet de boretti koopt, maar wij zijn laatst bij budgetplan geweest in Ridderkerk en wij waren verbaasd over de prijs waar de boretti voor aangeboden werd.

Gr. Happy

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: boretti frytop of 6 pits??

Ongelezen bericht door hera »

Op zich lijkt zo'n fry-top mij ook wel wat. Bij ons in de supermarkt staat een vis-stand en die laat je ook altijd alle visprodukten proeven. Meestal wordt dat bereid op een grillplaat die ze daar hebben staan.

peggy-sue
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 jul 2005 11:06

Re: boretti frytop of 6 pits??

Ongelezen bericht door peggy-sue »

Wij hebben onze Boretti ook bij Budgetplan gekocht. Vlgns mij wel de allergoedkoopste. Wij zijn toch maar voor de 6 pits gegaan, hoewel we ook twijfelden. We hebben ook een dubbele oven, dat lijkt me wel ideaal [we hebben 'm vorige week binnengekregen, maar hij word volgende week pas aangesloten]

antoinette99
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 nov 2004 16:41

Re: boretti frytop of 6 pits??

Ongelezen bericht door antoinette99 »

Wij hebben ook een Boretti met Fry-top. Op zich bevalt deze heel goed.
Ik kan alleen het gas zo slecht aankrijgen, je moet de vonkontsteker heel lang in drukken, dan tikt deze, voordat deze aangaat.

Iemand een oplossing?

Antoinette

ronan
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:42

Re: boretti frytop of 6 pits??

Ongelezen bericht door ronan »

Nu blijkt dat een Boretti eigenlijk niet goed kan functioneren als die op propaangas is aangesloten.

daar heb je volgens mij speciale branders voor

michelinedekok
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2006 14:49

Re: boretti frytop of 6 pits??

Ongelezen bericht door michelinedekok »

wij hebben sinds kort bovenstaande Boretti, met fry top en dubbele ovens. bevalt heel goed. De fry top kan je ook gebruiken om je hete pannen etc op te zetten als je aan het koken bent. De kleine oven is heel handig voor kleinere ovenschotels,stokbrood etc. Is ook veel sneller warm dan de grote oven. De kleine oven kan je ook gebruiken als bordenverwarmer als je een dinertje geeft bv.

nog een tip over langzaam aan gaan van de pitten en het tikken ;
de knop meteen naar "hoog "zetten dan gaat de pit sneller aan en
tikt minder lang.

Veel kookplezier!

Uncle Willy
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 jul 2005 22:54

Re: boretti frytop of 6 pits??

Ongelezen bericht door Uncle Willy »

Een tip om de branders wat makkelijker aan te krijgen:

Als de branders er goed opzitten (let op de inkeping) dan kan je deze een klein stukje draaien, zowel links als rechtsom. Draai dat kleine stukje nu naar recht totdat deze stuit, hij zal dan wat sneller aan springen. Normaal gebruik ik zelf de ontsteking hooguit 1 keer en hij brand.
Moet er wel bij zeggen dat ik er ook een brander heb die wat moeilijker aangaat.

Groet,
Uncle Willy

wiha
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2005 10:23

Re: boretti frytop of 6 pits??

Ongelezen bericht door wiha »

Ik heb zelf ook een Boretti met zo'n roestvrijstalen grillplaat. Dit bevalt super! Met name groente bak ik er graag op. Door gebruik van de stolp behouden de groente haar heerlijke sappen! (Daar kan geen normaal grillplaatje tegenop). Wij hebben de Boretti bijna 3 jaar geleden gekocht bij Keukenshop.nl. Hier konden we ook inschrijven voor demo-koken, waarna wij overtuigd waren! (Ook de prijs was zéér aantrekkelijk). Ik kan daphne veenendaal dan ook aanraden om voor de Boretti met frytop te gaan! Ben zelf uitermate tevreden!
Succes er verder mee!

Gesloten