9 september heb ik een brief van Nuon gehad. Hierin wordt beweerd dat het afgelopen jaar de gasprijs is gestegen met 18%. En dat komt omdat de gasprijs is gekoppeld aan de sterk gestegen olieprijs. Ik kan toekomstige prijsstijgingen voorkomen door mij in te dekken voor 1,2 of 3 jaar. Ik betaal dan een hogere gasprijs dan de standaardprijs nu.
Voorbeeld: standaard gasprijs nu eur 0,3273.
1 jaar vast: eur 0,3940
2 jaar vast: eur 0,3928
3 jaar vast: eur 0,3917
Als ik de standaardprijs verhoog met 18% dan kom ik nog steeds uit op een prijs van eur 0,3862
Ik verbruik slechts 1000 Kub op jaarbasis. Een prijsstijging van 18% zou dus betekenen dat ik per kub eur 0,058914 extra kwijt zou zijn. Op jaarbasis is dat eur 58,91. Dus per maand eur 4,91.
Volgens mij is het aanbod van Nuon niet de moeite waard. Wat mij het meeste steekt is dat Nuon van mij verwacht dat ik ga speculeren met energie. Nog even en mijn baas vraagt mij mezelf in te dekken tegen toekomstige slechte CAO's door nu 1% gedurende de komende 5 jaar te accepteren.
Wat vinden de lezers hiervan. Graag uw reactie.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nuon VasteGasPrijs
-
Bob Schurkjens
Re: Nuon VasteGasPrijs
Dit wordt in vakjargon "angstmarketing" genoemd. Poets je tanden met merk X want anders vallen je tanden uit je mond. Stop Calgon in je wasmachine want anders kun je 'm naar een jaar weggooien wegens verkalking.
Maar liefst een kwart meer betalen vanwege een mogelijke prijsstijging lijkt me niet verstandig. Daarnaast wordt alleen de gasprijs vastgezet. De zogenaamde transportkosten kan NUON alsnog flink opschroeven. Daar kun je dan vervolgens niets aan doen omdat je vastzit aan je wurgcontract.
Je kan beter naar Caplare of Greenchoice overstappen (weinig klachten over): zie www.energieprijzen.nl
Maar liefst een kwart meer betalen vanwege een mogelijke prijsstijging lijkt me niet verstandig. Daarnaast wordt alleen de gasprijs vastgezet. De zogenaamde transportkosten kan NUON alsnog flink opschroeven. Daar kun je dan vervolgens niets aan doen omdat je vastzit aan je wurgcontract.
Je kan beter naar Caplare of Greenchoice overstappen (weinig klachten over): zie www.energieprijzen.nl
Het heeft niets met angstmarketing te maken wat deze bedrijven doen.
Het is een kwestie van strategisch inkopen.
De gasprijs is dit jaar inderdaad 18% gestegen en er wordt nu alweer hetzelfde verwacht voor het komende jaar. Daarom bieden energiebedrijven (uiteraard ook om extra klanten te krijgen cq te houden) de mogelijkheid om het tarief voor 3 jaar vast te zetten. Uiteraard stapt u dan nu wel in op een hoger tarief anders zou het nooit rendabel zijn en wil iedereen wel klant bij Nuon zijn. Het is de vraag of u risico wil nemen of niet. Loopt u een beetje risico dan wil Nuon wel wat met haar prijs doen. Wilt u geen risico lopen? Prima, dan Nuon ook niet.
U hoeft niet te speculeren over energie; dat doen zij voor u. Maar ook zij kunnen niet in de toekomst kijken en doen een gokje. Of het is voordelig voor u (wat ik op dit moment wel denk gezien de stijgingen) of het is nadelig als de gasprijs toch daalt. Want kunt u wel in de toekomst kijken? Nope...het is dus een kwestie van wel of geen risico willen/durven/kunnen nemen....Weeg de voor- en nadelen tegen elkaar af en u komt absoluut tot een oplossing die het beste bij u past!
Het is een kwestie van strategisch inkopen.
De gasprijs is dit jaar inderdaad 18% gestegen en er wordt nu alweer hetzelfde verwacht voor het komende jaar. Daarom bieden energiebedrijven (uiteraard ook om extra klanten te krijgen cq te houden) de mogelijkheid om het tarief voor 3 jaar vast te zetten. Uiteraard stapt u dan nu wel in op een hoger tarief anders zou het nooit rendabel zijn en wil iedereen wel klant bij Nuon zijn. Het is de vraag of u risico wil nemen of niet. Loopt u een beetje risico dan wil Nuon wel wat met haar prijs doen. Wilt u geen risico lopen? Prima, dan Nuon ook niet.
U hoeft niet te speculeren over energie; dat doen zij voor u. Maar ook zij kunnen niet in de toekomst kijken en doen een gokje. Of het is voordelig voor u (wat ik op dit moment wel denk gezien de stijgingen) of het is nadelig als de gasprijs toch daalt. Want kunt u wel in de toekomst kijken? Nope...het is dus een kwestie van wel of geen risico willen/durven/kunnen nemen....Weeg de voor- en nadelen tegen elkaar af en u komt absoluut tot een oplossing die het beste bij u past!
-
[email protected]
Mijn buurvrouw die heeft ook z'on aanbod gehad van het nuon alleen dan ook voor electr Nu is mijn vraag aan jullie wat moet ze doen. Ze woont alleen en verbruikt niet veel stroom en gas.
ik heb ook een aanbieding gehad voor gas en elektra, maar eerlijk gezegd baal ik van dit soort aanbiedingen. want wat moet je ermee en dan ook nog reageren voor 22 oktober ik denk dat ik het maar ongezien bij de oude kranten leg. dikke pech dan maar