LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Krups koffiezetapparaten, nooit meer!
Krups koffiezetapparaten, nooit meer!
Ik heb op 13 augustus 2004 een Krups koffiezetapparaat ter reparatie aangeboden. Na ontkalking was de koffie zuur en er zaten schilfertjes in. Aangezien het apparaat pas anderhalf jaar oud was en er twee jaar garantie op zat, was ik niet bevreesd voor de kosten van reparatie.
Nu krijg ik een prijsopgave, waarin staat dat er een grote servicebeurt moet worden gegeven voor een bedrag van liefst € 145,89. Tegen de hoogte van dit bedrag ageer ik ten stelligste. We hebben het hier over een apparaat van € 369,00 en als ik als particulier elke anderhalf jaar zo veel geld ben aan slechts een onderhoudsbeurt, dan zou ik dit apparaat ook nooit gekocht hebben. In het boekje staat ook slechts, dat na 5.000 maal koffie zetten “het is aan te raden het apparaat na te laten kijken bij de Krups servicedienst”. Daar lees ik nu niet bepaald uit, dat dat 40% van het aankoopbedrag zal zijn. Ik vind dan ook, dat ik bij de aanschaf behoorlijk misleid ben.
Het curieuze aan het verhaal is, dat ik met "goedkope" apparaten altijd pech had en daarom maar eeens een "duur" apparaat aanschafte in de hoop, dat dat beter zou gaan. Nu ben ik elke anderhalf jaar een bedrag aan onderhoud kwijt, waarvoor ik drie "goedkope" apparaten had kunnen kopen, die misschine maar anderhalf jaar zouden zijn meegegaan, maar voor dat bedrag zou ik wel 4,5 jaar onder de pannen zitten.
Nee hoor, laat het consumentonvriendelijke SEB Nederland z'n Krups-rommel maar lekker bij zich houden. Ik laat het onderhoud uiteraard niet uitvoeren en hup: daar gaat weer 400 euro de asbak in.
Nu krijg ik een prijsopgave, waarin staat dat er een grote servicebeurt moet worden gegeven voor een bedrag van liefst € 145,89. Tegen de hoogte van dit bedrag ageer ik ten stelligste. We hebben het hier over een apparaat van € 369,00 en als ik als particulier elke anderhalf jaar zo veel geld ben aan slechts een onderhoudsbeurt, dan zou ik dit apparaat ook nooit gekocht hebben. In het boekje staat ook slechts, dat na 5.000 maal koffie zetten “het is aan te raden het apparaat na te laten kijken bij de Krups servicedienst”. Daar lees ik nu niet bepaald uit, dat dat 40% van het aankoopbedrag zal zijn. Ik vind dan ook, dat ik bij de aanschaf behoorlijk misleid ben.
Het curieuze aan het verhaal is, dat ik met "goedkope" apparaten altijd pech had en daarom maar eeens een "duur" apparaat aanschafte in de hoop, dat dat beter zou gaan. Nu ben ik elke anderhalf jaar een bedrag aan onderhoud kwijt, waarvoor ik drie "goedkope" apparaten had kunnen kopen, die misschine maar anderhalf jaar zouden zijn meegegaan, maar voor dat bedrag zou ik wel 4,5 jaar onder de pannen zitten.
Nee hoor, laat het consumentonvriendelijke SEB Nederland z'n Krups-rommel maar lekker bij zich houden. Ik laat het onderhoud uiteraard niet uitvoeren en hup: daar gaat weer 400 euro de asbak in.
Re: Krups koffiezetapparaten, nooit meer!
Zure koffie en schilfertjes?
Toevallig met azijn ontkalkt en niet goed schoongemaakt naderhand?
Toevallig met azijn ontkalkt en niet goed schoongemaakt naderhand?
Nee, gewoon met het officiele poeder van Krupps. (hoewel inderdaad bij Blokker etc. wordt gezegd: gebruik toch gewoon azijn).
Kennelijk wordt er op dit forum geen gebruik gemaakt van cookies en moety ik dus steeds m'n gebruikersnaam invullen, maar het voorgaande antwoord was dus van de eerste inzender.
Krups wilde ons apparaat helemaal niet repareren in de Garantie of we moesten een grote beurt laten doen. Prijs is bekend.
Deden wij het niet dan werd hij niet gerepareerd en konden wij hem a. terug laten sturen en dat kost € 45,00 of b. achterlaten bij SEB. of de € 145,00 betalen voor de beurt met reparatie. Ik walg van deze manier van omgang met klanten. Gekocht in juni 2002 en 3 keer in de reparatie geweest. De laatste keer de koffiemolen volgens SEB vernieuwd en nu maalt deze zo grof dat je dubbel zoveel koffie nodig hebt en is niet te verstellen.
Deden wij het niet dan werd hij niet gerepareerd en konden wij hem a. terug laten sturen en dat kost € 45,00 of b. achterlaten bij SEB. of de € 145,00 betalen voor de beurt met reparatie. Ik walg van deze manier van omgang met klanten. Gekocht in juni 2002 en 3 keer in de reparatie geweest. De laatste keer de koffiemolen volgens SEB vernieuwd en nu maalt deze zo grof dat je dubbel zoveel koffie nodig hebt en is niet te verstellen.
ook ik heb in augustus 2002 een krups orchesto gekocht, het water was vanaf het begin niet heet genoeg, dus in april heb ik mijn apparaat bij krups afgegeven om dit na te kijken, daar ik ondertussen toe was aan een servicebeurt van 5000 kopjes werd mij verteld dat de kosten 178 euro waren. dit vond ik een hoop geld dus wilde ik alleen dat mijn klacht werd verholpen, daar begon krups niet aan. ze wilde de klacht alleen verhelpen als ik ook mijn servicebeurt liet uitvoeren. vervolgens kreeg ik mijn apparaat na 4 weken terug, niets aan gedaan. na ongeveer 2 weken deed het apparaat niets meer, de zogenaamde 0 ring was eruit gevallen. vervolgens ben ik mijn mijn krups apparaat uitgeweken over de grens (duitsland) afgegeven bij een servicestation van krups, hier werd ik heel vriendelijk te woord gestaan en terug gebeld binnen 3 dagen dat mijn apparaat gemaakt zo worden en er niets inrekenING werd gebracht, WAT BLEEK NOU ( DAAR HET WATER NIET WARM WERD WAS TE WIJTEN DAT DE BOILER NIET GOED WERKTE, DIT WAS AL VANAF HET BEGIN, DE O RING IS GEREPAREERD, EN MIJN SERVICEBEURT HOEFDE IK NIET LATEN UIT TE VOEREN DAAR ZE EEN GEHEEL ZETGROEP IN HADDEN GEMONTEERD. DUS 0 EURO.
iK VRAAG ME DUS NU AF HOE HET KAN DAT KRUPS DUITSLAND DIT WEL ALLEMAAL ONDER DE GARANTIE VERNIEUWD EN KRUPS NEDERLAND ALLEEN MAAR ZIJN ZAKKEN PROBEERD TE VULLEN.
ZELFS DE SERVICEBEURT DIE BIJ KRUPS NEDERLAND 120 EURO KOST, KOST IN DUITSLAND MAAR 60 EURO.
aLS IK NIET NAAR DUITSLAND WAS UITGEWEKEN WAS IK 178 EURO ARMER GEWEEST EN VOOR HET MONTEREN VAN EEN 0 RING 45 EURO , EN HAD IK MIJ GENAAID GEVOELD.
iK BEN BIJ KRUPS DUITSLAND DUS PERFEKT BEHANDELD EN NETJES TE WOORD GESTAAN, DAT KAN IK VAN KRUPS NEDERLAND NIET ZEGGEN,
dAAR KOMT NOG BIJ DAT ALS DE REPARATIE (GEDURENDE DE GARANTIE PERIODE)LANGER DAN 48 UUR DUURT JE VAN KRUPS DUITSLAND EEN LEENAPARAAT KRIJGT. DIT NOEM IK NOG SERVICE.
iK VRAAG ME DUS NU AF HOE HET KAN DAT KRUPS DUITSLAND DIT WEL ALLEMAAL ONDER DE GARANTIE VERNIEUWD EN KRUPS NEDERLAND ALLEEN MAAR ZIJN ZAKKEN PROBEERD TE VULLEN.
ZELFS DE SERVICEBEURT DIE BIJ KRUPS NEDERLAND 120 EURO KOST, KOST IN DUITSLAND MAAR 60 EURO.
aLS IK NIET NAAR DUITSLAND WAS UITGEWEKEN WAS IK 178 EURO ARMER GEWEEST EN VOOR HET MONTEREN VAN EEN 0 RING 45 EURO , EN HAD IK MIJ GENAAID GEVOELD.
iK BEN BIJ KRUPS DUITSLAND DUS PERFEKT BEHANDELD EN NETJES TE WOORD GESTAAN, DAT KAN IK VAN KRUPS NEDERLAND NIET ZEGGEN,
dAAR KOMT NOG BIJ DAT ALS DE REPARATIE (GEDURENDE DE GARANTIE PERIODE)LANGER DAN 48 UUR DUURT JE VAN KRUPS DUITSLAND EEN LEENAPARAAT KRIJGT. DIT NOEM IK NOG SERVICE.
Je krijgt altijd een prijsopgave of je akkoord gaat met de servicebeurt. Je hoeft deze niet uit te laten voeren. Je kan hem via een paar handelingen op je koffiezetter overrulen. Staat in de handleiding beschreven.
Overigens is de Orchestro een erg moeilijk te gebruiken apparaat. Vergelijk hem voor de aardigheid eens met de Etna EKM400. Is exact hetzelfde apparaat. Alleen heeft Etan een aan-huis-service en is veel klantvriendelijker.
Overigens is de Orchestro een erg moeilijk te gebruiken apparaat. Vergelijk hem voor de aardigheid eens met de Etna EKM400. Is exact hetzelfde apparaat. Alleen heeft Etan een aan-huis-service en is veel klantvriendelijker.
Dat de Orchestro moeilijk in het gebruik is, ben ik het niet mee eens. Ik heb al heel lang een Orchestro. Ik heb van tevoren de gebruiksaanwijzing gelezen en het vergt wat onderhoud, maar de koffie is de lekkerste die wij tot nu toe hebben geproefd!
Ik kan me best voorstellen dat er verschillen zijn tussen SEB Nederland en SEB Duitsland, maar mijn ervaring met SEB Nederland is alleen maar positief. Of dit nou mijn Orchestro of mijn Tefal pannen betreft.
Ik kan me best voorstellen dat er verschillen zijn tussen SEB Nederland en SEB Duitsland, maar mijn ervaring met SEB Nederland is alleen maar positief. Of dit nou mijn Orchestro of mijn Tefal pannen betreft.
Merkwaardig, dat met de temperatuur van dat water had ik óók al en daar was voilgens SEVB niets aan te veranderen. Tja, en om nu vanuit Den Haag even naar Duitsland te gaan.....
ook ik heb problemen met mijn koffie zet appartaat heb hem nog geen jaar zit 2 jaar garantie op heb 5000 kopjes koffie gezet volgens hun moet een apparaat in is versleten koste 120,- euro moest dat betalen anders kreeg ik hem ongerepareerd terug ik heb garantie maar dat valt er niet onder voor mij ook nooit meer een machine van krups
Ook wij hebben begin dit jaar een Krups Orchestro Fnf2 aangeschaft. Een goed apparaat tot op heden; koffie is de lekkerste die we hebben sinds lange tijd. Hoewel het enige tijd kost om e.e.a. door te lezen, werkt het apparaat goed. De verkoper wist mij te vertellen dat er aan het apparaat onderhoud nodig was, de kosten schatte hij op EUR100-120 en vertelde tevens dat je bij normaal huishoudelijk gebruik en schoonmaken wanneer het apparaat hier om "vraagt" je geen problemen hoeft te verwachten. Tot op heden ook geen klachten gehad. We hebben thuis ook een Senseo, maar deze staat werkeloos te zijn in de kast. Vergeleken met de espresso uit de Orchestro, is de Senseo koffie een bakje water met een beetje koffie smaak. Trouwens ook in de verpakking wordt e.e.a. uitgelegd over een onderhoudsbeurt en de kosten hieraan verbonden. Iets waar andere merken niet over reppen. :
Kortom: lekkere koffie uit een goed apparaat, waarbij de onderhoudskosten misschien hoog zijn maar wel het betalen waard.
Kortom: lekkere koffie uit een goed apparaat, waarbij de onderhoudskosten misschien hoog zijn maar wel het betalen waard.
Voor mij geen Krups. Zonder m'n dagelijkse 16 espresso's crash ik vreselijk.
-
Ik zou graag van iemand willen weten waar het adres van Krups in Duitsland is om ook mijn Krups Orchestro na te laten kijken. Want het is inderdaad van de gekken dat je ieder jaar 120 € kwijt bent voor een servicebeurt van een koffiezetapparaat.
Na bijna twee jaar genoten te hebben van lekkere koffie uit de krups orchestro hield hij er opeens mee op. De koffie kwam in het lekbakje terecht en niet in het kopje, kortom jammer. Gezocht en gezocht na de aankoopbon, hoera, nog geen twee jaar oud, dus nog binnen de garantieperiode. Terug naar de winkel gegaan waar we hem hadden gekocht. nee meneer, u moet dit nummer bellen en dan moet u hem zelf opsturen. vandaag gebeld met de SEB (het bedrijf dat het onderhoud doet). Helaas dit valt niet onder de garantie, dit is slijtage! kosten €120,- . ik gaf aan dat ik dat wel duur vond. tja meneer als u een auto koopt moet die ook een onderhouds beurt hebben. Ja dat klopt maar niet een ouderhouds beurt die 1/4 kost van de nieuwprijs!
slechte zaak, slechte service!! ik koop nooit meer een krups, bah ik krijg er zelfs een vieze nasmaak van!
ze moeten mijn apparaat ophalen en kostenloos onderhouden!
slechte zaak, slechte service!! ik koop nooit meer een krups, bah ik krijg er zelfs een vieze nasmaak van!
ze moeten mijn apparaat ophalen en kostenloos onderhouden!
Ik heb zelf ook een krups orchestro en moet (helaas) de meeste van jullie gelijk geven. Het apparaat heeft te dure onderhoudsbeurten nodig. Uit zeer betrouwbare bron weet ik dat de servicebeurt van €60,00 eigenlijk niets meer inhoud dan het vervangen van een rubbertje en schoonblazen van het apparaat. De kosten van de gebruikte onderdelen inclusief arbeidsloon staan totaal niet in verhouding tot de geleverde dienst!
Misschien is het een idee voor Radar om eens te kijken of deze manier van handelen door Groupe SEB wel toegestaan is. (Zij beweren immers dat de garantie vervalt indien de door hun aangegeven servicebeurt niet door hen wordt uitgevoerd, terwijl je er als consument toch vanuit mag gaan dat je het apparaat een aantal jaren probleemloos kunt gebruiken.)
Wat ik wel de moeite waard vind om te vermelden, is dat de meest positieve reactie op dit onderwerp geplaatst is door de directiesecretaresse M. Coppens. Oordeel dan zelf of haar reactie wel objectief is...
Misschien is het een idee voor Radar om eens te kijken of deze manier van handelen door Groupe SEB wel toegestaan is. (Zij beweren immers dat de garantie vervalt indien de door hun aangegeven servicebeurt niet door hen wordt uitgevoerd, terwijl je er als consument toch vanuit mag gaan dat je het apparaat een aantal jaren probleemloos kunt gebruiken.)
Wat ik wel de moeite waard vind om te vermelden, is dat de meest positieve reactie op dit onderwerp geplaatst is door de directiesecretaresse M. Coppens. Oordeel dan zelf of haar reactie wel objectief is...
Sinds enige tijd zijn wij in het bezit van een krups espresso aparaat,ik heb deze als cadeau gekregne van mijn ex werkgever toen ik een nieuwe baan aanvaardde.
Na ruim ene jaar gebruikt te heben deed het apparaat het niet meer naar behoren,en heb kontakt gezocht met de service dienst van krups,ik legde het verhaal uit en deelde hen ook mede dat ik geen garantie bewijs had,omdat het een cadeau was en men mij dit destijds vergeten is om te geven waarschijnlijk.
Er werd mij meedegedeeld dat ik het apparaat naar de technische dienst van krups moest sturen,en men zou kijken of het apparaat nog te repareren was,en of er nog garantie op zat.
Op dinsdag stuurde ik het apparaat dus op (verzekerde verzending) en op woensdag was het weer retour,met de volgende mededeling:
-Apparaat zit vol kalk,herstel is duurder dna aanschaf nieuw apparaat
( ben de enige die koffie drinkt in huis,2 kopjes per dag,en word ook geregeld ontkalkt,dus vage omerking)
tevens deelde men mij mede dat er geen garantie meer op zat.Ik heb een beetje het idee dat krups er gewon op aan stuurd mensen een nieuw apparaat te laten kopen,hoewel dit misschien helemaal niet nodig is.
Ergste van dit verhaal is misschien nog dat toen wij het apparaat uit de doos haalde nadat krups het terug gestuurd had,er een barst zit in het apparaat,welke er absoluut niet zat toen wij het opstuurde.
Weer gemailt met krups,maar kreeg als mededeling dat men het betreurde en dat men mij ene bloemenbon zou sturen.
Heb hen meedegedeeld dat ik geen bloemenbon wens van hun,maar dat ze mij ook per mail het serienumer/produktie nummer etc haddne kunne vragen,als dan al was gebleken dat het apparaat volgens hun niet meer onder de garantie zou vallen,had ik het niet hoevne opsturen ,en was het nu dus niet defintief ter ziele geweest
bedankt KRUPS!!!!!!!
Na ruim ene jaar gebruikt te heben deed het apparaat het niet meer naar behoren,en heb kontakt gezocht met de service dienst van krups,ik legde het verhaal uit en deelde hen ook mede dat ik geen garantie bewijs had,omdat het een cadeau was en men mij dit destijds vergeten is om te geven waarschijnlijk.
Er werd mij meedegedeeld dat ik het apparaat naar de technische dienst van krups moest sturen,en men zou kijken of het apparaat nog te repareren was,en of er nog garantie op zat.
Op dinsdag stuurde ik het apparaat dus op (verzekerde verzending) en op woensdag was het weer retour,met de volgende mededeling:
-Apparaat zit vol kalk,herstel is duurder dna aanschaf nieuw apparaat
( ben de enige die koffie drinkt in huis,2 kopjes per dag,en word ook geregeld ontkalkt,dus vage omerking)
tevens deelde men mij mede dat er geen garantie meer op zat.Ik heb een beetje het idee dat krups er gewon op aan stuurd mensen een nieuw apparaat te laten kopen,hoewel dit misschien helemaal niet nodig is.
Ergste van dit verhaal is misschien nog dat toen wij het apparaat uit de doos haalde nadat krups het terug gestuurd had,er een barst zit in het apparaat,welke er absoluut niet zat toen wij het opstuurde.
Weer gemailt met krups,maar kreeg als mededeling dat men het betreurde en dat men mij ene bloemenbon zou sturen.
Heb hen meedegedeeld dat ik geen bloemenbon wens van hun,maar dat ze mij ook per mail het serienumer/produktie nummer etc haddne kunne vragen,als dan al was gebleken dat het apparaat volgens hun niet meer onder de garantie zou vallen,had ik het niet hoevne opsturen ,en was het nu dus niet defintief ter ziele geweest
bedankt KRUPS!!!!!!!
Ik neem aan dat het hier om het cappucino/esspresso apparaat gaat?
Wij hebben ook de Krups Orchestro maar dan die met de digitale bediening ,wij zijn dolblij met het apparaat
Maar inderdaad de kosten van het onderhoud (wist niet eens bij de aanschaf dat dat ook nog moest ?! omdat ik m toch al ontkalk met dure tabletten en poeder )maar omdat we midden in een verhuizing zaten kwam het er niet van het ding helemaal weg te brengen totdat mn zwager met het idee kwam m wel voor ons afteleveren ,t zou toch bij hem in de buurt zijn !
Nou hij vertelde dus dat het een zeer klantvriendelijk bedrijf was ,hij had zn kids bij hem en die kregen een autootje en ik zou een belletje krijgen als ie klaar was (ik had vantevoren gebeld met het bedrijf wat er met de machine aan de hand was !)
Na net een week al werd ie thuis gebracht en wat denk je?
Gratis gemaakt!!!en een servicebeurt gratis!!! ik had m ook altijd goed onderhouden ,schoongemaakt en ontkalkt als ie dat vroeg
Maar inderdaad ,t is niet normaal dat je bovenop die kosten van je reinigingstabletten en poeder (die al harstikke duur zijn!!!)dan ook nog es je servicebeurten er boven op komen
K Ga vast maar sparen voor de volgende service beurt
Maar wij genieten toch nog steeds van onze cappucino hoor!!!
Wij hebben ook de Krups Orchestro maar dan die met de digitale bediening ,wij zijn dolblij met het apparaat
Maar inderdaad de kosten van het onderhoud (wist niet eens bij de aanschaf dat dat ook nog moest ?! omdat ik m toch al ontkalk met dure tabletten en poeder )maar omdat we midden in een verhuizing zaten kwam het er niet van het ding helemaal weg te brengen totdat mn zwager met het idee kwam m wel voor ons afteleveren ,t zou toch bij hem in de buurt zijn !
Nou hij vertelde dus dat het een zeer klantvriendelijk bedrijf was ,hij had zn kids bij hem en die kregen een autootje en ik zou een belletje krijgen als ie klaar was (ik had vantevoren gebeld met het bedrijf wat er met de machine aan de hand was !)
Na net een week al werd ie thuis gebracht en wat denk je?
Gratis gemaakt!!!en een servicebeurt gratis!!! ik had m ook altijd goed onderhouden ,schoongemaakt en ontkalkt als ie dat vroeg
Maar inderdaad ,t is niet normaal dat je bovenop die kosten van je reinigingstabletten en poeder (die al harstikke duur zijn!!!)dan ook nog es je servicebeurten er boven op komen
K Ga vast maar sparen voor de volgende service beurt
Maar wij genieten toch nog steeds van onze cappucino hoor!!!