LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gesprekskosten freetime abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
u2
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 sep 2005 11:12

Gesprekskosten freetime abonnement

Ongelezen bericht door u2 »

Ik heb een abonnement Freetime, Je kunt via internet bij "mijn factuuronline" je verbruik bekijken voor je telefoongesprekken, ik zag dat ik voor 46 cent (exlc btw) een gesprek heb gevoerd op nationaal niveau terwijl ik dit 's avonds in de daluren heb gevoerd (naar vaste telefoon, normaal nummer) dit gesprek zou echter gratis moeten zijn! Er staat ook bij als je inlogt, dat er kosten kunnen worden gemaakt bij overschrijding van de belbundellimiet, dat ben ik nog nergens tegen gekomen ook niet in de voorwaarden. In de advertenties wordt gesuggereerd onbeperkt bellen naar alle vaste nummers in nederland buiten de piekuren. Wat zijn jullie ervaringen?

Albert

VoIP
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 aug 2005 08:11

Re: Gesprekskosten freetime abonnement

Ongelezen bericht door VoIP »

Misschien had de ontvanger zijn nummer doorgeschakeld naar een mobiel?

VoIP
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 aug 2005 08:11

Re: Gesprekskosten freetime abonnement

Ongelezen bericht door VoIP »

Er staat ook bij als je inlogt, dat er kosten kunnen worden gemaakt bij overschrijding van de belbundellimiet, dat ben ik nog nergens tegen gekomen ook niet in de voorwaarden.
Hier doelen ze denk ik op de maxibel dienst.
Van de UPC site:
Onbezorgd bellen voor een vast bedrag per maand

Steeds meer mensen willen vooraf weten waar ze aan toe zijn met de gesprekskosten van hun vaste telefoon. Daarom introduceert UPC MaxiBel Nederland. Nieuw in Nederland. Een slimme combinatie van onbezorgd bellen en een vast aantrekkelijk bedrag per maand betalen. Het werkt heel eenvoudig. Voor maar € 14,95 per maand kunt u onbeperkt* bellen naar elke vaste telefoon in Nederland. Zo hoeft u niet meer in de gaten te houden of u overdag of 's avonds belt, binnen of buiten uw regio. En u betaalt ook geen starttarief.

*Maximaal 15 uur per maand. M.u.v. 06,08-, 090X- en 06760-internetnummers. Na deze 15 uur belt u natuurlijk tegen de standaard lage tarieven van telefonie van UPC.
Maar dit bestaat volgens mij niet in combinatie met digitale telefonie.

u2
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 sep 2005 11:12

Re: Gesprekskosten freetime abonnement

Ongelezen bericht door u2 »

Bedankt voor uw reactie, de persoon die ik belde was niet doorgeschakeld en dus gewoon thuis. En inderdaad ik heb niks te maken met een maxibel ik ben nog lang niet aan de 15 uur, maar dat heb je dus inderdaard gewoon niet, met freetime abonnement voip.

Als ik later weer inlog en mijn verbruikskosten bekijk in de daluren is het wel weer gratis. Ik weet dat ik natuurlijk over een klein bedrag praat, maar het is natuurlijk vreemd dat het gesprek niet gratis te boek staat terwijl het dat wel moet zijn. Nou ja ik wacht maar af op de officiele factuur, ben benieuwd. Als het hier bij blijft is het natuurlijk niet iets om over op te bellen het bedrag is te laag om belkosten te maken bij customerservice, maar ik was even benieuwd of andere klanten ook zoiets meemaakten? Als dat meer voorkomt dan is dat een leuke bron van inkomsten voor upc, laag bedrag maar moeilijk om te corrigeren omdat customer service niet gratis is te bellen. ik wacht af op reacties. Albert

u2
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 sep 2005 11:12

Re: Gesprekskosten freetime abonnement

Ongelezen bericht door u2 »

Ik heb mijn factuur ontvangen, het desbetreffende gesprek is op de maand-factuur NIET in rekening gebracht de factuur klopt netjes!

Ook de pakketkortingen zijn netjes verwerkt,



Dat mag ook wel eens gezegd,

Met groet U2 :D

Talletje
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 okt 2005 21:11

Re: Gesprekskosten freetime abonnement

Ongelezen bericht door Talletje »

Aan topic starter: Zijn er wel kortingen verwerkt in de nota? Want dan zijn ze wellicht daar weer afgeschreven, of ze staan onder de kop correcties :)

En zo nee, mail ff via de site dat je rekening niet klopt, anders moet je gaan bellen en is die 50 cent alsnog verloren, da's zonde! :)

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Gesprekskosten freetime abonnement

Ongelezen bericht door hoffie »

lezen is een probleem talletje?????

@sax@
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2005 12:26

Re: Gesprekskosten freetime abonnement

Ongelezen bericht door @sax@ »

Misschien had de ontvanger zijn nummer doorgeschakeld naar een mobiel?
Als iemand zijn telefoon doorschakeld naar een mobiel, draait hij/zij zelf voor de kosten op van het mobiel bellen.

Gesloten