LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vogelpest

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
jantien2

vogelpest

Ongelezen bericht door jantien2 »

Het is me niet helemaal duidelijk waarom de deskundigen zeggen dat het geen zin heeft om op eigen houtje Tamiflu te gaan bestellen. Als de pandemie uitbreekt is er toch gewoon een tekort aan het middel?
Dan kan je het toch maar beter in huis hebben en het gaan slikken als de dokter zegt dat dat een goed idee is?

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: vogelpest

Ongelezen bericht door karr-2 »

Het heeft simpelweg geen zin om dat je het spul waarschijnlijk weg kunt gooien tegen de tijd dat het nodig is.

Het griepvirus zit momenteel alleen nog in vogels/pluimvee en kan slechts in zeldzame gevallen over gaan op de mens. Op dit moment loopt de mens dus nog geen enkel gevaar.

Verzamelen van medicijnen en zelf gaan dokteren heeft dus geen enkele zin op dit moment.

jantien2

Re: vogelpest

Ongelezen bericht door jantien2 »

Tamiflu is 4 jaar houdbaar en binnen die periode wordt rekening gehouden met de pandemie. wat heeft het voor zin dat de overheid volgend jaar 5 miljoen doses inslaat, van exact hetzelfde soort als waar er nu slechts enkele honderdduizenden van beschikbaar zijn, als zelf inslaan wordt afgeraden?

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: vogelpest

Ongelezen bericht door karr-2 »

Sla vooral in als je wilt, ik hou je niet tegen. Het heeft alleen geen zin om jezelf paniek aan te praten voor iets wat waarschijnlijk helemaal niet gaat gebeuren.

Bovendien, als je een beetje gezond leeft kun je een griepje gewoon zelf afhandelen hoor. Een paar dagen beroerd en je bent klaar.

jantien2

Re: vogelpest

Ongelezen bericht door jantien2 »

Beste karr-2, als ik je goed begrijp is dat inslaan door de overheid van die 5 miljoen porties dus ook geld over de balk gooien? Dat zou op zich reden genoeg moeten zijn dat aan de kaak te stellen dan, de verspilling van pakweg 150 miljoen € overheidsgeld.
Of is het alleen maar weggegooid geld als een particulier het inslaat?

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: vogelpest

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik zeg niet dat het weggegooid geld is, een voorraad is altijd handig. Maar dan wel bij de overheid die het daar kan inzetten waar het het hardste nodig is. Als iedereen een eigen voorraadje in de kast heeft liggen en maar raak gaat dokteren zal het een mooie boel worden.

Bovendien ben ik niet bang voor iets wat misschien ooit gaat gebeuren.

125470

Re: vogelpest

Ongelezen bericht door 125470 »

wat ik niet begrijp ,hoe komen die trek vogels aan dat virus?
het is makkelijk om dieren de schuld te geven ,maar als ik op tv
kijk en al die massa`s dieren op een hoop zie ,die slecht worden gehouden ,denk ik eerder dat het daar vandaan komt en ze worden vervoert overal naar toe vooral de landen waar het nu is ,die verschrikkelijke opnamen.Het is volgens mij de schuld van de mens,ze willen de dieren weer graag allemaal binnen.Kennen ze er nog eens 10.000 bij doen verdient lekker,ik vind het heel triest :cry:
En ik ben heel boos :evil:

jantien2

Re: vogelpest

Ongelezen bericht door jantien2 »

inderdaad, niet de vogels zijn de daders, maar de bio-industrie.
eigenlijk zouden we allemaal gewoon moeten stoppen met vlees eten.
elke dag kipkluifjes zijn toch geen pandemie waard?

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: vogelpest

Ongelezen bericht door Inter »

Bovendien, als je een beetje gezond leeft kun je een griepje gewoon zelf afhandelen hoor. Een paar dagen beroerd en je bent klaar.
Jij hebt het niet begrepen.
Toch maar eens hier naar kijken. http://netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=netwerk&a=195044

Het grootse gevaar is trouwens dat mensen die met vogels omgaan zich niet inenten tegen gewone griep.
Hiermee kan je het muteren grotendeels voorkomen.

adhwKtYJ

Re: vogelpest

Ongelezen bericht door adhwKtYJ »

Ik heb liever een doosje Tamiflu in huis dan dat ik mag hopen het te krijgen als het echt nodig is. Nederland kan zijn bevolking maar voor 1,5% vaccineren, de voorraad die moet komen om iedereen te kunnen voorzien duurt nog zeker anderhalf jaar !! Lekker vlot !!

Het gaat er niet om of je bang ben of niet ... de feiten liggen er. Dat er een pandemie komt is zeker, alleen wanneer. Feit is ook dat er steeds meer vogelpest optreedt ... en steeds dichterbij.

Er

Re: vogelpest

Ongelezen bericht door Er »

Ik vind het allemaal een enorme opklopperij en onnodig mensen bang maken.

Er gaan dagelijks meer mensen dood aan de gevolgen van kanker, aids en malaria dan aan de hele vogelgriep. Laten we maar daar ons eens druk over maken.

Ernie

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: vogelpest

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Precies wat ik probeer te zeggen. Mensen laten zich van alles aanpraten en raken meteen in paniek.

sheltie

Re: vogelpest

Ongelezen bericht door sheltie »

:( IK WEET NOG STEEDS NIET ,HOE DIE TREKVOGELS AAN DAT VIRUS
KOMEN,IK HEB ZO MIJN GEDACHTEN...MAAR TOEN IK VANMORGEN NAAR BUITEN KEEK EN DE GANZEN ZAG VERTREKKEN ,DAN DENK IK, HEBBEN DIE HET NOU OF LOPEN ZE HET ERGENS ANDERS OP.OF BRENGEN DE VOGELS DIE ONS LAND VIA VLIEGTUIG OF VRACHTWAGEN HET BINNEN???
KRIJGEN WE DAT MASSAAL DE DIEREN HIER WEER WORDEN VERMOORD,
:cry: :cry: WE MOETEN ONS SCHAMEN,WE DENKEN ALLEEN WEER AAN ONS ZELF :evil:

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: vogelpest

Ongelezen bericht door tienepien »

WE MOETEN ONS SCHAMEN,WE DENKEN ALLEEN WEER AAN ONS ZELF
jah duh, als ik moet kiezen tussen zelf dood gaan of wat vogels afmaken, dan weet ik het wel.... (maar als jij je wilt opofferen voor deze dieren, be my guest)

P.S.: Je CapsLock blijft hangen

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: vogelpest

Ongelezen bericht door tienepien »

owja, daarnaast:

Die trekvogels gaan naar een gebied waar vogelgriep heerst. VG is besmettelijk van vogel op vogel. Trekvogel krijgt vogelgriep, vliegt terug naar Nederland en besmet hier weer vrolijk andere vogels....

Natuurlijk zouden ook geimporteerde vogels vogelgriep kunnen verspreiden (grotere concentratie aan vogels), daarom worden over het algemeen ook geen vogels uit gebieden waar het is vastgesteld geimporteerd. (Dat was iig met BSE, varkenspest en vogelpest zo)

sheltie

Re: vogelpest

Ongelezen bericht door sheltie »

:oops: ik begrijp nog steeds niet hoe die trekvogels er aan komen ,maar dat zal wel an mij liggen.
En natuurlijk wil je zelf niet aan vogelgriep dood ,wie wel,maar ik blijf het een rare toestand vinden.
En het inporteren van vogels en zoals gezegd koeien die BSE
hebben of varkenspest dat die niet binnen komen ,nou vegeet het maar als het er is ,is het hier zo.Handel moet door gaan.... :twisted:

MHoeneveld
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 apr 2004 22:02

Re: vogelpest

Ongelezen bericht door MHoeneveld »

Het blijkt maar weer dat programmas als Radar alleen maar bijdragen aan het het paniekgevoel bij mensen.

Alleereerst heeft het weinig zin om nu met z'n allen virusremmers in te slaan. Ze zijn beperkt houdbaar onder huiselijke omstandigheden (de overheid slaat ze geconditioneerd op) en niemand weet nog welk virustype uiteindelijk de mens bereikt en of deze virusremmers dan nog wel werken. Tevens is zo'n kuur van een paar dagen leuk maar een pandemie is niet in een paar dagen voorbij. Hoeveel en hoe lang denken we Tamiflu te gaan slikken? Daarnaast zijn het virusREMMERS. Dat betekend dat ze er niet voor zorgen dat je niet ziek wordt.
De virusremmers die de overheid inslaat zijn om in geval van kalamiteiten de infectiehaard enkel te isoleren en bevriezen.
Er kan pas echt iets tegen een virus en verspreiding ervan gedaan worden als het werkelijke pandemische virus is geïdentificeerd en er een vaccin is ontwikkeld.

Bekijk daarnaast eens de situatie. Hier in Europa worden besmette gebieden gelijk geïsoleerd en ontruimd. De kans dat daarmee mensen in aanraking komen met het virus waardoor een op mensen overdraagbaar type virus ontstaat is daarmee klein.

In Azie (in een gebied waar 1 miljard mensen wonen) leeft men samen met het pluimvee. Ontruiming gaat daar veel trager en besmetting wordt veelal laat opgemerkt. Neem dan dat er slecht 61 mensen aan de gevolgen van besmetting zijn overleden dan zie je hoe erg ook dat de kans op dit moment erg klein is dat we massaal zullen bezwijken aan vogelgriep.

wilhelmina

Re: vogelpest

Ongelezen bericht door wilhelmina »

ongelooflijk dat een consumentenprogramma mee doet aan deze hetze.Ik dacht dat het een informatief programma was.Je zou haast gaan denken dat men aandelen heeft in deze middelen.
Duizenden mensen worden heel onrustig van dit soort verhalen dus wees daar toch een beetje voorzichtig mee.

Gesloten