LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mensen..HELP!!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Leitz
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 okt 2005 13:27

Mensen..HELP!!

Ongelezen bericht door Leitz »

Beste mensen,

Ik begin maar een nieuw topic aangezien er op mijn vorige amper gereageerd is hetgeen ik bijzonder jammer vind.

Inmiddels is er onterecht loonbeslag gelegd. De deurwaarder heeft alle correspondentie inzake deze zaak naar mijn oude adres gestuurd en via mijn werkgever kreeg ik dus te horen dat ik bij verstek veroordeeld ben, en ze dus loonbeslag hebben laten leggen.

De deurwaarder geeft geen informatie vrij, sterker nog: hij adviseerde me om mijn advokaat er naar te laten kijken. En dit, ondanks het feit dat ik van dezelfde deurwaarder op mijn "nieuwe" adres (alweer ruim een jaar hier woonzaam en ja: de adreswijziging is op tijd doorgegeven; september 2004)) reeds post heb ontvangen van toevalligerwijs dezelfde onderliggende debiteur!

Ik heb contact opgenomen met een advokaat, waar ik morgen een afspraak mee heb.

Heeft iemand nog een tip dat ik in de "strijd" kan gooien morgen? Het is overduidelijk dat de deurwaarder het GBA niet geraadpleegd heeft. Wat zijn mijn kansen?

Iemand?

Alvast bedankt voor de reacties!

Gasssst

Re: Mensen..HELP!!

Ongelezen bericht door Gasssst »

Als je van mening bent dat je schade lijdt door het optreden van de deurwaarder die niet volgens de geëigende procedures handelt, schrijf dan een nette klacht, zorgvuldig van alle feiten voorzien, aan:
Kamer voor Gerechtsdeurwaarders, Rechtbank Amsterdam, Postbus 84500, 1080 BN Amsterdam.
Doe er een afschrift van aan de deurwaarder zelf. Bespreek het morgen ook even met je advocaat.

famke_80
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 okt 2005 21:40

Re: Mensen..HELP!!

Ongelezen bericht door famke_80 »

Ook al is het vonnis van enige tijd geleden, dan nog kun je in verweer gaan. Nml binnen een bepaalde tijd nadat het vonnis voor het eerst aan je bekend was dan wel nadat dit vonnis werd geëxecuteerd (de exacte termijn weet je advocaat wel)

Let wel: als je niet ingeschreven stond op het juiste adres of er andere oorzaken lagen aan het niet ontvangen van post, correspondentie, etc. dan zal dit geen zin hebben... je draait dan uiteindelijk alleen maar voor de kosten op terwijl de uitspraak van de rechter zal zijn: adreswijziging zelf niet ingestuurd, niet goed ingeschreven bij gemeente en zelf de verantwoordelijkheid tot betaling niet op je genomen. Conclusie: vordering juist!!!

Denk goed na over eventuele stappen van je advocaat: ook hij/zij wil geld zien ook al is het een onbegonnen zaak. Succes.

Leitz
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 okt 2005 13:27

Re: Mensen..HELP!!

Ongelezen bericht door Leitz »

@famke: zie mijn andere thread "Loonbeslag opgeheven". Ik ben er het deurwaarderskantoor uitgekomen en het loonbeslag is opgeheven. Gisteren de schriftelijke bevestiging hierover ontvangen!

famke_80
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 okt 2005 21:40

Re: Mensen..HELP!!

Ongelezen bericht door famke_80 »

Die had ik inderdaad nog niet gelezen! Hartstikke goed!

Gesloten