LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Voor alle twijfelaars voor een een ADSL provider
Voor alle twijfelaars voor een een ADSL provider
bekijk de uitzending van vandaag en zie het met je eigen ogen,
4 van de top 5 providers met de minste klachten zijn KPN providers!
4 van de top 5 providers met de minste klachten zijn KPN providers!
Re: Voor alle twijfelaars voor een een ADSL provider
En dus?
Die zijn ook VEEL duurder!
Die zijn ook VEEL duurder!
Re: Voor alle twijfelaars voor een een ADSL provider
kwaliteit heeft wel een prijs, dus of kiezen voor kwaliteit of voor de prijs en dan een hoop gezeik en aan de udre telefoon hangen,
degenen die gekozen hebben voor de prijs, zitten nu met gebakken peren en zullen zich weldegelijk eerst op hun hoofd krabben voor ze weer voor die cheapo's kiezen, gewoon je hoofd gebruiken en kiezen voor ckerheid!
degenen die gekozen hebben voor de prijs, zitten nu met gebakken peren en zullen zich weldegelijk eerst op hun hoofd krabben voor ze weer voor die cheapo's kiezen, gewoon je hoofd gebruiken en kiezen voor ckerheid!
Re: Voor alle twijfelaars voor een een ADSL provider
Nee hoor, als ze je voor een lagere prijs hetzelfde aanbieden dan dient dat ook hetzelfde te zijn!
Ik ga van cheap (Compuserve) naar cheap (Wanadoo) donderdag. Waarom zou ik 40 euro p/m gaan betalen of zelfs voor @home kabel 47,95 terwijl Wanadoo SNELLER en de HELFT goedkoper is????
ADSL signaal is ADSL signaal...
Ik ga van cheap (Compuserve) naar cheap (Wanadoo) donderdag. Waarom zou ik 40 euro p/m gaan betalen of zelfs voor @home kabel 47,95 terwijl Wanadoo SNELLER en de HELFT goedkoper is????
ADSL signaal is ADSL signaal...
Re: Voor alle twijfelaars voor een een ADSL provider
lees de ervaringen over wanadoo!
Re: Voor alle twijfelaars voor een een ADSL provider
In bepaalde gedeelten van Nederland gaat dit niet op,
Hier werken de meeste ADSL providers via de KPN, en blijft ook Wanadoo lekker duur!, ( niet interessant dus ),
Kabel is dan wat goedkoper, of Tele2 ADSL, ( via BBnet ) is dan een optie,
Alleen Tele2 heeft veel opstartproblemen, dus nu ook nog niet interessant,
Het is dus voor veel mensen nog afwachten wanneer de grote providers hun lijnen leggen in de stillere gebieden, zodat deze mensen ook kunnen profiteren van de veel goedkopere eigen lijnen van de ADSL providers, dan kan KPN meteen op de schop!, want die is al jaren veel te duur!,
Maar de eerlijkheid gebied te zeggen, dat deze provider zondermeer betrouwbaar is!, zelden dat er geen internet op de aansluiting is!.
Hier werken de meeste ADSL providers via de KPN, en blijft ook Wanadoo lekker duur!, ( niet interessant dus ),
Kabel is dan wat goedkoper, of Tele2 ADSL, ( via BBnet ) is dan een optie,
Alleen Tele2 heeft veel opstartproblemen, dus nu ook nog niet interessant,
Het is dus voor veel mensen nog afwachten wanneer de grote providers hun lijnen leggen in de stillere gebieden, zodat deze mensen ook kunnen profiteren van de veel goedkopere eigen lijnen van de ADSL providers, dan kan KPN meteen op de schop!, want die is al jaren veel te duur!,
Maar de eerlijkheid gebied te zeggen, dat deze provider zondermeer betrouwbaar is!, zelden dat er geen internet op de aansluiting is!.
Re: Voor alle twijfelaars voor een een ADSL provider
Duur is iets subjectiefs
Re: Voor alle twijfelaars voor een een ADSL provider
ach als je voor lekker goedkoop gaat verbel je dat wel weer met al je problemen
Re: Voor alle twijfelaars voor een een ADSL provider
Het uis simpel: kwaliteit heeft een prijs! GOEDkoop is DUURkoop! is altijd zo geweest en is een feit. Het is met alles zo: goedkoop = duurkoop!
Re: Voor alle twijfelaars voor een een ADSL provider
Het is een bekend feit dat er een groep is die altijd klaagt over alles.
Ze klagen altijd over de prijs van een produkt. Dus gaan ze naar een goedkope provider toe...
Maar dan gaan ze weer klagen over de geleverde diensten, dus komt de provider in een kwaad daglicht te staan...
En vervolgens als die problemen zijn opgelost, gaan ze klagen waarom niet alles hetzelfde is als bij die duurdere providers, waardoor de providers alweer in een kwaad daglicht staan....
We kunnen roepen op dit forum wat we willen, maar deze groep is niet voor rede vatbaar, en laat de klagers maar lekker bij de budgetproviders zitten. Ze moeten toch altijd wat te zeuren hebben.
Laat ze zeuren, alleen zo sneu voor de providers af en toe....
Ze klagen altijd over de prijs van een produkt. Dus gaan ze naar een goedkope provider toe...
Maar dan gaan ze weer klagen over de geleverde diensten, dus komt de provider in een kwaad daglicht te staan...
En vervolgens als die problemen zijn opgelost, gaan ze klagen waarom niet alles hetzelfde is als bij die duurdere providers, waardoor de providers alweer in een kwaad daglicht staan....
We kunnen roepen op dit forum wat we willen, maar deze groep is niet voor rede vatbaar, en laat de klagers maar lekker bij de budgetproviders zitten. Ze moeten toch altijd wat te zeuren hebben.
Laat ze zeuren, alleen zo sneu voor de providers af en toe....
Re: Voor alle twijfelaars voor een een ADSL provider
ach als je voor lekker goedkoop gaat verbel je dat wel weer met al je problemen.
Nee hoffie ooit gehoord van een gratis helpdesk
Nee hoffie ooit gehoord van een gratis helpdesk
Re: Voor alle twijfelaars voor een een ADSL provider
de top 5 slechtste providers kennen geen gratis helpdesk, al zou het gratis zijn, de grootste ergernis is de wachttijd en de onkunde van de medewerkers, irritaties lopen hoog, maak het zelf een keer mee en praat dan verder...
Re: Voor alle twijfelaars voor een een ADSL provider
Maar wat is een slechte provider de provider die jij slecht vind kan een ander wel goed vinden.
En ik had ook niet gezegd dat je bij de 5 slechtste providers moest gaan kijken.
En ik had ook niet gezegd dat je bij de 5 slechtste providers moest gaan kijken.
Re: Voor alle twijfelaars voor een een ADSL provider
ik ben niet bij machte om te bepalen wat een slechte provider is, dat hebben de panel leden van trosradar gedaan. Een hoop van de goedkoopste providers zit ook in de top5.
speedlinq is een van de goedkoopste providers, maar de helpdesk is 70ct per minuut met een keuze menu
xs4all is een wat duurdere provider maar je belt voor regionaal tarief en je hebt geen eens een keuze menu maar meteen iemand aan de lijn
speedlinq is een van de goedkoopste providers, maar de helpdesk is 70ct per minuut met een keuze menu
xs4all is een wat duurdere provider maar je belt voor regionaal tarief en je hebt geen eens een keuze menu maar meteen iemand aan de lijn
Re: Voor alle twijfelaars voor een een ADSL provider
Ik zeg ook niet goedkope providers alhoewel kijk eens bij Demon kan je zelf zo duur maken als je wilt en dat is zeker geen slechte provider toch
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 19 okt 2005 12:11
Re: Voor alle twijfelaars voor een een ADSL provider
GOEDKOOP IS DUURKOOP
4 van de top 5 providers zijn eigendom van KPN
Ik heb heel veel medelijden met alle mensen die van het kastje naar de muur worden gestuurd door providers als BBNET, Wanadoo en Versatel.
Het probleem is dat ze te weinig geld kunnen uitgeven aan mankracht en kennis (lage tarieven om te kunnen concurreren, goedkope studenten aan de 1e lijns helpdesks).
En dan zijn er zelfs van die (8 uur in de week werkende)helpdesk-medewerkers die durven te beweren dat kpn haar adsl lijnen niet door kan meten...
Als je ADSL in combinatie met vaste telefonie (KPN) hebt en je hebt ADSL problemen, kan je al heel simpel een aantal zaken zelf vaststellen en regelen middels deze checklist:
1. Werkt de vaste telefoon?
- ja: Ik heb een ISDN-lijn én ADSL, de telefoon doet het maar ik heb geen internet verbinding....NEEM CONTACT OP MET JE ADSL PROVIDER (een isdn lijn is een digitale verbinding, dus 1 en dezelfde lijn waar beide signalen overheen gaan, dus óf alles werkt óf niks werkt) controleer tevens of je zonder ADSL-splitter wel een signaal hebt (zo ja, is je splitter waarschijnlijk kapot)
-nee: Ik heb een ISDN-lijn én ADSL, en beide zijn buiten dienst... NEEM GRATIS CONTACT OP MET 0800-0407 (storingsdienst van KPN).
ze meten je lijn door (24 uur per dag) en maken een (nauwkeurige) analyse van het probleem, ALTIJD aansturing van een monteur mogelijk (zit het probleem in het netwerk van KPN betaald de klant geen kosten, zit het bij de klant thuis (splitter,randapparatuur,wandcontactdozen of binnengeleiding) dan betaald de klant de onderzoeks- en reparatiekosten.(MONTEUR BINNEN MAXIMAAL 5 WERKDAGEN !! en dus niet minimaal 3 weken vanwege gebrek aan "service"monteurs.
Bij twijfel kan je trouwens ALTIJD 0800-0407 bellen, zit je daar niet juist, vertellen ze wel waar je wel moet zijn
4 van de top 5 providers zijn eigendom van KPN
Ik heb heel veel medelijden met alle mensen die van het kastje naar de muur worden gestuurd door providers als BBNET, Wanadoo en Versatel.
Het probleem is dat ze te weinig geld kunnen uitgeven aan mankracht en kennis (lage tarieven om te kunnen concurreren, goedkope studenten aan de 1e lijns helpdesks).
En dan zijn er zelfs van die (8 uur in de week werkende)helpdesk-medewerkers die durven te beweren dat kpn haar adsl lijnen niet door kan meten...
Als je ADSL in combinatie met vaste telefonie (KPN) hebt en je hebt ADSL problemen, kan je al heel simpel een aantal zaken zelf vaststellen en regelen middels deze checklist:
1. Werkt de vaste telefoon?
- ja: Ik heb een ISDN-lijn én ADSL, de telefoon doet het maar ik heb geen internet verbinding....NEEM CONTACT OP MET JE ADSL PROVIDER (een isdn lijn is een digitale verbinding, dus 1 en dezelfde lijn waar beide signalen overheen gaan, dus óf alles werkt óf niks werkt) controleer tevens of je zonder ADSL-splitter wel een signaal hebt (zo ja, is je splitter waarschijnlijk kapot)
-nee: Ik heb een ISDN-lijn én ADSL, en beide zijn buiten dienst... NEEM GRATIS CONTACT OP MET 0800-0407 (storingsdienst van KPN).
ze meten je lijn door (24 uur per dag) en maken een (nauwkeurige) analyse van het probleem, ALTIJD aansturing van een monteur mogelijk (zit het probleem in het netwerk van KPN betaald de klant geen kosten, zit het bij de klant thuis (splitter,randapparatuur,wandcontactdozen of binnengeleiding) dan betaald de klant de onderzoeks- en reparatiekosten.(MONTEUR BINNEN MAXIMAAL 5 WERKDAGEN !! en dus niet minimaal 3 weken vanwege gebrek aan "service"monteurs.
Bij twijfel kan je trouwens ALTIJD 0800-0407 bellen, zit je daar niet juist, vertellen ze wel waar je wel moet zijn
Re: Voor alle twijfelaars voor een een ADSL provider
radar vergeet er eentje............
http://www.quicknet.nl/
Alkmaar, 2 september 2005 – QuickNet heeft maar liefst twee keer het stempel ‘Beste Koop’ gekregen van De Consumentenbond. De ADSL internetabonnementen van QuickNet hebben een prominente plaats in de lijst met de 25 goedkoopste breedbandabonnementen. Maar het is niet alleen de prijs waarop QuickNet goed scoort, ook kwalitatief scoort QuickNet uitstekend.
Uit het uitgebreide onderzoek, dat De Consumentenbond gehouden heeft onder alle providers, komen QuickNet Medium en Large als beste naar voren. Klanten waarderen met name de kwaliteit van de Helpdesk, het gebruiksgemak, de veelzijdigheid en de goede virusblokkering van QuickNet. In de categorie tot 1 megabit zijn QuickNet Medium en QuickNet Large dan ook uitgeroepen tot de ‘Beste Koop’.
De regelmatige internetter kiest voor QuickNet Medium
QuickNet Medium is volgens De Consumentenbond het meest geschikte abonnement voor de regelmatige internetter. Voor consumenten die de voorkeur geven aan nog sneller surfen, nog meer ruimte voor de eigen homepage én een nog grotere mailbox is QuickNet Large de beste keuze.
http://www.quicknet.nl/
Alkmaar, 2 september 2005 – QuickNet heeft maar liefst twee keer het stempel ‘Beste Koop’ gekregen van De Consumentenbond. De ADSL internetabonnementen van QuickNet hebben een prominente plaats in de lijst met de 25 goedkoopste breedbandabonnementen. Maar het is niet alleen de prijs waarop QuickNet goed scoort, ook kwalitatief scoort QuickNet uitstekend.
Uit het uitgebreide onderzoek, dat De Consumentenbond gehouden heeft onder alle providers, komen QuickNet Medium en Large als beste naar voren. Klanten waarderen met name de kwaliteit van de Helpdesk, het gebruiksgemak, de veelzijdigheid en de goede virusblokkering van QuickNet. In de categorie tot 1 megabit zijn QuickNet Medium en QuickNet Large dan ook uitgeroepen tot de ‘Beste Koop’.
De regelmatige internetter kiest voor QuickNet Medium
QuickNet Medium is volgens De Consumentenbond het meest geschikte abonnement voor de regelmatige internetter. Voor consumenten die de voorkeur geven aan nog sneller surfen, nog meer ruimte voor de eigen homepage én een nog grotere mailbox is QuickNet Large de beste keuze.
Re: Voor alle twijfelaars voor een een ADSL provider
Ik ben het met jouw eens, maar het hoef niet altijd met een ISDNlijn te zijn en tegenwoordig kan je via KPN ook een ADSLabbonement hebben zonder een vaste telefoonabbonement.jacktheswag schreef: Geplaatst op: 19 Okt 2005 12:59 Onderwerp: BESTRIJD DE KLACHTEN VANAF DE BRON
GOEDKOOP IS DUURKOOP
4 van de top 5 providers zijn eigendom van KPN
Ik heb heel veel medelijden met alle mensen die van het kastje naar de muur worden gestuurd door providers als BBNET, Wanadoo en Versatel.
Het probleem is dat ze te weinig geld kunnen uitgeven aan mankracht en kennis (lage tarieven om te kunnen concurreren, goedkope studenten aan de 1e lijns helpdesks).
En dan zijn er zelfs van die (8 uur in de week werkende)helpdesk-medewerkers die durven te beweren dat kpn haar adsl lijnen niet door kan meten...
Als je ADSL in combinatie met vaste telefonie (KPN) hebt en je hebt ADSL problemen, kan je al heel simpel een aantal zaken zelf vaststellen en regelen middels deze checklist:
1. Werkt de vaste telefoon?
- ja: Ik heb een ISDN-lijn én ADSL, de telefoon doet het maar ik heb geen internet verbinding....NEEM CONTACT OP MET JE ADSL PROVIDER (een isdn lijn is een digitale verbinding, dus 1 en dezelfde lijn waar beide signalen overheen gaan, dus óf alles werkt óf niks werkt) controleer tevens of je zonder ADSL-splitter wel een signaal hebt (zo ja, is je splitter waarschijnlijk kapot)
-nee: Ik heb een ISDN-lijn én ADSL, en beide zijn buiten dienst... NEEM GRATIS CONTACT OP MET 0800-0407 (storingsdienst van KPN).
ze meten je lijn door (24 uur per dag) en maken een (nauwkeurige) analyse van het probleem, ALTIJD aansturing van een monteur mogelijk (zit het probleem in het netwerk van KPN betaald de klant geen kosten, zit het bij de klant thuis (splitter,randapparatuur,wandcontactdozen of binnengeleiding) dan betaald de klant de onderzoeks- en reparatiekosten.(MONTEUR BINNEN MAXIMAAL 5 WERKDAGEN !! en dus niet minimaal 3 weken vanwege gebrek aan "service"monteurs.
Bij twijfel kan je trouwens ALTIJD 0800-0407 bellen, zit je daar niet juist, vertellen ze wel waar je wel moet zijn
Dus een aanvullig
- Heb je ADSL met telefoon beide via KPN en werkt de Telefoon wel probleem bij de provider
- Heb je ADSL met telefoon beide via KPN en werkt beide niet bel dan naar 0800-0407 storingsdienst KPN.
Een ander verhaal is wanneer je ADSL heb via KPN zonder een telefoonabbonement bel gewoon naar 0800-0407 .
Re: Voor alle twijfelaars voor een een ADSL provider
75 euro afsluitkosten bij quicknet, lekker goedkoop!
Re: Voor alle twijfelaars voor een een ADSL provider
Laten we in het rijtje extreem goede providers ook niet vergeten dat al deze providers het afgelopen jaar absoluut niets nieuws hebben geintroduceerd.
Geen VOIP, geen IP-TV, geen ADSL2+.
Het is erg gemakkelijk om een hogere kwaliteit af te dwingen als je aan de technische situatie niets wijzigd.
Voordat de waterval begint, natuurlijk KPN heeft al een aantal maanden een pilot lopen voor VOIP en de snelheden gaan naar 12 Mbit. (die niemand gaat halen met een oud adsl modem)
Het praat niet goed dat de slechtere providers (versatel, wanadoo en tiscali) hun dienstverlening niet op peil hebben. Dat hadden ze wel moeten hebben.
Maar laten we ook niet vergeten welk bedrijf 9 van de 10 keer wordt ingeschakeld als 'helpdesk'.. SNT blijkt nog steeds een erg nauw verwant KPN dochtertje te zijn. Dus ik vind het ook niet raar dat KPN-dochter beter te voorschijn komen dan de rest. (en ja xs4all is een ander verhaal)
Geen VOIP, geen IP-TV, geen ADSL2+.
Het is erg gemakkelijk om een hogere kwaliteit af te dwingen als je aan de technische situatie niets wijzigd.
Voordat de waterval begint, natuurlijk KPN heeft al een aantal maanden een pilot lopen voor VOIP en de snelheden gaan naar 12 Mbit. (die niemand gaat halen met een oud adsl modem)
Het praat niet goed dat de slechtere providers (versatel, wanadoo en tiscali) hun dienstverlening niet op peil hebben. Dat hadden ze wel moeten hebben.
Maar laten we ook niet vergeten welk bedrijf 9 van de 10 keer wordt ingeschakeld als 'helpdesk'.. SNT blijkt nog steeds een erg nauw verwant KPN dochtertje te zijn. Dus ik vind het ook niet raar dat KPN-dochter beter te voorschijn komen dan de rest. (en ja xs4all is een ander verhaal)