LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] is er bij elke keukenboer iets van de prijs af te halen?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
knuppel

is er bij elke keukenboer iets van de prijs af te halen?

Ongelezen bericht door knuppel »

hallo
we denken eraan om een keuken aan te schaffen
is er bij elke keukenboer de ruimte om iets van de prijs af te halen?

we hebben onze zinnen gezet op een boretti fornuis,kunnen ze standaard korting geven op deze apparatuur?

habe

Re: is er bij elke keukenboer iets van de prijs af te halen?

Ongelezen bericht door habe »

1. Keukenboer is geen benaming. Deze bestaan zelfs helemaal niet. Keukenzaken zijn geen boeren maar meestal keurige ondernemers.

2. Elke keukenzaak zal wel iets doen qua korting. De een geeft u in procenten 40% of zelfs nog meer, de ander rond zijn eindprijs met enkele honderden euro's af tot een rond bedrag. ZO ZOU ELKE KEUKENZAAK MOETEN WERKEN. Dit geeft de consument een eerlijk inzicht in het oerwoud van offerteprijzen.

3. Denk eraan dat u bij keukenzaken waar men meteen begint u een grote korting te geven, u nooit weet wanneer u de juiste prijs heeft! Ook als de verkoper voor de 4-de maal naar zijn baas gaat vragen of er nog iets van de prijs af kan. Ook dan bent u waarschijnlijk nog te duur uit.
Ik zou bij dit soort zaken nooit mijn keuken willen kopen, want men probeert u eigenlijk tevoren een oor aan te naaien!

4. Er zijn veel keukenzaken welke met deze taktiek werken. Er zijn ook veel konsumenten welke na de koop bij zichzelf denken:"Daar heb ik toch maar mooi € 4.000,00 afgepingel;d". Mooi niet. U bent dan een oor aangenaaid.

5. Als laatste. Hoe een keukenzaak verkoopt heeft NIETS te maken met de qualiteit van de levering. Er zijn heus wel keukenzaken welke er geen prettige verkooptechniek op na houden, maar wel een goed product leveren! Andersom kan natuurlijkook.

Pfffff

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 02 nov 2007 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

Kijk eerst rond bij verschillende zaken. Weet wat voor een keuken je wilt.
Hoe meer korting er gegeven wordt, des te wantrouwender me dit zou maken.

peggy-sue

Ongelezen bericht door peggy-sue »

Wij hebben onze keuken gekocht bij een kleine zaak. Deze maakt prachtige keukens op maat. Wij hebben nooit gesproken over korting. De eerste offerte stond ons wel aan en we zijn toen verder gaan praten.
Later kwamen er nog andere dingen op ons verlanglijstje bij...en er gingen een paar dingen af. In verhouding kwam er veel meer bij, maar de uiteindelijke prijs ging niet omhoog. Wij voelen ons hier prettig bij. Ik krijg de keuken van mijn dromen, zonder het handjeklap waar ik zo'n hekel aan heb. Bovendien is deze keuken uiteindelijk kwalitatief zeer goed, en tot de cm naar wens, voor een veel lagere prijs dan wij bij bijv. de tweede kamer of tinello kwijt zouden zijn geweest.
Wij hebben ook een ook een Boretti fornuis [V946AN] besteld. Bij onze keukenzaak gaven ze al aan dat ze waarschijnlijk niet zo goedkoop konden leveren als de internetshops. Dat bleek idd zo te zijn, en we hebben uiteindelijk ca. 30% korting gekregen op ons fornuis bij Budgetplan Ridderkerk. Volgende week word het fornuis en afzuigkap en de koelkast geleverd. Op de keuken moeten we nog een paar weekjes wachten.

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

Gefeliciteerd met Uw aankoop en hoop dat U tevreden bent nadat de keuken bij U is geïnstaleerd.

tja...'t zal!

Ongelezen bericht door tja...'t zal! »

ik heb mn keuken gekocht bij de keukenconcurrent in Barendrecht. Na 5 minuten gesproken te hebben bij een van de keukens, welke ons aansprak, vroeg ik naar een indicatie van de keuken (zoals die stond opgesteld). Na een bedrag van € 13.000 gehoord te hebben vroeg de zeer vriendelijke verkoper wat ik er van vond. Ik vertelde dat ik dat wat hoog vond en graag korting zou willen krijgen. Ik riep voor de gein 50% en wat gebeurde er...........De verkoper reageerde : Wat nou als ik 50% korting geef.....koopt u dan de keuken? Ik dacht dat het niet haalbaar zou zijn en reageerde hierop met een Ja. De verkoper ging de keuken uitrekenen en kwam terug dat de keuken (zoals opgesteld) niet € 13.000 kostte maar € 19.000! ook zat er nog geen montage bij en bezorg kosten. De € 13.000 was een indicatie en € 19.000 was berekend. De verkoper reageerde uiteindelijk heel geirriteerd omdat ik het niet geloofwaardig vond. Ook werd er gevraagd of ik wel wilde kopen bij € 6.500. Uiteindelijk zijn we vertrokken en naar een andere winkel gelopen. We hebben uiteindelijk de keuken gekocht voor € 11.500,- geen handje klap en zeker geen druk. Dus als je vraagt wat is korting............gelul in de ruimte. Ik koop geen korting, ik koop en keuken.......en als mn gevoel zegt dat het goed is...dan is het goed! Een tip! iedere verkoper staat er maar voor één ding, als die de hele wereld beloofd om die keuken maar te kunnen verkopen dan is er iets niets pluis.

miskend

Ongelezen bericht door miskend »

De keukenprijzen zijn zo dat er altijd korting te vergeven.

Op de apparatuur kan ongeveer de helft worden gegeven tov de keuken.

Maar laat je niet misleiden door NU of Nu of NU te kopen omdat anders er een andere prijs moet worden gerekend wat dat is flauwekul !

Zorg tevens dat alles maar dan ook alles wat u wilt zwart op wit komt te staan voor de afgesproken prijs !

Ga niet van het verhaal uit dat verzorgt de monteur wel want dat kan hij niet, de monteur kan alleen monteren wat er is besteld door de verkoper !

Let op dat uw keuken behalve gemonteerd ook aangesloten wordt op de aanwezige leidingen !

Geef niet direkt al uw gegevens bloot want veel keuken bedrijven zijn onderling met elkaar per computer verbonden !!

Ja u leest het goed want ook al heeft het bedrijf een andere naam, zitten ze naast elkaar, ze zijn van dezelfde persoon !

Eigenlijk zou ik willen zeggen wees heel erg op uw hoede want er is bijna geen enkel bedrijf die alle keuken onderdelen specificeerd omdat ze niet willen dat u kunt vergelijken, ja oke de apparatuur zullen ze vermelden, maar geen keukenonderdelen.

Wij zijn er op het juiste moment achter gekomen omdat we onze verkoper van een keukenzaak uit rotterdam tegen kwamen in een andere keukenzaak wederom als verkoper maar nu met andere fa. naam.

Heel veel succes

Mr.P

Ongelezen bericht door Mr.P »

De keukenprijzen zijn zo dat er altijd korting te vergeven.
Dit geldt zeker voor de winkelketens. Hun aantrekkingskracht is adverteren met hoge kortingen.

Veel klanten durven geen nee te zeggen tegen een verkoper als ze onder druk worden gezet. De ketenbedrijven spelen daar handig op in.
Aan deze klanten verdienen ze een veelvoud wat het gemis aan weglopende klanten ruimschoots goed maakt.
De klant die er niet van gediend is loopt weg.

Bezoekt u een kleinere winkel vraag dan eenvoudigweg of men u direct een netto totaalprijs wil geven. Heeft u die gekregen overweeg dan zelf of u bereid bent DIE prijs te betalen.
Ga niet meer in discussie. Vindt u de prijs te hoog zeg dan nee tegen de verkopende partij. Gaat u vergelijken, vergelijk dan appels met appels.

Mr.P.

Gesloten