LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eco Direct

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
paulus1

Re: Eco Direct

Ongelezen bericht door paulus1 »

Ik heb via het Eco Garantieplan IV 2008 bos gekocht bij Eco Direct.
Na 4 jaar krijg ik 38.5 % boven op mijn ingelegde bedrag uitgekeerd...............als alles goed gaat tenminste.
Als er in de tussentijd iets fout zou gaan en ik vergeet het niet, dan meld ik dat hier.

Gast

Re: Eco Direct

Ongelezen bericht door Gast »

Alsdan wordt de Stichting Eco Direkt Verlies opgericht.
Ik was niet gewaarschuwd. Het kon toch niet fout gaan. Ik voel me misleid en meer van dat soort onzin. Men leert ook nooit.

Gast

Re: Eco Direct

Ongelezen bericht door Gast »

Nog even over de AFM. Het is inderdaad een controlerende instantie, ze geeft echter niet aan hoe risicovol een produkt is. Denk maar aan de verschillende soorten aandelenlease: Die werden aangeboden door banken die allemaal de benodigde vergunningen hadden. Klanten werden echter misleid. Er zijn honderddduizenden mensen het schip ingegaan, zouden die allemaal zo naief zijn geweest? Echt niet.

Het opvallende is wel dat als de Dutch Security Institute DSI concludeerd dat er niet aan de zorgplicht is gedaan. Welnu, als er een instantie is die macht heeft, dan is het de DSI wel. Echter als de DSI concludeert dat er niet aan de zorgplicht is voldaan zou ik concluderen dat een groot aantal contracten niet afgesloten hadden mogen worden. Met andere woorden, een groot aantal konden meteen ontbonden worden en hun geld terugvorderen. Maar opvallend genoeg is dit niet gebeurd.

irene van somo

Re: Eco Direct

Ongelezen bericht door irene van somo »

Beste mensen,

Waar ik benieuwd naar ben, Martine1 zei dat Eco Direct er boven op zit om je over te halen om te beleggen. Gebruiken ze dan ook hun connectie met de Wilde Ganzen om je over te halen?

Nuchter

Re: Eco Direct

Ongelezen bericht door Nuchter »

Beste mensen,

ik moet toch even wat kwijt. Als beroep hou ik me bezig met advies over alternatieve investeringsmogelijkheden die transparant zijn, voldoende onderliggende zekerheden bieden en een goed rendement. Risico's lopen is absoluut niet erg, mits je ze kan overzien.

Mijn kritiek op Eco-direct is het volgende:
Er is een onafhankelijke stichting (lees:ONAFHANKELIJK) met als bestuurders tevens bestuurders van Eco direct. behoorlijke belangenverstrengeling als je het mij vraagt.
Wie denkt u dat al die enorme marketing- en verkoopkosten betaald? naar mijn mening de deelnemers! Ergo, te hoge instapkosten. Tevens gaan de haren bij voorbaat al omhoog als ik de prachtige verhalen, dvd's en foto's bekijk. Voor mij too much.
Indien men lid is van de KVK moet u eens kijken naar de paraplu-constructie van WTI (world tree investments: moederbedrijf) waar je niets over leest. Een klassieke mogelijkheid om de werkmaatschappij Eco direct BV "vol te pompen" met schulden, dan het lijntje door te knippen, en vervolgens gedupeerden met schulden te laten zitten.. Ik zeg niet dat dit gebeurt, maar de mogelijkheid bestaat.
Garanties zijn net zoveel waard als de debiteur. hoe betrouwbaar is Eco direct? Naar mijn mening is Eco-direct een exponent van de huidige cowboy-cultuur. lees: snel veel geld verdienen en dan wegwezen. Een typische verkoopmaatschappij, een extra schakel (eigenaar, verkoopmaatschappij, koper) wat ook weer kostenverhogend werkt.
een 4 jarig plan slaat m.i. nergens op. Een investering in teak moet je in principe voor de volledige looptijd aangaan. De enige reden dat ED nu met zulke kortlopende plannen komt, is volgens mij omdat ze geld nodig hebben(zie jaarrekeningen), en veel investeerders met een korte horizon (t/m 5 jaar) beleggen, en daarom niet instappen in teak. Daarnaast, indien er kopers zijn, is het toch veel beter zelf te verkopen?? Zo hou je overzicht, heb je het in eigen hand, en kun je wellicht meer verdienen dan die 7,5% (wie weet hoeveel ED ermee verdient)
Iemand het hoofdkantoor in Arnhem van ED gezien? Luxe druipt ervan af, adviseurs rijden in peperdure wagens.. doet me denken aan "spaarschurken" zoals dexia-bank e.d., de "legio-lease" mannetjes. Ik heb geen zin de directie te sponsoren met een nieuwe S-klasse...


Ik zou zelf nooit instappen, puur door het feit dat ik geen goede afweging kan maken, en ik het door de ondoorzichtigheid absoluut niet vertrouw. Als je ED mag geloven is alles goed geregeld, en kan niets fout gaan. Ik heb eerder met een verkoper gesproken, kritische vragen gesteld (onderbouwing rendement, stichting, huidige prijs per m3, onderbouwing kostprijs etc.) vervolgens ben ik nooit meer teruggebeld...

Iedereen moet natuurlijk doen waar hij of zij zich goed bij voelt, maar zorg dat je alle risico's weet voor je instapt! maak een vergelijking met andere aanbieders! verdiep je in de markt! wees iig kritisch, en laat je niet gek maken door een verkoper met prachtige verhalen, maar vraag onderbouwing en officiële documenten (kadaster, notaris, jaarverslag FSC certificaat e.d.)

Ik heb gekozen voor een andere teak-aanbieder. Zij bieden 6 jarige aanplant aan, verspreidt over twee landen. Costa Rica en Panama, tegen zeer scherpe prijzen. Deze Organisatie heeft geen schulden, is direct eigenaar van de plantages (met eigen geld opgericht) heeft een FSC certificaat (COC en FM) en biedt duidelijke zekerheden voor deelnemers. Er is een onafhankelijke stichting (geen banden met de organisatie dus) die optreedt als contractpartner, een onderhoudsfonds beheerd en een calamiteitenfonds (kan niet failliet) deze waarborgen zijn er zodat investeerders weten waar ze op terugvallen. het verloopt via een nederlandse notaris, en de overeenkomst valt onder het nederlands recht. Rendement is meer dan 14%.

Verhandelen van teakhoutplantages kunt u dan zelf doen. Het is immers eigendom! zo u vervroegd wilt verkopen, bent u daar vrij in! een organisatie die zich hierop toelegt: teaktrader.nl u kunt zich hier vrijblijvend aanmelden en de aanbieders vergelijken.

Teak is zeer waardevast en waardevol, en een risicomijdende investering, met zeer goed rendement. mits de aanbiedende partij professioneel en integer is. Overtuig uzelf daar eerst van!

Nuchter

Re: Eco Direct

Ongelezen bericht door Nuchter »

Ter informatie, Er zijn 5 klasses comercieel verhandelbaar teakhout. Fineer is de beste, en heeeel erg duur (soms wel $2500/m3 kaal op stam) maar ook zeer zeldzaam. dan klasse 1 t/m 4. elk hangt een ander prijskaartje aan.

Dan zijn er twee dingen, de kwaliteit hangt samen met de dikte. Hoe dikker de stam, hoe ouder en meer uitgehard, dus meer waard.

Hoe beter de kwaliteit, hoe meer waard. 60 jarig teak is per definitie meer waard dan commercieel teak, want dat staat max. 25 jaar, maar komt dan ook uit azie en heeft een ander groeipatroon, en komt rechtstreeks uit de natuur.

Feitelijk, is nog niet zo heel veel bekend over de prijzen van plantageteak, omdat de eerste grote kap nog moet komen. De gangbare prijzen voor teak zijn dan ook gebaseerd op teak uit o.a. indonesie.

De huidige prijs(schatting) ligt ongeveer rond de $450 -$500/m3 voor grade A (1e klasse) en hout op stam.

Ook een belangrijk verschil: gezaagd hout is vaak 4 tot 7 keer zoveel waard als hout op stam, echter je krijgt minder m3 per boom (zaagafval). Wel is gezaagd hout veel beter verhandelbaar.

De ontwikkelingen voor FSC gekeurd hout zijn echter zeer gunstig. Teak is op zichzelf een zeer waardevast en waardevol object (na Rosewood de meest waardevolle hardhoutsoort) dit zien we in een gemiddelde jaarlijkse prijsstijging van 6,6% afgelopen 20 jaar. Vorig jaar echter 10%!! Dit heeft te maken met de opkomst van het FSC keurmerk(consument koopt het vaker, nieuwbouw wordt standaard met een deel FSC hout opgeleverd etc.) en zijn er (eindelijk) wetten/verdragen in de maak om illegaal hout te weren van de markt. Echter, dit gaat pas echt spelen als de aanvoer ook opkomt van FSC hout. Wie de wet van vraag en aanbod kent, ziet hier het bekende mechanisme aan het werk. dus kans op een zeer goede prijs.

Kans op een alternatief is te verwaarlozen, daar ligt niet het risico. Alternatieven komen niet van de grond. Natuurteak blijft natuurteak, de de vraag blijft groeien door zijn eigenschappen (profiel, hardheid etc..) Wat heeft u liever, een scheepsdek van echt teak, of geperst verlijmd hout?? gelig acacia? en voor uw (tuin)meubels? nee toch?

Het risico ligt bij de aanbiedende partij: het management, de locatie van de plantages, de instapkosten, het onderhoudsgeld etc.

Een maar, kijk goed naar de kosten van de investeringen. los van het rendement dat de organisatie u voorspiegelt, kunt u natuurlijk heel simpel zelf het rendement berekenen. Sommige mensen zijn namelijk ontzettend naief, en laten zich om de tuin leiden door listige verkopers.

Kijk naar de looptijd, kijk naar de inleg, en reken vervolgens met een beginprijs van +/-450$, een jaarlijkse prijsstijging van 4% gedurende de looptijd, en bereken vervolgens t.o.v. de inleg het rendement, doe dit zonder de tussenkappen! ze bieden nl allemaal hetzelfde product aan, de meeste kwalitatief ook goed, dus de opbrengst bij eindkap is min of meer gelijk!

Geloof ook niet in tussentijdse uitkeringen, dit zijn lokkertjes. pas de derde cq vierde tussenkap levert veel geld op (ca. 40.000$ per hectare) en pas dan kun je daadwerkelijk iets over de marktwaarde zeggen, en komt er dus geld vrij.

Gast

Re: Eco Direct

Ongelezen bericht door Gast »

De laatste 2 postings mogen dus gerust een grote reclamespot worden genoemd.

Nuchter

Re: Eco Direct

Ongelezen bericht door Nuchter »

De laatste 2 postings mogen dus gerust een grote reclamespot worden genoemd.
Beste Gast,

heb ik een andere naam genoemd behalve Eco-Direct (waar dit forum over gaat)?

Ik wil slechts dat men kritisch is, en als mijn ervaring/mening mensen kritischer maakt is mijn doel bereikt. Ik geef gewoon mijn mening hier, daar zijn forums voor bedoeld dacht ik??

Daar kun je het mee eens, of oneens zijn, onderbouwd met argumenten. Ik vind het erg zwak om het af te doen als "reclamespot".

Als je een reclamespot wil zien, moet je maar eens een dag lang rtl-z aan laten staan!

S.W.
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 okt 2005 17:42

Re: Eco Direct

Ongelezen bericht door S.W. »

RTL 7?

Inderdaad erg veel reclame van een bedrijf dat investeerd in teakhout.
Terra Vitalis.
Veel weet ik niet van dit bedrijf, wel weet ik dat ze een erg groot budget moeten hebben.
Ze bestaan 8 jaar er is nog geen houtkap geweest en toch kunnen ze geld stoppen in het Minarditeam. Tevens hebben ze veel geld gestopt in een callcenter, genaamd PBMG.
Dit bedrijf heeft 2 kantoren, 1 in Haarlem en 1 in Groningen.
Navraag leert ons dat achter PBMG de zelfde mensen zitten als achter Vero Telemarketing. Dit bedrijf is bekend om zijn valse voorlichting betreffende de Legio Lease produkten. Wie kent niet S. Wiekens?
Deze man heeft veel geld verdient met zijn valse voorlichting.
En deze man is manager in het kantoor in Groningen.

Deze gegevens wetende geeft mij geen goede indruk over Terra Vitalis.

Mensen wees voorzichtig. Als je investeerd bij Terra Vitalis doe je dit voor 20 jaar. De verkopers van PBMG proberen je een lening aan te praten, dit onder het mom van sparen. Echter hoe is de situatie over 20 jaar? Investeerders hebben 20 jaar afbetaald aan een lening, PBMG bestaat dan al niet meer (zakken vol geld verdient met valse voorlichting) en klanten krijgen.......................................?
Ja wat krijgen ze. Ik zou er niet intrappen een gewaarschuwd mens telt voor 2.

esra
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2005 13:32

Re: Eco Direct

Ongelezen bericht door esra »

Wij zijn 8 jaar geleden in zee gegaan met eco direct, met de belofte van ruim 20% rendement. Dit geven ze toe, is was niet reeel. Dat weten ze nu al ruim 5 jaar maar even een briefje sturen met dit nieuws was waarschijnlijk te veel moeite. Ik ben hier achter gekomen toen ik van de week heb gebeld om te vragen hoe het er voor stond. Mijn vertrouwen is weg. Ze hebben mij 8 jaar geleden 140.000,- gulden beloofd en nu mag ik blij zijn dat ik over 7 jaar 25000,- euro krijg waar nog 9000 euro aan gemaakte kosten af moet.

kelevje
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2005 10:29

Re: Eco Direct

Ongelezen bericht door kelevje »

Mensen PAS OP! trap er niet in!
Wij hebben 4 jaar geleden geinvesteerd in Eco Brasil, we zouden ook maandelijks 1% van de inleg terugkrijgen. Dit hebben wij 3x gekregen en toen waren ze niet meer te bereiken en later bleek dus failliet!
Nu zijn wij onze inleg kwijt €12.000 en we kunnen ook fluiten naar onze maandelijkse inleg!
Als ik info lees over Eco Direct dan komt alles op hetzelfde neer! Precies hetzelfde concept (maandelijks 1% van je inleg terug, stichting participanten, waar je ook nog eens voor moet betalen!, na 4 jaar je volledige inleg terug met winst!)
Hierbij willen wij iedereen waarschuwen, TRAP ER NIET IN!

groet

Bas.v
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2006 21:13

Re: Eco Direct

Ongelezen bericht door Bas.v »

Ik heb net alle onderstaande berichten gelezen.
het ene bericht is super positief zoals Eco direct ook verteld.
Een andere is weer somber ingestemd.

Ik ben onlangs ook in zee gegaan met Eco Direct door een heel enthousiaste collega. Deze heeft al enkele jaren meegedaan en al haar inleg + rente terug gekregen.
Laatst is zij ook naar de plek zelf gegaan met de Eco Directtour.
Alles positief.
Maar mijn vraag is eigenlijk, is dit nou een rotte appel in de mand die over een jaar gaat schimmelen of gaat alles prima en hoor je de goede zaken hier niet?

Gr.
bas

Bas.v
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2006 21:13

Re: Eco Direct

Ongelezen bericht door Bas.v »

Ik heb net alle onderstaande berichten gelezen.
het ene bericht is super positief zoals Eco direct ook verteld.
Een andere is weer somber ingestemd.

Ik ben onlangs ook in zee gegaan met Eco Direct door een heel enthousiaste collega. Deze heeft al enkele jaren meegedaan en al haar inleg + rente terug gekregen.
Laatst is zij ook naar de plek zelf gegaan met de Eco Directtour.
Alles positief.
Maar mijn vraag is eigenlijk, is dit nou een rotte appel in de mand die over een jaar gaat schimmelen of gaat alles prima en hoor je de goede zaken hier niet?

Gr.
bas

erg_nuchter
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2006 11:56

Re: Eco Direct

Ongelezen bericht door erg_nuchter »

Het spreekwoord hierboven vind ik erg toepasselijk. voor een antwoord zie mijn eerdere posting als Nuchter.

Ik ben voor investeringen in hardhout, mits er aan een aantal voorwaarden wordt voldaan.
- geen "cowboy cultuur" organisaties als eco direct, terra vitalis, eco forest vallen hieronder, ze zijn veel te duur en zijn verkoopmaatschappijen die veel omzet moeten draaien om uit de kosten te komen. Ze geven enorm hoge provisies aan verkopers (ik weet dat uit ervaring)
- duidelijke informatie, mij interesseren prachtige plaatjes, reclames en mooie marketing zinnen niet. Informatie die toetsbaar is.
- belangen van de participant. Ga na of de stichting onafhankelijk is, vraag financiele gegevens op, kijk of er een calamiteitenfonds is. Indien de stichting op de fondsen zit, dienen zij tevens op te treden als contractpartner.
- FSC keurmerk, controleer online of het fsc keurmerk in bezit is.http://www. fsc-info.org/english/dbfme.asp
- wie is de eigenaar van de grond? zorg dat je alleen zaken doet met eigenaren.
- de aanplant dient minstens 3 jaar oud te zijn, dan zijn alle kinderziektes achter de rug en is er meer bekend over de kwaliteit, dus meer zekerheid.
- hecht niet teveel waarde aan de prognoses, stap niet in als het per hectare duurder is dan € 25.000
- ga alleen overeenkomsten aan voor de GEHELE looptijd, het rendement zit hem namelijk in de eindkap en nergens anders, wat ze ook vertellen.
- Indien je een investering zoekt met periodieke uitkering, ga dan beleggen in obligaties (couponrente) vastgoed cv's (periodieke uitkeringen uit huur etc.) of soortgelijke fondsen. Dan zijn er namelijk periodieke inkomsten uit het beleggingsobject en is een periodieke uitkering te "verdedigen"
- luister niet naar al te mooie verhalen, wees kritisch en trek je eigen plan.

kortom, ik vind dat eco direct idd die mooie appel is die verrot na een jaar, rotten ze niet, worden ze wel opgegeten door volgevreten rupsen.

mijn e-mail is bekend, heb je vragen, mail me maar.

met vriendelijke groet,
een kritische noot.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Eco Direct

Ongelezen bericht door Jan1 »

Ga alleen beleggen met eigen geld wat je wel kan missen, dus nooit met geleend geld.

300b
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2006 12:14

Re: Eco Direct

Ongelezen bericht door 300b »

noit doen. Heb zelf helaas nare ervarinegn met Eco Brasil, failliet en 45ooo euro kwijt. Zal me nooit meer inlaten met welk teakbedrijf dan ook.

argonaut
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 nov 2006 11:21

Re: Eco Direct

Ongelezen bericht door argonaut »

Even een overzicht van mijn Ecodirect belegging. voor het gemak heb ik de gulden-bedragen uit 1998 omgerekent naar euro's

- Start belegging 1-3-1998
- looptijd 16 jaar
- Aankoop volume 0,2 HA (220 bomen)
- Aankoop bedrag 4.900,-- euro
- Opbrengst progn. ED bij aanvang contract 55.000,-- euro

In oktober 2004 heb ik opnieuw de verwachte opbrengs opgevraagd.

- Nieuwe opbrengst prognose ED
(opgesteld op 27-10-2004) 26.000,-- euro

Nog niet de helft dus van wat mij werd voorgespiegeld toen het product aan de man gebracht moest worden. Daarnaast is er op de opbrengst ook nog 15% "bron belasting" verschuldigd.

Ik ga een nieuwe opbrengst verwachting aanvragen en zal jullie op de hoogte houden.[/b]

deelnemert
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2007 17:18

Re: Eco Direct

Ongelezen bericht door deelnemert »

Goedendag,
Zijn er hier mensen die (ook) bericht hebben gehad van een wijziging van het product? Er wordt voorgesteld een nieuwe partipatie aan te schaffen en het oude product op te heffen. Ik hoor graag!

STRAATMAKER
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2006 19:22

Re: Eco Direct

Ongelezen bericht door STRAATMAKER »

Hallo deelnemert wij hebben ook bericht gekregen van Eco-direct, wij hebben diverse telefoontjes gepleegd naar e-d maar zijn niets wijzer geworden. Wel twee nieuwe offerte''s gekregen, Met een mededeling dat zij nog kontact met ons zouden opnemen maar helaas.

deelnemert
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2007 17:18

Re: Eco Direct

Ongelezen bericht door deelnemert »

Ok. Ondanks alle Stichtingen etc krijg ik het gevoel dat het allemaal 1-richtingsverkeer is. Wel is de bereikbaarheid van Eco-direct erg goed. Wellicht kunnen we de bevinden blijven communiceren (ook op het andere draadje).

Gesloten