LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] brom kenteken

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Billie
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 sep 2005 19:42

brom kenteken

Ongelezen bericht door Billie »

En zo dacht ik ff de 4 stappen plan op te volgen om zo in het bezit te komen van kenteken voor mijn schoot.
De schouwing stap 1 dus, er wordt gezocht naar nummer in mijn geval werd het frame nummer ondekt althands ik moest het wel aanwijzen het is dan ook het enige nummer wat ik zelf weet te vinden op mijn schoot, maar ja ik ben bij een erkend rwd keurings station inmiddels zijn er een paar keurders bij gekomen maar er word verder niets aangetroffen,ik krijg stap 2 het formulier waar je mee naar het postkantoor kan gaan om weer wat losser te worden van je verdiende poen paspoort heb ik ook bij mij dus dat is zo geregeld.
Nu is het een kwestie van afwachten op stap 3 , en ja hoor na 15 dagen een brief van rwd maar geen kenteken, maar een medeling dat er geen kenteken verstrekt kan worden op basis van een frame nummer.
Er moet op het betreffende voertuig een landelijk goed keurings nummer staan, daar het bij u voertuig ontbreek verzoeken wij u de nodige bewijzen ons toe te sturen binnen vier weken, de beteffende bewijzen daar moeten wij op uit kunnen maken dat het voertijg is goed gekeurd enz.
Ik ben terug gegaan naar de erkende rwd schouwer met het verhaal en de brief van rwd, natuurlijk kreeg ik een heel verhaal te horen over de rwd ambtenarenrij ex ex ex enz, ik liet me niet van de wijs brengen en vroeg de schouwer om nogmaals mijn schoot te onderzoeken op nummers zo niet danmaak ik aangetekend bezwaarschrift bij rwd om dat er helemaal geen kenteken op basis van alleen een frame nummer aangevraagd kan worden, of beter het kan wel maar word niet verleend, het onderzoek waar ik dus om vroeg heeft hij uit eindelijk gedaan en trof op de carterbak onderde schokbreker nog een nummer dat begin met 00 en dan 4 cijfers dus bijvoorbeeld 004445.
De schouwer heeft nu zijn fout toegegeven,maar ik zit met gemaakte kosten op sterfhuis,de schoot kan geen 2 x geschouwd worden,bovendien wie draait nu op voor die alende die is ontstaan.
Ik ben nog volop in onderhandeling met de schouwer en nu ook met rwd.

vr billy[/u]

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: brom kenteken

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Billie,

Mijn vrouw en ik hebben beide een scooter (ouwe dingen), maar zijn nog waard om er een kenteken op te "plakken",

Het zijn beide bekende modellen, en wij wachten even tot alle "kinderziekte's" bij de bedrijven opgeheven zijn,

Bij ons in de buurt is een garagebedrijf ( voor auto's ) die hier in de buurt de brommers moet "schouwen",

Deze mensen zijn natuurlijk prima op de hoogte van auto's en kentekens, en hebben natuurlijk al het certificaat van de RDW voor bijv. APK, e.d.,

Dus het is natuurlijk voor onze overheid het makkelijkste om de garagebedrijven een certificaat te geven voor het schouwen van de brommers en scooters,

Het was mijns inziens veel efficiënter geweest, dat de motor- en rijwielhandelaren die ook brommers en scooters verkopen, deze certificaten te "geven",

Deze mensen weten uit ervaring waar en hoe de nummers gelezen moeten worden, en staan niet snel voor verassingen!, zodoende er veel minder problemen ontstaan bij de "keuring" van de brommer/scooter!,

Ik hoop dat de "ambtelijke molen" die vaak traag en meestal met veel fouten op gang komt, er enige "stroomlijn" in krijgt,

Gegarandeerd dat er meer mensen het schip in gaan met dit wanbeleid in de bromfiets kentekens,

Veel succes toegewenst, en hopende op een snelle afhandeling van deze vervelende situatie,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Stoterstangen90
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2005 22:00

Re: brom kenteken

Ongelezen bericht door Stoterstangen90 »

Het brommerkenteken, tja.......

Inmiddels ook al wat ervaring daarme.
Belangerijk is dat je zelf heel erg op de hoogte bent waar je nummers zich bevinden. Als de schouwer ze niet kan vinden, schrijft ie ze niet op, en krijg je geen kenteken. Er zijn overigens ook rijwielhandelaren die aan schouwen doen, maar ook dat biedt geen soelaas. Je kunt van iemand niet verwachten dat ie van duizenden types uit zijn hoofd weet waar het typegoedkeur zit.

Ik zelf ga overigens voor zo'n 20 brommers de boot in. Een deel ligt al een hele tijd on onderdelen opgeslagen, en moet ik voor de schouwing gaan voerzien van voorvork, wielen en een motorblok. Werk waarop ik uiteraard als hobbyist niet zit te wachten.

Gaat me een hoop geld kosten, zo'n brommerhobby met oldtimer brommers.

Maar dan komt nu het aller mooiste...................
Je bent verplicht een brommer die je voorziet van een kenteken, in de verzekering te hebben. Je kunt het kenteken ook schorsen, maar dat kost je 22,50 per jaar.
Ik heb voor mijn brommers echter een z.g. verzamelpolis afgesloten. Alle 20 op een verzekering. En wat zegt mijn verzekering nu.....
Een brommer die op kenteken staat, kan niet meer in de verzamelpolis en moet opnieuw verzekeerd worden :evil: Dat dacht ik toch eigenlijk even niet. De brommer is verzekerd tot mei 2006, en voeldoet aan de verzekeringsplicht. Ik vind dat mijn verzekeraar dus gewoon het kenteken aan de rdw moet doorgeven. Ik zal deze kwestie ook in de verzekeringsafdeling van dit forum deponeren, want volgensmij kan dit echt niet zo.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: brom kenteken

Ongelezen bericht door stekel »

Voor mijn snorfiets ben ik dus €52.45 armer! Bedankt overheid voor uw bezorgdheid! Wel goed voor de bromfietshandelaar, het postkantoor en de mensen van de RDW.http://www.ishetgeenplaatje.nl

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: brom kenteken

Ongelezen bericht door Ulbe »

Onze scooters zijn onlangs "geschouwd", en dit is bij een "erkent" bedrijf gebeurd,

Mooi, zult u denken, dit "geintje" kostte bij dit bedrijf €50,- per scooter!, hier is dan het plaatje bij, ( wel even zelf monteren )

Hierbij komt dan nog de € 22.50 voor de "administratieve handelingen en de kentekenpapieren",

Al met al kom je toch op een € 72.50 per scooter uit!,

Dus u met de snorfiets mag in principe niet klagen!,

Dus ga shoppen!, want het loont zondermeer de moeite!,

Vriendelijke Groeten,

Ulbe.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: brom kenteken

Ongelezen bericht door stekel »

Hallo Ulbe, het schouwen maakt geen verschil met een snorfiets of een scooter. Ik denk dat jij niet genoeg nagevraagd hebt! Alleen wil ik nog even kwijt dat dit een opzetje is om ook een soort wegenbelasting in te voeren voor ons vervoermiddel! Groetjes stekel.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: brom kenteken

Ongelezen bericht door Ulbe »

Re; Stekel:

Hallo Ulbe, het schouwen maakt geen verschil met een snorfiets of een scooter. Ik denk dat jij niet genoeg nagevraagd hebt!,


-----------------------------------

Klopt Stekel, je hebt helemaal gelijk!, :oops:

Ik was zo dom om een kennis te geloven dat die schouwer zo goedkoop was, en heb helaas verzuimd om even overal te informeren!,

Dit geval had gemakkelijk € 15,- per scooter goedkoper gekend!, jammer van het geld, maar helaas!, de volgende keer, ( wanneer dit ooit nodig blijkt ) zal ik zeker eerst de schouw adressen bellen voor info,


Vriendelijke groeten Ulbe.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: brom kenteken

Ongelezen bericht door stekel »

Wat denk jij van mijn opmerking dat dit een opzetje is om ons nog meer geld uit de zak te kloppen? groetjes stekel.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: brom kenteken

Ongelezen bericht door Ulbe »

Ik zou er niet van schrikken als er plotseling een houdershchapbelasting achter weg komt,

Als het dit jaar niet wordt, dan misschien over 3 jaar, het is nu wel heel gemakkelijk om de mensen het geld uit de zakken te kloppen!, alles is geregistreert!, een maand te laat betalen?, Boete!, Ping!,Ping, het volk betaald wel!,

We kunnen er bijna op wachten!, en er kan zelfs wel een BPK achter weg komen!, want de meeste brommers zijn toch opgevoerd!,

Brommer Periodieke Keuring!, daar gaat weer bijv. € 25,- voor deze flauwekul, maar even wachten, en niet schrikken dat dit er door komt!.

Vriendelijke groeten,

Ulbe

Gesloten