LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUON betaalt je geld niet uit zichzelf!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
michelle10

NUON betaalt je geld niet uit zichzelf!

Ongelezen bericht door michelle10 »

Ik zit bij de NUON. Ik ben zuinig met gas en licht en krijg meestal geld terug bij de jaarafrekening. Misschien u ook? Het terug te ontvangen bedrag moet opde jaarafrekening staan bij "Door u terug te ontvangen" en is gemakkelijk over het hoofd te zien. U ziet daar ook staan: "Wij maken dit bedrag binnen 20 werkdagen over op (uw) rekeningnummer...". Maar ikzelf moet er steeds achterheen, anders ontvang ik NIKS terug! Uit zichzelf heeft de NUON nu al DRIE achtereenvolgende jaren (2003, 2004, 2005) NIET uit zichzelf het geld betaald dat ik van hen bij de jaarafrekening tegoed had. In 2003 moest ik erover bellen om het te krijgen. In 2004 had ik over het hoofd gezien dat ik nog geld terug zou krijgen (bijna 100 euro). Daar kwam ik pas bijna een jaar later achter. Al die tijd heeft de NUON helemaal niets van zich laten horen. Na een telefoontje van mij erover had ik het geld wel binnen een paar dagen op mijn rekening. Onlangs heb ik de jaarafrekening van 2005 ontvangen, Ook nu heb ik weer recht op teruggave, maar de twintig dagen binnen welke ik dat geld (117 euro) zou ontvangen is allang verstreken. Als ik niets onderneem, weet ik zeker dat ze me het geld, net als vorige keren, niet uit zichzelf zullen terugbetalen. HEBT U UW TERUG TE ONTVANGEN GELD WEL ONTVANGEN?!?

Invisibleduck

Re: NUON betaalt je geld niet uit zichzelf!

Ongelezen bericht door Invisibleduck »

Vreemd inderdaad als je steeds moet bellen, maar goed.

U heeft verder geen openstaande posten? u loopt wel lekker te schreeuwen van ik krijg mn geld niet, maar op diezelfde jaarafrekening staat ook dat wanneer er sprake is van openstaande facturen dat deze worden verrekend met het tegoed.

En ach meneer, 1 e-mailtje met het verzoek uit te betalen en het is geregeld. En idd meneer het kan op 2,8 miljoen klanten wel eens niet goed gaan. Ik neem aan dat u natuurlijk een veel betere administratie zou opzetten voor 2,8 miljoen klanten, en bij u zou het noooooooooit gebeuren dat er iets niet zou worden uitbetaald. U knalt uit elkaar van perfectie nietwaar?

Weet u, als u hier nu eens haarfijn u betalingsverleden uiteenzet, hoe lang u al bij Nuon zit, en of u wel eens uitstel of een betalingsregeling heeft gehad.... Dan pas meneer Kion heeft u recht van spreken.

De groeten...

medewerker

Ongelezen bericht door medewerker »

Goedemorgen Kion...

Wat u meldt is zeer zeker niet gebruikelijk... Normaal gesproken gaat een betaling gewooon automatisch de deur uit, met een ongeveer zelfde betalingstermijn als die de klant heeft.

Er kunnen een aantal redenen zijn waarom u de betalingen niet ontvangt... De eerste en meest voorkomende reden is dat u mogelijk meer dan 30 dagen na de factuurdatum uw termijnen betaalt. Hierdoor is de laatste termijn voor de eindafrekening nog onbetaald als de jaarafrekening wordt opgemaakt. Uw tegoed wordt verrekend. Vervolgens komt in de tussentijd uw betaling binnen... Deze wordt dan binnen 14 dagen weer teruggestord.. Intussen heeft u al gebeld waar de uitbetaling blijft...

Ik wil wel even voor u kijken wat het geval is... Als u hieronder vermeld wat uw termijnbedrag is en wanneer u dit voor het laatst heeft betaald kan ik uw gegevens opzoeken en eventueel contact met u opnemen.
(u kunt bijvoorbeeld aangeven 111,53 betaald op 19-09-05)

met vriendelijke groet,
een medewerkster
Laatst gewijzigd door medewerker op 19 okt 2005 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Invisibleduck

Medewerker mag ik jou even wijzen op de Wet op privacy, als iemand alleen Termijnbedrag en betalingsdatum aangeeft mag je geen informatie verder vrijgeven. Je overtreed wettelijke regels.

Gegroet,

medewerker

Kion,

Maakt u zich geen zorgen over opmerking van invisible duck...

Je kunt eventueel andere draadjes nakijken... Ik geef geen persoonlijke informatie vrij... Op het moment dat ik uw gegevens gevonden heb krijgt u een controlevraag... Deze is meestal uw initialen + de eerste letter van de plaatsnaam... Puur ter controle of ik de juiste persoon heb... Daarna gaat het contact niet verder via dit forum...

Bijvoorbeeld controlevraag kan er simpelweg als volgt uitzien
P.J. te A ? In combinatie met bijvoorbeeld 111,53 per 190905 weet ik dat ik de juiste persoon voor mij heb... Niemand kan daar echter verder iets mee.

Invisibleduck

medewerker, wat ik me gewoon af vraag en als het antwoord ja is zeg ik niks meer.

Heb jij toestemming van Nuon om op deze manier te werken vanaf dit forum ?

reintje vitesse

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Bij ons betaalde Nuon netjes binnen 20 dagen het bedrag dat wij tegoed hadden. Jaarafrekening keurig op tijd ennuh dat kunnen wij van Oxxion niet zeggen wij wachten al vanaf 18 februari op de eindafrekening :oops:

Invisibleduck

Medewerker, ook ik lees startpagina's ...
Succes met het goede werk op dit forum.

Mvg,

Duck

carrloo

Ongelezen bericht door carrloo »

hallo invisableduck. het is toch juist een goede zaak
dat medewerker dit allemaal doet, dat scheelt voor een hoop mensen
een hoop tijd en gebel. en ik heb de indruk dat er ook echt problemen worden opgelost. ik vind dat juist alle energiebedrijven een medewerker op dit forum moeten zetten. en wat ik altijd van medewerker lees, heb ik nooit een naam of een plaatsnaam kunnen lezen, dus de privacy is geloof ik wel gewaarboorgd.

medewerker

carrloo,

dank je wel voor je compliment...
Het verschil van mening met i.d. lijkt al wel uit de wereld te zijn.

Toch even ter informatie en voorkoming van misverstanden..
Ik pak alleen zaken op die geescaleerd schijnen te zijn. Anders zou ik een eigen klanten service beginnen en dat is geenzins de bedoeling... In principe ga ik ervan uit dat mijn mede medewerkers competent genoeg zijn om vragen en klachten af te handelen en/of advies te geven. De eerste gang is wat mij betreft altijd de klantenservice van een bedrijf benaderen.

Wanneer ik merk dat iemand hier een vraag neerzet zonder het ook al bij het energiebedrijf te vragen, dan antwoord ik in het algemeen, maar adviseer het eerst bij het betreffende bedrijf na te vragen.

Invisibleduck

carrloo als ik tegen medewerker zeg dat ik startpaginas lees en weet hoe het zit dan snapt hij wel wat ik bedoel, en wens em verder succes...

gr. duck

Gesloten