LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dit overkwam mij bij Corendon!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Wildeboer
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2005 20:29

Dit overkwam mij bij Corendon!

Ongelezen bericht door Wildeboer »

Ben ik de enige die dit is overkomen?

In maart 2005 heb ik via Corendon voor twee personen een vlucht geboekt van Eindhoven naar Istanbul in combinatie met overnachtingen in een mooi hotel, heenreis 29-09-2005 (in de ochtend) en terugreis op 02-10-2005 ’s avonds.
Voor de zekerheid belden we in de week voor de geplande reis of alles in orde was. Dit werd bevestigd.

Op de dag van vertrek kwamen wij 1 uur en 15 minuten bij de incheckbalie op vliegveld Eindhoven (verkeershinder). Het vliegtuig bleek echter overboekt en mochten wij niet mee!! De Corendon medewerker ter plaatse gaf aan dat er, spijtig genoeg, een boekingsfout was gemaakt. We kregen een kop koffie en na lang wachten en veel intern gebel binnen Corendon werd ons geadviseerd naar Schiphol af te reizen om van daaruit alsnog te vertrekken.

Onderweg naar Amsterdam, continu telefonerend met Corendon, werd duidelijk dat wij pas ‘s avonds konden vertrekken, én...........één dag eerder terug moesten reizen. Er bleef van onze jaarlijkse stedentrip maar twee dagen Istanbul over, terwijl we er vier hadden gepland.

Toen ik meldde dat we dit alternatief niet konden accepteren, werd ons bezworen vooral wél naar Schiphol te gaan. Bij de balie zouden we worden opgevangen door een medewerker van Corendon die alsnog een poging zou doen om ons op tijd weg te krijgen (lees: een goed alternatief bieden). Niets bleek minder waar. Eenmaal aangekomen bleek de balie totaal verlaten. De baliemedewerker bleek spoorloos. Na ettelijke telefoontjes met Corendon zijn we (na ons rondje Nederland: we wonen in het noorden) onverrichter zake terug naar huis gereden.

Uiteraard is er nog veel contact geweest tussen ons en de klantenservice van Corendon. Maar Corendon stelt "eigen schuld dikke bult": hadden we we maar twee uur vantevoren moeten inchecken. Uiteraard laten we het hier niet bij zitten.

Vraag: wie heeft ook zo'n soort ervaring met Corendon? Als er voldoende verhalen zijn, kan RADAR er misschien nog eens aandacht aan besteden.

Mail uw verhaal eventueel ook naar: [email protected]

hagebeuk
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2005 01:06

Re: Dit overkwam mij bij Corendon!

Ongelezen bericht door hagebeuk »

Ook wij hadden geboekt ik zou samen met onze dochter gaan.
Zij had dit van ons kado gekregen voor het behalen van haar diploma.
Die meid verheugde zich er enorm op.
Wij hadden ook net betaald voordat het trieste bericht binnen kwam(OPLICHTERS)
Totdat wij het trieste bericht van de courator kregen.
Dit werd dus huilen geblazenen even diep in de put zitten en voelen.
Ik belde gelijk naar vakantietours en kreeg ene Anita aan de telefoon,die melde dat het bedrijf was verhuisd!!!!!!VREEMD
Ook naar de advocaat/courator gebeld daar kreeg ik het "advies"om alles lekker zelf uit te gaan zoeken!!!! Ik ben gelijk naar D-reizen in Lelystad gegaan(waar ik deze reis niet geboekt had) ik heb daar 1,5 uur met een medewerkster zitten praten om oplossingen te verzinnen.
Zei heeft gebeld om het telefoonnummer van Onur-air te achterhalen wat dus niet gelukt is(niet te bereiken)ook kreeg ik het nr van SGR/Anvr
Ook deze organisatie kon niks voor ons betekenen.
Hotel Porto-Bello gemail--nooit antwoord gekregen.
Ik heb nu bij D-reizen precies dezelfde reis geboekt voor het zelfde bedrag.Ik boek nu alleen nog maar bij D-reizen en nooit meer via internet!!Petje af voor de goede service bij D-reizen ik werd daar met een probleem geholpen terwijl zij er niets mee van doen hadden dat is nog eens service.
Ik lees bij veel berichtjes dat mensen korting hebben gehad bij Corendon jammer dat ik dit niet geweten heb.
Wij gaan morgen vliegen en onze dochter verheugd zich weer maar bij mij is de pret er wel een beetje af.Voor het geld wat we nu kwijt zijn hadden we ook lekker met z'n vijfjes kunnen gaan.
En wat ik helemaal triest vind is dat er mensen zijn die hier krom voor hebben moeten liggen om dit te betalen en niets hebben.Wij zijn nog in de positie dat we een tweede keer konden betalen en als nog weggaan.Maar het blijft triest voor ons allemaal en ik ben bang dat we geen cent terug zullen zien.Mevr J.Hagebeuk

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Dit overkwam mij bij Corendon!

Ongelezen bericht door G7 »

Beste Mevr. Hagebeuk. Wat heeft u verhaal met Corendon te maken dan? U heeft een heel ander verhaal, dan waar de topicstarter mee begonnen is.

Ik denk dat u verhaal meer past, bij de topic van de failliete Vakantietours.

Toch fijn dat jullie alsnog weg kunnen mede dankzij D-Reizen, dus een fijne vakantie alsnog 8) gewenst!

Wildeboer
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2005 20:29

Re: Dit overkwam mij bij Corendon!

Ongelezen bericht door Wildeboer »

Geheel onverwacht ontving ik vandaag alsnog een excuusbrief van Corendon.

Corendon stelt dat overboekingen in de reiswereld spijtig genoeg voorkomen en bij hun gelukkig tot de uitzondering behoren.

Corendon stelt verder dat de afhandeling van onze overboeking verre van klantvriendelijk is verlopen en betreurt dat zeer. Toegezegd wordt onze 'casus' intern te bespreken en te bezien wat er voor in de toekomst uit geleerd kan worden.

Corendon biedt ter compensatie nu 2 gratis tickets naar Istanbul, restitueert de reisom, vergoedt de reiskosten (586 km x 0,18 cent) + de telefoonkosten die we die dag vergeefs hebben moeten maken. De gevolgschade (gederfde inkomsten uit ondernemen) wordt niet vergoed.

Over dit laatste zullen we nog met Corendon overleggen. Voor nu: we zijn blij dat ons uiteindelijk 'recht' wordt gedaan. En wat ons betreft blijkt hieruit het volgende:

a) De aanhouder wint (het was 'knokken')
b) Corendon laat 'eerlijkheid' en 'klantvriendelijkheid' zegevieren.


Corendon: proficiat!

Theo Wildeboer

Gesloten