LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door financieel/hypotheekadviseur.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
jadie

Opgelicht door financieel/hypotheekadviseur.

Ongelezen bericht door jadie »

Hallo
Ik zit met een probleem en weet niet hoe het aan te pakken.
Wij hebben een spaarrekening bij Quinta en toen mijn man vorig jaar enige tijd zonder werk zat zijn wij in overleg met Quinta gestopt met verder sparen. Wij wilden dat het bedrag dat op de rekening stond uitbetaald werd maar dat ging dus niet. Als mijn man 65 zou zijn ,zou dat uitgekeerd worden. Nu wist onze hypotheekadviseur wel een manier om dat geld naar ons over te laten maken,dat was op zijn kantoor al zoveel keer gedaan en het was een fluitje van een cent. Wij stemden daar uiteraard mee in en op 05-11-2004 stond er opeens een bedrag van 15.000 euro op onze rekening. Onze hypotheekadviseur stortte dat bedrag direct over naar een andere rekening en pleegde een telefoontje met de woorden dat het geld voor client(wij dus) overgemaakt kon worden. Nu,na 9 maanden zijn we dus nog geen euro wijzer maar wel een zenuwinstorting nabij. In Januari is er een bedrag van 150 euro afgeschreven van onze rekening door de direktbank omdat wij een lening zouden hebben afgesloten van 15000 euro. Mijn hypotheker gebeld en die zou het wel even recht trekken want dit was niet de bedoeling!!. Wij hebben geen contract ondertekend bij de direktbank en wisten dus niets van een lening. In februari is er weer een 150 euro afgeschreven en dat heb ik laten terugstorten door de postbank en de rekening laten blokkeren. Toen begon de ellende pas goed! Aanmaning op aanmaning kwam binnen en wij stuurden alles door naar de adviseur. Iedere keer had hij wel weer een verhaal waarom ons geld maar niet los kon komen. Zo zou er een rechtzaak zijn geweest tegen Quinta en die zouden wij gewonnen hebben. Toen ging de belasting zich er mee bemoeien. Veel geblabla en wij steeds dieper in de ellende. Anderhalve maand geleden kregen wij een jaaroverzicht thuis van Quinta en daaruit bleek dat er 4.300 euro op onze rekening stond (de spaarrekening) Was er wel een rechtzaak geweest??..Volgens ons niet!! Ondertussen bleven wij aanmaningen krijgen van de direktbank over een lening die wij niet afgesloten hebben. Ik ben diverse keren gebeld door bijzonder beheer en er is nu dan ook een akte van cessie naar mij verstuurd die gebruikt gaat worden als ik niet de aflossing doe. Ik ben uiteraard gaan betalen. Bijzonder beheer van de direktbank heeft mij geadviseerd om aangifte te doen van fraude,valsheid in geschrifte en diefstal. Volgens mij kan oplichting hier ook nog bij. Mijn hypotheekadviseur heb ik hier uiteraard mee geconfronteerd en hem gevraagd om ons de papieren te laten zien van de rechtbank en opheldering inzake die lening!! Hij is nerveus maar komt niet met een aannemelijk verhaal. Voor mij is de maat vol,maar mijn man wil hem nog de tijd geven tot eind van de maand,omdat volgens hem dan alles rond is. Hij heeft me dat al veel te vaak gezegd!!..Hij is duidelijk bang nadat wij hebben gezegd naar de politie te stappen,maar hoelang moet ik hem dan nog de tijd geven?? Voorlopig zijn wij zwaar gedupeerd. In de schuld voor 15000 euro. Die moet ik terugbetalen terwijl ik dat geld niet heb geleend. Mijn eigen paar rotcenten (4.300) plus een codering achter mijn naam bij het BKR. Bij bijzonder beheer hebben ze begrip voor de zaak en zij zeggen....zie dit maar als een spaarpotje ,als blijkt dat Uw adviseur fraude heeft gepleegd krijgt U dit geld direct terug. Ik wil dit niet als een spaarpotje zien en wil dat alles opgelost wordt. Die 15000 euro moeten terug naar de direktbank,plus de rente .Nu is mijn vraag....Wat voor stappen moet ik gaan ondernemen?? Ik wil de hypotheekadviseur niet zomaar vrijuit laten gaan. Hoeveel mensen trekken zij op deze manier mee. Ik voel me zwaar in de maling genomen door deze man die toch al 6 jaar onze zaken behartigd,dat is altijd correct door hem gedaan en daarom komt deze klap zo hard aan. Toch meen ik dat ik aangifte tegen hem moet doen en wel direct. U zou me reusachtig helpen als u mij een advies kunt geven over hoe te handelen.
Bij voorbaat mijn dank

jadie

Mk

Re: Opgelicht door financieel/hypotheekadviseur.

Ongelezen bericht door Mk »

Jadie, ik snap je niet helemaal. Je hebt geen lening afgesloten maar toch betaal je toch maar? Of heb je bij een andere partij wel een lening afgesloten? Deze partij kan de lening overgedragen hebben aan de Direktbank (cessie). Of bedoel je met 'akte van sessie' dat de Direktbank dreigt met loonbeslag?

En ook het stuk over het ontvangen van het geld is een beetje vreemd: er staat opeens 15.000 Euro op jullie rekening. Vervolgens stort de adviseur het van jullie rekening naar een andere rekening om vervolgens de opdracht te geven om het geld over te maken naar ...? Hoezo kan die adviseur opdrachten geven voor jullie rekening?

Als jullie nergens getekend hebben voor een lening van 15.000 euro maar jullie krijgen daar wel rekeningen voor, dan zou ik die niet betalen. Laat de Direktbank in dit geval maar eens aantonen dat jullie die lening zijn aangegaan. Als ze dat wel kunnen dan de vraag aan de adviseur waar het geld is gebleven. Als ie dat niet kan verklaren dan zou ik inderdaad direct naar de politie gaan.

justus

Ongelezen bericht door justus »

Beste Jadie,

Je klacht is best een ingewikkelde, zeker om hier op deze site op te reageren.

Ik ben zelf redelijk onderlegd in verzekeringsland en wil je graag onderstaande link geven. Het betreft het officiele klachtenbureau voor verzekeraars waar ook Quinta bij is aangesloten. De uitspraak door dit klachtenbureau is dwingend en moet wettelijk door Quinta worden opgevolgd anders raakt het zijn licenties kwijt.

Zorg dat je alles goed documenteert en kopieert zodat je zelf een dossier blijft houden. Laat je eventueel door iemand die je kunt vertrouwen b.v. een vriendin (die administratief is onderlegd) je assisteren als je er moeite mee hebt.

Ik zou om te beginnen eerst het klachteninstituut bellen, vaak lucht dat al behoorlijk op, want ik kan me je stress voorstellen. Sterkte!!!

http://www.klachteninstituut.nl/?pagina=8

jadie

Bedankt voor jullie reageren.
Ik heb zelf inderdaad alles gekopieerd en daar een dossier van aangemaakt.
De ,, heer,, in kwestie heeft inmiddels gereageerd en wat blijkt...Hij en wat companen ,van zijn werk (infact) wisten een leuke deal te maken,maar het geld was daar niet voor beschikbaar. Daar schijnen wij(en anderen) dus voor gebruikt te zijn. Die deal is op niets uitgedraaid en hij heeft ons nu een schriftelijke verklaring gegeven dat hij ons iedere cent terugbetaald en dat dit nooit zijn bedoeling is geweest. Hij zegt dat hij ook zo,n verklaring naar de direktbank en het BKR stuurt. Ik geloof dat niet,hij heeft namelijk dagelijks met geld/leningen en hypotheken te maken en een adviseur die zelf een codering achter zijn naam heeft is niet erg geloofwaardig.Ik heb er mijn bedenkingen over en heb dus ook de boekhouder gevraagd wat ik hiermee aan moet. Het schijnt een sterk iets te zijn wat ik nu in handen heb...maar mijn geld heb ik er niet mee terug!!
Ik heb de financieel adviseur gevraagd wat hij van plan is te doen. Hij zegt dat aanstaande maandag zijn hypotheek wordt overgesloten en dat wij dan dat geld terug krijgen zodat wij het naar de direktbank kunnen storten. Ik wil dat niet omdat het dan net lijkt of wij toch die lening zijn aangegaan. Als ik maandag niets hoor,stuur ik zijn verklaring(kopie) naar zijn baas. Verder stap ik toch naar de politie en ga aangifte doen. Deze man heeft voor mij afgedaan en mag wat mij betreft niet meer verder in deze branche.
Ik ben ook op de site van de klachtencommissie geweest en heb daar het adres overgenomen.. De klacht gaat maandag aangetekend de deur uit.
Groetjes...Jadie

Mk

Ongelezen bericht door Mk »

Succes!

justus

Ongelezen bericht door justus »

Laat nog even horen hoe het loopt. Ook succes en keep smiling :lol: .

jadie

Dank jullie wel...en natuurlijk hou ik jullie op de hoogte.
Vanmiddag heb ik hem nog een mailtje gestuurd en gevraagd of hij maandag kan komen voor een overdracht...wel een leesbevestiging gehad,maar geen reactie!!...Ik blijf lachen.....nog een beetje zuur..Maar ik hou de moed erin!! :wink:

Gesloten