LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] GEEN AUTO KOPEN BIJ.
Re: GEEN AUTO KOPEN BIJ.
Autobedrijf "De Toekomst" in Vlijmen. Eenmaal auto verkocht, dan zijn ze niet meer thuis. En ik zit helemaal in de nesten, want het is een Rover. Ik kocht daar in December een auto. Ik kon 'm de 16e ophalen. Kom ik daar, was 'ie nog niet klaar. De 17e dan maar weer terug.
Binnen twee weken tijd. Accu kapot en startmotor naar z'n grootje. Toen begon mijn V-snaar te piepen. Ik terug, ja dat kan nog wel, werd er gezegd, beetje aanspannen en weer verder rijden. Nog geen 2 weken later knapt die snaar en heeft mijn hele motor in de soep gedraaid.
Enne ik kon zelf de kosten betalen, he. Ook nog eens de koppakking lek. Ondanks mijn 3 maanden garantie. In totaal zo'n beetje 1200 euro armer aan reparaties. Enne.. ik zou al 20 x teruggebeld worden, maar nee. Dat waren ze steeds vergeten. De auto kostte 6750 euro en was uit 1999 met g3. Had 126000 km gelopen. Maar nu kost die dus gewoon zo'n 8000 euro. Veel te duur dus!!
Ze zijn aangesloten bij de Bovag!! Wat een .....bedrijf. de "Koude Douche" verdienen ze zeker. En ze leken zo betrouwbaar, stelletje oplichters!!
Dus NIET KOPEN BIJ HUN!!
PS Zit zijn de feiten hierboven, maar om de hele discussie met hun er neer te zetten, is mij teveel werk.
Gr. Johan
Binnen twee weken tijd. Accu kapot en startmotor naar z'n grootje. Toen begon mijn V-snaar te piepen. Ik terug, ja dat kan nog wel, werd er gezegd, beetje aanspannen en weer verder rijden. Nog geen 2 weken later knapt die snaar en heeft mijn hele motor in de soep gedraaid.
Enne ik kon zelf de kosten betalen, he. Ook nog eens de koppakking lek. Ondanks mijn 3 maanden garantie. In totaal zo'n beetje 1200 euro armer aan reparaties. Enne.. ik zou al 20 x teruggebeld worden, maar nee. Dat waren ze steeds vergeten. De auto kostte 6750 euro en was uit 1999 met g3. Had 126000 km gelopen. Maar nu kost die dus gewoon zo'n 8000 euro. Veel te duur dus!!
Ze zijn aangesloten bij de Bovag!! Wat een .....bedrijf. de "Koude Douche" verdienen ze zeker. En ze leken zo betrouwbaar, stelletje oplichters!!
Dus NIET KOPEN BIJ HUN!!
PS Zit zijn de feiten hierboven, maar om de hele discussie met hun er neer te zetten, is mij teveel werk.
Gr. Johan
Je hebt wel heel veel pech zeg, maar: Rover en dan ook nog gas.....is toch wel een beetje vragen om moeilijkheden. Waarschijnlijk nu al te laat, maar als je de auto met Bovag garantie gekocht hebt, had je je tot de Bovag moeten wennen & had je nu misschien een kansje gehad met de geschillencommissie. Trouwens: een v-snaar die piept is inderdaad op zich niet zo'n ramp, maar als tie knapt dat de motor in elkaar draait? halen we niet iets door de war? Als de distributieriem knapt loopt het zaakje inderdaad in de soep en kost het veel Euri. Tja, die koppakking? ook weer zoiets van gas.............Ik wil niet eens koken op gas, dus kun je nagaan (enige positieve ervan is dat het goed is voor het milieu..)
Hoi Gaste,
Gas is voor mij erg voordelig en bovag garantie had ik niet, desalniettemin heb ik wel contact gehad met de bovag, maar ja ook weer zo'n instelling op de hand van de garage-houders.
"Wij kunnen (of willen) niet voor u doen" , waren hun woorden.
Nou, BETER JE LEDEN CONTROLEREN, zou ik zo zeggen. Maar, wie ben ik??
Nog even over die V-Snaar, ik weet gelukkig nog wel iets van auto's af en het was echt de v-snaar, maar dan die van de airco etc. niet die andere.
Dus in totaal zitten er 3 snaren in mijn auto.
Gr. Johan
PS Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.
Gas is voor mij erg voordelig en bovag garantie had ik niet, desalniettemin heb ik wel contact gehad met de bovag, maar ja ook weer zo'n instelling op de hand van de garage-houders.
"Wij kunnen (of willen) niet voor u doen" , waren hun woorden.
Nou, BETER JE LEDEN CONTROLEREN, zou ik zo zeggen. Maar, wie ben ik??
Nog even over die V-Snaar, ik weet gelukkig nog wel iets van auto's af en het was echt de v-snaar, maar dan die van de airco etc. niet die andere.
Dus in totaal zitten er 3 snaren in mijn auto.
Gr. Johan
PS Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.
Wat heb je dan eigenlijk voor soort garantie(aan laten praten)?
Normaliter heb je bij een Bovag aangesloten bedrijf Bovag garantie, (auto's vanaf € 4.500,--)tenzij je er zelf voor tekent er vanaf te zien. Misschien toch beter op moeten letten bij de aanschaf? Maar: heb je toevallig een NAP erbij gekregen? Dan eens even kijken of dat gewoon een "kale" is of tegelijkertijd een Bovag garantiebewijs.
Verder: de Bovag is echt niet op de hand van garagehouders hoor (en ik werk er niet), uit ervaring ken ik ze heel goed van een andere kant & dan zijn ze er echt wel voor de consument!!
Normaliter heb je bij een Bovag aangesloten bedrijf Bovag garantie, (auto's vanaf € 4.500,--)tenzij je er zelf voor tekent er vanaf te zien. Misschien toch beter op moeten letten bij de aanschaf? Maar: heb je toevallig een NAP erbij gekregen? Dan eens even kijken of dat gewoon een "kale" is of tegelijkertijd een Bovag garantiebewijs.
Verder: de Bovag is echt niet op de hand van garagehouders hoor (en ik werk er niet), uit ervaring ken ik ze heel goed van een andere kant & dan zijn ze er echt wel voor de consument!!
Hallo lezers,
Bestaat er uberhaupt een garage die betrouwbaar is en zo ja is er iemand die weet waar ik die kan vinden ?
Zelf heb ik er nog geen een gevonden.
Genept.
Bestaat er uberhaupt een garage die betrouwbaar is en zo ja is er iemand die weet waar ik die kan vinden ?
Zelf heb ik er nog geen een gevonden.
Genept.
wij hebben in januari onze tweede auto bij dealerplan gekocht en zijn er geschrokken van de hipe omtrent dit bedrijf. we zijn er correct geholpen en geen problemen tot dus ver. we hadden laatst een geluidje gehoord...ernaartoe zonder afspraak...eerst deed de mon teur een beetje nors, waarna ik de eigenaar de situatie van we rijden erg veel uitlegde en dat we preventief even lanfgs kwamen. direct demonteur erbij en probleem bekeken / opgelost. we hebben met onze twee asuto's ( een golf TDi ( trouwens ook weer ingeruild daar) en onze C% erg veel lees 60.000 km gereden en zonder problemen. de boekjes zaten erbij, uitgebreide proefrit mogelijk, ze halen de auto zelfs achter uit de showroom voor je...kortom wij zijn tot dusver erg te spreken over dealerplan. en we hebben geen aandelen en zijn ook geen familie ons mail adres voor vragen of opmerkingen [email protected]
Lekker allemaal om te gaan piepen over je garage, in plaats van daar de problemen op te lossen.
Bestaan er ook goede garage's ? was de vraag .
JA.
Alle garagé die in deze topic NIET genoemd zijn, zijn dus wel te vertrouwen.
Zelf ga ik naar Jacob Schaap in Dronten. En erg graag kom ik daar.
Mark
Bestaan er ook goede garage's ? was de vraag .
JA.
Alle garagé die in deze topic NIET genoemd zijn, zijn dus wel te vertrouwen.
Zelf ga ik naar Jacob Schaap in Dronten. En erg graag kom ik daar.
Mark
wat ik zo jammer vind is dat je nooit de goeie dingen hooort van een bedrijf....we hebben zelf ook een bedrijf en als er ook maar iets niet naar de zin loopt begint het gezeur. wie zegt dat er sprake is van garantie? als bij ons iemand een product koopt ( prijszen tussen va 20 - 70 d euro ) en hij kiest er zelf voor dit zo goedkoop mogelijk te kopen meestal dan zonder garantie en er gebeurd dan iets???! dan zijn ze ineens gefrustreerd en zoeken ze publiciteit dan deugt het bedrijf ineens niet meer. terwijl ze zelf gekozen hebben voor deze optie. degene die zo hard roepen dat dealerplan in dit geval niet deugt vermeld dan aub je email adres zodat iedereen ook kan zien dat je de zaak niet belazerd en mensen met je in contact durven treden.
als ik zo iets mee maak en ik word belazerd dan durf ik mijn maiol adres en mijn tel er gerust bij te vermelden, maar jammergenoeg treft ik dat hier nergens aan!
laf is dat om bedrijven in dit geval zwart te maken.
DOE DIT DAN MET JE NAAM EN MAIL ADRES!!
als ik zo iets mee maak en ik word belazerd dan durf ik mijn maiol adres en mijn tel er gerust bij te vermelden, maar jammergenoeg treft ik dat hier nergens aan!
laf is dat om bedrijven in dit geval zwart te maken.
DOE DIT DAN MET JE NAAM EN MAIL ADRES!!
Ik wil graag even melden dat ik het HELEMAAL eens ben met wat gerenmarielle hierboven hebben gereageerd. Consumenten zijn tegenwoordig zowat een "beschermde diersoort" en de hand eens in eigen boezem steken? Ho maar!! Altijd maar gelijk mauwen.
Je zet hier niet zomaar je e-mailadres of telefoonnummer neer.
Dit komt alleen maar omdat er bepaalde figuren op het forum zitten die erop uit zijn om anderen te kwetsen en te beledigen.
Dit komt alleen maar omdat er bepaalde figuren op het forum zitten die erop uit zijn om anderen te kwetsen en te beledigen.
wij durven gewoon ons mail adres bij dit bericht te zetten omdat wij staan voor wat we zeggen. we zijn niet fake, geen handelaar gewoon een consument die t spuugzat is dat gezeur en gezeik van de meesten hier.......als je iets te melden hebt los t dan p met de dealer en als die niet meewerkt los t juridisch op. heb je geen poot om op te staan???? zelf schuld, had je je van te voren moeten informeren. er staat bij dealerplan bijvoorbeeld duidelijk geen lid te zijn vban de bovag...daar kies je dan toch ZELF voor??
niet zeuren mensen. gewoon reeel blijven!
niet zeuren mensen. gewoon reeel blijven!
Kan je je toetsenbord niet eens na laten kijken. Er missen wat letters hier en daar
Ger en Marielle,
Zeker zelf nog nooit iets vervelends meegemaakt?
Zeker zelf nog nooit iets vervelends meegemaakt?
we hebben zeker wel eens iets meegemaakt, maar dat is typisch onze eigen fout geweest omdat we het zo goedkoop mogelijk wilde hebben...dus achteraf dan ook niet zeuren. klopt toch....en ja, als je iets meemaakt waaraan jezelf niets te verwijten valt dan heb je recht van spreken of als de verkopende partij wanpresstie levert.......
je hebt heel veel zelf in de hand. en ja, sommige mensen willen gewoon besodemieterd worden.
je hebt heel veel zelf in de hand. en ja, sommige mensen willen gewoon besodemieterd worden.
Zo zie je maar weer,je moet het zelf een keer meegemaakt hebben dat het je geen tweede keer gebeurt.
Dus dit houdt in dat je deze mensen op dit topic niet gelijk aan kan vallen met de woorden:sommige mensen vragen er gewoon om,om besodemieterd te worden,misschien was dit bij hun ook de eerste keer.
Dus dit houdt in dat je deze mensen op dit topic niet gelijk aan kan vallen met de woorden:sommige mensen vragen er gewoon om,om besodemieterd te worden,misschien was dit bij hun ook de eerste keer.
In Jan heb ik een Jeep gekocht bij Car planet, hier kreeg ik netjes garantie. Na ongeveer 50 KM hoorde ik een vreemd geluid uit de achteras, bij hard remmen vloog de auto alle kanten op. Ik terug. Na een aantal dagen het bericht dat de problemen waren verholpen.
Wederom heftig uitbreken van de auto bij remmen ook het gekraak uit de achteras was niet verdwenen. Eerst maar eens een second opinion vragen bij een onafhankelijk garagebedrijf, na een test rit van de garagehouder werdt er mij medegedeeld dat de achteras (diferentieel) bleef hangen en dat de achterwielen gelijk liepen met elkaar, vooral in bochten gaf dit een kraakend geluid. Dure reparatie!! het uitbreken van de auto werdt veroorzaakt door kromme remschijven. Éénmaal terug bij CAR-Planet kreeg ik een grote bek dat ik niet het recht had om bij een ander bedrijf navraag te doen en dat ik niet moest zeuren. Zei zouden het probleem wel verhelpen.
Na een week kreeg ik een telefoontje dat alles was gemaakt, helaas ook nu waren de problemen niet verholpen. Aangezien ik contacten heb met juristen heb ik navraag gedaan wat ik zou kunnen ondernemen tegen Car-planet. Het advies was om niet te gaan procederen omdat dit heel veel tijd en inspanning zou gaan vergen. Tevens was het maar de vraag of ik in het gelijk zou worden gesteld omdat ik als koper niet genoeg actie heb ondernomen om mij te garaderen van een goede en betrouwbarekoop (anwb keuring etc.). Ik vindt dat er een openbare zwartelijst moet komen, waar al dit soort ......zakken die ons deze streken leveren aan de schandpaal moeten worden genageld!!!
WEES VERSTANDIG: KOOP NOOIT IETS BIJ CARPLANET IN ENSCHEDE!
Wederom heftig uitbreken van de auto bij remmen ook het gekraak uit de achteras was niet verdwenen. Eerst maar eens een second opinion vragen bij een onafhankelijk garagebedrijf, na een test rit van de garagehouder werdt er mij medegedeeld dat de achteras (diferentieel) bleef hangen en dat de achterwielen gelijk liepen met elkaar, vooral in bochten gaf dit een kraakend geluid. Dure reparatie!! het uitbreken van de auto werdt veroorzaakt door kromme remschijven. Éénmaal terug bij CAR-Planet kreeg ik een grote bek dat ik niet het recht had om bij een ander bedrijf navraag te doen en dat ik niet moest zeuren. Zei zouden het probleem wel verhelpen.
Na een week kreeg ik een telefoontje dat alles was gemaakt, helaas ook nu waren de problemen niet verholpen. Aangezien ik contacten heb met juristen heb ik navraag gedaan wat ik zou kunnen ondernemen tegen Car-planet. Het advies was om niet te gaan procederen omdat dit heel veel tijd en inspanning zou gaan vergen. Tevens was het maar de vraag of ik in het gelijk zou worden gesteld omdat ik als koper niet genoeg actie heb ondernomen om mij te garaderen van een goede en betrouwbarekoop (anwb keuring etc.). Ik vindt dat er een openbare zwartelijst moet komen, waar al dit soort ......zakken die ons deze streken leveren aan de schandpaal moeten worden genageld!!!
WEES VERSTANDIG: KOOP NOOIT IETS BIJ CARPLANET IN ENSCHEDE!
Waar hebben we het nu over. Op deze wereld lopen heel veel mensen die misbruik maken van mensen die ten goede trouw zijn.
Vooral die mensen hier die zeggen moet je maar beter opletten, moeten maar hopen dat ze zelf nooit genaaid worden, dus goed om je heen kijken en niemand vertrouwen dan heb je een grote kans dat jouw dit alles niet overkomt.
Ben ik toch liever iemand die wat meer vetrouwen heeft in zijn medemens!
Vooral die mensen hier die zeggen moet je maar beter opletten, moeten maar hopen dat ze zelf nooit genaaid worden, dus goed om je heen kijken en niemand vertrouwen dan heb je een grote kans dat jouw dit alles niet overkomt.
Ben ik toch liever iemand die wat meer vetrouwen heeft in zijn medemens!
Ik heb veel spijt dat ik bij Dealerplan in Waalwijk een Audi A3 TDI uit 2002 heb gekocht. Hij rijdt gelukkig nog wel, maar:
- Ze hebben verzwegen dat de airco niet werkt, en zijn nu niet bereid te praten over reparatie.
- Ze hebben de autoradio zo ingebouwd dat hij nog een flink stuk uit het dashbord uitsteekt en er zo uit is te schuiven
- De "nieuwe banden" hebben nog maar 1/3 van het oorspronkelijke profiel
- Bovendien hebben ze de auto een 5 dagen te vroeg op mijn naam gezet. (Om er zelf nog een week mee rond te rijden?)
- Toen de we auto contant wilden betalen wilden ze met een smoesje ons 2000 euro zwart laten betalen
Ik had al wantrouwend moeten zijn want:
- de km-stand, prijs en bouwjaar in de advertentie klopte niet
- de verkoper weet bar weinig over auto-techniek
- de verkoper werd boos toen we na een proefrit er nog een nachtje over wilden slapen.
Hadden we dat maar gedaan!!!
Kijk ook eens op http://www.garagetest.nl als je een zaak niet helemaal vertrouwd.
- Ze hebben verzwegen dat de airco niet werkt, en zijn nu niet bereid te praten over reparatie.
- Ze hebben de autoradio zo ingebouwd dat hij nog een flink stuk uit het dashbord uitsteekt en er zo uit is te schuiven
- De "nieuwe banden" hebben nog maar 1/3 van het oorspronkelijke profiel
- Bovendien hebben ze de auto een 5 dagen te vroeg op mijn naam gezet. (Om er zelf nog een week mee rond te rijden?)
- Toen de we auto contant wilden betalen wilden ze met een smoesje ons 2000 euro zwart laten betalen
Ik had al wantrouwend moeten zijn want:
- de km-stand, prijs en bouwjaar in de advertentie klopte niet
- de verkoper weet bar weinig over auto-techniek
- de verkoper werd boos toen we na een proefrit er nog een nachtje over wilden slapen.
Hadden we dat maar gedaan!!!
Kijk ook eens op http://www.garagetest.nl als je een zaak niet helemaal vertrouwd.
Het verhaal over Car Planet komt mij bekend voor. Zelden zulke sjacheraars meegemaakt. Heb hier ook ooit een auto gekocht, toen ze nog bekend waren onder de naam ECT. Hetzelfde akefietje met de remschijven meegemaakt, terwijl de auto achteraf gezien ook nogal wat schade had meegemaakt. Zelfs bij de aflevering, zag de auto er nog net zo vies uit, als tijdens de proefrit. Terwijl was toegezegd, dat deze door een speciaal team, zowel binnen als buiten zou worden schoongemaakt. Het is inmiddels bekend dat dit bedrijf veel opgelapte schadeauto's verkoopt, die al een tijdje uit de roulatie zijn geweest. Deze worden dan als "betrouwbare" occasions door hun aangeboden. Vaak blijkt er dan achteraf van alles mis mee te zijn. Doe maar eens navraag bij de diverse autobedrijven in de regio.....
koop ook geen auto bij autohalfweg in halfweg vlakbij haarlem binnen een week me motor kapot van een bmw525tds en ik had drie mannden garantie ik heb nu zoveel problemen gehad dat ik een rechtszaak ben begonnen tegen dit bedrijf dus als er meer zijn die iets tegen autohalfweg hebben laat het me weten heb nu onderhand schade bedrag van 7500 euro motor automaat radiateur brandstof pomp dynamo verstuivers enzovoort