LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incassoburo intrum justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door Gast »

Als we nou eens een antwoordnummer van intrum justitia konden achterhalen, dan zouden we met zijn allen dat bureau eens compleet plat kunnen posten met lullige post, waarvan zij alle portokosten moeten betalen.

Ik heb dat eens een keer gedaan bij Garant-o-Matic, en op 1 van de enveloppen schreef ik mijn telefoonnummer.

Zed belden mij prompt op, en vroegen om opeldering, omdat ik ze wel behoorlijk op kosten had gejaagd.

Ik heb het ze keurig uitgelegd, waarop duidend en een excuses volgden. Ze beloofden beterschap.

Intrum zal wel zo laf zijn om geen gebruik te maken van een atwoordnummer, want ze weten drommels goed dat ze dat veel, heel erg veel geld gaat kosten.

boos32

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door boos32 »

via antwoordnummer.nl kwam ik dit tegen

Intrum Justitia
Antwoordnummer 1597
2501 VK 's Gravenhage

Gast

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door Gast »

Zullen ze wel snel buiten gebruik stellen, nu het hier vermeld staat.

Kom op, zo veel mogelijk, zo zwaar mogelijk, laat het je een lamme arm kosten van het schrijven van de enveloppen, de lol die je hieraan hebt, is het wl waard.

Het zal ze leren met forma's als Socks, en Miriale enzo in zee te gaan.

Misschien niet echt netjes, maar wat Intrum doet is ook beneden alle peil.

ansje

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door ansje »



een ijskoude douche en intrum justitia met personeel naar siberie verbannen. :evil:

hennyb

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door hennyb »

ik zit net mijn verhaal op te schrijven over intrum justitia,zie intrum gelddieven. :twisted:
Ook ik ben de dupe geworden van niet terug willen betalen waar ik recht op had en enorm veel brutale monden.
Ik heb het echt gehad met ze na 9 telefoontjes.
Gelukkig dat Nuon eindelijk een personeelslid had die wel menselijk was en zelf met intrum heeft gebeld.
Dusssssss Koude dousche en graag heel snel

Henny

Nathalie77

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door Nathalie77 »

incassobureaus zijn doorgaans inderdaad loeders, ze dreigen met alles wat niet kan en zijn ronduit onbeschoft. Ze zijn ook niet (i.t.t. deurwaarders) aan regels gebonden en daar worden consumenten inderdaad de dupe van. Daar mag de overheid inderdaad wel eens iets aan doen. Dat rechters daarin mee gaan kan ik mij echter niet voorstellen. Ik werk dagelijks met het recht (ben jurist) en zie zelden misstappen van rechters.

De stelling van de eerste pagina is ook fout, het moet zijn "wie stelt moet bewijzen". Wanneer de eisende partij stelt dat er een overeenkomst is en dit bewijst, en stelt dat er achterstallige nota's zijn en dit bewijst, dan is het aan jou om aan te tonen waarom je de rekeningen terecht niet hebt betaald. Als je alleen maar belt, heb je dus geen bewijs en dus geen poot om op te staan.

Levenslesje: als er iets mis gaat met een contract (wanprestatie zoals bij Container Cleaning, helaas ken ik ze ook, of bankfoutje) reageer dan direct per mail of per fax, dan heb je bewijs. Wil je bellen omdat je iets wil bespreken, best, maar bevestig achteraf de inhoud van het gesprek per fax, mail of aangetekende post en bewaar je bewijsstukken tenminste vijf jaar. Mocht de zaak dan naar de rechter gaan, dan heb je tenminste bewijsstukken en dan is het aangetoond dat de eisende partij misstappen maakt.

DutchNeo

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door DutchNeo »

Nederland wordt een politiestaat, regels voor regels voor regels, het wordt een compleet zooitje. Je ziet door de regels het bos niet meer. Daar hebben incasso bureau's ook last van.
Twee jaar geleden ontving ik als eerste een aanmaning van het incasso, zonder eerste brief, zonder aanleiding. Daarin werdt vermeld dat ik meer dan een jaar geleden een boete gehad zou hebben voor een fout geparkeerde auto, boete € 60,00 + aanmaningkosten €240,00.
Totaal dus €300,00. Het mooie is dat ik al 7 jaar in de hulpverlenig verkeer en ik rij al 5 jaar geen auto en heb al 5 jaar geen auto gehad. Ik heb toen een nette brief aangetekent verzonden, daarop heb 9 aanmaningen nog gehad met verschillende bedragen, soms flink hogere bedragen en soms flink lagere bedragen. Ik bleef wachten op een reactie op mijn aangetekende brief. Die er tot heden niet is gekomen. Sinds een jaar ontvang ik helemaal niets meer hierover. Of het nou is afgehandelt, ik weet het niet. Maar dat het helemaal fout gaat in de administratie bij de incasso's lijkt mij erg duidelijk.
Nu weet ik van inside information, dat bijna 70% van de incasso bureau's een maandelijks wisselend personeelsbestand hebben.
Veel blondjes en allochtonen die geen school afgemaakt hebben komen hier terecht, ze hoeven immers alleen te typen. De baas verdient aan de incassos en het personeel, daarom hebben ze auto's van enkele tonnen. De directeur van het incasso dat ik ken rijd een Ferrari F40. Das toch niet normaal.
Gemiddeld 200 incasso bureau's per jaar komen en gaan zoals paddestoelen. Ik kan zo nog wel ff doorgaan, maar ik hou het hier ff bij, niet teveel leessfof voor lezers hiero.

Gast

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door Gast »

Hehe; een incasobureau. Die mensen hebben helemaal geen juridisch bestaansrecht. Ze maken alleen maar de mensen bang, meer niet. En de mensen laten zich bang maken. Nee; een incassobureau moet je net zo serieus nemen als dat een uitzendbureau je een vaste baan geeft met CAO voorwaarden. Doen ze ook niet dus. Ik ga nooit op die incassobureaus in. Als zo'n vent bij mij aan de deur komt; en een beetje bij de hand loopt te doen; krijgen ze eerst een welvarende trap onder hun testikels. Daarna ram ik de deur voor zijn strot dicht en hij kan lekker gaan fluiten van de pijn, die hij eerst moet trotseren. Weg met dit soort miskramen.

Verder in combinatie met UPC...... hehe..... helemaal leuk. Kwam er zo'n taklkenwijf aan de deur. Ikz ei wil je nioet nu maken dat je wegkomt dan zal ik je eens lekker verkrachten. Ik had het niet goed en wel uitgesproken (tot de daad zal ik niet overgaan, want ik ben geen verkrachter hehe) en ze was meteen vertrokken. Nee, dit zijn slemieltjes. Komen ze met een brief over een vordering. Gooi ik altijd met een gesloten enveloppe in de kast en ik reageer er geeneens op.

Ze willen dus, dat ik betaal, maar ze zien niet, dat ze de handlanger zijn van de dubieuze crediteur, want die bestaan ook. Dus ik ga er nooit op in. Wegwezen met dat hele zooitje.

Groet,

Neptunus.

Gast

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door Gast »

Heb je weer weekendverlof neptunus? Deze keer vond de psychiater weer de dwangbuis overbodig? Wij zitten er maar mee, blij als het pinksterweekend weer voorbij zal zijn.

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door honda98 »

ik ben ook zeer ontevreden intrumjustitia om dat dit bedrijf inder daat mensen bang maakt ! ! en rekeningen clemen die al aan recht hebbende betaald zijn ! ik vind dat dezeze bedrijven ver boden moeten worden om dat ze inder daat dingendoen die niet mogen ! ! medewerkers van dit be drijf krijgen een cursers daar voor ! ik vind dat mensen die bij zo"n bedrijf werken niet goed bezig zijn ! idereen kan wel een casso buro beginnen ! ! ! ik raad ook mensen aan om niets aan dit bedrijf te betalen als u al aan rechthebbende betaald hebt en het kan bewijzen ! ! dan hebben ze geen poot meer om op te staan ! !

RG

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door RG »

Ik lees met verwondering de berichten op dit forum.

Vanwege mijn bedrijf heb ik jarenlang een abonnement gehad op Intrum Justitia om slecht betalende afnemers te bewegen te betalen, en ik verzeker u dat de onbetaalde rekeningen diensten betroffen welke door mijn bedrijf tot tevredenheid van de klant zijn uitgevoerd.

In 75% van de gevallen zag Intrum Justitia geen kans om (al) het geld binnen te halen, van het geld wat zij wel binnen haalde gaat dan weer een percentage naar hun waardoor het altijd geld kost.
Ik moest ze voortduren bellen hoe het met de vordering stond waarna
zij maar weer eens een aanmaning naar de klant stuurden.
Ik heb zelf toch nog posten binnengehaald welke zij hadden afgeschreven om dat deze (volgens hun) niet te innen waren.

Ik ben verwonderd omdat Intrum Justitia blijkbaar wel blijft doorgaan om privepersonen te blijven achtervolgen maar al heel snel afhaakt als het bedrijven betreft, zijn ze soms bang dat het te moeilijk wordt?

De laatste jaren voor ik mijn bedrijf heb verkocht had ik een abonnement bij een ander bedrijf en daar was ik wel tevreden over. :(

Gast

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door Gast »

Voor de goede orde:

Ook Intrum Justitia beschikt over een antwoordnummer.

Vier er uw frustraties op bot, wanneer u echt verkeerde ervaringen met het bureau heeft:



Intrum Justitia BV Antwoordnummer 1597 2501 VK 's Gravenhage

cysoon
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2005 11:19

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door cysoon »

Ook ik heb dezelfde ervaring met dochteronderneming van Multibakel, namelijk Quicknet. Zij hebben in maart 2004 een aantal fouten gemaakt waarop ze per e-mail hebben aangeven dat te corrigeren. Een 4 maanden later krijg ik van Quicknet een extra rekening van rond de 10 euro. Opnieuw meteen geschreven dat de rekening niet klopt en wat het wel moet zijn. In maart 2005 krijg ik ineens een incasso van Intrium Justitia. Ook hun heb ik meteen geschreven met alle brieven die ik aan Quicknet geschreven heb. Tot mijn verbazing krijg ik twee manden later weer een incasso en ben ik afgesloten van internet. Aan de telefoon braag ik aan Intrium Justitia waarop ze niet gereageerd hebben. Ik krijg als melding dat ze niet verplicht zijn te reageren. Mijn vraag daarop is waarom ze dan aangeven dat je bezwaar kan maken!!! (laat dan ook weg op de incasso brief). Frederika (persoon bij Intrium) geeft ook aan dat ik maar gewoon moet betalen want het is zo'n klein bedrag. Mijn antwoord was simpel: als ze 200.000 klanten hebben en iedereen betaald 10 euro voor niet geleverde service dan heb je toch een mooi netto bedrag aan het einde van de rit. Haar antwoord was daarop dat ik het zelf maar moest weten als ik kosten voor een advocaat wil maken!
Ook op de tweede incasso heb ik direct gereageerd per brief. Echter geen reactie. NU heb ik een laatste brief naar Quicknet gestuurd met een reactie termijn van 7 werkdagen. Ik wil dat Intrium Justita stopt met brieven sturen en wil mijn internet terug.
Ik vind het schandalig hoe Intrium Justita en ook Quicknet met klanten opmgaan en dat ze niet reageren op bezwaarschriften. Ik weet wel dat ik het er niet bij laat zitten!

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Hoewel toch inmiddels veel mensen met de "prettige" werkwijze van dit stelletje ongeregeld uit Den Haag hebben mogen kennismaken, lees ik net onderstaand stukje op
http://www.intrum.nl/frameset/int-frame ... 50810.html waarin Direkteur van Esch "een boekje open doet" over zijn fijne bedrijf...

Ik geloof toch echt dat enige schijnheiligheid ze ook niet vreemd is....

"Intrum Justitia ziet zichzelf niet slechts als incassobureau, maar als een dienstverlener voor debiteurenmanagement. Dit betekent dat de debiteur die nog schuld open heeft staan ook recht heeft op een professionele en beschaafde behandeling. Hiervoor heeft Intrum Justitia goed getrainde medewerkers in dienst en beschikt het bedrijf over geavanceerde computersystemen. Waar het kan mogen debiteuren ook rekenen op de hulp van Intrum Justitia. Bijvoorbeeld in de vorm van een passende regeling waarbij een uitstaand bedrag in termijnen wordt betaald. Intrum Justitia is ervan overtuigd dat deze werkwijze het beste resultaat oplevert bij het aanpakken van wanbetalers."

Eveline68
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 okt 2005 15:15

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door Eveline68 »

Ik kreeg 2 weken geleden een brief van Intrum Justitia dat er nog een bedrag van € 58 openstond. Dat zou van Front International zijn.
In 2002 heeft mijn man ondergoed besteld, ja wist hij veel. Maar na een jaar van ellende en hoge rekeningen hebben we de boel opgelost en indien ik de laatse factuur binnen het termijn zou betalen zou ik geen incasso kosten krijgen. Dat klopt ook, tot twee weken geleden. Er stond € 18 open en dat is verhoogd naar € 58!!! Na drie jaar :!: :? :?

Ik heb aan Intrum het nummer van Front gevraagd, maar dat kreeg ik niet wat het had toch geen zin om te bellen. :evil:
Eigenwijs als ik ben heb ik het nummer opgezocht en gebeld naar Front. Zij bevestigden me dat alles was betaald en zouden contact op gaan nemen met Intrum Justitia en deze rekening laten vernietigen.
Ik juich nog niet te hard, eerst maar eens 2008 afwachten. :wink:

Maar voor Intrum Justitia is één koude douche echt niet genoeg!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik was gisteren op een beurs, waar onder meer incassobureaus een stand hadden. Ik legde een van hen eens een geval uit de praktijk voor: toevallig ging dat dus over Socks, maar lees voor Socks rustig Front International. En het was iets wat mijzelf is overkomen, drie jaar terug.

Die man in de stand zei, dat Intrum heel erg ver buiten haar boekje gaat, wanneer ze nietsvermoedende mensen op de door mij beschreven wijze benadert. Ik zei om die ervaring niet veel op te hebben met incassobureau;s in het algemeen. Het blijkt dat er toch ook nog nette mensen tussen zitten, Intrum blijkt net als Incasso-unie de markt te bevuilen, zo maakte ik op uit het relaas van die standhouder.

bubbaz
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2005 16:37

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door bubbaz »

Kreeg vandaag een rekening van I.J van 77.45.
Het originele bedrag is 14,95, en komt van Sana Direct.
Ik heb daar ooit een preogpakketje aangevraagd, en na die ene keer bleven ze maar sturen.
Heb Sana direct diverse keren gemaild dat ik deze middelen niet meer wilde, en toch bleven ze sturen.
De eerste paar keer heb ik nog keurig betaald, maar na mijn 5e 0f 6e mail dat ik om gezondheidsredenen hun produkt niet meer mocht gebruiken ben ik gestopt met betalen, en ben elk pakketje wat ik kreeg terug gaan sturen.
Ook dit hielp niet, en ben de pakketjes die ik kreeg regelrecht naar de clicobak gaan brengen.
Dacht dat dat geholpen had, want sinds eind vorig jaar kreeg ik geen pakjes meer van Sana Direct.
Tot vandaag dus. Een rekening van Intrun justitia.
Hoofdsom 14,95
Rente tot op heden ( verder p.m.) 0,50
Incassokosten 37,00
registratiekosten 25,00

Totaal som 77,45


En dat voor een gratis proefpakketje


dit kan toch niet zomaar?????????

Guusje
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 okt 2005 23:34

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door Guusje »

Front International en consorten blijken zeer vaak dit soort praktijken er op na te houden. en I.J. gaat vrolijk met ze mee.
de oplossing is eigenlijk heel simpel.
elk niet besteld pakje dat toegestuurd wordt mag je gewoon houden, terugsturen is zelfs niet nodig. en je hoeft de rekening ook niet te betalen. Leuk toch eigenlijk van F.I. en consorten...

als I.J. of andere incassobureau's dan toch gaan sommeren stuur je eenmalig een bezwaarbrief. meld daar duidelijk in dat je beroep doet op art. 7:7 BW:
1. Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.

2. De toezending aan een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze bestelde zaak met het verzoek tot betaling van een prijs, is niet toegestaan. Wordt desalniettemin een zaak toegezonden als bedoeld in de eerste volzin, dan is het in lid 1 bepaalde omtrent de bevoegdheid, de zaak om niet te behouden, van overeenkomstige toepassing.

3. Indien de ontvanger in de gevallen, bedoeld in de leden 1–2, de zaak terugzendt, komen de kosten hiervan voor rekening van de verzender.

4.Lid 2 is van overeenkomstige toepassing op het verrichten ten behoeve van een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze opgedragen dienst die niet een financiële dienst is.

Gasssst

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door Gasssst »

art. 7:7 BW:
Juist, en nu nog de interpretatie hiervan. Worden de pakketjes wel als monsters gestuurd met het doel de ontvanger te bewegen tot aankoop over te gaan of betreft het een toezending in navolging van een overeenkomst die bij de eerste aanvraag tot stand is gekomen? Het feit dat eerdere zendingen zijn betaald duidt op het laatste.
Minder simpel dan u het doet voorkomen, derhalve.

brun
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2005 10:01

Re: incassoburo intrum justitia

Ongelezen bericht door brun »

Gisteren kwam een incasso van Intrum Justitia in de bus, bijna 800 euro.
De vordering komt van UPC en heeft betrekking op een zaak die nota bene AL VOOR DE RECHTER is beslist. In juli 2005 kreeg ik het vonnis in de bus, waarin deze vordering werd afgewezen (uit de lucht gegrepen, spookfacturen).
Ondanks dat ik dus een vonnis in de hand heb waarin IJ en UPC aan alle kanten hebben verloren, aarzelen ze niet om nog eens een dreigbrief te sturen.
Uiteraard over gebeld vandaag. Het zou nu rechtgezet worden en ik zou geen brieven meer krijgen. Nou, ik moet 't nog zien. Bij de volgende brief moest ik maar 'eens een NVI-klacht in gang zetten, of aangifte doen ofzoiets.
Zo'n bedrijf is dit dus, Intrum Justitia.

Gesloten