LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] planet opzeggen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
henny40
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 okt 2005 18:27

planet opzeggen

Ongelezen bericht door henny40 »

Geachte mevrouw

Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.

Uit onze gegevens blijkt dat u bent overgestapt naar een andere internetprovider, echter uw huidige contract bij Planet Internet zal wel tot het einde van de contractstermijn doorlopen. U zult dus nog tot die tijd maandelijks worden gefactureerd.

Zodra u bent overgestapt wordt uw abonnement bij ons automatisch aan het einde van het lopende contract beëindigd. Uit onze gegevens blijkt dat uw abonnement beëindigd wordt per 1 juli 2006. Ons inziens zijn de betreffende facturen correct.

Wij willen u vriendelijk verzoeken de openstaande facturen met een totaal bedrag van EUR.bedrag dan onder vermelding van uw klantnummer over te maken op rekeningnummer 69.90.08 ten name van Planet Internet te Amersfoort. Indien u deze openstaande facturen niet betaalbaar stelt, zijn wij helaas genoodzaakt de vordering uit handen te geven aan ons incassobureau Intrum Justitia.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Lahan
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:30

Re: planet opzeggen

Ongelezen bericht door Lahan »

en?

henny40
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 okt 2005 18:27

Re: planet opzeggen

Ongelezen bericht door henny40 »

ik heb me rechtsbijstands verzekerings gebeld en gemaild en ze zullen het uitzoeken voor me of ik hier als nog onder uit kom
laat effe weten of hier meer mensen problemen hebben met planet
gr henny

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: planet opzeggen

Ongelezen bericht door hoffie »

contract afsluiten , weglopen, en dan klagen dat ze gewoon betaald willen worden?????

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: planet opzeggen

Ongelezen bericht door Bailey »

Je hebt een contract getekend en je weet waar je aan begonnen bent. En dan wil je er opeens onderuit komen? Zo werkt het natuurlijk niet.

Ronaldm
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jun 2005 21:22

Re: planet opzeggen

Ongelezen bericht door Ronaldm »

Je betaalt tot het einde van je contract, je hebt geen poot om op te staan.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: planet opzeggen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

En ditzelfde zal je rechtsbijstand je ook vertellen denk ik. Je tekent een contract dus je weet wat de voorwaarden zijn. Als je dan halverwege besluit om er mee te stoppen is het niet meer dan logisch dat je gewoon het volledige contract uit moet dienen.

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: planet opzeggen

Ongelezen bericht door skippy »

dit geldt heus niet allen voor internetproviders,maar ook voor tal nan andere abonnementen en huurcontracten,en planet is op zich een goede provider.

Helmavankuyk
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 okt 2005 16:07

Re: planet opzeggen

Ongelezen bericht door Helmavankuyk »

wij zijn al 4 jaar klant bij Planet..ook wij kunnnen ons abbonement niet opzeggen..duurt gewoon tot het einde van het jaar..belachelijk..

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: planet opzeggen

Ongelezen bericht door hoffie »

maar Helma daar heb je destijds zelf voor getekend...... :?

Helmavankuyk
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 okt 2005 16:07

Re: planet opzeggen

Ongelezen bericht door Helmavankuyk »

als je het binnen 1 jaar wilt opzeggen tussentijds ok dan begrijp ik dat maar als je al 4 jaar klant bent nee..
wij hebben een nieuw abbonnement af moeten sluiten we konden de adsl ook niet meeverhuizen..ivm ander telefoonnummer..

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: planet opzeggen

Ongelezen bericht door Bailey »

Dan nog heb je daar zelf voor getekend. Er staat toch duidelijk in een contract dat tussentijdse opzegging niet mogelijk is tenzij je het afbetaald. Dan maakt het niet uit of je nog geen jaar lid bent of al een jaar of 5.

En dat geldt echt niet alleen voor (Planet) internet. Dat geldt voor meer dingen, leesmap, omroepgids, tijdschrift, telefoon, weet ik veel wat nog meer.

Daar ga je mee accoord. Als je dat niet wilt, moet je niet accoord gaan.

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: planet opzeggen

Ongelezen bericht door jvs »

Dat is niet helemaal waar, ik heb in februari 2001 in de primafoon "adsl" besteld en was op dat moment helemaal niet op de hoogte van voorwaarden en er is ook helemaal geen papiertje of wat dan ook met algemene voorwaarden gegeven op het moment dat ik het bestelde. Ik kreeg wel vanzelf planet internet (niet specifiek om gevraagd op dat moment, maar ik vond het prima :)). Volgens de nederlandse wet (en een uitspraak van de hoge raad) moeten algemene voorwaarden letterlijk gegeven zijn of op het formulier staan (webform, vandaar dat je altijd door de AV moet scrollen tegenwoordig) en gelden meldingen als "er zijn ook AV, zie www.bla.nl/AV.htm" niet.

Toen ik juli 2004 de snelheid van comfort naar lite wilde aanpassen (snel zat), kwam ik erachter dat zelfs dat niet kon! Dat kan alleen aan het eind van je jaarcontract.. Nou dat is iets wat zelfs wanadoo niet flikt, die laten wel het jaarcontract opnieuw ingaan.


Planet was overigens niet gevoelig voor een stevige brief van mijn kant (niet op gereageerd) en pas toen ik maar belde om alvast op te zeggen voor februari 2005 kon de snelheid wel aangepast worden. Ik heb toen gewoon alsnog opgezegd...

Richy101
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2005 13:10

Re: planet opzeggen

Ongelezen bericht door Richy101 »

Ik heb geen problemen gehad met het opzeggen van Planet. Begin Juli heb ik een mail verzonden dat ik per einde contract wilde opzeggen.

Het nadeel was wel dat Planet per hele maanden rekend. Mijn abbo starte op 16-9 volgens mij. Planet rekend dan vanaf 1-10, waardoor ik tot 31-10 aan hun vast zat. Gelukkig nu niet meer.

Maar als je eenmaal hebt opgezegd kunnen ze wel goed slijmen zeg........

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: planet opzeggen

Ongelezen bericht door Bailey »

ik heb in februari 2001 in de primafoon "adsl" besteld en was op dat moment helemaal niet op de hoogte van voorwaarden en er is ook helemaal geen papiertje of wat dan ook met algemene voorwaarden gegeven op het moment dat ik het bestelde
Daar ben je toch nog altijd zelf bij? Je kan altijd vragen om die voorwaarden. Oke....ik vind zelf ook dat ze je die behoren te geven voordat je een contract tekent, maar als je ze niet krijgt kan je er altijd zelf om vragen.[/quote]

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: planet opzeggen

Ongelezen bericht door jvs »

Zo werkt het niet, zelfs in de wet staat dat de aanbiedende partij de voorwaarden moet overhandigen bij het afsluiten van het contract (en overigens moet je eerst weten dat je op dat soort dingen moet letten voordat je het doet, ik weet dit nu en ik lees het nu altijd wel vantevoren).

Gesloten