Dat is handig want dan is het vaak lekker warm in huis. In de zomer dus ook. Soms iets te veel! Maar in de winter hoef hij dus niet extreem hard te stoken.
Nou kreeg hij laatst de afrekening van de stookkosten. Die was vreselijk hoog. Hoger dan de gemiddelde bewoner in de flat (€200,-).
Das best vreemd want als medewerker van defensie is hij niet of nauwelijks thuis. Door de weeks blijft hij op de kazerne en vanaf oktober tot maart heeft hij in Duitsland gezeten. Af en toe was hij thuis! Geen rede om gelijk de verwarming aan te zetten.
Toch was de rekening echt veel. Das echt raar voor iemand die nooit thuis is. Nou las ik dus dat door warmte in huis, door de zon, het metertje dus beinvloed. Maar hij kan toch niet zijn raam open laten staan om het huis door te laten luchten?
Er moet toch n eerlijke verklaring zijn voor dit probleem want als hij daar voor langere tijd blijft, betaald hij voor iets wat hij niet heeft verbruikt
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Wat kan hij er aan doen om niet nogmaals of zelfs onder deze hoge kosten uit te kunnen komen want het geld kan hij echt goed gebruiken.
Het zijn verdampingsmeters van Clorius.
Wie kan mij antwoord geven zodat ik het probleem kan oplossen voordat hij terug komt uit zijn 7 weken oefening!
groetjes proos