LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NHG met een verzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Helmavankuyk
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 okt 2005 16:07

NHG met een verzekering

Ongelezen bericht door Helmavankuyk »

Wij hebben in maart een hypotheek met NHG en een aanvullende verzekering afgesloten zodat bij echtscheiding ( wat ook nu het geval is ) geen restschuld overblijft maar deze overgenomen worden door de NHG.
Nu kregen wij dus te horen dat we als we de verzekering aanspreken we een BKR2 melding krijgen en dat betekend geen leneningen/hypotheken voor tenminste 5 jaar.
Nergens in de polis staat dit vermeld ook op internet kunnen we niets vinden..wie heeft hier meer van gehoord?
Het liefst begin ik opnieuw zonder schuld.

Bedankt

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: NHG met een verzekering

Ongelezen bericht door Xpert »

Van wie heb je de melding gekregen dat je dan een code 2 bij het BKR krijgt aangemeld.

NHG verkoopt geen polissen tegen het financiële risico van een eventuele echtscheiding!!!

NHG heeft als stichting alleen maar een achtervang-functie voor de bank wanneer bij een gedwongen verkoop een restschuld resteert.
Wel kent NHG de mogelijkheid van een extra financiering wanneer mensen is de problemen komen bij een dalend inkomen. Maar volgens mij valt echtscheiding daar niet onder.


Raadpleeg even de site van NHG. http://www.nhg.nl

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: NHG met een verzekering

Ongelezen bericht door Xpert »

Inmiddels even nagekeken voor je op de site van NHG.

Onder het kopje "Betalingproblemen" vindt je alles over de woonlastenfaciliteit.

Echtscheiding valt wel onder de regeling.

Helmavankuyk
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 okt 2005 16:07

Re: NHG met een verzekering

Ongelezen bericht door Helmavankuyk »

Bedankt voor uw reactie, sinds i juni kon je een soort van verzekering afluiten zoiets idd als de woonlasten als je je huis verkoopt door een echtscheiding zou de restschuld overgenomen worden, nu blijkt dat als we dat doen we BKR2 melding krijgen hier kwam mijn man achter toen hij voor een nieuwe hypotheek langs ging. Wij hebben de NHG directeur gesproken die hadden we eerder al gesproken over het feit dat we gingen scheiden en we die "verzekering"aan wilde spreken hij zei je voldoet aan alle voorwaarden dus wij blij..na het bericht van de hyp. verstrekker weer met hem gebeld, en hij zei "ja maar dat is toch logisch BKR2 melding"ik vind van niet en ik vind het raar dat er nergens iets over staat niet in de polis niet op de site en zelfs hij heeft het niet aan ons verteld toen we hem voor het eerst spraken.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: NHG met een verzekering

Ongelezen bericht door Xpert »

Helma,

Over welke polis heb je het.

NHG verkoopt geen polissen. Dus ik begrijp niet waar de term polis vandaan komt.

Heb je met NHG in Zoetermeer gesproken?

Helmavankuyk
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 okt 2005 16:07

Re: NHG met een verzekering

Ongelezen bericht door Helmavankuyk »

het zit in de NHG of het een polkis is? we hebben wel een polis gekregen staat in dat als je een echtscheiding hebt, bewijs van goed gedrag ( altijd op tijd betalen) en via de makelaar verkoopt dan neemt de NHG de restschuld op zich.
Dat zei ook de directeur NHG in zoetermeer.
Alleen nu blijkt dus dat als je dat doet je die BKR melding lrijgt en dat snap ik dus niet..waar komt dat vandaan..nergens is er iets over te vinden en ook nationale nederlanden wist hier niks van daar loopt de hypotheek..
ik heb er geen verstand van..zoals je al gemerkt hebt..ik vraag me alleen af kan dat zomaar zon melding geven..??

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: NHG met een verzekering

Ongelezen bericht door Xpert »

Beste Helma,

Je moet aan NHG vragen: "verkoopt NHG dit soort polissen???"
Ik denk namelijk dat de tussenpersoon jou een polis heeft verkocht onder mogelijk valse voorwendselen.

Laat anders e.e.a. even door NHG uitzoeken. Vraag of je de polis naar het kantoor van NHG mag faxen? Zij kunnen deze polis dan bekijken en antwoord geven op jouw vraag.

NHG
Telefoonnummer : 079-3682800
Faxnummer : 079-3610783
e-mail: [email protected]

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: NHG met een verzekering

Ongelezen bericht door Xpert »

Helma,

Wil je nog even laten weten hoe je bent "gevaren" met de NHG?

Helmavankuyk
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 okt 2005 16:07

Re: NHG met een verzekering

Ongelezen bericht door Helmavankuyk »

ga ik zeker doen..ze zijn ermee bezig..Nationale Nederlanden en de NHG wijzen de vinger naar elkaar..ben benieuwd.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: NHG met een verzekering

Ongelezen bericht door Xpert »

Bedankt nog even van je reactie.
Ben ook zeer benieuwd.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: NHG met een verzekering

Ongelezen bericht door particulier »

Ik heb het idee dat we het hier hebben over de Woonlastenfaciliteit van de NHG? Dat is geen verzekering maar een aanvullende lening. Mijn informatie is in ieder geval dat deze NIET wordt aangemeld als zijnde een achterstand bij het BKR. (tenzij de geldverstrekker een A melding heeft geregistreerd omdat er een te grote achterstand is ontstaan.)

Helmavankuyk
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 okt 2005 16:07

Re: NHG met een verzekering

Ongelezen bericht door Helmavankuyk »

We hebben bericht gekregen, als we geen lening kunnen krijgen dan kunnen we idd de NHG aanspreken..je krijgt dan een BKR melding die wel gelijk afgemeld wordt..MAAR er blijft wel 5 jaar staan dat je die melding gehad hebt omdat je de NHG aangesproken hebt..zowel Nationale nederlanden en de rechtsbijstand kunnen niets er aan doen..
dus nu maar hopen dat we een lening kunnen krijgen om die schuld af te lossen zonder die melding in elk geval..

sjapo
Berichten: 92
Lid geworden op: 19 apr 2006 00:56

Re: NHG met een verzekering

Ongelezen bericht door sjapo »

Woonlastenfaciliteit

aanvullende lening: ik vraag me dan toch af of je deze niet moet terug betalen, en zo ja met rente :?:

Ben benieuwd hoe dit afloopt :?:

sjapo
Berichten: 92
Lid geworden op: 19 apr 2006 00:56

Re: NHG met een verzekering

Ongelezen bericht door sjapo »

Woonlastenfaciliteit

aanvullende lening: ik vraag me dan toch af of je deze niet moet terug betalen, en zo ja met rente :?:

Ben benieuwd hoe dit afloopt :?:

Gesloten