LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onjuiste tenaamstelling bekeuring

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
voice_allround
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2005 20:03

onjuiste tenaamstelling bekeuring

Ongelezen bericht door voice_allround »

hoi,
ik heb een bekeuring gehad, omdat ik zonder voorlicht in het donker fieste. nou is alleen mijn naam is verkeerd geschreven. de rest van mijn gegevens zijn wel juist, dus waarschijnlijk zal ik er niet onderuit komen. alleen vroeg ik me af of ze niet iets doen met mijn naam verder (niet dat van nu af aan mijn naam steeds verkeerd is). of kan ik er bezwaar aantekenen?

iemand die serieus antwoord weet? thanx

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: onjuiste tenaamstelling bekeuring

Ongelezen bericht door karr-2 »

Bezwaar aan tekenen kan altijd, maar ik neem aan dat ze bij het invoeren van de boete ook controleren of je wel echt op het adres woont dat je opgeeft en dan komen ze er vanzelf achter dat je naam verkeerd gespeld is.

Dit is inderdaad geen reden om onder de boete uit te komen en zal ook geen verdere gevolgen hebben.

Toppie
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 aug 2005 14:23

Re: onjuiste tenaamstelling bekeuring

Ongelezen bericht door Toppie »

ho ho ho ho,
Ik had een bekeuring vanwege wildplassen van 40 euro gekregen.
Ik liet het voorkomen bij de rechtbank.
De achternaam die genoteerd stond was met een S op het eind.
Verder klopte alles.
Maar mijn achternaam schrijf je zonder S op het eind.
Als je gerechtelijk dingen gaat bekijken gaat het niet om mij maar om een ander.
Justitiele fouten worden gemaakt en als er iets niet goed aan het bewijs is word het nietig verklaard.
Ik kwam er wel mooi onderuit.
Misschien mazzel gehad?
Wie zal het zeggen...de ene rechter is de andere niet...maar het kan dus wel en hoever ga je :lol:

Alias2
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 okt 2005 22:34

Re: onjuiste tenaamstelling bekeuring

Ongelezen bericht door Alias2 »

Het is in de wet geregeld dat je je moet kunnen legitimeren.
Als je aan de kant wordt gezet voor een overtreding en ze nemen je gegevens op moeten ze dat controleren.
Doen ze dat niet en heet je jansens maar er komt een prent voor de heer of mevrouw jansen kan die smeris hoog en laag springen maar hij kan je niets maken.
En je hoeft ook niet te gaan reageren van :mijn naam is fout gespeld want je hoeft je zelf niet tot een negatiefe uitspraak te duwen.(Als zijn pen leeg is en je hebt in je auto 20 dozen met pennen hoef je er geen één te geven als hij er om vraagd).
Dus laat ze maar lekker gaan.
Maar verder succes gewenst.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: onjuiste tenaamstelling bekeuring

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Alias2: je hoeft inderdaad niet mee te werken om het hun gemakkelijker te maken jou veroordeeld te krijgen. Dat is in de wet zo geregeld.

Jansen is inderdaad iemand anders dan Janssens. Wanneer jij je legitimeert, en je doet dat met de juiste gegevens, dan is het HUN fout, en hebben ze het nakijken.
Laatst gewijzigd door bodejosm43 op 09 okt 2005 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.

JFG
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 jul 2005 19:32

Re: onjuiste tenaamstelling bekeuring

Ongelezen bericht door JFG »

.... en wordt de vordering opnieuw met de juiste tenaamstelling behandeld, een nieuw vonnis/dwangbevel en we zijn net zover....

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: onjuiste tenaamstelling bekeuring

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

JFG: helaas moet ik je daar gelijk in geven. Maar justitie heeft niet eeuwig de tijd om die fout te corrigeren.

Alias2
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 okt 2005 22:34

Re: onjuiste tenaamstelling bekeuring

Ongelezen bericht door Alias2 »

Er kan geen andere naam op de bekeuring gezet worden want een bekeuring kan maar één keer worden uitgeschreven.
Justitie kan die naam niet veranderen op het vonnis.
Oh jansen hete eigenlijk karelsen,effe veranderen.
Jammer maar dat mag niet.
In een strafzaak is het ook zo dat als de naam verkeerd op de rol staat de hele zaak opnieuw moet worden onderzocht maar dan met de juiste naam.

JFG
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 jul 2005 19:32

Re: onjuiste tenaamstelling bekeuring

Ongelezen bericht door JFG »

...dus.... uiteindelijk weer terug bij af.. en net zover... zucht... als mensen toch ook eens gewoon de consequenties van het handelen accepteren...

Alias2
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 okt 2005 22:34

Re: onjuiste tenaamstelling bekeuring

Ongelezen bericht door Alias2 »

Rustig JFG Een bekeuring voor het niet voeren van goed licht op de fiets is geen strafzaak.
Dat is gewoon een bekeuring waarvan het sanctie bedrag al vast staat.
Een strafzaak is waar de rechter bepaald wat de straf is en dat is in jouw situatie niet van pas.
Diefstallen e.d. zijn wel strafzaken die door de rechter worden behandelt en niet een lampie wat het niet doet.
Gr Bert

zatje
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2005 16:40

Re: onjuiste tenaamstelling bekeuring

Ongelezen bericht door zatje »

Ik heb laatst ook een bekeuring gehad voor het niet dragen van een gordel,had geen legitimatie bij me, oom agent was een bekende maar hij spelde mijn naam verkeerd,moet ik nu beroep aantekenen bij de officier van justitie?
Hoe werkt dit?

Alias2
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 okt 2005 22:34

Re: onjuiste tenaamstelling bekeuring

Ongelezen bericht door Alias2 »

Een strafzaak is anders dan de wet Mulder (Eerst betalen en dan een beroep aantekenen)
Dus als je betaald geef je al aan dat jij het bent geweest en niet iemand anders.
Gewoon een briefje naar incasso van justitie sturen van"Degene woont hier niet".
Ze kunnen bij de gemeente uitzoeken of die persoon er wel of niet woont.
maar als ze je goede naam hebben te pakken kunnen ze je niet pakken omdat een bekeuring maar één keer kan worden uitgeschreven .
Succes

Buschauffeur 1
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jun 2005 22:08

Re: onjuiste tenaamstelling bekeuring

Ongelezen bericht door Buschauffeur 1 »

Geplaatst op 12 Aug 2005 20:14 door voice_allround
hoi,
ik heb een bekeuring gehad, omdat ik zonder voorlicht in het donker fieste. nou is alleen mijn naam is verkeerd geschreven. de rest van mijn gegevens zijn wel juist, dus waarschijnlijk zal ik er niet onderuit komen. alleen vroeg ik me af of ze niet iets doen met mijn naam verder (niet dat van nu af aan mijn naam steeds verkeerd is). of kan ik er bezwaar aantekenen?

iemand die serieus antwoord weet? thanx
Antwoord: Je bent bekeurd in het kader van de wet Mulder. Deze wet biedt zowel verbalisant als justitie altijd de mogelijkheid om schrijffouten ongedaan te maken. Je kunt dus wel bezwaar aantekenen maar je zult dan heel simpel een briefje terugkrijgen waarin de schrijffout wordt hersteld en je alsnog zal moeten betalen.

Snertjong
Berichten: 141
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:52

Re: onjuiste tenaamstelling bekeuring

Ongelezen bericht door Snertjong »

The ''Voice'' is niet meer zo ''Allround'' hij blijft muisstil !!

peterm
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 okt 2005 08:36

Re: onjuiste tenaamstelling bekeuring

Ongelezen bericht door peterm »

iemand die serieus antwoord weet? thanx
gewoon schuiven en niet zeuren over een of twee esssen. fok de burokraten niet op, kost ons allemaal belastingeld

Alias2
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 okt 2005 22:34

Re: onjuiste tenaamstelling bekeuring

Ongelezen bericht door Alias2 »

Bij deze wil ik je er effe op wijze dat bij het tenaamstelling alleen terplaatste kan worden bepaalt.(en dan alleen met de wet Mulder)
Bij een gewone bekeuring kan men later niet meer de persoon aan treffen waar over het gaat en dus ook niet meer de juiste naam veranderen.
Bij een persoon die is aangehouden is het anders want die valt niet meer onder de wet mulder en daar zijn meerdere gegevens over die person bekend.
En zoals het in de wet is geregeld is het niet nodig om zelf de juiste gegevens door te geven.
want die zijn al eerder op een juiste manier door gegeven.
Deze reactie was dus helemaal niet nodig als je mijn eerdere reacties had gelezen.
Je moet wel een beetje de wet kennen voor je dit soort reacties geeft

Alias2
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 okt 2005 22:34

Re: onjuiste tenaamstelling bekeuring

Ongelezen bericht door Alias2 »

En trouwens Buschauffeur 1 als ik in Amsterdam woon en heb een prent gekregen in Haarlem ben ik niet verplicht om toe te geven dat ik het heb gedaan.
Alles wat er is gesignalleerd is genoteerd.
DUS DAG POLITIE.
LEER EERST DE WET VOOR JE REAGEERD.

Buschauffeur 1
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jun 2005 22:08

Re: onjuiste tenaamstelling bekeuring

Ongelezen bericht door Buschauffeur 1 »

Geplaatst op 12 Aug 2005 20:14 door voice_allround
hoi,
ik heb een bekeuring gehad, omdat ik zonder voorlicht in het donker fieste. nou is alleen mijn naam is verkeerd geschreven. de rest van mijn gegevens zijn wel juist, dus waarschijnlijk zal ik er niet onderuit komen. alleen vroeg ik me af of ze niet iets doen met mijn naam verder (niet dat van nu af aan mijn naam steeds verkeerd is). of kan ik er bezwaar aantekenen?

iemand die serieus antwoord weet? thanx

voice alround heeft een bekeuring = aankondiging van beschikking zoals het zo mooi officieel klinkt , dan krijg je de accepgiro = feitelijke beschikking
zoals het zo mooi officieel klinkt in het poilitiejargon.

De acceptgiro is pas de officiele beschikking, en zelfs die kan ten alle tijden, door zo'n beetje iedereen in het hele afhandelingsproces naar believen worden aangepast. Daarom heet het ook een administratieve afhandeling, iets wat voor u als burger een goed ding is overigens, u bent als burger geen verdachte maar een betrokkene met alle voordelen vandien

Wat u heeft ontvangen is slechts de kennisgeving van bekeuring. Slechts dus een mededeling dat u iets te wachten staat, niet meer en niet minder.

Als stond er bij wijze van spreken op dat pietje puk buiten de pot heeft gepiest dan nog kunt u daar niks aan ontlenen.

Oftewel alles wat daarop staat kan op de feitelijke beschikking nog gewijzigd worden..

U kent de wet zo goed uit uw antwoord blijkt van niet.

Geplaatst op 29 Okt 2005 22:49 door Alias2
En trouwens Buschauffeur 1 als ik in Amsterdam woon en heb een prent gekregen in Haarlem ben ik niet verplicht om toe te geven dat ik het heb gedaan.
Alles wat er is gesignalleerd is genoteerd.
DUS DAG POLITIE.
LEER EERST DE WET VOOR JE REAGEERD.
Uit uw voorbeeld kan ik dit zeggen u bent officieel de eigenaar van u autoals het kenteken op uw naam staat dus de bekeuring gaat op naam van de eigenaar van de auto naar u toe ( logisch toch )

Dan zult u moeten bewijzen dat u niet de bestuurder bent geweest als de bekeuring op kenteken is uitgeschreven dus als u niet bent staande gehouden ( ter plekke)

Als u wel bent staande gehouden dan komt de bekeuring op naam van de bestuurder die op dat moment de auto bestuurd.

Snapt u het nog Alias2

Maar u komt er vanzelf een keertje achter en dan zegt de politie DAG Alias2.

Buschauffeur 1
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jun 2005 22:08

Re: onjuiste tenaamstelling bekeuring

Ongelezen bericht door Buschauffeur 1 »

Zelfs als je op kenteken wordt bekeurd valt het onder de wet Mulder.

Een stuk uit de wet Mulder = administratieve afhandeling

De meeste lichtere verkeersovertredingen vallen niet onder het strafrecht, maar worden langs administratiefrechtelijke weg afgedaan. Dat houdt in dat de overtreder een beschikking krijgt thuis gestuurd door het CJIB. Op de beschikking staat een korte beschrijving van de overtreding. De overtreder moet via de bijgevoegde acceptgiro een bepaald bedrag betalen. Deze lichtere verkeersovertredingen worden ook wel Mulder-gedragingen genoemd.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: onjuiste tenaamstelling bekeuring

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Deze week gebeurd:

De politie in Arnhem neemt contact op met collega's van mij, die met hun bedrijfsauto nooit de gemeentegrens oversteken: politie heeft overtredingen geconstateerd met een witte Ford Transit, maar komen bij het raadplegen erachter dat het kenteken op naam staat van een groene Hyundai, rijdend voor de afdeling waar mijn collega's voor werken.

Boete komt op naam van het bedrijf te staan, eigenaar van de auto moet aantonen op de tijd van de geconstateerde overtredingen niet in Arnhem geweest te zijn. Onzin, zeggen zij, de politie beweert een witte Ford Transit te hebben staande gehouden, terwijl het kenteken bij een groene Hyundai hoort.

Politie kan dus nagaan dat het kenteken op de Ford vals is, maar desondanks moet de eigenaar bewijzen dat dit correct is.

De afdelings-chef heeft de heren van de politie te verstaan gegeven dat zij hun huiswerk niet goed hadden gedaan, en dat is bij hen niet goed gevallen. Na een boos telefoontje naar het Parket, werd de zaak pas rechtgetrokken.

Terwijl iedere burger via de website van de RDW voertuiggegevens kan nagaan, laat de politie, die nota bene ook toegang heeft tot de eigenaar-gegevens, dit na.

Gesloten