LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Budget van 12.000 euro

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Budget van 12.000 euro

Ongelezen bericht door hera »

Wat voor merk keukenkastjes en apparatuur kan ik dan het beste naar op zoek gaan.
Ik wil een l-blok zonder bovenkasten van 3.00 * 2.85. Liefst greeploos, modern hoogglans wit en zeer kras en stootbestendigd. (ivm kinderen, vriendjes, ballen, etc). Zoveel mogelijk laden en een carousel in de hoek en dan zal het gedeelte 2.85 (wat onder het raam zit en waar de spoelbak moet komen wel allemaal deuren zijn, dus gewone kastjes.

Als apparatuur in dit deel ingebouwd een 5- pits gas op glas kookplaat, een afzuigkap (die in een door een meubelmaker gebouwde schouw komt die op het centrale afzuigsysteem wordt aangesloten), een enkele spoelbak met mooie kraan (modern of bijv, een proff spoelkraan) en een stille goede vaatwasser. Als apparatuur moeten verder nog geleverd worden een grote inbouwkoelkast zonder vriesvak en een oven en een combimagnetron (deze moeten door meubelmaker in meubel ingebouwd worden).

Liefst natuurlijk meerder apparaten van hetzelfde merk ivm verlengde garantie of iemand moet anders adviseren?

Wat voor soort kastjes moet ik dan aan denken? Folie of ander materiaal?

O ja, aanrechtblad van composiet, cm of 6 dik (ivm hoogte keuken) en blad 70 diep en laden/ kastjes ook zo diep mogelijk.

ReVolpe
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 okt 2005 08:53

Re: Budget van 12.000 euro

Ongelezen bericht door ReVolpe »

Ik zou zeggen stap eens een keukenzaak binnen en laat je verrassen.

habe
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:40

Re: Budget van 12.000 euro

Ongelezen bericht door habe »

Zoek een zaak met het merk Rotpunkt. Zij voeren over het gehele programma 4 verschillende kastdiepten en 3 verschillende kasthoogten. Zowel keukens met greep als greeploos. het greeploos programma is nieuw en het bijzondere is dat het niet duurder is als een normale keuken. De kwaliteit met de kasten en de fronten is prima.

ReVolpe
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 okt 2005 08:53

Re: Budget van 12.000 euro

Ongelezen bericht door ReVolpe »

@habe

Jij weet nogal veel van Rotpunkt heb ik de indruk.
Verkoop jij dat merk ?

habe
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:40

Re: Budget van 12.000 euro

Ongelezen bericht door habe »

Ik verkeer in een dusdanige positie dat ik een 20-tal merken ken qua prijs en modellenreeks.Ik probeer met deze kennis een zo goed moge-lijk advies te versterekken.

Pfffff

Re: Budget van 12.000 euro

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 02 nov 2007 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: Budget van 12.000 euro

Ongelezen bericht door hera »

Hm, toevallig hebben we een keuken voor laten rekenen en die was van Rotpunkt. Toen ik hier keek, hoe ik Rotpunkt moest kwalificeren, kwam ik regelmatig de term Lada tegen :? .

Op 1 of andere manier voelt dat dan toch iets minder voor mij.

Maar wat ik ook wel wil weten is hoe het met deurtjes en de verschillende materialen zit. Wat is het best, het mooist en het minst snel beschadigd?

ReVolpe
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 okt 2005 08:53

Re: Budget van 12.000 euro

Ongelezen bericht door ReVolpe »

@Pfffff
Als je niets zinnigs te melden hebt houdt dan je waffel.
Als ik naar de posthistorie van habe kijk zie ik daar goede bijdragen staan. Als ik kijk naar jouw bijdragen dan ben jij een beetje de "Jan Mulder" van het forum. (maw een grote zeurpiet)

@Habe
Ik ga waarschijnlijk een Rotpunkt kloon aanschaffen. het "merk" Salvani.
Heb jij ervaring met de foliefronten van de lifestyle lijn ?
Heb je ervaringen met de Apothekerskast 40 breed (hoog model) ?

Alvast bedankt.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Budget van 12.000 euro

Ongelezen bericht door maxx »

Kijk ook eens op www.format-Kuechen.de

Mooie keukens voor goed betaalbare prijzen. Kwaliteit is midden-hoog segment vergelijkbaar met Next 125.

Ze hebben ook een goed uitgebreid assortiment met diverse kasthoogten en kastdiepten. Zeer uitgebreid kleuren-schema en spuitwerk is in ieder NCS-kleur leverbaar (1750 kleuren).

Mooie afwerking met alleen goed hang en sluitwerk (Blum). Ze gaan altijd direct mee met de nieuwe ontwikkelingen bv de nieuwste kastdeurdemping op het Blum-scharnier.

Zeer mooi greeploos assortiment. Deze wordt ook verkocht bij Henry's Kitchens. Alle materialen kunnen gekozen worden, zelfs kast-korpussen van massief hout.

MVG

habe
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:40

Re: Budget van 12.000 euro

Ongelezen bericht door habe »

Salvani zegt me niets, Lifeline is de naam van de afbeeldingen folder. De laden en korfladen van rotpunkt zijn qualitatief perfect. De korfladen hebben standaard glazen opzetzijkanten. De apothekerskast kan na het uittrekken 90 graden gedraaid worden. Rotpunkt is een fabrikant die als eerste is begonnen met het maken van verhoogde keukens (maxi-line) en zij hebben ca. 25 korpuskleuren. Dit betekent dat de onderkant, de binnenkant en de zijkanten dezelfde kleur hebben dan het front. Dit heeft naast Schmidt en Schröder geen enkele ander merk! Alle andere keukenmerken hebben binnenkanten welke wit of grijsachtig zijn. Ik denk niet dat er veel keukenfabrikanten zijn waar zoveel mogelijk is qua kasten. En dat tegen een prijs van ca.
40% van wat je betaald voor bv. Siematic Rotpunkt is ook goedkoper als Systemat.
Rotpunkt wordt in Nederland in de markt gezet door HAGRO uit HOOGEVEEN. U kunt daar dealeradressen krijgen.

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Budget van 12.000 euro

Ongelezen bericht door mar53 »

Misschien je eens bij een echte betrouwbare keukendealer je ECHT GOED laten voorlichten over de verschillende matrialen die er worden gebruikt.

Wellicht ben je iets duurder uit, maar ja.........

Mar53

habe
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:40

Re: Budget van 12.000 euro

Ongelezen bericht door habe »

Nog enige extra informatie betreffende het merk ROTPUNKT.
De nederlandse keukenmarkt wordt beheerst door 2 grote giganten. Aan de ene kant is dit DMG (de mandemakersgroep) met ca. 30 a 40% van de keukenmarkt en aan de andere kant HAGRO IN HOOGEVEEN waarbij ca. 300! nederlande keukenzaken zijn aangesloten. Ook HAGRO zal z'on 30 tot 40% van de markt beheersen. Hagro heeft een zeer dicht dealernet. Zo dicht, dat er veel dealers TE dicht op elkaar zitten. Binnen dit dealernet zijn er andere keukenzaken welke qua concurentie veel last hebben van de hagro dealers. Graag zouden ze de Hagromerken ook verkopen, maar omdat de rayons bezet zijn kan dat niet. Dit forum wordt daarom door aan aantal van deze keukenzaken MISbruikt om te ageren tegen Rotpunkt.
O, ja en nog iets Rotpunkt, Punto, Qlina is allemaal het zelfde. Verschillende namen voor EEN product. Idem dito SCHMIDTen VANCEL.
HAGRO brengt dus de merken:
Rotpunkt, Punto, Qlina, Schmidt, Vancel, Schröder, Beeck.

Scara

Re: Budget van 12.000 euro

Ongelezen bericht door Scara »

Habe , wat vertel je nu ?? Hagro ????? Informeer je eerst eens goed voordat je dit soort onzin ventileert

ReVolpe
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 okt 2005 08:53

Re: Budget van 12.000 euro

Ongelezen bericht door ReVolpe »

Habe , wat vertel je nu ?? Hagro ????? Informeer je eerst eens goed voordat je dit soort onzin ventileert
http://www.rotpunkt-kuechen.de/NL/kontakt.html ???

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: Budget van 12.000 euro

Ongelezen bericht door gast286 »

Habe,
niet iedereen die geen Hagro merken voert is diep-ongelukkig.
Er is leven en een markt zonder Rotpunkt.
Niet ieder commentaar is gebaseerd op jalouzie!

Ik vind Jan Mulder leuk!!

vr. groet,

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: Budget van 12.000 euro

Ongelezen bericht door hera »

Maar is Rotpunkt nou een goed merk? Zijn de laden sterk en stabiel, zijn de deurtjes krasvast en stootvast. En met een offerte van 11.000 voor een blok van 3.00*2.85 incl composietenblad en Rotpunkt laden en kastjes en siemens, atag en whirlpool apparatuur betaal ik volgens mij 40 % teveel!!

Toch?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Budget van 12.000 euro

Ongelezen bericht door maxx »

Zelf kies ik altijd voor Blum laden en scharnieren. Daar kan in mijn ogen niets tegen op, maar dat terzijde.

Ik denk dat je hier over ieder merk voor- en tegenstanders zult vinden, dus zal het moeilijk worden daar jouw mening mee te vormen. Iemand die dagelijks met Rotpunkt werkt zal het een top-merk vinden terwijl zijn concurrent het tegendeel probeert te bewijzen. Dat zie je in alle topics terugkomen.

Als mensen een goed gevoel hebben over het prijs-kwaliteit gehalte van hun keuken, dan heeft de verkoper zijn werk goed gedaan. Als iemand geen goed gevoel heeft en toch die keuken koopt dan moet men de fout echt bij zichzelf zoeken. Achteraf is er altijd wel iemand die jouw keuken voor minder heeft gekocht (ook als dat niet zo is). De klant bepaalt waar zijn centen belanden en niet de verkoper.

mvg.

p.s. denk even na voor je Whirpool in huis haalt. Altijd goed in de Consumentenbond-gids. Maar deze kijken meer naar prijs dan kwaliteit denk ik.

Gesloten