LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] doorgezakte teakhouten tuinstoelen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Jannemanneke

doorgezakte teakhouten tuinstoelen

Ongelezen bericht door Jannemanneke »

Hallo,
In augustus 2001 een teakhouten tuinset (tafel + 6 verstelbare stoelen)aangeschaft. Wel duur (HFL 3100,- = ± Euro 1400,-), maar goed, teakhout is dan ook voor de rest van je leven. Dit staat ook nog eens vermeld in het garantiebewijsje van Skyvision dat aan elk product bevestigd was ("Door het gebruik van alleen de beste kwaliteiten tropisch hardhout, zijn al onze produkten weersbestendig en kunnen eenvoudig de natuurlijke elementen weerstaan, tot in lengte van jaren"). Drie jaar geleden begint de ellende, mijn man komt iets te hard neer in zijn stoel en de voorste dwarslat van de zitting breekt spontaan in tweeen. Naar bemiddeling van de firma waar de set is aangeschaft (Terberg in Arnhem) kregen we een nieuwe zitting. Niet veel later herhaald dit voorval zich. Ondertussen zijn we drie jaar verder en is gisteren weer een zitting gebroken (nu omdat we wat voorop de stoel zaten). De laatste keer dat ik bij de firma Terberg was, heb ik twee zittingen gekregen van de prive-set van de vertegenwoordiger van Skyvision. Ik weet nu even niet meer wat te doen. Het zou toch te zot voor woorden zijn, dat we volgend jaar een nieuwe tuinset aan moeten schaffen omdat de huidige set niet meer te gebruiken is. Wie kan mij hier eens adviseren, wat we het beste kunnen doen?

Ik hoor het graag!
Alvast bedankt :D

Dilbert29

Re: doorgezakte teakhouten tuinstoelen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik schat zo in dat deze garantie alleen geld bij normaal gebruik. "Iets" te hard neerkomen in een stoel of te ver naar voren gaan zitten valt bij mijn weten niet onder normaal gebruik en zal dus waarschijnlijk buiten de garantie vallen.

Jannemanneke

Oke, iets te hard neerkomen daar kan ik inderdaad inkomen. Maar "gewoon op het puntje van de stoel zitten" dat moet toch mogelijk zijn.
Het zijn loeizware stoelen, je kunt ze bijna niet verplaatsen, dan moeten ze toch wel ergen tegen kunnen!

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Geen enkele stoel is gemaakt om op het puntje te gaan zitten, dat is nu eenmaal een zwak punt. De zwaarte van de stoel is denk ik niet relevant in deze, alle stoelen kennen hetzelfde zwakke punt.

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

"voor de rest van je leven" komt het wel eens bij mensen op dat dat nog nooit is uitgetest??!!!

klaasvd

Ongelezen bericht door klaasvd »

"voor de rest van je leven" komt het wel eens bij mensen op dat dat nog nooit is uitgetest??!!!
Als dit niet is uitgetest, mag het eigenlijk niet op de doos staan, aangezien ze niet kunnen waarmaken dan. Kun je ze op aan spreken

Jannemanneke

Natuurlijk snap ik ook wel dat "voor de rest van je leven" niet betekent, dat we hier bijvoorbeeld 30 jaar van kunnen genieten. Maar ik vind 3 of 4 jaar toch wel een beetje kort.....

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Jannemanneke, ik bedoel t niet als kritiek naar jou toe. Vind t ook belachelijk dat de stoelen van zo'n slechte kwaliteit zijn. 3-4 jaar als er voor de rest van je leven op de doos staat is belachelijk. Minstens 10-15 jaar moeten ze mee kunnen gaan. En hoezo mag je niet op t puntje van de stoel gaan zitten??? Vind dat echt zo'n verzekeringskreet, u heeft iets gedaan dat niet mag, eigen schuld! Iedereen zit op t puntje van een bank, krukje, stoel of wat dan ook, dus ook bij deze stoel moet dat kunnen. Als je niet op t puntje van een stoel kunt gaan zitten is de stoel niet gemaakt om op te zitten. Kinderen zitten altijd zo en volwassenen stappen wel eens zo van een stoel af, zeker bij mensen die wat mankeren aan rug of heup,, die schuiven even naar voren en staan dan op. Dat zou dus niet mogen?

Verder wil ik zeggen dat mensen de kreet 'voor de rest van je leven' met een enorme korrelzout moeten nemen en daar hun koopgedrag niet door moeten laten beinvloeden.

Gesloten