LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie is Stichting Preventel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Debby888
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2005 21:24

Wie is Stichting Preventel

Ongelezen bericht door Debby888 »

Mijn vader is onlangs onterecht geregistreerd bij Stichting Preventel.

Hij had enige tijd geleden een vordering openstaan bij Scarlet die keurig netjes voldaan is. Een maand later werd hij weer door een deurwaarders kantoor aangeschreven voor dezelfde vordering.
Na enige gebel met Scarlet en deurwaarderskantoor, heeft men de zaak uiteindelijk gesloten omdat hij inderdaad al betaald had.

Vervolgens kreeg hij een brief van Stichting Preventel dat hij geregisteerd staat bij hun wegens een openstaande vordering bij Scarlet. Nu komt het: in de brief stond een telefoonnummer en naam van iemand van Infactium. Nummer gebeld, bleek ik een rechtstreekse nummer van een jongen te hebben die bij een woningbouwvereniging werkt. :shock: Die heeft vervolgens contact met Scarlet opgenomen en mij later gemaild dat hij inmiddels plat gebeld werd. :?

Maar dit is wat ik eigenlijk niet begrijp, ik heb op verschillende sites gelezen dat Preventel over mobiele telefoon verkeer gaat. Terwijl mijn vader bij Scarlet was met een vaste telefoon aansluiting.

O'ja en natuurlijk ontkende Scarlet dat men zaken met Stichting Preventel doet.

Beetje vreemde gang van zaken allemaal hoor. Zal ik Scarlet maar weer stalken om opheldering te krijgen ??? :D

Ik begin inmiddels doodmoe te worden van die Scarlet gasten met hun wanbeleid en administratie. :evil:

Goose
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 jun 2005 13:00

Re: Wie is Stichting Preventel

Ongelezen bericht door Goose »

Wie is Preventel?
De stichting Preventel is een samenwerkingsverband tussen aanbieders van telecommunicatie diensten (zie voor de deelnemers :Wie is Preventel?)

De stichting Preventel heeft een maatschappelijk belang: het voorkomen dat personen en bedrijven verplichtingen voor het gebruik van telecommunicatie diensten aangaan die zij niet kunnen dragen.
Uiteraard is dat ook van belang voor de aanbieders van telecommunicatie diensten
.

Die tekst komt van de website van Preventel zelf (www.preventel.nl). Ik maak er niet uit op dat Preventel alleen met mobiele operators werkt.

Het lijkt er op dat Scarlet uw vader bij Preventel heeft laten registreren vanwege de openstaande vordering uit het verleden. Indien uw vader nu een abonnement bij een andere provider afsluit die ook bij Preventel is aangesloten, dan zal deze provider kunnen zien dat hij in het verleden een betalingsachterstand had bij Scarlet.

Het doel van Preventel kunt u dus vergelijken met die van het BKR.

J. van der Wal
Berichten: 141
Lid geworden op: 01 okt 2005 18:52

Re: Wie is Stichting Preventel

Ongelezen bericht door J. van der Wal »

Volgens mij zijn het een stelletje oplichters!

Knuffelbeer
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 jan 2005 17:09

Re: Wie is Stichting Preventel

Ongelezen bericht door Knuffelbeer »

Preventel is een bestand van alle telecomaanbieders, waarin klanten worden geregisteerd die een rekening open hebben staan of die ter incasso zijn gegaan. Dit kan dus zowel een mobiele aanbieder zijn als een aanbieder van vaste telefonie. Als je dus een rekening niet betaald, dan kan je door de aanbieder worden geregisteerd bij Preventel. Hierdoor is de kans zeer groot dat je nergens anders een telefoon kunt krijgen, omdat alle aanbieders toetsen bij Preventel. Mocht de rekening inmiddels voldaan zijn, dan moet de aanbieder je ook weer uit het Preventel bestand halen.

Gesloten