LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HELP! hoe annuleer ik oxxio heb gister telefonisch bevestigd

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
speeds
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 apr 2004 12:24

HELP! hoe annuleer ik oxxio heb gister telefonisch bevestigd

Ongelezen bericht door speeds »

Wie kan mij helpen, ik ben gisteren telefonisch een contract aangegaan binnen hoeveel dagen kan ik deze annuleren en hoe?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: HELP! hoe annuleer ik oxxio heb gister telefonisch bevestigd

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je bent nog ruim op tijd hoor. Annuleren kun je binnen 8 dagen nadat je het contract in huis hebt. Schriftelijk én aangetekend (verzendbewijs goed bewaren).

Een mondelinge overeenkomst is voor de wet óók een overeenkomst dus als ze die gesprekken opnemen zul je wel schriftelijk moeten opzeggen.

Hebben ze je bankrekeningnummer al? In dat geval vraag meteen je bank om je rekening voor OXXIO te blokkeren. Anders gaan ze gewoon afschrijven ook al heb je opgezegd.

Ondanks je opzegging zul je waarschijnlijk dreigbrieven krijgen van incassobureau Intrum Justitia ("u stroom wordt binnenkort afgesloten" etc.)
maar voor die brieven hoef je niet bang te zijn en kun je gewoon weggooien.

LeonWagner
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 okt 2005 12:30

Re: HELP! hoe annuleer ik oxxio heb gister telefonisch bevestigd

Ongelezen bericht door LeonWagner »

sorry hoor maar dan ben je echt slap.
Waarom zeg je JA als je helemaal niet wil?

En ze luisen je er echt niet in hoor, je zegt in die bandopname zelf overal "ja" op.

Gewoon slap.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: HELP! hoe annuleer ik oxxio heb gister telefonisch bevestigd

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Zeg direct op. Schriftelijk, liefst aangetekend.
Ondanks je opzegging zul je waarschijnlijk dreigbrieven krijgen van incassobureau Intrum Justitia ("u stroom wordt binnenkort afgesloten" etc.)
maar voor die brieven hoef je niet bang te zijn en kun je gewoon weggooien.
Dit is dus het DOMSTE wat je kan doen. Nooit brieven van een incassobureau weggooien en negeren.
Als dit gebeurt, stuur IJ een brief met hierin een kopie van jouw opzeggingsbrief.

minski
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2005 12:27

Re: HELP! hoe annuleer ik oxxio heb gister telefonisch bevestigd

Ongelezen bericht door minski »

Maak je niet druk; het komt allemaal goed.

De twee laatste posters moet je ook niet serieus nemen want "Wagner" werkt op een Callcenter en die "Maarschalk" werkt bij een incassobureau en beiden voelen zich zo ontzettend minderwaardig dat ze in dergelijke fora hun frustratie kwijt willen i.v.m. de onbeduidendheid van hun vaardigheden een NORMAAL beroep uit te oefenen. Of zoals m'n opa al altijd zei: "Ach jonge, als je nix kunt dan kun je nog altijd callcenters of incassobureau's gaan bemannen of in de bewaking iets gaan doen.

Voor zover het affikken van die twee "onverlaten".

Incasso bureau INTRUM JUSTITIA bestaat uit een PC en een PRINTER en ze hebben zelfs een "ECHTE" layout van een brief van een "DEURWAARDER" zonder vaste woon of verblijfplaats.

Laat je niet bang maken door die BOEVEN (want meer zijn het echt NIET!!!).

Durion of Oxxio kunnen jouw wel klant maken d.m.v. een mondelinge afspraak? Jij kunt je ook MONDELING afmelden.

Het enige probleem is dat de callcentermedewerkers doof worden wanneer je NEE zegt en alleen het woord JA begrijpen.

Speel het spel gewoon mee want die 8 dagen opzegtermijn is een vorm van oplichten want die termijn is veel langer. ("Wet Koop op afstand" stelt een veel langere termijn welke ik je overigens schuldig moet blijven; volgens mij is die zelfs 1,5 maand maar dat moet je zelf ff verifiëeren).

Stuur het "pakket" (met het zogenaamde contract) terug en schrijf er een brief bij dat je GEEN interesse hebt. Nix aangetekend. Ze krijgen gewoon hun post net als alle andere NORMALE mensen in Nederland een dag later.

Wordt er dan van je rekening afgeschreven dan ga je naar de bank en laat je het terugstorten en het rekeningnummer blokkeren. LET OP: Houdt je rekening in de gaten want ze maken gebruik van meerdere nummers en die zal je ook moeten laten blokkeren en uiteraard het geld gewoon terug laten storten.

Zo snel je de eerste "rekening" hebt gekregen of de eerste afschrijving heeft plaatsgevonden vraag je aan je oude leverancier (waarvan je voorheen je product kreeg), telefonisch danwel schriftelijk, waarom jij geen klant meer bent. Je krijgt dan een lulverhaal maar je laat je niet gek maken en vraagt of ze die FOUT (want dat is het) willen herstellen. Ze zullen proberen je af te schepen (Ja echt waar, ze willen je waarschijlijk niet meer terug als klnt) maar blijf volhouden dat JIJ bij HUN klant wilt blijven.

Ondertussen krijg je misschien brieven van INTRUM JUSTITIA en je schrijft ze 1 keer een brief (NIET AANTEKENEN; ook zij hebben gewoon een brievenbus) dat je NOOIT klant ben geworden van DURION of OXXIO of ENERGIEBEDRIJF.COM o.i.d.

Probeer hierna gewoon zo snel mogelijk je OUDE leverancier te DWINGEN dat je een bewijs krijgt dat je klant bent bij hun.

Zou het allemaal tegenzitten of snap je het niet. Neem gerust contact met me op en ik help je.

Ik heb zelf een tijd zitten vechten met die zogenaamde PSEUDO-ENERGIEBEDRIJVEN en je wint gewoon. Je moet je alleen niet op laten fokken of bang laten maken door brieven waarin gedreigt wordt met afsluiting.

Mail me als je meer wilt weten. En luister vooral niet naar die twee voorgangers want die weten nog van de hoed nog de rand en die hebben de klepel al helemaal niet horen luiden. Sukkeltjes.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: HELP! hoe annuleer ik oxxio heb gister telefonisch bevestigd

Ongelezen bericht door flappie »

meestal ben je er toch zelf bij als je een contract ondertekend bij een door to door actie. Of dat je iedere keer bevestigt met JA bij een telesales.

J. van der Wal
Berichten: 141
Lid geworden op: 01 okt 2005 18:52

Re: HELP! hoe annuleer ik oxxio heb gister telefonisch bevestigd

Ongelezen bericht door J. van der Wal »

Volgens mij zijn het een stelletje oplichters!

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: HELP! hoe annuleer ik oxxio heb gister telefonisch bevestigd

Ongelezen bericht door flappie »

wat versta je onder oplichters.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: HELP! hoe annuleer ik oxxio heb gister telefonisch bevestigd

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hier vind je een stappenplan als je van OXXIO etc af wilt nadat je in de val bent gelokt door een colporteur of telemarketeer:

Onderaan deze pagina: http://www.energieleveranciers.nl/viewp ... g_id=22097

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: HELP! hoe annuleer ik oxxio heb gister telefonisch bevestigd

Ongelezen bericht door flappie »

in de val lokken zal ik het maar niet noemen.

Gesloten