LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwbouw Seniorenflat met lekkage en schimmel !!

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Nieuwbouw Seniorenflat met lekkage en schimmel !!

Ongelezen bericht door miniad »

Ik ben in de tweede helft van Mei 2005 verhuist naar een Seniorenflat.
Dit o.a. i.v.m. met gezondheid.
Vanaf de eerste dag lekt het in de kamer en de hal vanuit het plafond. De muur in kleine slaapkamer is vochtig en beschimmeld. Zie

http://home.planet.nl/~loense/schimmellekagemijn/

Ook de berging is beschimmeld en de keuken. In de keuken hebben ze de hangkasjes verwijderd van wegen schimmel achter en in de kastjes. Levensmiddelen waren beschimmeld!

Er is maanden beloofd het e.a. op te lossen maar helaas na 3 maanden nog steeds druppelend water midden in de kamer uit het plafond. Staat een emmer onder. Geen keuken hangkastjes en onderkasten beschimmelen nu ook en daarvan heeft de achterwand vervangen te worden. Ne veel moeite en aangetekende brief werd mij eindelijk Schriftelijke een oplossing aangeboden in week 33 maar ook dan gebeurd er weer niets. Inmiddels is een onafhankelijk bedrijf gaan meten en constateerde vocht en nog eens vocht. Ook merken ze op dat het op de keel slaat dus lijkt het mij erg ongezond! In al die maanden is er niets gebeurd.. ik betaal gewoon de huur en leef ongezond. Ik heb de gemeente op de hoogte gebracht maar dexe stuurt mij naar verhuurder en aannemer. Ik vraag mij af of er een instantie in Nederland is die hier op toe ziet en waar nodig hulp biedt.

Ik heb voor deze flat een rustige mooie eengezinswoning achtergelaten met 2 mooie tuinen. Mijn levenskwaliteit is inplaats van vermeerderd... verminderd... en er is geen zicht in een oplossing. Mijn woningbouw meldt dat zij sociaal zijn maar hoe kan ik dat merken als zij alleen beloftes maken en niet handelen.

Wat kan ik hier doen en hoe heb ik te handelen

Ik kom niet verder dan bakken vochtvreters en dat kost ook nog extra geld'

Graag een beetje hulp

vr. dank

AD

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Nieuwbouw Seniorenflat met lekkage en schimmel !!

Ongelezen bericht door Ulbe »

Hier is duidelijk iets niet in de haak,

Hier kunt u gerust de bouwvereniging voor aansprakelijk stellen!,

Deze vereniging mag u niet met zo'n flat afschepen!,

Als ze daar u zo behandelen kunt u misschien het beste kontakt opnemen met de huurdersvereniging bij u in de buurt, deze huurdersvereniging staat voor de hulp aan mensen die problemen hebben met het logge "lichaam" dat zich bouwvereniging noemt,

Veel succes, en hopende op een snelle afwikkeling van deze bijzonder vervelende situatie.

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: Nieuwbouw Seniorenflat met lekkage en schimmel !!

Ongelezen bericht door miniad »

Ik heb op de Site van mijn Woningbouw gezocht en daar staat een postbus van een Huurdersvereniging in mijn plaats.
Na al dit gedoe komt dat niet erg onafhankelijk over en is bereikbaarheid alleen via een postbus een beperking.

Bedankt voor de tip.. ik zal een briefje schrijven..

groet

J. van der Wal
Berichten: 141
Lid geworden op: 01 okt 2005 18:52

Re: Nieuwbouw Seniorenflat met lekkage en schimmel !!

Ongelezen bericht door J. van der Wal »

Volgens mij zijn het een stelletje oplichters!

Gesloten