LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gedwongen abonnement ?

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
antonia77
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jun 2005 08:22

gedwongen abonnement ?

Ongelezen bericht door antonia77 »

Een week of 3 geleden werd ik telefonisch benaderd door een juffrouw van Flair (tijdschrift),met een aanbieding voor een abonnement op de Flair.Je kreeg dan korting op een jaarabonnement.Ik heb ooit een abo op de Viva gehad,maar die is al 2 jaar geleden opgezegd,waarschijnlijk hadden ze daar mijn telefoonnummer nog van.Maar goed,ik heb tegen die dame gezegd dat ik geen interesse heb in de Flair,ik lees dat blad nooit en heb er eigenlijk ook geen geld voor.Waarna ze me nog een fijne avond wenste en ophing.
Gistermiddag zit er in de brievenbus een Flair,keurig netjes met een naamsticker van Media Express aan mij geadresseerd.En in de Flair een brief,met daar in de text: blij u als nieuwe abonnee te kunnen begroeten blablabla, het verschuldigde bedrag wordt binnenkort van uw rekening afgeschreven. :shock: Pardon? Ik zei toch nee! Uiteraard is men op dit moment niet te bereiken.Maar ik begin nu echt aan mezelf te twijfelen.Heb ik soms ja gezegd zonder het te weten? :( En kan ik het me niet meer herinneren? Heeft iemand anders dit al eens meegemaakt? Zo ja,hoe is dit opgelost?

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: gedwongen abonnement ?

Ongelezen bericht door joostw »

Maandag even bellen en opzeggen, telefonische verkoop staat gelijk aan colportage, tenminste wat betreft de 8 dagen opzegtijd.

J. van der Wal
Berichten: 141
Lid geworden op: 01 okt 2005 18:52

Re: gedwongen abonnement ?

Ongelezen bericht door J. van der Wal »

Volgens mij zijn het een stelletje oplichters!

kAAtje_76
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 nov 2005 21:55

Re: gedwongen abonnement ?

Ongelezen bericht door kAAtje_76 »

Ik heb de zelfde ervaring, maar dan met het AD. Twee weken nadat mijn abonnement op het Utrechts Nieuwsblad was opgezegd kreeg ik spontaan weer de krant. Zonder een brief of wat dan ook vooraf, drie weken later wordt opeens € 40 van mijn rekening afgeschreven, zonder mijn toestemming, want de machtiging had ik schriftelijk ingetrokken.

Nadat ik gebeld had kreeg ik de mededeling dat ik telefonisch een abonnement had afgesloten, wat dus niet waar is, ik moest dus maar gaan bewijzen dat ik geen abonnement had afgesloten.

Afijn, het geld terug laten storten en meteen rekening door Interpay laten blokkeren was volgens mij de reden dat ik nu de krant niet meer krijg, want een reactie op mijn brief waarin ik verzoek om een reactie, heb ik tot op heden nog niet gezien.

Het zijn dus niet alleen tijdschriften, maar ook kranten die er dezelfde methoden op nahouden. Erg jammer, vooral omdat wij er zoveel moeite voor moeten doen door te bellen (en dan natuurlijk erg lang wachten) en te schrijven.

layla
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:20

Re: gedwongen abonnement ?

Ongelezen bericht door layla »

Ik kreeg een paar weken geleden een pakje van Readers Digest thuisgestuurd met een welkomstgeschenk. Ik heb gelijk op gebeld dat ik geen abonnement had afgesloten (ik kon me niet eens herinneren dat ik opgebeld ben door hen) en het werd gelijk geannuleerd. Ik mocht het geschenk zelfs houden (een soort wekkertje).
Ik heb er tot nu toe niks meer van gehoord, dus het zal wel goed zitten.

Gesloten