LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Versatel/tele2

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
philk
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2005 21:06

Versatel/tele2

Ongelezen bericht door philk »

:(
De afgelopen tijd was het met de stabiliteit van de Internet verbinding zeer slecht gesteld, en kreeg ik herhaaldelijk geen IP adres uitgedeeld, hierdoor heb ik diverse malen geen gebruik kunnen maken van de ADSL verbinding.
Sinds zaterdag 15 oktober is de verbinding in zijn geheel weggevallen, na telefonisch contact met de helpdesk, (waar men een redelijk niveau aan service tracht te verlenen, en over klantvriendelijkheid van deze mensen heb ik dan ook niet te klagen) werd besloten dat de storing aan mijn Splitter zou liggen, dit klonk logisch daar het ADSL modem voor de splitter wel en na de spliter geen verbinding kreeg.
Na aanschaf van zo'n nieuwe splitter functioneerde de verbinding echter nog steeds niet.
Ook een nieuw ADSL modem bleek geen oplossing!
Het resultaat was steeds het zelfde, voor de splitter wel en na de splitter geen verbinding (dit is geprobeerd met nieuwe bekabeling 3 verschillende splitters en twee modems.
Hierna werd voorgesteld om een monteur te sturen.

Deze monteur zou binnen 3 dagen contact met mij opnemen.
Na 5 dagen nog geen afspraak gemaakt!
Op zondag 23 oktober heb ik maar weer eens gebeld om te controleren of de afsprraak gemaakt kon worden.

25-10 in het begin van de avond bleek de storing "plots" te zijn opgelost.

Ik heb s'avonds nog gebeld dat de verbinding het weer deed.

26-10 kwam de monteur terecht in een werkende situatie. En kon dus helaas niets doen.

nu heb ik een verbindin en dan weer niet (zonder zelf iets te wijzigen.

Heeft iemand wellicht een idee wat ik nog meer kan doen om een goede vebinding tekrijgen?

leeuwarder
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2005 20:06

Re: Versatel/tele2

Ongelezen bericht door leeuwarder »

Hallo Philk, hierbij een overzicht van de ellende die ik met hun heb.
De derde week zonder internetverbinding.



Hierbij even de historie

18-10
Uitvallen internet verbinding, storing aan helpdesk doorgegeven, na alles een geresset te hebben blijkt er echt een probleem te zijn. Onder nummer 1664697 is mijn probleem opgeslagen.
Omdat het lang duurde voordat de helpdesk aan de telefoon kwam inmiddels ook gemaild op het netwerk van de buren.

19-10
Mail ontvangen dat mijn storing is doorgekomen.

20-10
Opnieuw gebeld of er al meer bekend was over mijn probleem, er zou aan gewerkt worden.

21-10
Ik Wordt gebeld door iemand die wel verstand van zaken heeft, hij verteld me dat er 3 mensen in Leeuwarden zijn die hetzelfde probleem hebben, hij noemt het een interessant probleem maar stelt me gerust dat hij het nog dezelfde dag kan oplossen, wat hem niet lukt.

En een formulier in mijn mailbox, ik kan de helpdesk een cijfer geven etc, en de vraag of ik nog problemen heb (ik heb inderdaad nog steeds geen verbinding)

22-10
Zaterdag weekend, ik heb de hoop opgegeven dat ik nog online kom. Ik krijg de indruk dat de technische dienst alleen door de week van 9 tot 5 werkt.

24-10
Opnieuw gebeld met de helpdesk, ik krijg er iemand waar ik het hele verhaal weer aan doe, en vraag of er al meer over mijn probleem bekend is, de meneer schrikt wakker en vraagt me of ik soms wil weten waneer mijn aansluiting opgeleverd wordt, als ik hem opnieuw vertel dat ik al sinds Augustus een aansluiting heb maar al bijna een week een storing dan verteld hij me dat er inderdaad problemen in Leeuwarden zijn, meer kan hij niet voor me doen.

25-10
Wachten op actie van Versatel
Inmiddels op de site van Tros Radar een draadje geopend om andere consumenten op de hoogte te houden hoe Versatel problemen voor je oplost.

26-10

Wachten op actie van Versatel, ik weet nu dat je bij hun nooit het totaalpakket moet nemen, anders had ik nu ook een week zonder Telefoon en TV gezeten.

27-10
Nog steeds geen actie van Versatel. Alleen een mail met alle voetbalwedstrijden die ik aankomend weekend moet missen.

28-10
Eindelijk een mail van Versatel, ze hebben een Dell computer voor me in de aanbieding,
Nog steeds geen internet.

29-10
Nog steeds geen actie van Versatel.
Hele verhaal ligt nu ook bij nu.nl

30-10
Geen actie van Versatel.

31-10
Geen actie van Versatel.

01-11
Geen actie van Versatel.

02-11
Geen actie van Versatel

03-11
Geen actie van Versatel

04-11-2005
Vanmorgen deed ie het even, om tien uur begon het lampje rood te branden. De helpdesk om 13.30 eindelijks aan de telefoon gekregen, ik ben onder de douche geweest terwijl het bandje doorliep/

Een medewerker aan de telefoon gekregen die me melde dat het probleem bij mij echt opgelost moest zijn. Toen hij even een collega raadpleegde kwamen ze erachter dat mijn verbinding opnieuw uitgevallen was, deze jongen deed echt zijn uiterste best voor me, hij heeft het voorelkaar gekregen dat men er opnieuw naar heeft gekeken.

Om 4 uur werkte mijn verbinding weer even, om 5 uur brande het rode lampje weer, ik heb het vermoeden dat ik weer tot volgende week Vrijdag moet wachten voor er actie wordt ondernomen.

Tussen het wachten op de helpdesk door nog even met de Consumentenbond gebeld, die hebben me nog wat verdere tips gegeven hoe ik me van Versatel kan losweken, dus maar weer opnieuw 5.35 Euro aan een aangetekende brief uitgegeven.

05-11
We zijn weer in de lucht, ik hoop hiermee dit hoofdstuk af te sluiten.

06-11
Daar gaan we weer, de verbinding ligt er weer uit, met frisse batterijen in de telefoon hang ik weer in de wacht bij de helpdesk

07-11
Vandaag onderstaande antwoord gekregen, er staat niets over Leeuwarden bij mededelingen en er zijn mensen die op dezelfde centrale zitten die gewoon in de lucht zijn.


Geachte heer/mevrouw ,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Het antwoord van Tele2-Versatel op uw vraag is:

Onze welgemeende excuses voor het door u geleden ongemak. Het betreft hier een reginale storing. De hele regio heeft geen internet, dus het is gen individueel probleem dat u alleen geen internet heeft. Onze storingsdienst werkt met man en macht om deze storing in de wijkcentrale zo spoedig mogelijk op te lossen.

Wanneer u verbinding weer werkt, en er duidelijk is hoe lang u zonder internet heeft gezeten, komt u uiteraard in aan merking voor creditatie van het abonnementsgeld. U kunt hiervoor een e-mail sturen naar [email protected].

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Tele2-Versatel






Jan,



J.K Bosma






J.K Bosma

Gesloten