LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Postbank gaat geld vragen voor overschrijvingen
Re: Postbank gaat geld vragen voor overschrijvingen
Volgens www.sparen.pagina.nl kun je dan al beter bij Regiobank terecht.
-
Wat een gezeik zeg.
Lees eerst eens goed wat er verandert. Sommige mensen zetten hier informatie neer, die op hun beurt anderen weer onnodig ongerust maakt.
Ik heb informatie gevonden over de nieuw pakketstructuur en vind het eigenlijk wel overzichtelijk.
Ik heb twee rekeningen bij de Postbank en betaal vanaf 1 januari 2006 niets extra's
Mijn rekeningen worden straks gekoppeld aan een basispakket waarvoor ik 9,95 ga betalen. Dit staat gelijk aan de Giropasbijdrage die ik nu betaal.
Bankieren in Nederland kost nou eenmaal geld, of het nu bij de Rabo, de ABN, de SNS of een andere bank is. Postbank is misschien niet de goedkoopste, maar wellicht ook niet de duurste. Daar heb ik eigenlijk geen flauw benul van. Overigens betaal ik voor mijn Franse betaalrekening ongeveer het tienvoudige van wat ik hier betaal. Dus waar hebben we het over!
Als het je niet bevalt of wanneer je elders goedkoper kunt, dan moet je dat natuurlijk vooral doen.
Ik blijf bij de Postbank. Over het algemeen ben ik tevreden. Alleen die belachelijke spotjes mogen wel van de buis af.
Info staat overigen op:
http://www.postbank.nl/ing/pp/page/arti ... nktype=int
Lees eerst eens goed wat er verandert. Sommige mensen zetten hier informatie neer, die op hun beurt anderen weer onnodig ongerust maakt.
Ik heb informatie gevonden over de nieuw pakketstructuur en vind het eigenlijk wel overzichtelijk.
Ik heb twee rekeningen bij de Postbank en betaal vanaf 1 januari 2006 niets extra's
Mijn rekeningen worden straks gekoppeld aan een basispakket waarvoor ik 9,95 ga betalen. Dit staat gelijk aan de Giropasbijdrage die ik nu betaal.
Bankieren in Nederland kost nou eenmaal geld, of het nu bij de Rabo, de ABN, de SNS of een andere bank is. Postbank is misschien niet de goedkoopste, maar wellicht ook niet de duurste. Daar heb ik eigenlijk geen flauw benul van. Overigens betaal ik voor mijn Franse betaalrekening ongeveer het tienvoudige van wat ik hier betaal. Dus waar hebben we het over!
Als het je niet bevalt of wanneer je elders goedkoper kunt, dan moet je dat natuurlijk vooral doen.
Ik blijf bij de Postbank. Over het algemeen ben ik tevreden. Alleen die belachelijke spotjes mogen wel van de buis af.
Info staat overigen op:
http://www.postbank.nl/ing/pp/page/arti ... nktype=int
Geplaatst op 11 Sep 2005 15:52 door mr T.
--------------------------------------------------------------------------------
Volgens www.sparen.pagina.nl kun je dan al beter bij Regiobank terecht.
Regiobank is ook ING!!!
En dus lijkt het wel een beetje mee te vallen met de hoge kosten voor papier (want ze sturen gratis wekelijks een bankafschrift en geven portvrije enveloppen bij een betaalrekening).
-
Nee hoor, lees maar eens heel goed wat daar staat.Er staat tevens bij dat voor studenten, ouderen en jongeren er niet voor hoeven te betalen.
Is dit geen vorm van leeftijdsdiscriminatie ???
Zoals het hier staat, hoeft namelijk NIEMAND te betalen.
Postbank komt er bij Mr. T. niet goed uit met een verwijzing naar de ING.Geplaatst op 12 Sep 2005 19:00 door Mk
--------------------------------------------------------------------------------
Dus?
Vervolgens vindt Mr. T., als ik het goed begrijp, het overwegen van de Regiobank de moeite waard. Waarom hier geen verwijzing naar ING?
Onder ING hangen diverse Labels:
Nationale Nederlanden, Postbank, ING Bank, Regiobank, WUH, RVS, allen met een eigen marktbenadering. Om deze labels onderling te vergelijken met het maken van kosten is apels met peren vergelijken.
Daarom dus!
Wat een illusie: uiteindelijk moet iedereen bij de Postbank betalen behalve het rijke en fiscaal al bevoorrechte deel der natie en klanten die al massaal een computer gebruiken. Overigens is het wel interessant om te weten wanneer iemand kan worden aangemerkt als een oudere. En drommels: ze hebben ineens een Betaalpakket met tweewekelijkse afschriften voor een jaar in de aanbieding! Volgens een medewerker van de klantenservice (inderdaad het callcenter) blijkt het e.e.a. iets anders te zitten. Het blijkt zo te zijn dat het bedrag wat je aan het pakket kwijt bent niet eerder dan per 1 januari 2006 hoeft te betalen (heb expliciet gevraagd naar de aanbieding). Dit blijkt ook uit de aanvraagmodule in de website. Op een ander deel van de website blijkt het weer anders en schijnt het wel gratis te zijn. De tweewekelijkse gratis afschriften zijn ook ineens terug. Zou ook van toepassing zijn op het Royaalpakket. Wat is hier aan de hand? Na het in de toekomst te betalen internetbankieren ook nog een poging om een duur betaalpakket aan man/vrouw te brengen? Het volgende hoofdstuk uit het boek "hoe een van oorsprong maatschappelijk georienteerde bankinstelling een cashcow wordt"? Liepen er al veel klanten weg?
Mr. T.,
Indien je je niet happy voelt met het concept van de Postbank, dan kies je toch voor een ander.
Probeer het eens bij de Regiobank, RABO, Fortis, ABN_AMRO, Argenta, Arenda etc.
Of ben je hier om de Postbank de grond in te trappen.
Indien je je niet happy voelt met het concept van de Postbank, dan kies je toch voor een ander.
Probeer het eens bij de Regiobank, RABO, Fortis, ABN_AMRO, Argenta, Arenda etc.
Of ben je hier om de Postbank de grond in te trappen.
-
Mr T. Heeft duidelijk geen verstand van zaken en probeert mijn inziens de Postbank finaal de grond in te praten. Gelukkig zijn er samen met mij mensen die wel kunnen nadenken en informatie correct tot zich kunnen nemen
Het feit dat er veel mensen zijn die tegen je in gaan Mr T. geeft aan dat het helemaal niet zo erg is wat de Postbank op dit moment doet.
Had Radar of Kassa dan al niet allang meer aandacht hier aan geschonken. Kassa heeft zelfs het topic hierover verwijderd.
Ik zie het hele probleem wat jij hier schetst nog steeds niet.
De maandelijkse afrekening blijft gratis.
Met Girofoon of Mijn Postbank.nl blijf ik de mogelijkheid houden om gratis te bankieren. (o ja voor je daarop reageert, ja ik betaal wel telefoonkosten)
Je legt het aspect steeds weer op het feit dat er betaalt moet gaan worden. Volgens mij is dat een keuze die je maakt.
Ik denk dat je wel degelijk nog de mogelijkheid hebt om bij de Postbank gratis te bankieren.
Even de site en de brochure er bij pakkend pak ik even het goedkoopste pakket. Dit is het basispakket.
Dit pakket kost E 9,95 als je beschikt over een giropas.
Overigens kun je ook kiezen voor een gratis pas en dan kost dit
pakket niks. De gratis pas heeft minder mogelijkheden, welke weet ik niet, maar dat staat vast wel ergens op de postbanksite
Daarnaast vind ik het heel sociaal van een bankorganisatie dat ze bijvoorbeeld de ouderen niet laten betalen. Juist dit is waarschijnlijk de groep die minder snel gaat internetbankieren.
Maar zoals meerdere mensen hebben aangegeven. Er zijn andere banken. Mogelijk zelf goedkoper.
Het is mij teveel werk alles om te zetten. En over de service van de postbank ben ik tevreden. Bij een ander bank is dat maar weer afwachten.
Tegenwoordig kost alles geld zo ook de financiële diensten.
Het feit dat er veel mensen zijn die tegen je in gaan Mr T. geeft aan dat het helemaal niet zo erg is wat de Postbank op dit moment doet.
Had Radar of Kassa dan al niet allang meer aandacht hier aan geschonken. Kassa heeft zelfs het topic hierover verwijderd.
Ik zie het hele probleem wat jij hier schetst nog steeds niet.
De maandelijkse afrekening blijft gratis.
Met Girofoon of Mijn Postbank.nl blijf ik de mogelijkheid houden om gratis te bankieren. (o ja voor je daarop reageert, ja ik betaal wel telefoonkosten)
Je legt het aspect steeds weer op het feit dat er betaalt moet gaan worden. Volgens mij is dat een keuze die je maakt.
Ik denk dat je wel degelijk nog de mogelijkheid hebt om bij de Postbank gratis te bankieren.
Even de site en de brochure er bij pakkend pak ik even het goedkoopste pakket. Dit is het basispakket.
Dit pakket kost E 9,95 als je beschikt over een giropas.
Overigens kun je ook kiezen voor een gratis pas en dan kost dit
pakket niks. De gratis pas heeft minder mogelijkheden, welke weet ik niet, maar dat staat vast wel ergens op de postbanksite
Daarnaast vind ik het heel sociaal van een bankorganisatie dat ze bijvoorbeeld de ouderen niet laten betalen. Juist dit is waarschijnlijk de groep die minder snel gaat internetbankieren.
Maar zoals meerdere mensen hebben aangegeven. Er zijn andere banken. Mogelijk zelf goedkoper.
Het is mij teveel werk alles om te zetten. En over de service van de postbank ben ik tevreden. Bij een ander bank is dat maar weer afwachten.
Tegenwoordig kost alles geld zo ook de financiële diensten.
-
Postbankbasis kost in principe 9,95, maar je kunt hem gratis krijgen, alleen betaal je dan voor iedere transactie in het buitenland een bedrag, waarbij je er beter aan had gedaan, en vooraf gewoon voor te betalen.
Is dus alleen handig voor mensen die echt nooit naar het buitenland gaan.
Is dus alleen handig voor mensen die echt nooit naar het buitenland gaan.
Basispas kost niets Giropas kost € 9,95
-
Net een hypotheek aflossing gedaan via de Postbank.
Lang in de rij zitten wachten wordt er uiteindelijk verteld aan de balie dat overschrijvingen alleen mogelijk zijn per internet of thuis-gestuurde overschrijvingsformulieren. De eerste is aan een max. verbonden; gaat dus niet op, en formulieren heb ik nooit gekregen; moet ik aanvragen, waarschijnlijk betalen, en duurt dagen voordat ik deze heb. Overschrijvingen kun je dus niet op hun kantoor ter plekke regelen!
Dan maar naar een andere postbank gegaan (iets groter) met een zgn. 'adviesbalie'. Aldaar, na een lange wachtrij, een express giro overschrijving geregeld wat mij EUR7,50 kostte. Deze actie duurde 1.5 uur omdat de baliemedewerker blijkbaar onbekend was met dit soort transacties, en er een adres nodig was wat ik niet had (een straatnaam!). Deze laatste telefonisch via online vrienden kunnen achterhalen. Schaamde me voor de mensen achter me in de rij. Was een 6-digit transactie en ik heb nog niet eens een papieren receipt of bevestiging gekregen!
Al met al hopelijk gelukt. Overschrijving regelen duurde dus een hele ochtend en kostte EUR7.50. Toch maar die overschrijvingsformulieren van hun kopen!
Lang in de rij zitten wachten wordt er uiteindelijk verteld aan de balie dat overschrijvingen alleen mogelijk zijn per internet of thuis-gestuurde overschrijvingsformulieren. De eerste is aan een max. verbonden; gaat dus niet op, en formulieren heb ik nooit gekregen; moet ik aanvragen, waarschijnlijk betalen, en duurt dagen voordat ik deze heb. Overschrijvingen kun je dus niet op hun kantoor ter plekke regelen!
Dan maar naar een andere postbank gegaan (iets groter) met een zgn. 'adviesbalie'. Aldaar, na een lange wachtrij, een express giro overschrijving geregeld wat mij EUR7,50 kostte. Deze actie duurde 1.5 uur omdat de baliemedewerker blijkbaar onbekend was met dit soort transacties, en er een adres nodig was wat ik niet had (een straatnaam!). Deze laatste telefonisch via online vrienden kunnen achterhalen. Schaamde me voor de mensen achter me in de rij. Was een 6-digit transactie en ik heb nog niet eens een papieren receipt of bevestiging gekregen!
Al met al hopelijk gelukt. Overschrijving regelen duurde dus een hele ochtend en kostte EUR7.50. Toch maar die overschrijvingsformulieren van hun kopen!
Heb er inmiddels aan moeten geloven: heb 'Mijn Postbank' aangevraagd en werk er soms al mee. Wat een ellende zeg! Zo werkt 'Mijn Postbank' niet op de meest veilige browser die er momenteel is (Opera). Dit in tegenstelling tot het electronisch bankieren van bijvoorbeeld SNS Bank en ASN Bank. Zelfs blijkt de praktijk van het valuteren gewoon bestaan (ook al geeft je tijdig de betalingen door). Dat is blijkbaar de kracht van de Postbank!
Dus na al je negatieve plubicatie's over de postbank, heb je dus toch "Mijn Postbank" aangevraagd? Ook "Mijn Postbank" is volgens jou alleen maar ellende.
Sorry, maar zo stom als jij bent kom ik ze niet vaak tegen. Dat is blijkbaar de kracht van mr. T
Sorry, maar zo stom als jij bent kom ik ze niet vaak tegen. Dat is blijkbaar de kracht van mr. T
Ik ben dan ook heel blij dat ik afgelopen week eindelijk bericht ontving dat (na een jaar proberen) mijn rekeningen bij de postbank eindelijk zijn opgeheven!!
PARTY!!!
(en dit alleen omdat de 7e keer dat ik belde met de klantenservice iemand blijkbaar al 4uur cup a soup had genomen en zag dat ik nog een plusrekening had staan waardoor de vorige keren het opheffen van de betaalrekening steeds was mislukt)
PARTY!!!
(en dit alleen omdat de 7e keer dat ik belde met de klantenservice iemand blijkbaar al 4uur cup a soup had genomen en zag dat ik nog een plusrekening had staan waardoor de vorige keren het opheffen van de betaalrekening steeds was mislukt)
-
zo langzamerhand word ik een beetje moe van al het gezeur van Mr T!
1. Opera is niet de veiligste browser! Dat is het al sinds enkele jaren niet meer.
2. Het werkt wel degelijk onder Opera!
3. Mr T is vast een beroepsklager waar de instanties inmiddels lak aan hebben. Zo type waar zelfs Kassa en Radar al van gaan zuchten wanneer ze weer een mail van hem of haar krijgen.
Lang leve de fora! Kan T-bone toch nog zijn ei kwijt!
PS: de nieuwe site van de Postbank is wel langzaam, beetje jammer.
Vind hem overigens wel overzichtelijker dan de oude!
1. Opera is niet de veiligste browser! Dat is het al sinds enkele jaren niet meer.
2. Het werkt wel degelijk onder Opera!
3. Mr T is vast een beroepsklager waar de instanties inmiddels lak aan hebben. Zo type waar zelfs Kassa en Radar al van gaan zuchten wanneer ze weer een mail van hem of haar krijgen.
Lang leve de fora! Kan T-bone toch nog zijn ei kwijt!
PS: de nieuwe site van de Postbank is wel langzaam, beetje jammer.
Vind hem overigens wel overzichtelijker dan de oude!
Opera niet de veiligste browser? Kijk maar eens op http://secunia.com/
Verder heb ik zelf gemerkt hoe goed het werkt onder Opera. "Mijn Postbank" herkende de gebruikersnaam en de toegangscode niet meer. Gevolg: "Mijn Postbank" een week niet toegankelijk want er moesten weer vervangende codes worden aangevraagd. En dat niet na driemaal een poging doen om in te loggen.
Verder is de nieuwe site van de Postbank zo gemaakt, dat je voor een gedeelte van de site wel gebruik kunt maken van Opera of Safari (Mac-gebruiker) en andere gedeelten weer niet. Dan krijg je doodleuk op het scherm een mededeling dat je browser niet voldoet aan de eisen die de P-bank website stelt aan de browser. Vreemd genoeg bestaan er internationale afspraken over aan welke standaarden een website moet voldoen. Bij andere banken (m.u.v. Rabo) geen problemen. Let wel: ik heb het alleen nog maar over het vragen van informatie over bijvoorbeeld spaarrekeningen of beleggingsfondsen en niet over electronisch bankieren!. Je kunt iemand dan een beroepsklager noemen. Je kunt je ook afvragen wat het commercieel inzicht is geweest van de bouwers van de website. Inderdaad: weer geen produkt verkocht door vreemde browsereisen! Wellicht dat de fans en personeel van de P-Bank (waarschijnlijk ook actief op dit forum) zich dat niet realiseren.
Verder heb ik zelf gemerkt hoe goed het werkt onder Opera. "Mijn Postbank" herkende de gebruikersnaam en de toegangscode niet meer. Gevolg: "Mijn Postbank" een week niet toegankelijk want er moesten weer vervangende codes worden aangevraagd. En dat niet na driemaal een poging doen om in te loggen.
Verder is de nieuwe site van de Postbank zo gemaakt, dat je voor een gedeelte van de site wel gebruik kunt maken van Opera of Safari (Mac-gebruiker) en andere gedeelten weer niet. Dan krijg je doodleuk op het scherm een mededeling dat je browser niet voldoet aan de eisen die de P-bank website stelt aan de browser. Vreemd genoeg bestaan er internationale afspraken over aan welke standaarden een website moet voldoen. Bij andere banken (m.u.v. Rabo) geen problemen. Let wel: ik heb het alleen nog maar over het vragen van informatie over bijvoorbeeld spaarrekeningen of beleggingsfondsen en niet over electronisch bankieren!. Je kunt iemand dan een beroepsklager noemen. Je kunt je ook afvragen wat het commercieel inzicht is geweest van de bouwers van de website. Inderdaad: weer geen produkt verkocht door vreemde browsereisen! Wellicht dat de fans en personeel van de P-Bank (waarschijnlijk ook actief op dit forum) zich dat niet realiseren.
Waarom maak je in vredesnaam nog gebruik van de diensten van de Postbank?
Wel Tienepien, dat gebeurt dus ook in steeds mindere mate. Het probleem is dat je eerst een betalingsrekening wordt verkocht onder het mom van alles gratis. Dat was een aantal jaren geleden bij de Postbank ook zo. Gratis pas en geen kosten bij overschrijvingen e.d. Dit in ruil voor het onbreken van een rentevergoeding op rekening couranttegoed. Vervolgens wordt je nogal afhankelijk van deze rekening (want salaris komt er op binnen en de overige betalingen worden er automatisch mee gedaan). Daarna wordt wijzigen lastig want behoud van rekeningnummer bij overstap naar een andere bank is (nog) niet mogelijk. Het zou eigenlijk, ook voor de mate van concurrentie tussen banken onderling, veel beter zijn als dat wel zou kunnen. Krijg je hetzelfde als in de wereld van de mobiele telefonie: een beter en goedkoper produkt.