LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KLACHT>>> "HERFST~TOUR" comfortabel? o

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
v dijk
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2005 14:16

KLACHT>>> "HERFST~TOUR" comfortabel? o

Ongelezen bericht door v dijk »

:cry: *aanbieding Herfsttour van de NS
:twisted: COMFORTABEL?? OF MISLEIDEND?? :twisted:
recht op 1e klas comfotabel reizen voor 2 pers alleen in het weekend!
~er was een overvolle trein(Zwolle/ Amsterdam 8.44 uur) waar de looppaden totaal geblokkeerd waren met mensen.
Dus tot aan Amsterdam hebben wij en erg veel andere mensen ook op leeftijd MOETEN STAAN!
Ik heb hierover de NS gebeld (klachtenlijn NS)waarvoor ik nog een tijdje in de wacht (0900 nr)moest staan om een medewerkster aan de tel te krijgen, die mij de mededeling gaf, niks aan de situatie te kunnen doen en geen tegemoetkoming wil doen, ik heb vermeld dat ik met rugklachten ben aangekomen op de plaats van bestemming(Amsterdam)en pijnstillers heb moeten nemen die dag.
Ook de terugweg vanaf Amsterdam/Zwolle(18.36 uur)hebben wij weer moeten staan, maar toen
tot aan Amersfoort!

Mijn vraag is: Is dit dan geen misleidende aanbieding, medereizigers vertelden mij dat het de week ervoor de zelfde situatie was!
Is hier nu niks van te verhalen?
Kan de NS dit maar gewoon doen?het leek het vervoer in de arme landen wel(stapelen maar, gevaarlijke situatie ook nog)
:cry: *ik heb de klachten lijn van de NS benaderd, die alleen maar te bereiken zijn met een 0900 nr wat ook flink in de papieren loopt omdat je eerst allerlei info krijgt enz en dan een meer keuze menu krijgt aangeboden waarna je nog eens een aantal wachtende voor je hebt.

Eind conclusie:"Een treinreis waarbij je eerste klas word belooft maar een staanplaats MOET nemen omdat je niet meer voor of achteruit kan lopen van de drukte! Belt voor de klacht en direct word je vertelt dat je gewoon pech hebt(ook de kosten van het 0900 nr is kortom pech dat je hierdoor nog niks bereikt)
Waarvoor zijn deze middelen in het leven geroepen? voor de consument?
:cry: Ik vind dat ik recht heb op een tegemoet koming van de NS voor de vervelende reis die zo comfortabel moest zijn volgens de HERFST-TOUR!

:idea: Er moeten meerdere mensen zin die het ook meegemaakt hebben, en die met hun klacht gewoon weggestuurd worden door de NS ,MAAR LAAT HET ER NIET BIJ ZITTEN reizigers........als de NS comfort belooft moeten ze het zeker nakomen!!!! TOCH???


:?: Ik hoop meer te horen

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: KLACHT>>> "HERFST~TOUR" comfortabel? o

Ongelezen bericht door Bailey »

Het vervoersbewijs is een, zoals het woord het al zegt, een vervoersbewijs. Een bewijs om vervoert te worden. En geen zitplaatsbewijs.

Maar als ik het goed begrijp kon je 1e klas wel zitten, maar kon je niet door de trein lopen vanwege drukte. Zelf reis ik ook regelmatig eerste klas en het is me een enkele keer overkomen. Het handigste is dan toch om halverwege het perron te gaan wachten en pas echt instappen bij de 1e klas zelf, dan hoef je niet door een overvolle trein te lopen. Door halvewege het perron te gaan staan zie je of de 1e klas voorbij rijden. Zie je dat niet, dan zit het dus aan de andere kant. Een enkele keer staat het ook wel aangegeven op het informatiebord. Ook zit er aan de zijkant van de trein een streep (geel of blauw dat weet ik nu even niet), waardoor je van ver al kan zien welk treinstel 1e klas is.

Een conducteur aanspreken werkt helaas niet altijd, want die zie je meer niet dan wel.

Ik denk dat je weinig kans maakt op enige soort van vergoeding.

v dijk
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2005 14:16

Re: KLACHT>>> "HERFST~TOUR" comfortabel? o

Ongelezen bericht door v dijk »

:cry: 1ste klas was ook overvol, de hele trein zat vol van voor tot achter incl 1ste klas! Het leek wel een dierentransport , daarom hoop ik dat er meerdere mensen reageren die in die trein zaten..................

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: KLACHT>>> "HERFST~TOUR" comfortabel? o

Ongelezen bericht door Bailey »

Toch maak je ook dan geen kans op vergoeding. Je hebt nu eenmaal een vervoersbewijs, geen zitplaatsbewijs.

Gelukkig heb ik er zelf geen last van, maar dit zijn situaties waar veel mensen dagelijks mee te maken hebben. En dan maakt het in mijn ogen niet uit of je een duur 1e klas kaartje hebt of een 'gewoon' 2e klas kaartje. Niemand heeft recht op vergoeding. Helaas.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: KLACHT>>> "HERFST~TOUR" comfortabel? o

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Het zou een mooie boel worden als dit soort dingen wel recht gaf op vergoeding. Dan kon heel Nederland wel massaal gaan claimen. ZOals eerder vermeld koop je het recht op vervoer, niet het recht op een plaats. Je bent vervoerd en dus heeft de NS geleverd waar jij voor betaald hebt. Simpel zat en dus geen recht op vergoeding.

klaasvd
Berichten: 160
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:27

Re: KLACHT>>> "HERFST~TOUR" comfortabel? o

Ongelezen bericht door klaasvd »

Je bent vervoerd en dus heeft de NS geleverd waar jij voor betaald hebt
.

Hier ben ik het niet mee eens. Normaal gesproken zou hier inderdaad sprake van zijn.
Maar in de reclames spreken zei idd over comfortabel 1e klas reizen, dit moeten ze dus dan ook kunnen waarmaken. Als de 1e klas zo vol is dat mensen moeten staan is dit dus niet waargemaakt.

Buiten de actie om zo het inderdaad zijn dat je vervoerd word dus geen vergoeding, in dit geval denk ik wel dat een vergoeding op zijn plaats zal zijn.

jbroeders
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:32

Re: KLACHT>>> "HERFST~TOUR" comfortabel? o

Ongelezen bericht door jbroeders »

Mensen met een tweedeklas kaartje mogen NIET in de eerste klas staan. Ik sta regelmatig in overvolle tweede klas coupe's en dan zit er in de eerste klas helemaal niemand. De NS mag van mij de eerste klas gewoon opheffen en zorgen dat de gewone mens fatsoenlijk in de trein kan zitten.

klaasvd
Berichten: 160
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:27

Re: KLACHT>>> "HERFST~TOUR" comfortabel? o

Ongelezen bericht door klaasvd »

Mensen met een tweedeklas kaartje mogen NIET in de eerste klas staan. Ik sta regelmatig in overvolle tweede klas coupe's en dan zit er in de eerste klas helemaal niemand. De NS mag van mij de eerste klas gewoon opheffen en zorgen dat de gewone mens fatsoenlijk in de trein kan zitten.
Dat is volgens mij niet waar het nu omgaat, toch?

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: KLACHT>>> "HERFST~TOUR" comfortabel? o

Ongelezen bericht door Bailey »

De NS mag van mij de eerste klas gewoon opheffen en zorgen dat de gewone mens fatsoenlijk in de trein kan zitten
Ik ben een gewoon mens en rij prive regelmatig 1e klas. Opheffen?? Daggut niet. Ben er veel te blij mee. Op deze manier kan ik tenminste in alle rust reizen, wat in de 2e klas meestal niet kan.

Maar inderdaad, daar gaat het nu helemaal niet over.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: KLACHT>>> "HERFST~TOUR" comfortabel? o

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Mensen met een tweedeklas kaartje mogen NIET in de eerste klas staan.
Dat mogen ze wel, ik sta er ook zelf vaak genoeg met een tweede klas kaartje. Je mag er niet zitten, dat is wat anders. Maar als de 2de klas overvol is, ga ik toch echt in de eerste klas staan. Dit is me zelfs door een conducteur aangeraden.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: KLACHT>>> "HERFST~TOUR" comfortabel? o

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Maar in de reclames spreken zei idd over comfortabel 1e klas reizen, dit moeten ze dus dan ook kunnen waarmaken. Als de 1e klas zo vol is dat mensen moeten staan is dit dus niet waargemaakt.
Hoeveel reclame van de NS ken jij die waar gemaakt is? Ze hebben het over comfortabel onder normale omstandigheden. Als er door wat voor reden dan ook geen plaats meer is in de 1ste klas, is dat niet te verwijten aan de NS. Ze kunnen niet alle problemen voorkomen.

klaasvd
Berichten: 160
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:27

Re: KLACHT>>> "HERFST~TOUR" comfortabel? o

Ongelezen bericht door klaasvd »

Hoeveel reclame van de NS ken jij die waar gemaakt is? Ze hebben het over comfortabel onder normale omstandigheden
Het gaat niet om hoeveel reclames ze waarmaken, dat zal vast niet veel zijn.
Gaat om iets wat beloofd wordt en vervolgens niet nagekomen wordt. En onder normale omstandigheden is anders nergens vermeld bij mijn weten in ieder geval.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: KLACHT>>> "HERFST~TOUR" comfortabel? o

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Nee dat hoeven ze ook niet apart te melden omdat er vanuit gegaan wordt. Als een trein uitvalt wegens een technisch defect en de daarop volgende trein dus bomvol zit hoeven ze dat niet apart te melden, dat gebeurt gewoon.

Onder normale omstandigheden rijdt elke trein in heel Nederland en dan zijn dit soort dingen ook niet nodig.

klaasvd
Berichten: 160
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:27

Re: KLACHT>>> "HERFST~TOUR" comfortabel? o

Ongelezen bericht door klaasvd »

Nee dat hoeven ze ook niet apart te melden omdat er vanuit gegaan wordt. Als een trein uitvalt wegens een technisch defect en de daarop volgende trein dus bomvol zit hoeven ze dat niet apart te melden, dat gebeurt gewoon.
Voor elke actie gelden voorwaarden, dit moet dus wel degelijk ergens vermeld zijn

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: KLACHT>>> "HERFST~TOUR" comfortabel? o

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

De voorwaarden gelden altijd en niet speciaal voor deze actie. De algemene voorwaarden van de NS zijn op de site van NS te lezen of gratis af te halen op het station.

En voor de rest, als je van mening bent dat je hier geld terug zou moeten krijgen wens ik je veel plezier bij het claimen omdat ik nu al kan voorspellen dat je geen cent zult krijgen.

klaasvd
Berichten: 160
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:27

Re: KLACHT>>> "HERFST~TOUR" comfortabel? o

Ongelezen bericht door klaasvd »

ik hoef gelukkig geen geld terug bij de ns, maar zou het wel op zijn plaats vinden

vrundenhoeve
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2005 20:00

Re: KLACHT>>> "HERFST~TOUR" comfortabel? o

Ongelezen bericht door vrundenhoeve »

Ook wij gingen eens met de Hersttoer richting BedrijfswagenRai in Amsterdam op zondag 16 oktober.
Ten eerste had de trein die om 8.16 in Weert had moeten zijn 10 minuten vertraging. Eenmaal in de trein zaten alle 1ste klas en ook de meeste 2de klas wagons bomvol. Uiteindelijk zaten we helemaal voorin 2de klas zowat bij de machinist binnen. :x
Onderweg hebben we verschillende keren geprobeerd om een plaatsje in de 1ste klas te bemachtigen maar helaas niet gelukt.
's Avonds terug hadden we de laatste 2 vrije plaatsen in de 1ste klas maar we reden dus achteruit en pas in Eindhoven konden we een andere plaats krijgen maar ja toen waren we bijna weer op plaats van bestemming.
Volgende keer gaan we gewoon weer met de auto en nemen de parkeerkosten graag voor lief in de RAI.

CK
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 aug 2005 00:46

Re: KLACHT>>> "HERFST~TOUR" comfortabel? o

Ongelezen bericht door CK »

's Avonds terug hadden we de laatste 2 vrije plaatsen in de 1ste klas maar we reden dus achteruit
Ja en? Als het goed is, zijn de treinen zo gebouwd dat je op de helft van de stoelen achteruit rijdt. Anders moet iedereen op de helft van de ritten achteruit rijden.
Klagen omdat de trein bomvol is, prima, maar als er nu ook al geklaagd gaat worden over de stoelindeling van de treinstellen...

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: KLACHT>>> "HERFST~TOUR" comfortabel? o

Ongelezen bericht door karr-2 »

Sommige mensen schijnen niet tegen achteruit rijden te kunnen, iets wat in mijn ogen ook nergens op slaat.

Je mag al blij zijn dat je zit, ga dan niet zeuren over de richting van de stoelen.

v dijk
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2005 14:16

Re: KLACHT>>> "HERFST~TOUR" comfortabel? o

Ongelezen bericht door v dijk »

HALLO,............. IEDEREEN WIJKT AF OVER HET ONDERWERP!!!!
lees nou eerst eens waar het over gaat.

Gesloten