LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
M_Swalen
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 okt 2005 16:28

KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Ongelezen bericht door M_Swalen »

Sinds september 2004 nemen wij de dienst "Direct ADSL" af bij KPN. Tot ongeveer een maand geleden: nog nooit problemen gehad. Wij hebben een vast ip-adres toegekend gekregen via KPN. Sinds enige tijd worden wij echter door een hacker lastiggevallen. Deze hacker stuurt constant gegevens naar ons ip-adres, waardoor wij geen gebruik meer kunnen maken van onze internetverbinding. Voor de kenners: dit wordt ook wel “pingen” genoemd en valt onder de categorie “DoS-aanvallen”. De hacker kan hiermee niet inbreken in ons netwerk, want de constante stroom van gegevens die hij stuurt stoppen bij de router/modem en worden niet doorgelaten tot de computers. Maar hiermee maakt hij het ons wel onmogelijk om te internetten.

Eerst heb ik getracht het probleem zelf op te lossen en heb ik contact opgenomen met de provider van de hacker uit Spanje. Dit contact liep echter niet goed. Ik kreeg pas heel laat antwoord en werd uiteindelijk nog niet geholpen. Toen besloot ik contact op te nemen met mijn provider (KPN) aangezien ik aan hun elke maand geld betaal voor mijn internetverbinding. Een opmerking tussendoor: achteraf bleek dat KPN een samenwerkingscontract heeft met de Spaanse internetprovider. Voor KPN moet het dus heel eenvoudig kunnen zijn om dit probleem op te lossen.

Wekenlang heb ik al contact met KPN. Wanneer ik aanklopte bij de verkeerde afdeling werd ik niet netjes verwezen naar de juiste afdeling, maar koelbloedig “naar de deur gewezen”. Bij een telefonisch gesprek met de klantenservice werd ik verzocht dit probleem zelf op te lossen. Ik had zelf een suggestie om dit probleem op te lossen, namelijk om ons ip-adres te veranderen. Toen ik via e-mail dreigde mijn abonnement op te zeggen, werd ik gebeld door de afdeling klantenreacties. Ik kreeg daadwerkelijk iemand aan de telefoon die deed overkomen alsof hij mijn probleem echt wilde oplossen. Hij had echter niet de vereiste technische kennis dus hij moest het probleem voorleggen aan de technische dienst. Ik zou teruggebeld worden door de technische dienst. Na een week later niets te hebben vernomen, belde ik nog een keer terug. De notitie naar de technische dienst was als voltooid gemarkeerd terwijl het probleem niet was opgelost. Er werd toen opnieuw een notitie gemaakt voor een technische dienst. Toen ik werd teruggebeld kreeg ik doodleuk te horen dat KPN hier niets aan kan doen. Het veranderen van het ip-adres was technisch te ingewikkeld en andere suggesties om dit probleem op te lossen hadden ze niet. Ik ben toen gaan informeren bij een gerenommeerde computerwinkel, MyCom, waar ik alle medewerking kreeg. Mij werd verteld dat het veranderen van het ip-adres in 5 seconden is gebeurt. Een andere manier om dit probleem op te lossen zou het blokkeren van het ip-adres van de hacker zijn. Dit zou dan ook door KPN moeten gebeuren.

Het moge dus duidelijk zijn dat het oplossen van dit probleem enkel door KPN kan gebeuren. Zelf hebben wij ons netwerk voldoende beveiligd met anti-virus, anti-spam en firewall software. De constante stroom van gegevens kunnen wij verder niet tegenhouden. Deze komen namelijk ook niet aan bij onze computers, maar stoppen bij de router/modem.

Nu, ongeveer een maand later, begin ik helemaal genoeg van KPN te krijgen. Eerst krijg je te maken met een slechte service. Als je daar levend vanaf bent gekomen, ga je door naar de tweede ronde: een slechte dienstverlening. Als je daar doorheen bent gekomen wordt je uiteindelijk nog naar de deur gewezen.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Ongelezen bericht door ?? »

Allemaal leuk en aardig, maar de échte oplossing van je probleem ligt natuurlijk bij de ISP van de 'hacker' die je aanvalt. KPN kan je IP wijzigen, maar een beetje hacker heeft je nieuwe IP zo te pakken waarmee het probleem niet is opgelost.

Nog een keer die ISP mailen dus, met een CC'tje naar de abuse afdeling van KPN Direct Internet.

M_Swalen
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 okt 2005 16:28

Re: KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Ongelezen bericht door M_Swalen »

Maar ik betaal KPN toch zeker elke maand abonnementsgeld om verbinding te krijgen met internet!!! Dan zou ik, als minder ervaren computergebruiker, dit moeten oplossen??? Bovendien heeft KPN ook nog een samenwerkingsovereenkomst met de provider van de hacker.

Begrijp me niet verkeerd. In eerste instantie heb ik ook getracht het probleem zelf op te lossen. Eerst heb ik tegelijkertijd een e-mail verstuurd naar de abuse afdeling van KPN (die alleen via e-mail bereikbaar is; beetje onhandig als je geen internetverbinding meer hebt) en naar de provider van de hacker.

Het contact met de provider van de hacker liep echt tergend langzaam. Pas na een week kreeg ik reactie op mijn eerste e-mail. In die tijd had ik ook wel een aangetekende brief kunnen sturen. Bij mijn eerste e-mail had ik een gedeelte van het logboek van mijn firewall toegevoegd als bewijsmateriaal. In hun reactie verzochten ze mij het complete logboek te verzenden. Dit heb ik toen gedaan. Daarna heb ik niets meer van hun mogen vernemen. De abuse afdeling van KPN vertelde mij kortaf dat hun enkel problemen oplossen die worden veroorzaakt door hun klanten. Ik werd dus ook niet netjes verwezen naar een andere afdeling van KPN die mij zou kunnen helpen dit probleem op te lossen.

Omdat dit contact zo slecht liep, had ik besloten contact op te nemen met de klantenservice van KPN. Het wijzigen van mijn IP-adres is dan geen permanente oplossing, maar een tijdelijke oplossing is nog altijd beter dan helemaal geen oplossing. Het veranderen van een IP-adres is ook een kwestie van seconden. Verder heeft KPN ook nog de mogelijkheid om het IP-adres van de hacker te blokkeren. Dit zou een meer permanente oplossing zijn. Als hij geen vast IP-adres heeft en zijn provider weigert mee te werken, heeft KPN ook de mogelijkheid om het IP-domein van de provider van de hacker te blokkeren.

Dus ik geloof echt dat KPN hier de touwtjes in handen heeft. Inderdaad, de oorzaak ligt bij de provider van de hacker. Maar als dit contact niet goed loopt, dan is het toch echt KPN die dit probleem moet en ook kan oplossen. Zoals reeds aangegeven, ik ben klant bij KPN en betaal hun elke maand om verbinding te krijgen met het internet.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Ongelezen bericht door ?? »

En KPN levert precies waar je voor betaalt. Je hebt een verbinding met het Internet, anders was je firewall niet over de rooie gegaan.

Daarnaast kan KPN niet zo veel voor je doen. Een complete ISP blocken doen ze ook niet voor één klant. Je zult toch echt bij de betreffende ISP moeten klagen. Die zijn de enige die voor een permanente oplossing kunnen zorgen.

Wat wellicht de beste optie is: zoek een forum met computerexperts en leg daar je probleem eens voor. Het kan zo maar zijn dat je de logs per ongeluk verkeerd interpreteerd en dat er iets anders aan de hand is. Firewalls doen wel vaker rare dingen ;). En anders hebben ze wellicht tips voor je om de gebruiker die je lastig valt aan te pakken.

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Ongelezen bericht door jvs »

mjah dit is wel heel kort door de bocht. kpn veroorzaakt dit probleem niet en dat ze misschien met telefonica (gok ik) praten, wil niet zeggen dat de adsl afdelingen naadloos met elkaar werken.

Degene die dit probleem veroorzaakt is de andere ISP, kpn moet nogal wat buiten normale procedure vallende acties verrichten die niet eens nodig zijn, jouw internetverbinding wordt niet door kpn dicht gegooid, maar door een hacker van een andere ISP.

Jij wil een uitzonderlijk stukje service, namelijk dat kpn een probleem voor jou gaat oplossen dat helemaal niet in hun verantwoordelijkeid ligt en als ze dat niet doen, ga je het belabberde service noemen...
Maar ik betaal KPN toch zeker elke maand abonnementsgeld om verbinding te krijgen met internet!!!
Kpn werkt ook samen met siemens, als jij een siemens monitor hebt en die is stuk, dan kan je ook niet op internet en gaat kpn dat probleem ook niet verhelpen.

M_Swalen
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 okt 2005 16:28

Re: KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Ongelezen bericht door M_Swalen »

Ik denk dat nog niet voor iedereen duidelijk is wat voor hack-aanvallen dit zijn. "Pingen" is een methode om te verifieren of een ip-adres verbinding heeft met het internet. Mijn hacker doet dit dus constant en verzend hierbij dus een constante stroom van gegevens naar mijn ip-adres. Het is voor mij echter niet te bewijzen wie hiervoor verantwoordelijk is. De firewall van mijn router ziet dit namelijk niet als een inbraakpoging en er wordt dus geen vermelding van gemaakt in het logboek.

Enkele weken geleden heeft de hacker echter ook tweemaal getracht om in ons netwerk te komen. Wat dus niet is gelukt. Pas toen kreeg ik melding in het logboek van de firewall van mijn router/firewall, waarin ook zijn ip-adres werd vermeld.

Deze inbraakpoging heb ik toen dus ook doorgegeven aan de internetprovider van de hacker. Maar ik kan verder niet bewijzen dat hij ook verantwoordelijk is voor het "pingen" wat mijn internetverbinding onmogelijk maakt. Ik mag enkel veronderstellen dat diezelfde hacker ook verantwoordelijk is voor het pingen.

Verder heb ik hier ook met verschillende computerexperts over gesproken. Allen vertelden mij dat KPN hier degene is die dit zou moeten en kan oplossen. KPN is ook degene die precies na kan gaan wie verantwoordelijk is voor het pingen.

Sommigen vragen zich misschien af, hoe bedrijven deze hackpogingen tegengaan. Bedrijven gebruiken hiervoor geavanceerde firewalls, waarvan de aanschaf in de duizenden euro's gaat zitten. Dit is ook geen aankoop die is weggelegd voor particulieren.

Lahan
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:30

Re: KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Ongelezen bericht door Lahan »

grappig dat anderen weten wat de verantwoordelijkheid van een ander is..

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Ongelezen bericht door jvs »

Ik weet prima wat een DDOS aanval is en dat jouw firewall het niet logt, ligt aan de instellingen van jouw firewall of aan degene die je gebruikt.
Verder heb ik hier ook met verschillende computerexperts over gesproken. Allen vertelden mij dat KPN hier degene is die dit zou moeten en kan oplossen.
Ja allicht, zeker allemaal vrienden en.of kenissen van je die jouw kant van het verhaal horen en denken "het is supersimpel voor kpn om ff een ander IP adresje te geven".

Geloof mij maar dat jij op deze manier ook duur bent, de helpdesk bellen kost geld, de technische afdeling die jouw probleem elke keer moet onderzoeken kost geld, die afdeling klantenreacties kost geld... Als het echt zo simpel en goedkoop was, hadden ze je allang een ander IP gegeven. KPN is in elk geval wel zo netjes om op je klacht in te gaan en eea te proberen, dit noem ik nou typisch iets als stank voor dank.

Ik weet best dat kpn technisch de mogelijkheid heeft om dit te stoppen, net zoals de beheerders van amsterdam exchange dat ook hebben, maar dat wil niet zeggen dat ze dat ook moeten doen. Het zou wel heel erg netjes zijn en getuigen van meer dienstverlening dan ze strikt genomen zouden moeten doen, maar blijkbaar hebben ze meer zoiets van "hiervoor moeten we een hele structuur / verhuizing / migratie achtig iets bedenken wat teveel tijd kost" en zullen ze die tijd liever besteden aan klanten die wél een probleem hebben waar zij verantwoordelijk voor zijn.

Jij noemt het belabberde service, ik noem het niet doorhebben wie er verantwoordelijk voor is (jij voor het loggen, de ISP van de aanvaller voor het aanpakken). Maar als je graag kpn de schuld geeft, moet je dat vooral doen. Op dit forum denk ik dat er alleen veel mensen met gevoel van rechtvaardigheid rondlopen en die zullen je denk ik geen gelijk geven. Je lijkt hier alleen maar te komen om je gelijk te halen en kpn met een onzinnig negatieve topictitel zwart te lopen maken...

OeroeCloeroe
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2005 23:37

Re: KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Ongelezen bericht door OeroeCloeroe »

Wat een flauwe discusie. De netwerker is verantwoordelijk. Gelijk aan een wegbeheerder. Is de weg gevaarlijk of in slechte staat, dan heeft deze de zorgplicht om dit ongedaan te maken. Niet de gebruiker van de weg. Zo ook met internet.

thvk
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 nov 2005 18:07

Re: KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Ongelezen bericht door thvk »

OeroeCloeroe, wat je schrijft is onzin....... Tuurlijk is de 'wegbeheerder' verantwoordelijk voor de (digitale) snelweg, maar zeker niet voor hetgeen er overheenkomt, netzomin als een wegbeheerder verantwoordleijk is als iemand met een niet APK gekeurde auto over zijn weg rijdt. Als het zo zou zijn als jij zegt dat het is, dan zou een ieder elke ISP aan kunnen klagen voor het ontvangen van virussen, want die komen ook via hun internetverbinding.....
Een provider heeft de verplichting om toe te zien op eventuele 'abuse' van zijn klanten. Indien iemand dus een abuse plaatst bij een ISP, is deze er verantwoordelijk voor om die klant op de algemene voorwaarden van de ISP te wijzen (hier staat vaak in omschreven dat je bv geen viruusen mag verzenden of DDOS aanvallen mag uitvoeren etc.) en desnoods om deze klant de toegang tot het internet te ontzeggen. Het blijkt dus dat dit in Spanje niet helemaal goed is overgekomen of dat ze daar hele andere regeles hebben, maar hoe dan ook, de KPN is niet verantwoordelijk voor hetgeen iemand van een andere ISP via de digitale snelweg doet. Punt.......

OeroeCloeroe
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2005 23:37

Re: KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Ongelezen bericht door OeroeCloeroe »

Beste thvk,
Het is geen onzin omtrent ik trachttte uit te leggen. De beheerder is zeker niet verantwoordelijk voor slechte voertuigen of het rijgedrag van bestuurders. Maar hij kan wel invloed aanwenden. Als voorbeeld heb ik het duidekijk gehad over een slechte of een gevaarlijke weg (digitaleweg). De wegbeheerder heeft wel de verplichting om fysieke maatregelen te nemen om de weg voor overige weggebruikers veilig te houden c.q. te maken. Daarbij is controle en handhaving mogelijk. Zo ook ligt er een zorgplicht voor de provider. En zeker wanneer hij daartoe in staat is en er geen overmacht aanwezig is.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste M_Swalen,

Het pakket van KPN, Direct ADSL Go, ( ik heb deze zelf ook ), is niks anders dan een aansluiting op internet, niks meer of minder,

Er zijn totaal geen faciliteiten bij zoals webspace of e-mail boxen, laat staan een firewal, of virusscanner!, het product is zo kaal als een fles!,

Het is op zich een prima product, wat je als zeer betrouwbaar kan bestempelen, ik heb zelf 2 jaar internet via KPN, nog nooit geen uitvaller gehad!, en dat lees je bij andere providers ( die niet via KPN werken ) wel eens anders!,

In uw situatie is het natuurlijk erg vervelend dat er een hacker uw internetplezier vergalt, hier kan in principe de KPN weinig aan doen,

Maar... hoe komt u aan die hacker?, stond deze plotseling op uw "digitale deurmat"?,

Meestal stopt zo'n hacker wanneer hij of zij uitgespeelt is,

Helaas kan ik u niet vertellen of er een "internet politie" bestaat!, want dit hacken mag dus niet!, en is natuurlijk uitermate frustrerend wanneer deze hacker uw internetverbinding weer in bezit neemt,

Ik hoop voor u dat deze flauwe hacker er snel mee stopt, want internetten heeft op deze manier geen zin meer,

Hopende op een snelle afwikkeling van deze vervelenden zaak,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

fjvdbrink
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2005 18:38

Re: KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Ongelezen bericht door fjvdbrink »

:roll: Volgens mij is Swalmen nog nooit met andere providers in contact geweest . Als hij er al contact mee kon krijgen.
90 minuten wachten op verbinding bij helpdesks heb ik persoonlijk meegemaakt.
KPN heeft niet altijd de meest capabele mensen bij de desk beschikbaar, maar allen zijn uitermate vriendelijk en doen wat in hun vermogen ligt om problemen op te lossen.
Voor mij geen kwaad woord over KPN.
Jan

gekkejasper
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2005 21:59

Re: KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Ongelezen bericht door gekkejasper »

Wat je het beste kan doen is het volgende.
1) Vergeet even al de mededlingen dat je wel of niet bij KPN moet zijn.
2) Als je weet welke provider het is, dan bestaat er een mail adres om hierover te klagen, meestal [email protected] (zal bij jou zijn abuse@<provider>.es).
3) Leg de klacht ook voor bij KPN, per e-mail en VRAAG of zij je kunnen helpen. KPN is niet verplicht je te helpen.
4) surf naar govcert.nl en zoek daar wat info.

Mocht de Spaanse provider niet binnen een week antwoorden, stuur dan de klacht nogmaals, zeg erbij dat je de klacht ook voorlegt aan de Nederlandse politie (govcert dus) en mogelijk ook aan RIPE (RIPE is de overkoepelende Internet instantie in Europa, zeg maar).
Wees in je klacht uitgebreid. Hoeveelheid pings per dag, eventueel per uur. Hoe vaak per dag en per week. Dat het jou verbinding onbruikbaar maakt en zo. Hoewel ik begrijp dat je kwaad bent, wees naar de Spaanse ISP en KPN beleefd, zij doen het niet, en met vliegen vang je met stroop en niet met azijn.
Tenslotte, ga eens drie dagen weg, dus drie dagen geen internetverbinding, is het vast zo afgelopen.
Bovenstaande is gebaseerd op jarenlange ervaring als netwerkboer.
Overigens, het hoeft geen kwade opzet te zijn. En het kan ook nog van een heel andere persoon komen.
Succes

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Ongelezen bericht door Big-V »

Wat een onzin! Sorry hoor.. maar het lijkt mij een goed idee om gewoon een fatsoenlijke firewall aan te schaffen. Dit is echt niet het probleem van KPN. Bovendien begrijp ik niet wat voor belang een hacker erbij heeft om u persoonlijk lastig te blijven vallen. Een dergelijk probleem heb ik zelf ook eens gehad, maar het ging dan niet om een persoonlijke aanval van een hacker, maar gewoonweg om een virus en ook dát was mijn eigen schuld, aangezien ik geen afdoende antivirussoftware had geïnstalleerd.

Onruist
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2005 08:40

Re: KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Ongelezen bericht door Onruist »

Daar kan KPN niets aan doen en als je een ander IPadres krijgt vinden ze die ook wel weer.
Als je dat overkomt is het naar. Toch maar proberen om de afzender te benaderen.
Groetjes Onruist

leo zeewolde
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2005 09:51

Re: KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Ongelezen bericht door leo zeewolde »

:evil: Storing op mijn ADSL-verbinding. Heb recent contact gehad met kpn-helpdesk. Een bijzondere ervaring.
-Hoe lang is uw kabel meneer?
-Dat weet ik niet precies.
-Meer dan 5 meter?
-Ja, dat denk ik wel (bij latere nameting bleek dat 9 meter te zijn), splitter zit bij hoofdingang en computer staat boven.
-Dat is niet goed! Wij adviseren altijd de splitter zo dicht mogelijk bij PC te plaatsen en de kabel niet langer te laten zijn dan 5 meter. U mag ook niet vergeten dat al die hoge snelheden kabels slijten.
-Ja maar kabel is aangelegd door Cable 1, ik mag toch aannemen dat die weten wat ze doen...
Nalezing van de KPN Quick Guide leerde mij dat de splitter inderdaad zo dicht mogelijk bij ingang hoofdkabel moet zitten en raadpleging van internet dat kabels, afhankelijk van de soort kabels, 20 of 100 meter lang mogen zijn.
Schriftelijke klacht ingediend bij KPN. Nog niets gehoord.
Heeft KPN deskundige voorlichters bij hun helpdesk of sprookjesvertellers?
Leo Zeewolde

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Ongelezen bericht door jvs »

Leo zeewolde, dit heeft echt weinig met dit onderwerp te maken (naast naar mijn mening onterecht kpn van een slechte helpdesk beschuldigen dan eerlijk gezegd :P). Als je problemen hebt met je signaal dan KAN dat aan een aantal verschillende dingen liggen:

De adsl verbinding zelf:
- Centrale van kpn, zit ook een modem/splitter
- Kwaliteit of lengte van de telefoonkabel in de grond
De spullen die bij je thuis staan:
- De splitter
- De bekabeling in huis, de lengte of kwaliteit
- Je modem

om uit te sluiten waar het probleem zich bevindt, moet je even de modem met korte kabels aansluiten, als dan blijkt dat het probleem verholpen is, ligt het duidelijk aan de lengte of kwaliteit van de kabels.

Het is niet mogelijk te zeggen hoe lang een telefoonkabel in huis kan zijn. Bij mij thuis lag 20meter platte cheap-ass snoer en dat werkte prima, bij jou thuis lag 9 meter kabel en dat werkte aanvankelijk ook prima, maar bijvoorbeeld door een verandering in snelheid of iets anders kan dat veranderen en nu werkte dat dus niet meer. Dit is dus mede afhankelijk van de sterkte van het signaal dat bij je thuis binnen komt, wat weer direct afhankelijk is van hoever je van de centrale woon. KPN garandeert tot aan de binnenkomende telefoonlijn een werkende adsl verbinding, wat daarna komt wordt gezien als "eigen bekabeling" (ook als dat op jouw verzoek door een door kpn gestuurde cable one monteur aangesloten is uiteraard).

kpn adviseert inderdaad zo kort mogelijke telefoonkabels te gebruiken en langere ethernetkabels, omdat je die wel rustig tot tientallen meters kan verlengen.

Het KAN dus wel werken met 20m telefoonkabel, alleen kan het ook problemen geven. En die 100m kabel gaat dus over een ethernetkabel tussen de modem en de PC, iets totaal anders.

Er zijn je dus geen sprookjes verteld, cable one heeft het netjes werkend aangesloten achter gelaten, de helpdesk heeft je een goed advies gegeven (misschien wat overdreven door te zeggen dat 9m kabel nooit kan, dat is idd niet waar, maar in jouw geval als het met korte kabels wel weer werkte dus wel) en wat in de handleiding staat klopt ook.

Dus wat dan precies je klacht is, begrijp ik niet helemaal. Ik denk eerlijk gezegd dat je het niet helemaal wil begrijpen en dta je boos bent dat " het niet werkt" (dat zijn wel meer mensen, zelfs als het toch aan hun eigen spullen blijkt te liggen). Ik vermoed overigens ook dat je het verschil tussen adsl signaal over telefoonkabel en ethernet signaal over een cat5 UTP kabel niet kent... Het is wel begrijpelijk van jou uit gezien, je hoeft niet alles te snappen, maar om dan gelijk in de pen te klimmen en vanuit je eigen aannames een officiele klacht in te dienen, terwijl je naar mijn mening gewoon goed bent voorgelicht, vindt ik erg overdreven.

Ow en van hoge snelheden slijten kabels niet, als iemand dat gezegd heeft, dan snapt-ie het niet. Andersom wel, hoge snelheden "slijten" wel van langere kabels en bij hogere snelheden telt de kwaliteit van de kabels veel zwaarder. Misschien dat je het verkeerdom geinterpreteerd hebt of dat de medewerker het een beetje vaag uitlegde, maar misschien dacht die ene medewerker wel dat het daadwerkelijk zo was, maar dat zou wel stom zijn.

leo zeewolde
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2005 09:51

Re: KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Ongelezen bericht door leo zeewolde »

Hallo jvs.
Bedankt voor je reactie. Mijn eerdere reactie heeft m.i. wel met onderwerp te maken. Ging toch over service dienstverlening...
In mei 2005 kabel aangelegd door Cable one.
Mag ik van professional verwachten verwachten dat zij weten wat de voorschriften zijn, ook wat de bekabeling betreft? Vroeger verwachtte ik het, tegenwoordig hoop ik het..
Mag ik van een helpdesk verwachten dat zij weten waar zij over praten?
Natuurlijk wél, zeker als het KPN betreft, dacht ik...
Wat ik in ieder geval niet verwacht is een verhaal dat strijdig is met de Quick Guide van KPN.
De desbetreffende medewerker van de KPN helpdesk gaat ofwel te snel uit van de gedachte: de storing is de schuld van gebruiker, of hij weet niet waar hij over praat; misschien wel een combinatie van beiden.
Mensen moeten tegen die mentaliteit beschermd worden.
Het indienen van een klacht is dus m.i. verantwoord.
Overigens: storing op mijn lekenmanier voorlopig verholpen met een noodkabel.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Ongelezen bericht door Ulbe »

Bij de helpdesk kunnen ze er soms wat mee!,

Wanneer je wel kan internetten, en de mailserver van de provider er uit ligt, vragen ze je nog of alle lichtjes op het modem wel branden!,

en dat alle kabels wel goed aangesloten zijn!, je blijft soms lachen met die lui!,

Wanneer je echter "aan de beurt" bent met een storing, is het soms huilen geblazen met de helpdesk, de één weet niet wat de ander heeft gedaan!, de helpdesk is vaak het "stiefkindje" van de provider!, en dat zal ook altijd wel zo blijven!, want er moet verdiend worden bij de providers!, de concurrentie is moordend, en de klant is mondig geworden, wanneer een klant het wel gehad heeft met een provider, stapt deze na het eerste jaar heel gemakkelijk over naar een andere provider, in de hoop dat deze beter voldoet!.

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten