LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Storingsvrije DECT-babyfoon Philips blijkt een ramp

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.

Philips zou zou een duur apparaat dat wegens ontwerp of fabricagefouten jaarlijks kapot gaat kostenloos moeten vervangen

ja
3
75%
nee
1
25%

Totaal aantal stemmen: 4

Edwinapeldoorn

Storingsvrije DECT-babyfoon Philips blijkt een ramp

Ongelezen bericht door Edwinapeldoorn »

Op 04-2002 kochten wij een Dect babyfoon van Philips (apparaat nr. 1) voor een prijs van 165 Euro. Voor een dergelijk bedrag verwachtten wij een storingsvrij product dat meerdere jaren zal mee kunnen gaan. Philips garandeerde dat ook op de doos: "100% storingsvrij". Dat Philips daar niet mee bedoelde dat het apparaat ook 100% probleemloos zou werken is ons inmiddels wel duidelijk geworden.

Al in 06-2003 was het gekochte apparaat (apparaat nr. 1) kapot en vond er een kostenloze (uitgezonderd de verzendkosten) omruil plaats (defect: geen geluid meer).

In 06-2004 ging ook het op 06-2003 ontvangen vervangende apparaat (apparaat nr. 2) kapot. Daarop vond er (na een ellenlange communicatie met Philips) uiteindelijk opnieuw een kostenloze (uitgezonderd de verzendkosten) omruil plaats (zelfde defect: geen geluid meer).

U raad het al. In 06-2005 ging opnieuw het op 06-2004 ontvangen apparaat (apparaat nr. 3) kapot (zelfde defect: geen geluid meer).

Moe van alle ellende met de apparaten besloten wij opnieuw contact op te nemen met Philips 0900-8407 (20 cent per minuut) immers ook het derde apparaat voldeed niet aan onze verwachtingen: een storingsvrij product dat meerdere jaren zal mee kunnen gaan. Op het genoemde nummer zijn wij twee maal te woord gestaan door dames van het callcenter. Daar beloofde men het probleem bij de commerciele binnendienst aan te kaarten. De commerciele binnendienst die het eigenlijk heel vervelend zou moeten vinden dat klanten problemen hebben met een (blijkbaar) niet goed ontworpen product zijn nu echter van mening dat wij 50 euro moeten betalen voor een omruil.
Ondanks aandringen onzerzijds wil men niet kostenloos een vervangend apparaat aanbieden. Wij zijn van mening ben dat een apparaat met een dergelijke prijs (de top van het segment) toch minstens een aantal jaren probleemloos moet werken. Het callcenter van Philips vind dat wij genoeg zijn geholpen en zeggen uit te gaan van de aankoopdatum van het apparaat. Dat wij jarenlang problemen hebben gehad zal hun blijkbaar een zorg zijn.

Inmiddels blijkt het apparaat (de SBCSC477) uit productie te zijn genomen en vervangen door een nieuw apparaat. Onsinziens (dat is nu wel duidelijk) lijkt het er op dat de defecte apparaten allemaal (vrijwel na een jaar) een defect vertonen dat wordt veroorzaakt door een component dat na een jaar "de geest geeft". De commerciele binnendienst weigert mij te woord te staan. Ik ben volgens de dame van het call-center bij het eindpunt beland.

Ik denk er over om de rechtsbijstandsverzekering aan te spreken want Philips laat hier zien dat zij weinig op heeft met de consument. De frustraties die ik heb met Philips hebben mij doen besluiten nooit meer een Philips product te kopen.

Wie kan mij adviseren ?

Edwinapeldoorn

Re: Storingsvrije DECT-babyfoon Philips blijkt een ramp

Ongelezen bericht door Edwinapeldoorn »

Inmiddels ben ik er achter gekomen dat het een bekend probleem is bij Philips. Men weigert bij Philips commentaar te geven maar ik heb al ontdekt dat er honderden zoniet duizenden mensen zijn met precies dezelfde klachten: het geluid houdt er mee op na 13 maanden. Neem eens een kijkje op http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... 682DF7.htm en het moge duidelijk zijn dat Philips de consumenten hier gewoon in de kou laat staan. Technische consumenten geven aan dat het om een klein defect speakertje gaat dat voor ongeveer 2 euro vervangen kan worden.

Inmiddels heb ik de kwestie ook onder de aandacht gebracht van de redactie van Tros Radar. Ik wacht nog op een reactie.

maybe

Ongelezen bericht door maybe »

Ook ik heb die pech gehad met dit model. Ik geloof dat ik in eerste instantie 5 keer de babyfoon opgestuurd ter reparatie. Ik heb gelukkig wel iedere keer een leenbabyfoon meegekregen van de winkel waar hij gekocht was.

toen na 13 maanden ging inderdaad hij weer kapot, geen garantie meer. Gelukkig voor mij heeft toen de winkel de bon opnieuw gemaakt zodat de babyfoon in een keer nog maar 2 maanden oud was. :D :D .

Daar heb ik geluk mee gehad, maar als ze dat niet gedaan hadden had ik hetzelfde probleem geahd. Suc6 ermee, want ik denk dat philips zijn poot stijf zal blijven houden.

Ik wil dus wel duidelijk zijn in mijn geval is het niet opgelost door philips maar door de winkel zel. Philips had ook niks gedaan.

Voor mij ook geen philips meer.

sk

Ongelezen bericht door sk »

Ook ik heb hetzelfde probleem met de dect babyfoon van Philips. Gekocht in juni 2004 en binnen het jaar, in mei 2005 geen geluid meer.

Gesloten