LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] samsung 24h service

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
slavko

samsung 24h service

Ongelezen bericht door slavko »

Oke ten eerste wil ik gelijk even aangeven dat ik niet meer weet wanneer verkopers/bedrijven je behandelen als een volgeslagen idioot en wanneer ze dat ook daadwerkelijk mogen doen

Ik heb een Samsung lcd televisie gekocht. Een hele mooie LCD van 66cm(le26r41), Een maand later werden zwarte kleuren vervangen door een roode kleur/gloed. Ik heb het samsung service nummer gebeld (op een dinsdag) en het defect gemeld. Na dat ik het type nummer bekend maakte vertelde de telefonist dat het toestel onder de 24h service. Ik zou de volgende ochtend teruggebeld worden voor een afspraak omdat ik laat in de middag belde. Ik dacht bij me zelf dat is nog eens service.
Na dat ik mijn huis heb gekocht 3 maand geleden ging er heeel wat mis, keuken enzo... maar hoe dan ook ik had het gevoel dat er eindelijk iets correct afgehandeld ging worden. Maar helaas....volgende dag....niets....behalve dat de televisie nu alle zwarte vlakken in groen veranderde....na ja ik werd een beetje teleurgesteld. Heb de volgende dag maar de telefoon gepakt en weer het nummer gebeld, weer het verhaal uitgelegd, ondertussen was de televisie ook zwart in het blauw aan het veranderen dus alle kleurveranderingen aangegeven en ik zou diezelfde dag weer gebeld worden door de technische dienst voor een afspraak. Helaas gebeurde dat weer niet! Nou ja nog maar rustig blijven en nog maals bellen. Nu kreeg ik zelf het nr van de techniesche dienst.
Daar kreeg ik een meneer aan de telefoon die me letterlijk meldde:
Eeeuh ja we hebben u niet gebeld omdat we deze week toch niet in uw buurt waren.....na ja daar moest ik het mee doen. Volgens mij was het maandag dat ik dit telefoontje had gepleegd. Toch kunnen regelen dat ze in de zelfde week donderdag naar m`n tv kwamen kijken. Vanaf de eerste keer dat ik belde tot dat ze kwamen zijn 8 werkdagen verstreken terwijk iedereen op www.samsung.com kan nalezen over de gegarandeerde service binnen een etmaal, zelfs aan huis gerepareerd.
Nou ja...dat wordt dus echt niet gehaald.

Een week later heb ik maar de technische dienst gebeld omdat ik nog niets van ze gehoort had. Ik kreeg te horen dat ze nog niet wisten waar het aan lag maar ze gingen nieuwe software PROBEREN!!! het werd ook nog echt heel laks uitgesproken... Nu begon ik echt te koken. D8 bij me zelf. Verd*!@@? betaal ik 1000 euro voor een tv die na een maand kapot is, dan zit ik 3 weken zonder tv en zo`n *** vertelt me even dat hij na 3 weken nog niet eens weet wat er aan de hand is en dat ie maar wat gaat proberen. Ik heb op een nette manier dat telefoontje beeindigd met een vraag of ze me willen bellen als de resultaat van de nieuwe software weten.

3 dagen later....nog niets....Samsung klanten service maar weer bellen. Mijn verhaal weer gedaan en deze medewerker wou me weer doorsturen naar de technische dienst. Voordat hij uitgesproken was heb ik hem maar onderbroken en hem even eropgewezen dat hij maar zelf mocht uitzoeken wat er aan de hand is en dat hij mij wel mocht terugbellen. Ik was tenslotte aan het werk en had betere dingen te doen dan bellen achter een een zooitje ongeregeld aan. (is dat nou helemaal verkeerd bekeken of heb ik recht op deze SERVICE) Na ja deze man zou me tereugbellen wat ook nooit is gebeurt. Vandaag maar weer gebeld en ja uiteindelijk moet ik maar toch zelf bellen naar de technische dienst.

Samsung nr kost 0,10 euro per minuut, toch in totaal wel 2 uur aan telefoon gehangen denk ik. na ja...en natuurlijk dat je niets nuttigs doet in de tijd dat je belt kom je al redelijk op de kosten, is misschien een paar euro maargoed...heb wel betere dingen te doen.

Morgen ga ik bellen. even afw8en op het vervolg maar ik ben aardig pissig.

Mogen deze mensen zo met hun service pronken en er zo weinig van nakomen. Mogen zij me een televisie verkopen die na een maand kapot gaat. Heb ik recht om een ander model van ze kosteloos te eisen die geen fabrieks fouten bevatten???ik zit ook al een maand zonder televisie. Heb ooit ergens gelezen dat je eigenlijk geld betaalt voor een bepaald genot( prijs/ product verhouding) Hoe zit in dit geval? 1/2 deel van de tijd heb ik niet van het product kunnen genieten...wat zijn de regels rond zulke situaties??

Als iemand me een tip of wat leesmaterieel kan posten zou ik het heel erg dankbaar zijn.

Met vriendelijke groet en alvast bedankt

slavko

inxsnl

Re: samsung 24h service

Ongelezen bericht door inxsnl »

G`day

Ik ga er vanuit dat u de lcd niet rechtstreeks bij samsung heeft gekocht.
Dus ligt het aan de verkopende partij om het op te lossen.

Tim
.

JoostS

Ongelezen bericht door JoostS »

Advies:
Koop bij een goede speciaalzaak en niet zo'n megagrote superstore.
Een speciaalzaak lost dit probleem tenminste voor je op en stuurt je niet naar Samsung zelf.

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ja, mijn vraag is ook: waarom wend je je aan Samsung en niet aan de winkel waar je de TV hebt gekocht.

slavko

Ongelezen bericht door slavko »

Ik heb de televisie bij scheer en foppen gekocht. In eerste instantie heb ik deze ook gebeld en die hebben me ook het nr van samsung doorgegeven. Maar goed, zou het veel moeten uitmaken??

Ik krijg het gevoel dat het woord service in dit land nog amper bestaat.
Samsung pronkt met het geweldige service en ik vind dat ze dat na moeten komen, please correct me if i`m wrong.

Het gaat me nog niet eens om dat de tv kapot of een poosje weg is, dat kan gebeuren. Maar ik vind het bespottelijk dat ze mensen als imbicielen behandelen. Daar baal ik best van.

Ik zal morgen eens scheer en foppen bellen ff kijken wat zij kunnen doen.... of juist niet!

Captain Pervert

Wat Scheer & Foppen deed is niet helemaal onlogisch, omdat het merk zelf vaak snellere service kan leveren dan zijzelf (ivm traject naar verzamelpunt reparaties enz). Zo is de klant blij en zij ook (geen zorgen en onkosten).

Maar nu moeten ze wel, denk ik.

JoostS

Ben ik niet helemaal met je eens Captain.
Een goede winkel met een eigen reparatiedienst heeft het apparaat zelf sneller gerepareerd dan dat je 't opstuurt naar de fabrikant hoor!
Ik weet hier bij mij in de buurt zo'n winkel te zitten.
Die repareren, als er niet teveel reparaties zijn, binnen een week.
Dat is dus vanaf het moment van ophalen bij je thuis tot aan het weer terug bezorgen.
Uiteraard wel onder het voorbehoud dat er geen onderdelen nodig zijn waar weken op gewacht moet worden omdat de fabrikant die weer eens niet op voorraad heeft.

Captain Pervert

Wat repareren ze dan? Laat me raden, TV's en versterkers. Die technologie zit nl. al 50 jaar op dezelfde manier in elkaar.

Breng er maar eens een videocamera, digitale fotocamera, plasma of LCD naartoe, laat mij sterk dat ze dat zelf repareren.

En wat is een 'goede winkel'? Iedere winkel behorende bij een keten werkt via een reparatie verzamelpunt en dat gaat altijd stroperiger. Een kleine zelfstandige doet dat niet, maar die repareren alleen basic dingen zelf.

JoostS

Er zijn echt nog speciaalzaken die alles repareren Captain!
En die horen niet altijd bij een keten.
Vaak zijn ze alleen aangesloten bij een inkooporganisatie.
Maar sturen hun reparaties niet op.
En tegenwoordig is alles op moduleniveau te repareren.
Dus ook lcd- en plasmaschermen!
Die hier bij mij in de buurt repareert echt alles zelf.
Behalve video- en fotocamera's, maarja ..... die verkopen ze ook niet.
:)

rubenvandervlist

Ongelezen bericht door rubenvandervlist »

:shock:
Laatst gewijzigd door rubenvandervlist op 14 apr 2010 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Joost S

Er zijn geen kleine zelfstandigen meer die alles zelf repareren.
Jawel alleen de simpele reps maar verder gaat het niet.

Tim

JoostS

Tim,

Die zijn er echt nog wel.
Ik heb er hier eentje in de buurt.
Daar kom ik regelmatig.
En die doen echt nog (bijna) alles zelf.
Alleen telefoons niet...... daar blijven ze vanaf.
Die gaan naar de fabrikant.

Groet,

Joost

Gesloten