LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Speedlinq

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
mpjanus
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2005 10:17

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door mpjanus »

Ook ik heb veel gez**k met speedlinq en probeer nu mijn abonnement op te zeggen en af te kopen :-( ivm verhuizing, maar tot nu toe ben ik weinig succesvol.

Ik vroeg me af of iemand al naar de rechter is geweest of de zaak heeft laten voorkomen na een incasso?

(mijn plan is nu: opzeggen via aangetekende brief, afkoopbedrag overmaken en automatische incasso blokkeren. Ben benieuwd... )

succes allemaal.

Detlef
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:41

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Detlef »

ik zit nu al maanden op mijn rechtzaak te wachten die speedlinq tegen mij gaat beginnen nadat ik netjes na 4 aangetekende brieven naar speedlinq ook het incasso bureau heb verteld dat ik niet ga betalen.

Oh ja de eerste melding van het probleem was op 03-06-2004 en de eerste reactie van speedlinq was een maand of drie geleden in de vorm van het incasso bureau....

Dit bedrijf is echt verschrikkelijk..........
Wat die mensen daar doen is mij echt een raadsel...

Het probleem is te lang om uit te leggen maar kwam er op neer dat ik geen internet verbinding had terwijl speedlinq zei van wel

sharkattack
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 okt 2005 19:21

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door sharkattack »

hi, hier ook iemand die dit forum (en die van kassa) te laat zijn tegengekomen... maar misschien heb ik geluk, ik heb namelijk mijn modem nooit ontvangen, en volgens mijn advocaat kan ik nu nog onder de deal uit op basis van de koop op afstand... als je de spullen, besteld via internet, tot 7 dagen na ontvangst terugstuurd, kun je zonder opgaaf van reden de overeenkomst laten ontbinden. Ik had mijn modem dus nog niet, en volgens mijn advocaat heb ik een totaalpakker gekocht, dus een internetlijn en een modem plus kabels en splitter (die ik al wel heb betaald, en dat je je geld daarvan uiteindelijk terug kan krijgen doet dan niet terzake) en heb dus de opzegbrief al wel verstuurd, 1 brief in 8-voud naar 4 verschillende adressen, met 2 ervan aangetekend, met handtekening retour, een fax en volgende week nog een standaardformulier eroverheen, ik heb ook geeist dat ze mijn lijn vrijmaken,

en nu maar afwachten...

voor de mensen die er vlug bij zijn, misschien heb je wat aan

maar ondertussen ben ik dus wel benieuwd hoe de meeste mensen hier handelen?

betalen jullie uiteindelijk of weigeren jullie dit?

en wie heeft er uiteindelijk voor de rechter gestaan? (en met welk resultaat?)

succes iedereen

sharkattack
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 okt 2005 19:21

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door sharkattack »

Ik wil wisselen van ADSL-provider, maar ik krijg te horen dat er nog een oud ADSL-signaal op de lijn zit. Klopt het dat ik daarom niet kan overstappen?

Nee, het aanwezig zijn van het oude ADSL-signaal is geen geldige belemmering voor de nieuwe ADSL-aanbieder om geen ADSL te leveren. Zodra u aan uw nieuwe ADSL-provider doorgeeft dat u wilt overstappen, geeft deze dit door aan KPN. Deze is verplicht de oude ADSL-verbinding op te heffen en de lijn aan de nieuwe ADSL-provider te leveren.

dit heb ik hier vandaan: http://www.opta.nl/asp/consumenten/veel ... /?cat_id=8 vandaan

edv
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 mei 2005 11:52

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door edv »

Dat kan best zijn maar heb diverse keren met KPN gebeld maar speedlinq moet de lijn vrijgeven en dat doen ze niet. :evil:

Aydin
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2005 12:35

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Aydin »

Wij hebben hetzelfde probleem met het opzeggen van ons contract bij Speedlinq. Na maanden het opzegformulier ingevuld te hebben, deze zelfs in uitgeprinte versie opgestuurd te hebben, een brief opgestuurd te hebben en een aangetekende brief opgestuurd te hebben laten ze nog steeds niets van zich laten horen.
Bovendien leveren ze hun dienst al maanden niet meer. Nou voor zover ik het weet kan je alleen maar van iemand eisen de abonnementskosten te betalen als je je houdt aan de overeenkomst. Zij voldoen niet aan hun verplichting dus ontbinding van het contract!

En daarnaast heb ik opgezegd (zelfs tig keren). Dat zei daar geen gehoor aan willen geven....... belachelijk. Werkelijk waar schandalig. Wij hebben ook het automatische incasso stop gezegd en bovendien eisen we de de abonnementskosten over de afgelopen maanden die zei geincasseerd hebben terug omdat zij in strijd met het contract zich niet aan hun verplichting hebben voldaan nu ze ons de dienst niet of niet naar behoren hebben geleverd.

Ik ben benieuwd wanneer wij bericht krijgen van het incassobureau. We gaan zeker niet betalen. Zij moeten ons betalen!!! Laat het maar tot een rechtszaak komen. By the way als iemand voor de rechter moet komen dan gaarne hier bericht van geven zodat we met ze allen de rechtszaak kunnen bijwonen!

bobbyshampoo
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2005 15:19

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door bobbyshampoo »

Kan het eigenlijk niet geloven dat een bedrijf zoals speedlinq gewoon vrij spel heeft hier in Nederland. Het is alsof je tegen een muur praat die weliswaar wel feedback geeft, eigenlijk altijd onzin maar daar blijft het ook bij.

Ik heb eerder ook al gereageerd en sinds die tijd denk zo'n 3 a 4 maanden geleden ben ik nog geen zak opgeschoten met die gasten. Alleen weer getild door ze te bellen om te vragen over me aangetekende brieven met daarin de officieuze opzegformulieren omdat zoals altijd de communicatie eenzijdig is. Gisteren lag hun halve systeem eruit dus konden ze niets voor me nakijken me adresgegevens kon nog net en ik zou teruggebeld worden maar je raadt het al, niet gebeurd. Vandaag dus weer gebeld en gevraagd naar me opzegformulieren aangetekend en wel en of deze waren ontvangen maar nee hoor, speedlinq heeft niets ontvangen en ik moest ze van een datum voorzien waarop ik alles had opgestuurd. :roll:

Leuk detail was ook dat mevr. aan de telefoon ook nog is geld van durfde te eisen om dat ik me incasso heb stopgezet terwijl ik sinds JANUARI bezig ben me abbo bij speedlinq op te zeggen en ik zelfs een aantal maanden TEVEEL had betaald aan die gasten. Dit zijn gewoon ronduit criminele activiteiten die speedlinq loopt te ontplooien. Je kan net zoveel brieven naar ze sturen, aangetekend of niet, ze houden voet bij stuk en blijven ontkennen en onzin te te verkopen, komen met loze argumenten en zeggen je dingen toe om je zogenaamd gerust te stellen maar vervolgens gebeurd er helemaal niets, nada. Wat er wel gebeurd is de poging om geld van je rekening te halen aan het eind van de maand.

Dus tsja

Aydin
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2005 12:35

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Aydin »

Dit moet ik even kwijt!

Weten jullie wat ik laats tegen kwam.......Speedlinq is op zoek naar rechtenstudenten met verstand van contracten en consumenten recht (link: faculteit rechtsgeleerdheid van de universiteit Leiden)! Unbelievable. Die oplichters hadden voor sollicitanten een email adres opgegeven waarop gereageerd kan worden. Nou mensen, gezien het feit dat ze al hun andere email adressen hebben opgeheven zodat wij niet kunnen bewijzen dat we ze hebben gemaild, raad ik iedereen aan om gebruik te maken van deze emailadres die het dus wel doet! [email protected]

En degene die niet weten waar ze hun aangetekende brief naar toe moeten sturen. Zoek het adres op, op de site van de Kamer van Koophandel!

En nogmaals, indien iemand daadwerkelijk voor de rechter moet verschijnen, gaarne hiervan bericht geven. Wil namelijk graag mee om de zaak bij te wonen. Het is natuurlijk ronduit schandalig dat zo’n organisatie mag bestaan. Waar halen ze het lef vandaan om ons voor de rechter te dagen. Misschien zouden we met zijn allen hen voor de rechter moeten slepen!
Laatst gewijzigd door Aydin op 14 okt 2005 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Radar
Site Admin
Berichten: 5518
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Radar »

Geachte forumgebruiker

Het is niet toegestaan telefoonnummers van medewerkers van bedrijven op het forum te plaatsen.

Met vriendelijke groet
Redactie Radar

edv
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 mei 2005 11:52

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door edv »

Hallo Tros Radar,

Het is geen telefoonnummer van een medewerker maar een telefoonnummer van het hoofdkantoor van Speedlinq en aangezien deze oplichters nergens op reageren als je in contact met ze wil komen is het plaatsen van dit telefoonnummer naar mijn mening geoorloofd.

Graag reactie hierop en zou ook wel willen weten of jullie de klachten over dit bedrijf (en dat zijn er erg veel)binnenkort gaan behandelen in een uizending van jullie? :)

Detlef
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:41

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Detlef »

Als we nu eens al onze klachten mailen naar [email protected] en ook in die mail verwijzen naar dit forum.

(nu lijkt het me sterk dat ze hier niet van weten maar je weet nooit)

Amma
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2005 22:33

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Amma »

Zoals gezegd, is het heel gemakkelijk om een adsl-abonnement af te sluiten bij een adsl-provider. Maar om er weer van af te komen, is toch echt een stuk lastiger.

Ik heb (had) een adsl-abonnement bij Speedlinq. Een goede adsl-provider volgens Belcompany. Daarbij het afsluiten hadden ze al het contract verstuurd en daarna kregen wij te horen dat wij de afsluit- en modemkosten eerst moesten voorschieten en later terug zouden krijgen van Speedlinq. Daar ben je dus helemaal niet blij mee. Het modem-pakket hebben we meegekregen van Belcompany. Maar dit pakket bleek incompleet. De installatie-cdrom zat er niet bij. Wij hebben Belcompany hierover gebeld en zij hadden toen geen cd-rom liggen. Na een week zijn wij pas in het bezit gesteld van de installatie-cdrom.
En de afsluit- en modemkosten hebben wij na ongeveer zes maanden gelukkig wel teruggekregen. Maar dat ging ook niet makkelijk. Een mailtje daarover gestuurd. En na een maand werden wij daar ineens over gebeld. Dat was schrikken!

Opzeggen: Dat hebben wij ruim drie maanden van te voren gedaan. Via de door hun aangegeven wijze, maar we hebben nooit een schriftelijke bevestiging hiervan gehad. En inderdaad zit je 13 maanden aan het contract vast. Daar kom je ook pas achter als je hun opzegformulier leest.

Een week voor het einde van mijn adsl-abonnement hebben wij nog een aantal keer de helpdesk proberen te bellen. Overigens heel duur, 70 cent per minuut. Zodra je door het menu heen bent, vraag je je af of je zo wie zo wel geholpen wordt, omdat het akelig stil is aan de andere kant van de lijn. Al die keren dat ik heb gebeld, heb ik ook niemand aan de lijn gekregen.

Toen heb ik er een mailtje aangewaagd, maar ik kreeg toen een standaard-mailtje terug dat het e-mailadres niet meer ingebruik is terwijl je wel je facturen van dit e-mailadres krijgt. Zelfs na dit mailtje.

Mijn abonnement is inmiddels volgens mij om. En nog stroomt iedere maand een nieuwe factuur binnen.

Ik heb Speedlinq toen een brief geschreven en mijn situatie uitgelegd. Deze brief heb ik aangetekend met handtekening retour naar hun opgestuurd. De brief hebben zij gehad en een mailtje kreeg ik terug dat zij mijn opzegging niet in behandeling kunnen nemen omdat ik nog openstaande facturen heb. Deze facturen zijn van na het einde van mijn abonnement. Dus ben ik van mening dat ik deze niet hoef te betalen. Maar wie belooft mij dat als ik deze facturen wel betaal, dat zij dan mijn abonnement beeindigen?

Ik weet me geen raad. Inmiddels heb ik een ander adsl-abonnement afgesloten via Wanadoo. Tot nu toe ben ik daar nog niet echt tevreden over. Ook hier zat de installatie-cdrom er niet bij. En toen ik daar over belde, overigens ook weer een 0900-nummer, kreeg ik te horen dat ik de cd-rom ongeveer over een week in huis zou hebben, terwijl over 3 dagen mijn abonnement zou ingaan. Ik ben van mening dat als je het vandaag opstuurt, het morgen in de brievenbus kan liggen. Maar daar ging het via een andere afdeling enz.. Op de dag dat mijn abonnement in zou gaan heb ik gelukkig de cdrom mogen ontvangen.

Ook is de snelheid en de verbinding niet naar wens. De verbinding is niet altijd aanwezig.

Tevens dien je goed op te letten als je overstapt dat je nieuwe provider alleen technisch laat overstappen en dus niet regelt dat je huidige abonnement stopt. Dat moet je echt zelf doen, volgens Wanadoo. Terwijl dat niet duidelijk op hun site staat vermeld.

Ik ben nu van plan om juridische informatie in te winnen, hoe ik van mijn financiele problemen van Speedlinq kan af komen.

En ik ben natuurlijk heel benieuwd hoe het straks zal verlopen, als ik mijn adsl-abonnement bij Wanadoo opzeg.

Ik wens iedereen heel veel sterkte.

En denk er goed over na om ook maar bij Speedlinq (of een andere maatschappij) een abonnement te nemen. Een abonnement heb je zo, maar om er vanaf te komen dat lukt niet.

Raderix
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 aug 2003 23:56

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Raderix »

Geachte heer Radix,


We zullen uw opzegging definitief doorvoeren en uw contract dan ook per eind november 2005 beëindigen. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Speedlinq Customer Care


Bregje


-------------
Dit bericht kan niet beantwoord worden. Een reply op deze e-mail zal door Speedlinq niet worden ontvangen.

Indien u een vraag heeft naar aanleiding van deze mail dan zoekt u op www.speedlinq.nl/faq.
Als u wilt reageren gebruikt u de daarvoor bestemde formulieren die u daar kunt vinden.


Zou het nu eindelijk toch zo zijn dat ik van het zooitje af kom?

Denken jullie dat dit daadwerkelijk gaat gebeuren of zal ik maar ff wachten met het afsluiten van een nieuwe provider?

Gr Remco

jurjendt
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 nov 2005 00:27

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door jurjendt »

Als je wacht heb je het probleem dat je ongeveer 3 weken zonder adsl komt te zitten. Ik neem aan dat ze nu ook echt gaan afsluiten bij jou. (en dat hoop ik ook want ik kreeg precies hetzelfde mailtje :) )

jl78
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2005 19:18

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door jl78 »

Ook ik heb m'n verbinding opgezegd (loopt nog t/m januari 2006). Dit heb ik netjes gedaan door een opzegformulier in te vullen om het definitieve opzegformulier aan te vragen. Deze kreeg ik per mail toegestuurd (de link van het formulier althans). Dit definitieve opzegformulier heb ik aangetekend met handtekening retour opgestuurd. Kreeg paar dagen later de volgende reactie:

Abonnees verliezen doet ons geen plezier.
Daarom een gebaar waar u zich hopelijk in kunt vinden.
Wij kunnen u kosteloos migreren naar een ander abonnement:

Speed Special 5120/1024kbps.
Voor 12 maanden lang € 25,- per maand.
Deze administratieve handeling kunnen wij kosteloos doorvoeren.

Indien u besluit in te gaan op de aanbieding dan klikt u op deze link:
http://www.speedlinq.nl/reactievoorstel
Het ingevulde formulier verzend u naar Speedlinq. Na ontvangst zullen wij uw abonnement omzetten en verlengen verhuist. Indien u de link niet aan kan klikken kopieert u het volgende in uw·browser:
http://www.speedlinq.nl/php/form_reactievoorstel.php
Bovendien dient u als u akkoord gaat het verhuisformulier aan ons toe te zenden : http://www.speedlinq.nl/php/form_verhuizen.php

Wilt u ondanks dat uw contractsduur nog niet verstreken is toch al vast
opzeggen dan kan dit via het definitieve opzegformulier. Dit treft u aan
via deze link: http://www.speedlinq.nl/opzegformulier
Het definitieve opzegformulier verstuurt u per post naar het adres dat op het formulier staat. Vergeet niet uw handtekening te plaatsen.

Indien u de link niet aan kan klikken kopieert u het volgende in uw
browser: http://www.speedlinq.nl/php/form_opzegg ... nitief.php

Houd er wel rekening mee dat u uw contract uit dient te dienen conform de Algemene Voorwaarden!


Ik dacht het definitieve opzegformulier dus al te hebben opgestuurd, gaan ze me vervelen met een aanbieding waar ik niet om gevraagd heb en als ik hier geen gebruik van wens te maken, dan moet ik het definitieve opzegformulier :?: invullen en naar ze opsturen. Dit HAD ik al gedaan :? . Zo kom ik toch zeker niet in een cirkeltje terecht? Dat ze me net zolang aanbiedingen + de melding van het definitieve opzegformulier blijven sturen totdat m'n abonnement definitief is afgelopen ofzo?

Heb geprobeerd de administratieve helpdesk te bellen voor uitleg van dit grapje, de computer zegt dat ik word doorverbonden, maar vervolgens blijft het 25 minuten doodstil aan de andere kant van de lijn (geen muziekje of tuut o.i.d.), waarna mijn geduld opraakt en ik dus maar ophang.

Ben benieuwd hoe het afloopt...

SamHees
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2005 09:41

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door SamHees »

Hallo

Ik ben nu al 4 weken met speedlinq in conklaaf omtrend de belachelijk hoge kosten voor verhuizen €125
Ik ben sins medio sep klant bij speedlinq.
Ik ga verhuizen en zij rekenen er dus ontzettend veel geld voor.
Ik heb wat navraag gedaan bij speedlinq omtrend de kosten, waar bestaat dit bedrag dan uit.
Zij verklaren dat dit het bedrag is en dat ze ook niet weten waar dit uit bestaat.
Doorvragen leert mij dat ze dit berekend krijgen via hun profiders. Tiscali en KPN. ik heb beide gebeld en zij rekenen resp. KPN €30 tot €35 voor het verhuizen. Tiscali rekend €59 voor het verhuizen van een aansluiting.
Na div telefoontjes gepleegd te hebben met de Helpdesk ben ik tot de conclusie gekomen dat ze daar geen uitspraken mogen doen en mij dus niet mogen doorverbinden met hun supervisors. Wat heeft het dan nog voor zin om te bellen als je niet verder komt, en het probleem blijft bestaan.
Kortom ze konden mij dus niet vertellen waar de kosten uit bestaan.
Ze zijn wetterlijk verplicht om de berekende kosten uiteen te zetten maar dit weigeren ze pertinent. als je naar een Supervisor vraagd dan mogen ze die niet geven "je moet het maar doen met mij" wordt er gezecht.
Ik heb hier nu al mijn zakken van vol.
Ze stellen ook nog eens dat "Bij verhuizing van een abonnement op het BabyXL/Tiscali of Bbned netwerk gaat de minimumduur van het abonnement opnieuw in" Belachelijk gewoon ik heb getekend voor 1 jaar en die loopt af medio Sep 2006 en ik ga hier ook geen dag langer gebruik van maken als dit zo blijft doorgaan.
En dan maar niet te spreken over de teruggave van aansluit, modemkosten die ze na 2 maanden zouden terug betalen. Als dit nog lang gaat duren dan ga ik maar eens naar Almere en dan praten we het daar wel uit. en ik ga niet weg todat dit is opgelost. Dit is geen dreigemend maar ik wil dit wel opgelost zien en aan de telefoon wordt het niet opgelost dan maar een bezoekje.

Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is en als mensen nog tips hebben omtrend plan van aanpak, wilt u mij dan ff een mailtje sturen: [email protected]

Met vriendelijke groet,

Sam

jl78
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2005 19:18

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door jl78 »

Ik heb eindelijk de administratieve "help"- desk gesproken, om uitleg te vragen omtrend het opzeggen van m'n abonnement. Ik had dus het definitieve opzegformulier opgestuurd, waarna ik een aanbieding kreeg en indien ik daar geen gebruik van wilde maken dat ik dan het definitieve formulier moest opsturen..

De helpdesk mevrouw gaf aan (nadat ze m'n gegevens erbij haalde) dat ze mijn definitieve opzegformulier nooit ontvangen hadden. Toen ik vervolgens zei dat ik deze brief aangetekend met handtekening retour had opgestuurd, en ik deze handtekening al binnen heb, viel ze stil. Ze wist gewoonweg niet meer wat ze moest zeggen. Ze zegt dat m'n formulier nog niet verwerkt is. Maar het is wel heel toevallig dat ik een paar dagen na het opsturen van het definitieve opzegformulier ineens een "aanbieding" krijg omdat ze me niet als abonnee willen verliezen.....

Gaat me dus weer een paar euro kosten om het definitive formulier op te sturen... Ik doe er nu wel een brief bij dat ik geen aanbiedingen meer wens te ontvangen en dat ik het schriftelijk bevestigd wil zien. Dit aangetekend versturen is nog altijd goedkoper dan 20 minuten in de wacht van de helpdesk te staan.....

Nouveau Clochard
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2005 12:48

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Nouveau Clochard »

Sorry, dit wordt een lang verhaal…

Begin juli 2005 heb ik met behulp van het opzegformulier mijn Speedlinq abonnement opgezegd. Helaas ben ik zo stom geweest om dit niet aangetekend naar Speedlinq te versturen. Begin augustus heb ik voor de zekerheid Speedlinq gebeld om te vragen of mijn abonnement nu wel echt opgezegd was; het antwoord was bevestigend.

Eind augustus werd echter het abonnementsgeld voor september afgeschreven. Na excuses van Speedlinq, “want ik stond toch echt goed afgemeld”, werd mij gevraagd het geld zelf te storneren. Geen punt, zaak gesloten. Dacht ik.

Eind september hetzelfde verhaal. Weer excuses van Speedlinq gekregen, het zou niet meer voorkomen. En een maand later.. wederom hetzelfde geval. Nog steeds vriendelijk heb ik Speedlinq gevraagd om nu definitief de automatische afschrijving stop te zetten. Ik zou “geen last meer van ze hebben”.

Een week later (7 november) kreeg ik een brief van Speedlinq, “naar aanleiding van uw telefoongesprek met de helpdesk”. Hierin werd verzocht om de maanden september t/m november te betalen, “omdat u niet de verantwoordelijkheid heeft genomen om eerst fatsoenlijk bij Speedlinq op te zeggen”. Als ik niet binnen 7 dagen betaal, “zullen wij alle gemaakte kosten op u verhalen en een incassoprocedure starten”.

Dit schoot nogal in het verkeerde keelgat bij me. Speedlinq gebeld, en ik krijg nu opeens de boodschap dat ze, heel gek, mijn “opzeggingsformulier nooit ontvangen hebben”. En mijn 4 vorige telefoongesprekken met Speedlinq werden naar het rijk der Fabelen verwezen. Enige wat ik kon doen was de 267,- euro (opgebouwd uit de maanden september t/m november) direct te betalen, dan zou ik ervan af zijn.

Ik ben natuurlijk niet van plan om ook maar een cent te gaan betalen aan deze oplichters, ik ben alleen bang dat ik geen poot heb om op te staan bij de rechter, daar al het contact telefonisch verlopen is. Ze zijn immers ‘niet zo’ van de mail en van de schriftelijke bevestiging, ook niet als daar om gevraagd wordt.

Iemand suggesties??

Groeten,
Wilco

Smeezio
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2005 13:15

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Smeezio »

Ook mijn verhaal eens kwijt:

8 weken geleden aangevraagd, alles verliep goed. Modemgeld werd afgeschreven en ontving via e-mail een bevestiging. Ik zou een welkomstbrief ontvangen en vervolgens het modempakket wanneer de opleverdatum bekend zou worden.

Ik wachten en wachten. Na 4 weken toch maar besloten even te informeren hoe het zat waarom ik geen welkomstbrief had ontvangen. Na ruim 30 minuten wachten de administratie aan de lijn, probleem uitgelegd dat ik nog geen welkomstbrief had ontvangen etc. Ik zou doorverbonden worden met de technische dienst. Maar je raad het al niet dus. tuut tuut tuut.
Na ruim een kwartier weer gewacht te hebben kreeg ik de technische dienst aan de lijn.
Wat bleek ik zou al ADSL hebben op mijn lijn waardoor hun mijn verbinding niet kunnen opleveren. Na 3x uitgelegd te hebben dat ik een gewone analoge lijn heb zonder ADSL of wat dan ook. Zeiden ze dat het probleem bij KPN zou liggen en dat ik daar maar even contact mee moest opnemen. Zo gezegd zo gedaan. KPN vertelde mij dat er helemaal geen problemen zijn met mijn lijn en dat niet mijn probleem is dat hun de lijn niet kunnen opleveren.
Weer opgebeld naar de technische dienst, gelukkig dit keer sneller. Na 10 minuten had contact. Situatie weer uitgelegd, maar hij bleef erbij dat het probleem bij KPN zat. De aanvraagprocedure zou opnieuw ingang worden gezet. En binnen een week zou alles goed zijn vertelde de beste meneer.

Nu is mijn kabelabbonement van @home afgesloten en heb geen internet. Na diverse mailtjes en telefoontjes nog steeds geen steek verder maar wel 100 euro lichter, 50 euro belkosten en geen internet.

Heel erg fijn dat SpeedLinQ, heb enorm veel spijt dat ik met hun in zee ben gegaan.

Groeten Smeezio

lunapics
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 nov 2005 21:33

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door lunapics »

Zoals het er nu uitziet ben ik van Speedlinq af. Ik heb er drie aangetekende brieven aan besteed en op 22 november ben ik er van af (wordt vervolgd).
Er belde nog een mijnheer van die club dat ze nog een mooie aanbieding hadden en op mijn verhaal dat ik na veel gedonder en € 195,- telefoonkosten liever weg was meldde hij mij dat het allemaal in orde zou komen.
Nu heb ik een abonnement van (jawel) 55 Euro per maand en sinds dat telefoontje is de snelheid drastisch verminderd. Ik test dat met diverse online diensten en alle resultaten zijn het zelfde: van 4000 naar 750 kbs en dan nog twee weken te gaan.

Ik vind dit allemaal heel vreemd, kan dit zomaar? Ik heb zelf de verantwoordelijkheid voor mijn eigen kleine eigenwijze bedrijfje, als ik handel als Speedlinq dan kan ik binnen twee maanden de zaak beter sluiten. Gezien de topic ben ik van mening dat er in ieder geval iets heel erg mis is met dat Speedlinq.
Gek toch, dat je gewoon iets wilt hebben waar je voor betaald en dat zo'n club gewoon de snelheid verlaagt en verder buiten de vogeltjes fluiten.

Er ontbreken duidelijke machtsmiddelen om dit soort bedrijven goed aan te pakken, dit is de (al een lange tijd bestaande) Maffia van Nederland.
En dit gaat gewoon over een product en gaat niet over mensonterende situaties.
Erg treurig.
Laatst gewijzigd door lunapics op 09 nov 2005 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten