LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
GMZ
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2005 15:29

Re: Nuon

Ongelezen bericht door GMZ »

Woensdag avond thuis gekomen vind ik een briefje van de nuon dat ik maandag as ( morgen dus ) een bedrag van bijna 2000 euro moet voldoen. Dus ff kort woensdag de 26 kreeg ik bezoek heb de donderdag en de vrijdag om geld van spaar rekening naar betaal rekening te sluizen dan hebben we weekend om maandag de incaseerder cash te betalen.

Is deze etrmijn niet erg kort gesteld door de nuon? overschrijven van rekening a naar rekening B duurt 4 a5 WERKdagen. dus wat moet ik nu? betaal ik niet dan sluiten ze me af mocht ik lezen tegen bijkomende kosten van 700 euro afsluitings kosten.

HELP HELP HELP

Gr Hans

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Nuon

Ongelezen bericht door flappie »

het lijkt me dat je niet aan je betalinsverplichting hebt voldaan.

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: Nuon

Ongelezen bericht door medewerker »

GMZ,

De "voorraad" van een incasseerder/afsluiter staat op een werklijst of agenda... Deze sluit een werkdag voor de werkzaamheid. Omdat de incasseerder/afsluiter zijn/haar route zelf plant is het vrijwel onmogelijk voor de klantenservice om aan te geven hoe laat de medewerker ongeveer komt. Het sluiten van de agenda brengt ook met zich mee dat wijzigingen de incasseerder nu niet meer zullen bereiken...

Mijn advies... Is ook gelijk aan dat wat u vanaf het afsluitbericht van de klantenservice ontvangt... Nooit het geld overmaken omdat dit te lang duurt, het geld moet namelijk ontvangen zijn op de rekening.

Tot de dag voor de afsluiting... Stort het geld op het postkantoor en fax het stortingsbewijs bel na een uur of twee op en vraag of de fax geariveerd is en de afdeling die de incasseerder aanstuurt op de hoogte is... De incasseerder/afsluiter kan dan eventueel nog worden afgemeld.

Kan dit niet meer omdat u zich inmiddels op de dag van de afsluiting bevindt? Of laat op de dag ervoor... Neem het geld op en overhandig het aan de incasseerder/afsluiter... Bewaar het ontvangstbewijs...

mvg een medewerkster...

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Nuon

Ongelezen bericht door flappie »

Degene die komt afsluiten is altijd de netbeheerder. Indien je de leverancier of netbeheerder niet betaald zijn deze gerechtigt je af te sluiten.

In het geval van de leverancier zal de leverancier een einde leveringsbericht in het electronich clearinghouse zetten waardoor de netbeheerder weet dat je moet worden afgesloten.

Dennyhim
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 nov 2005 23:52

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Dennyhim »

Moet nog steeds bijkomen van Ron :

1 stuiver + 100 % = 2 stuivers
2 stuivers gedeeld door 2 is 50 %

Ron:
even een kleuterschoolrekensom:

1 stuiver (100%) + 100 % = 2 stuivers (200 %)
2 stuivers gedeeld door 2 is dus weer 100 %

Wat zal de kleuter van 7 jaar oud slechte cijfers voor rekenen gaan krijgen na de uitleg van Ron.

Dennyhim
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 nov 2005 23:52

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Dennyhim »

Invisibleduck

Als je op je werk net zo reageerd op vragen van mensen als op dit forum, snap ik gelijk waarom mensen hier zoveel gal spugen over de manier waarop ze worden behandeld bij bepaalde bedrijven.

Ook ik lees startpagina's.

maroesjka
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2005 22:58

Re: Nuon

Ongelezen bericht door maroesjka »

Wij zijn op 28 april verhuist naar Duitsland.....hebben Nuon hiervan in oktober 2004 reeds op de hoogte gesteld met het verzoek een kaart op te sturen voor de meterstanden voor de nieuwe bewoners. In december maar eens gebeld...er was niks bij ze bekend dus moest ik nog maar eens schriftelijk de verhuizing doorgeven. Februari nog niks ontvangen...lichtelijk geiriteerd inmiddels nog maar eens gebeld ze hadden weer niks ontvangen....uiteindelijk per mail en schriftelijk nogmaals doorgeven....en u snapt het al om de uiteindelijk datum overdracht in mei toen wij inmiddels al ruim verhuist waren nog niks gehoord. Samen met de nieuwe bewoners de meterstanden opgeschreven en ondertekend en deze wederom naar nuon gestuurd met wederom een verhuisbericht.....al met al werd er dus niks doorgevoerd en uiteindelijk kreeg ik per mail de melding dat de nieuwe bewoners de verhuizing doorgegeven hadden dus nu was alles in orde....raar want de nieuwe bewoners hadden ons nieuwe adres niet maar aanmaning naar aanmaning viel op ons nieuwe adres in de bus en de betalings termijn was al verstreken omdat de post er naar duitsland toe iets langer over doet...weer mailcontact gezocht en telefonisch met het verzoek om een eindafrekening.......en die kreeg ik niet uiteindelijk naar veel gezeur een eindafrekening ontvangen met geschatte meterstanden......terwijl een getekend document in hun bezit was......nuon weigerd aan te passen en weigerd ook kopieen te sturen van de rekeningen die volgens hun betaald moeten worden.....inmiddels kreeg ik per mail te horen dat de intrum op me af zouden sturen en ja hoor maanden later een brief met verzoek even ± 800 euro te betalen....weer aan intrum verzocht om kopie rekeningen en een correcte eindafrekening......geen reaktie advocaat maar ingeschakeld die heeft een brief gestuurd....geen reaktie....weer een brief gestuurd dat we zelf maatregelen gaan nemen...hee intrum wordt wakker en sturen ons een brief dat we moeten bellen om de zaak op te lossen....dus slaan de advocaat maar over.....en wat zegt intrum u moet betalen...kopie rekening dat moet u maar oplossen met nuon net zoals de foute meterstanden....heb gezegt dat communicatie via de advocaat loopt.....wat zegt intrum daar hebben we niks mee te maken.......Nuon ik zie u bij de rechter

Ron de Jong
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 okt 2005 23:05

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Ron de Jong »

Hallo Dennyhim

Ik geloof dat je zelf niet zo goed bent in rekenen he, maar lezen kan je dus ook niet , en nadenken ben je ook niet goed in, je hebt alleen maar een groote bek.
Als jij op je werk net zo stom bent als hier, dan snap ik gelijk waarom mensen een probleem hebben met sommige bedrijven.
werk jij soms bij de ????????

Groet Ron

Dennyhim
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 nov 2005 23:52

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Dennyhim »

1+1=2

2/2=1

en dus geen 0,5

Is dit nou echt zo moeilijk ?

Ron de Jong
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 okt 2005 23:05

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Ron de Jong »

Beste dennyhim


LEES , LEES Lees het hele verhaal sukkel.

Groet Ron
Laatst gewijzigd door Ron de Jong op 11 nov 2005 16:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Dennyhim
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 nov 2005 23:52

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Dennyhim »

Vooral trouwens niet betalen.

Nadat je bent afgesloten, zakt automatisch je termijnbedrag.

Dennyhim
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 nov 2005 23:52

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Dennyhim »

Niet zo boos worden hoor... :twisted:

Als je slim bent bel je even met je elektriciteitsbedrijf en vraag je hoe het zit met de belasting. Vraag anders schriftelijk een uitleg aan.

Ron de Jong
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 okt 2005 23:05

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Ron de Jong »

Ja Dennyhim

Ik heb niets tegen jou hoor , maar ik vindt het zo stom dat je van een hele dicussie de laatst twee regels leest en dan gelijk kommentaar geeft , je zal de hele discussie moeten lezen , dan pas mag je wat zeggen , op blz 1 begin ik mijn verhaal, als je dat nu ff leest zal je zelf wel zien hoe stom je bent.

Groet ron

Ron de Jong
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 okt 2005 23:05

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Ron de Jong »

weet je Dennyhim , ik woon in een flat op 5 hoog , de leidingen lopen door mijn huis, heel nederland legt over hoop met de nuon.

Ik daag ze uit, om mij af te sluiten.


PS ik kom op voor de Minima ,die heeft volgend jaar een probleem, ik loop voorop.

Denk zelf eens na over die achterlijke hoge belasting, stoom water gas, dat zijn eerste levens behoeften, ik vindt dat de staat der nederlanden die aan haar volk moet geven, met een normale belasting, deze dingen zijn geen luxe.

Groet Ron

Dennyhim
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 nov 2005 23:52

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Dennyhim »

Helaas moet ik je teleurstellen.

Elektra Gas en Water worden niet meer gezien als eerste levensbehoeften als we het over over elektriciteitsbedrijven of watermaatschappijen hebben.

Elektra alleen als er een levensbedreigende situatie mee gemoeid is. (hartlongmachine e.d).

Gas is ook in flessen te koop, en voor je verwarming kun je ook elektrische kachels gebruiken.

Water kan je in de supermarkt kopen.

Dit klinkt heel raar, maar ik heb hier dagelijks mee te maken.

Voor wat betreft Nuon : http://www.boycot.nu/klachten/energie/nuon/uitleg.htm

Ron de Jong
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 okt 2005 23:05

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Ron de Jong »

JIJ denkt zelf niets dennyhim, wand als je dat wel had gedaan ben je het met mij eens.

Ron

akkemie
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:45

Re: Nuon

Ongelezen bericht door akkemie »

Sympathy.....is het opgelost of heb je er nog problemen mee?

Mijn man werkt namelijk bij de nuon en die wil je wel helpen.


En ff een vraagje aan Medewerker.....waarom mag men niet bij naam worden genoemd als men bij de Nuon werkt?
Ik zie daar het nut niet van in.

En in feitte heb jij helemaal geen naam nodig van de klant....alleen het klantnummer.

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: Nuon

Ongelezen bericht door medewerker »

Hoi Akkemie,

natuurlijk kan een medewerker zijn of haar naam hier vermelden.
Echter, er is een bepaald beleid met betrekking tot het gebruik van internet en het reageren op forums... Je geeft aan dat je man bij het zelfde bedrijf werkt... dan kan hij het een en ander wel verduidelijken denk ik...

Voor zover ik kan nagaan (het is al een tijdje terug) is de vraag van sympathie opelost. Anders zou er wel weer een oproep gestaan hebben... De antwoorden en inhoud daarvan blijven tussen de klant en bedrijf, deze worden hier verder niet vermeld. Is ook niet nodig, ik zit hier niet om reclame te maken. Als een klant zelf nog een reactie plaatst vind ik dat erg leuk en in sommige gevallen ook erg sportief... Als de vraag is beantwoord en het contact heeft plaatsgevonden reageer ik alleen nog met mvg medewerkster, zodat de meelezers weten dat er contact is (anders is er geen eind aan een vraag op het forum en dat staat heel vreemd.)

groet

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Nuon

Ongelezen bericht door themaster »

HET ZOU EENS TIJD WORDEN DAT 90% VAN AL DIE KLOJOS DIE WERKEN BIJ ESSENT, NOUN ETC EENS EEN SCHOLING KRIJGEN

HOE VOEREN WIJ EEN ADMINSTRATIE

dat is iets wat ze gewoonweg geen 1 van allen kunnen, altijd is de klant fout nooit zijn hun fout he.

een goede administratie lost 80% van alle klachten ineens op.

ik heb zelf ook een hoop gezeik gehad met essent, dreigen, dreigen en nog eens dreigen is het enige wat ze kunnen luisteren en oplossen staat niet in hun protocol.

tot mijn advocaat ook eens even terug ging dreigen (toch bleven ze mij prive nog lastig vallen) maar een correcte afrekening kregen ze niet voor elkaar en waarom niet.

simpel essent geeft een notanummer ineens een ander nr als het betaald is bv de 2 eindcijfers 34 wordt na betaling bij hun 35 alleen de volgende acceptgiro die ze waren vergeten had nr 35 dus die blijft openstaan.

het zit raar in elkaar bij die bedrijven en ze weten zelf niet eens hoe het komt.

alleen als hun dreigen moet je net zo hard terugdreigen.

hun eisten 800 euro bijbetalen, waarvan er na het eerste contact met de advocaat nog maar 400 over was.
waar is die 400 gebleven dan had ik dus toch gelijk dat er iets niet klopte

maar ja niet te vroeg juigen he 10 dgn dan de laatste brief een aanmaning en over welk bedrag 690,00 euro waar komt dat bedrag vandaan dat wisten ze gewoonweg niet.

zelfs de advocaat zei wat een puinhoop daar dit is niet normaal, een rekening die in totaal 20 dagen eerst gehalveerd wordt en dan weer 3/4 verdubbeld maar niemand kan vertellen hoe het zit.

en ja hoor dan willen ze afsluiten, advocaat was hier op dat moment en die zei ook hier is het bewijs als je het aflsuit krijg je een grote claim aan je broek essent.

ik heb nl 3 slangen zitten en als die zonder warmte komen gaan ze kapot, dus wat zei die advocaat binnen 4 dagen komen jullie met de juiste rekening en sluiten jullie niks af.

essent wilde niet in tuig, tot de advocaat een claim in het vooruitzicht stelde van 12.000 euro voor mijn slangen als die kapot zouden gaan + betaling van alle kosten en smartegeld.

ineens kon alles erg snel geregeld worden en bleek dat ik ipv 800, 400 of 690 euro maar liefst 50 euro terugkreeg

het wordt tijd dat ze een bedrijf die weet wat ze doet aannmemen voor hun administratie want zelfs iemand van een sociale werkplaats kan nog beter denken als die mensen die op die afdelingen zitten bij een energie maatschappij

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: Nuon

Ongelezen bericht door medewerker »

misschien is het verstandiger om uw bericht over uw klacht bij Essent in een vraagstuk over Essent te vermelden.... Misschien dat daar meer mensen lezen die weten hoe de gang van zaken bij Essent is, of die u misschien kunnen helpen.

met vriendelijke groet,

Gesloten