LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziland -shitland

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
wico
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:55

ziland -shitland

Ongelezen bericht door wico »

:evil: ook wij zijn er ingetrapt om bij zitland een bankstel te bestellen.dit was op 19 mei 2005. op 12 september werden wij bebeld met het bericht dat op 14 september de bank geleverd zou worden.maar nee hoor op 13 september kregen wij weer een telefoontje dat het allemaal niet door kon gaan maar dat we binnen een week bercht zouden krijgen nou het is nu inmiddels 2 november en nog steeds hebben wij niets gehoord van zitland.en aan het cbw hebben we ook niets. :( :cry: en falliet zijn ze ook nog niet. misschien een idee voor tros radar om er eens wat tijd aan te bsteden in een uitzending of kunnen alle gedupeerde samen niet wat beginnen :idea:

debby
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 sep 2005 20:26

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door debby »

jou verhaal is ook ons verhaal. Je hebt niets aan zitland maar ook niets
aan het CBW. ik weet ook niet wat voor rol het CBW speelt. De klant heeft er niets aan en de winkelier gebruikt het als wapen dat ze zo betrouwbaar zijn omdat ze zich hebben aangesloten bij het CBW. En je ziet hoeveel mensen er in zijn getrapt.Ik hoop ook dat radar het CWB eens onder de loep neemt.

16again
Berichten: 16173
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door 16again »

Het CBW is belangenbehartiger voor bedrijven in de woonbranche.
Helaas lopen de belangen van die winkels niet parallel aan die van de consument!

Het CBW probeert naar de consument toe over te komen als een kwaliteitskenmerk: aangesloten bedrijven krijgen het vertrouwen uitstralend "CBW erkend" label. (CBW, een veilig idee) Echter, dit label is niets meer dan een teken dat het aangesloten bedrijf de contributie aan het CBW heeft betaald, er ligt geen kwaliteitskeuring of bezit van diplomas aan ten grondslag.

Het CBW probeert uit eigenbelang zoveel mogelijk contributie op te strijken. Hierdoor wordt er nauwelijks getoetst of bedrijven voldoen aan de CBW regels/normen, en wordt vrijwel elk bedrijf toegelaten. Hier mist het CBW een opgelegde kans om het kaf van het koren te scheiden, waardoor het de eigen naam te grabbel gooit.


Het CBW biedt de consument 3 garanties:
-3 jaar aflopende productgarantie ( het 3e jaar betaal je 67% zelf!)
Deze garantie is voor woonartikelen veelal minder dan wettelijk verplichte garantie volgens conformiteitseis!
-Aanbetalingsgarantie tot 25% koopsom.
Gedupeerden van het failliete Horn ondervonden dat deze garantie alleen werkt op papier. Garantie keert geen geld uit, maar gaat uit van verrekening van eerdere aanbetaling bij een vervangende aankoop.
Echter, de winkelier kan een vervangende aankoop weigeren indien het een afgeprijsd artikel betreft.
Mijn advies is dan ook om niets aan te betalen.
-toegang tot geschillencommissie.
Dit is m.i. het enige nuttige: Goedkoop laagdrempelig alternatief voor de rechtbank. Dreigen met deze commissie kan soms al helpen om bedrijven te overtuigen eea op te lossen


Uiteraard wordt service/garantie van failliete bedrijven niet overgenomen door andere CBW leden. Het CBW praat liever alleen over zaken als "branche-imago"

......en falliet zijn ze ook nog niet
Als de levertijd met meer dan een maand verstreken is, kun je de koop ontbinden. Zolang je de aanbetaling nog niet terug hebt ben je schuldeiser.
2 Schuldeisers kunnen het faillisement aanvragen.....

debby
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 sep 2005 20:26

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door debby »

Bedankt voor je uitleg. Zitland zou op 13 september leveren maar helaas. Volgens de consumentenbond kunnen wij dus ons geld terug eisen. Omdat zitland de afspraak niet na is gekomen.Maar het probleem waar velen mee zitten . Waar is Zitland en wat is hun nieuwe adres.

Hello
Berichten: 108
Lid geworden op: 02 okt 2005 21:56

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door Hello »

Jeetje ,dat is wel erg naief ! Zit-land gaat failliet en komt dus niet meer onder die naam terug en ook niet op een ander adres. De nieuwe datum van de zitting is nu gesteld op 9 november. Het is een aantal keer uitgesteld, weet niet waarom.

wico
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:55

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door wico »

beste hello ik had een vraagje :?: hoe kom jij aan die datum :?: ben ik wel benieuwd naar :!:

Hello
Berichten: 108
Lid geworden op: 02 okt 2005 21:56

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door Hello »

Laten we maar zeggen dat ik gewoon iets meer weet betreffende dit verhaal dan anderen.

wico
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:55

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door wico »

ok dat kan maar waar kan ik dat vinden op welke site :?: wacht al bijna een half jaar op mijn bank .zit al een hele tijd optuinstoelen snap je en het is zo dat mijn bank er wel al staat (stond)in het magazijn dan he dus als je een tip van de sluier zou willen ligten heeeel graaaag :wink:

Hello
Berichten: 108
Lid geworden op: 02 okt 2005 21:56

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door Hello »

Na die 9 november gaat er pas wat aktie komen naar klanten toe. Als het goed is krijg je een brief van het CBW waarin staat wat je kan doen om bijv. bij een een ander CBW bedrijf je aanbetaling zeker te stellen die je eerder bij Zit-land hebt gedaan. Voor wat jou betreft waar de meubels al binnen van waren, ik weet dat er een veiling is geweest en dat er ook commissies zijn verkocht maar ook opgehaald zijn door de fabrikanten die gebruik maken van het zgn. eigendomsrecht. De kans is heel klein dat jouw bankstel nog in het magazijn staat .

16again
Berichten: 16173
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door 16again »

Wico,

Zelfs al staat je bank in het magazijn, en heb je hem al volledig betaald: Dan nog wordt je bank gewoon verkocht, en de opbrengst verdeeld onder alle schuldeisers.

Hooguit klanten waar de bank ter reparatie is meegenomen zullen iets terugzien van hen bank.

debby
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 sep 2005 20:26

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door debby »

ZITLAND NU OOK VOORPAGINA NIEUWS IN DE TELEGRAAF van vandaag.
Het CBW wordt momenteel overspoeld door telefoontjes van ongeruste consumenten over het bedrijf zitland. En verder wordt weer verwezen naar de CBW website.
Goedemorgen Hello mag ik vragen hoe je aan al die informatie bent gekomen het is wel vaag dat jij het alleen weet en verder kan niemand ons iets vertellen.

kim 22
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 okt 2005 11:13

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door kim 22 »

hé allemaal,
Ik vind het ook een goed plan om samen met alle gedupeerde iets te ondernemen!!

Het zou geweldig zijn als tros radar er in de uitzending eens wat aandacht aan geeft!

Ik snap ook niet hoe ''hello'' aan al die informatie komt, ik zoek me rot op het internet maar kan echt nergens iets vinden!!

Ik hoop dat we één dezer dagen eens iets wijzer worden.
Mijn vriend en ik hebben ons er inmiddels bij neergelegd dat we waarschijnlijk ons hele aanbetalings bedrag al kwijt zijn.

Maar toch wil ik wel graag weten wanneer ik op zoek kan gaan naar andere meubelen!!

Weet iemand toevallig hoe het zit als Zitland officeel failliet is hoe het dan verder gaat met je aankoopbon?
Wordt die dan automatisch geannuleerd?

Ik heb inmiddels wel begrepen dat consumenten die bij zitland de dupe zijn geworden van het failliet gaan ook nog terecht kunnen bij de winkel "poppeliers''.

Ik had daar een email heen gestuurd en hun vertelde mij dat als je de aankoopbon opstuurd zij kunnen kijken of hun het verder voor je kunnen bestellen en leveren.

Misschien een beetje hoop voor sommige??

Groetjes Kim

Danie78
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2005 14:39

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door Danie78 »

Mijn ouders hebben in augustus een bank besteld en 1300E aanbet.
Vannochtend kreeg ze dus te horen dat die winkel weg is.
Ik ben als een speer gaan zoeken en spitten.
CBW gebeld en ze moeten dus eerst failliet zijn dan kan je je aanbet. bij een andere winkel besteden die bij het CBW aangemeld is.
Een medewerkster meldde mij dat het paar weken kan duren maar ook een jaar dat een zaak failliet verklaard wordt.

Mijn vraag zijn er hier gedupeerde die dus met ons een faillisement willen aanvragen om de zaak te verspoedigen?
Even kijken wat de kosten zijn natuurlijk, maar deze zaak moet gewoon failliet verklaard worden!!
Anders zit je dus in dubio... bank kopen aanbetaling kwijt (1300 E is veel geld!!!) of afwachten wanneer ze failliet verklaard worden...

Nou als iemand zich geroepen voelt die kan mij mailen!

Ciaooo

Hello
Berichten: 108
Lid geworden op: 02 okt 2005 21:56

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door Hello »

Je kan natuurlijk ook eerst ff al de topics over Zit-land lezen voordat je je eigen verhaal vertelt. Faillisement is allang aangevraagd en word op 9 november behandeld.

@Debby, heb al eerder aangegeven dat ik niet vertel hoe ik dit allemaal weet, ik zit gewoon wat dichter op het vuur dan jullie. Doe er je voordeel mee met wat ik hier allemaal vertel. En over het Poppeliers verhaal het volgende, dit is een bij het CBW aangesloten firma die verplicht is jullie aanbetaling over te nemen tot een bepaald maximum. Denk nu niet dat ze dit uit barmhartigheid doen, ze hebben er gewoon een aantal klanten bij en daar is het ze ,logisch, gewoon om te doen.

wico
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:55

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door wico »

:roll: ok hello wat raad jij ons precies aan wat kan ik het beste doen :roll:

Hello
Berichten: 108
Lid geworden op: 02 okt 2005 21:56

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door Hello »

Je kunt niks anders doen dan wachten. Na 9 november gaat de molen weer draaien. Dan krijgen alle klanten die een bankstel bij Zit-land hadden besteld een brief waarin staat wat je nu verder kunt doen. Het belangrijkste punt zal zijn dat je met die brief en aankoopbon naar een andere CBW winkel kunt gaan die dan de aanbetaling over zullen nemen, nogmaals,tot een bepaald maximum,die ik ,eerlijk gezegd ook niet weet.

kuus
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 nov 2005 16:39

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door kuus »

Hoi
Wij hebben een geheel nieuw interieur besteld bij zitland.
Vervolgens zitten wij op tuinstoelen en zitzakken.
Volgens het CBW kan het zo zijn dat de curator je aan je contract wil houden als ze failliet zijn nou dus blijf je maar wachten,
Eigenlijk willen we al ergens anders meubels halen want je schaamd je dood als je visite over de vloer krijg,
Wij hebben dan ook maar een aanbetaling van € 100.00 gedaan dus das dan jammer voor het geld maar weet iemand of de curator je er inderdaad aan kan houden? :shock: :?:

16again
Berichten: 16173
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door 16again »

Kuus,

Is je levertijd al met een maand overschreden?
Zoja, dan kan je de koop schriftelijk ontbinden, en ben je aanbetaling kwijt. (je komt dan m.i. nog wel in aanmerking voor CBW aanbetalingsgarantie)

Zoniet, dan bestaat de kans dat de bestaande orderportefeuille wordt doorverkocht, en je verplicht wordt zaken te doen met overnemende partij.

tuchscc
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 okt 2005 20:20

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door tuchscc »

Ik wil mij ook aansluiten bij de schuldeisers van Zit-Land. Wij hebben nog 532 euro tegoed. Bij wie kunnen we ons aanmelden?

kuus
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 nov 2005 16:39

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door kuus »

hoi 16again
De levertijd is pas over 6 weken met een maand overschreden.
als de order wordt doorverkocht zitten we dan opnieuw aan een bepaalde levertijd vast of is de levertijd van je orginele koop overeenkomst geldig :evil: :( :?:

Gesloten