LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] defecte digitale fotocamera van canpn
defecte digitale fotocamera van canpn
Via de canon site kwam ik op de reparatiesite terrecht van etbass. Voor een fixtprise van 130 euro kon ik mijn canon powershot s45 laten repareren. Ik stuur mijn fotocamera op, want voor 130 euro heb ik geen nieuwe. Wat schetst mijn verbazing ik kreeg een offerte van 255,50. Als ik er niet accoord mee ging en mijn toestel terug wil hebben moet ik 49,50 euro betalen. Betaal ik dat niet dan ben ik mijn toestel aan hun kwijt. Ik vind dit schandalig, want voor 255,00 euro heb ik een splinternieuw toestel die ook nog eens uitgebreider is. Ik heb canon gebeld maar ook zij verwijzen mij weer naar etbass. Wie heeft met deze reparatiedienst ook zo'n geval meegemaakt. WWW.etbass.nl Voor mij geen canon meer.
-
Re: defecte digitale fotocamera van canpn
Het is een vaste minimum prijs. Dwz als er een klein knopje kapot is, betaal je al 130 euro.
Kennelijk was je camera zodanig kapot dat er veel meer aan moest gebeuren.
Kennelijk was je camera zodanig kapot dat er veel meer aan moest gebeuren.
Dan moeten ze dat wel op de internetsite zetten dat het een minimum prijs is. Maar ze zetten er een fixt price op. Dan ga ik ervan uit dat ze voor die prijs ook repareren.
-
Je geeft ook niet erg volledige informatie.
Wat is het mankement.
Wat zei etbass wat er aan mankeerde.
Wat moest er vervangen worden.
Wat is het mankement.
Wat zei etbass wat er aan mankeerde.
Wat moest er vervangen worden.
Het lijkt er verdacht veel op dat jij van etbass zelf bent.
-
Neuh, werk bij een winkel waar wel eens een camera wordt opgestuurd naar hen. Maar vertel, want mankeerde er aan de camera? Ben wel nieuwsgierig geworden.
Heb verder niks met ETB hoor, vind het eigenlijk maar belachelijk dat ze minimumprijzen hanteren voor kleinigheden. Maar goed, ze zijn zo'n beetje de enige gecertificeerde Canon reparateur in NL dus kunnen ze doen en laten wat ze willen.
Heb verder niks met ETB hoor, vind het eigenlijk maar belachelijk dat ze minimumprijzen hanteren voor kleinigheden. Maar goed, ze zijn zo'n beetje de enige gecertificeerde Canon reparateur in NL dus kunnen ze doen en laten wat ze willen.
Sorry dat ik zo bot deed hoor, maar ben ook zo bot behandelt.
Mijn toestel is volgensmij defect gegaan doordat ik het geheugenkaartje eruit heb gehaald toen hij nog aan stond. Hij deed het nog wel maar gaf op bepaalde stand alleen maar zwarte foto's, of heel wazig. Ik heb hem 2x laten vallen daarvoor maar toen deed deze het nog gewoon. Goed er zat wel een deukje in de behuizing maar hij deed het nog wel. Dan hoef ik toch zeker geen nieuwe front en rear cover te hebben. Daarbij vindt ik dat ze geen fixt prise op hun site moeten zetten. Of mij in iedergeval aan moeten geven dat het te duur wordt, en dat ik beter een nieuwe kan kopen. Wel zo eerlijk niet dan.
Mijn toestel is volgensmij defect gegaan doordat ik het geheugenkaartje eruit heb gehaald toen hij nog aan stond. Hij deed het nog wel maar gaf op bepaalde stand alleen maar zwarte foto's, of heel wazig. Ik heb hem 2x laten vallen daarvoor maar toen deed deze het nog gewoon. Goed er zat wel een deukje in de behuizing maar hij deed het nog wel. Dan hoef ik toch zeker geen nieuwe front en rear cover te hebben. Daarbij vindt ik dat ze geen fixt prise op hun site moeten zetten. Of mij in iedergeval aan moeten geven dat het te duur wordt, en dat ik beter een nieuwe kan kopen. Wel zo eerlijk niet dan.
-
Je laatste regel "voor mijn geen canon meer" is natuurlijk belachelijk. Je hebt de camera 2 keer laten vallen! Het is een wonder dat het apparaat het uberhaubt daarna nog heeft gedaan. Verder heb je netjes een prijsopgave gehad van het raparatiebedrijf. Daar hoef je niet mee akkoord te gaan. betaal dan alleen de onderzoekskosten. Ik vind de gang van zaken gewoon netjes. Als je niet wilt laten repareren voor 245 euro (en dat zou ik idd ook niet doen) kun je er gewoon voor kiezen afstand te doen van het apparaat of ondrzoekskosten te betalen. M.b.t. reparatiekosten. Reparatie van dit soort camera's kost gewoon erg veel tijd omdat het 100% handwerk is dat wordt uitgevoerd door dure Nederlandse werknemers. Verder zijn dit soort camera's modulair opgebouwd, hetgeen betekent dat alleen hele modules kunnen worden vervangen. dit komt in de praktijk neer op ongeveer 100 euro per module aan onderdelen.
-
Ik vermoedde al dat er val en stootschade in het spel was, dat verandert de zaak natuurlijk.
Als ik mijn camera per ongeluk op straat laat vallen, en een auto rijdt over de camera heen!, wie heeft dan de schuld?,
Ik, die de camera liet vallen, of Kodak ( merk van mijn camera ),
M.a.w. indien je een verzekering op je camera hebt, probeer deze aan te spreken,
Anders, camera is het asvat, en koop een nieuwe!, dergelijke ongelukjes gebeuren nu eenmaal!, het is natuurlijk knap vervelend, maar je kan er weinig aan doen!,
Een deuk in je auto rijden is net zo vervelend!, je doet het per ongeluk, maar het kost je toch aardig wat geld om de wagen weer een leuk uiterlijk te geven!.
Hopende op een snelle aankoop van een mooie digitale camera!,
Doe dit!, dan bent u alle sores die u nu heeft snel vergeten!,
Vriendelijke groeten, en alvast veel plezier toegewenst met uw nieuwe camera!,
Ulbe.
Ik, die de camera liet vallen, of Kodak ( merk van mijn camera ),
M.a.w. indien je een verzekering op je camera hebt, probeer deze aan te spreken,
Anders, camera is het asvat, en koop een nieuwe!, dergelijke ongelukjes gebeuren nu eenmaal!, het is natuurlijk knap vervelend, maar je kan er weinig aan doen!,
Een deuk in je auto rijden is net zo vervelend!, je doet het per ongeluk, maar het kost je toch aardig wat geld om de wagen weer een leuk uiterlijk te geven!.
Hopende op een snelle aankoop van een mooie digitale camera!,
Doe dit!, dan bent u alle sores die u nu heeft snel vergeten!,
Vriendelijke groeten, en alvast veel plezier toegewenst met uw nieuwe camera!,
Ulbe.
hierbij een stukje tekst van de website www.etbass.nl, misschien voortaan beter lezen ?
Voorwaarden Prijsopgave:
Bij schades veroorzaakt door vallen, stoten, zand, water etc. ontvangt u vooraf een prijsopgave.
Indien het product total loss is kan worden besloten om niet tot reparatie over te gaan.
* Indien u akkoord gaat met de prijsopgave. De kosten in de prijsopgave komen voor uw rekening.
* Indien u niet akkoord gaat met de prijsopgave en het artikel terug wil ontvangen.
Alleen de onderzoekskosten worden berekend van € 41,60 (exclusief 19% BTW).
* Indien u niet akkoord gaat met de prijsopgave en ETBASS B.V. het toestel mag behouden, dan zijn er geen kosten.
Voorwaarden Prijsopgave:
Bij schades veroorzaakt door vallen, stoten, zand, water etc. ontvangt u vooraf een prijsopgave.
Indien het product total loss is kan worden besloten om niet tot reparatie over te gaan.
* Indien u akkoord gaat met de prijsopgave. De kosten in de prijsopgave komen voor uw rekening.
* Indien u niet akkoord gaat met de prijsopgave en het artikel terug wil ontvangen.
Alleen de onderzoekskosten worden berekend van € 41,60 (exclusief 19% BTW).
* Indien u niet akkoord gaat met de prijsopgave en ETBASS B.V. het toestel mag behouden, dan zijn er geen kosten.