LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leter Langhout klachtenforum

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
John Scheepers

Leter Langhout klachtenforum

Ongelezen bericht door John Scheepers »

Zo zag ons hotel Gardenia in Alanya er uit in april 2004 . De ober vroeg zelfs wat wij kwamen doen . Navraag bij de eigenaar leerde ons dat de verbouwing al gemeld was bij alle reisorganisaties in oktober 2003 ! Het viel ons ook op dat het hotel verder leeg was. De reisleiding waaronder de hostessen die 2 keer per week het hotel bezochten bleven halstarrig volhouden , niets van een verbouwing te weten ! tewijl de direktie van het hotel met de bewijzen in de hand het tegendeel aantoonde . Na een half jaar touwtrekken kwam men ons tegemoet met een reischeque twv 176.00 Euro , een lachertje .
Deze maatschappij maakt reclame met de regels van de ANVR terwijl navraag bij deze instantie leerde dat Peter Langhout pertinent geen lid is van de ANVR en zodoende niet kan worden aangesoroken op deze regels bij een geschil ! De ANVR speelt hierbij een dubieuze rol omdat zei een licentie verleend hebben aan Peter Langhout om hun richtlijnen te gebruiken ,lees verkocht , maar deze richtlijnen zijn bij een geschil dus niets waard..........................
Daar de schadevergoeding bestond uit een reischeque werd besloten die maar te verwerken in een volgende reis. Wij boekten een reis naar Alanya voor 4 oktober 2005 met vertrek vanaf Maastricht . 5 dagen voor ons vertrek kregen wij bericht dat het vertrek was verplaatst naar Amsterdam en de terugkomst naar Eindhoven ! Toen ik om opheldering vroeg werd mij verteld dat wij dit moesten accepteren en dat de reis niet geanuleerd kon worden. Wel werd ons later toegezegd dat wij zouden terugkeren op Amsterdam(dit stond ook op de tickets) . 2 dagen voor de terugvlucht naar nederland stond er nog steeds niets vermeld op het bord in het hotel , waarna wij de reisorganisatie belden en wat dacht u ? ik kreeg een engels sprekende turk aan de lijn die mij vrolijk meedeelde dat wij terugvlogen naar Eindhoven! dus toch weer in de maling genomen . Hij verzekerde mij dat er op Eindhoven gezorgd werd voor de transfer naar Amsterdam omdat daar mijn auto stond. Op Eindhoven aangekomen kwam de grote hamer..... geen transfer , niemand te bekennen van de reisorganisatie, gewoon aan je lot overgelaten ! Er werd gebeld met Peter Langhout en die zeiden doodleuk dat ik maar de trein moest nemen naar Amsterdam ! Gelukkig kon onze dochter ons ophalen en naar Amsterdam brengen om onze auto op te halen , want we moesten uiteindelijk weer naar Maastricht!
Nu zijn wij nog midden 50 en goed terbeen , maar hoe moet dat met met hen die dat niet zijn of nog erger met kleine kinderen ? Zo ga je niet om met mensen en het is nog erger als je weet dat dit alles willens en wetens wordt geregeld door deze firma met een serie leugens en bedrog .
Daarom een goede raad aan het die een zorgeloze vakantie nastreven kijk een deur verder en mijd deze firma daar de menselijke faktor hier geheel ontbreekt. Wanneer uw geld op hun rekening staat bent u aan hun grillen overgelaten. Heeft iemand gelijke ervaring met deze firma en een eventuele mogelijkheid om deze daden aan te pakken ? Artikel 11 en 12 van hun algemene voorwaarden schijnen hierin een crusiale rol te spelen ! Mocht u inmiddels al een reis bij deze organisatie geboekt hebben , neem dan een annuleringsverzekering bij een andere instantie en zorg voor een rechtsbijstandverzekering. Sluit een rechtsbijstandverzekering wel mindstens 3 maanden voor vertrek af anders bent u niet gedekt. In tegenstelling tot wat er op internet vermeld wordt is de rechtshulp bij het FNV lidmaatschap niet van toepassing daar deze alleen geld voor arbeitsgeschillen. Waar u wel terecht kunt is bij het BUREAU RECHTSHULP

HET BURGELIJK WETBOEK ZEGT DAT DE REIESORGANISATIE MOET VOLDOEN AAN DE VERWACHTING DIE DE REIZIGER REDELIJKERWIJS MAG HEBBEN.

Accepteer wijzigingen in uw reis alleen onder schriftelijke vermelding : MET BEHOUD VAN RECHTEN.

Op grond van artikel 11 van de algemene bepalingen van PL kunt u een wijziging afwijzen !

Nieuwe rechten voor vliegtuigpassagiers :
Sinds 17 februari 2005 is er een nieuwe Europese verordening van kracht die vliegtuigpassagiers nieuwe rechten geeft. Men heeft o.a. recht op:
§ Compensatie: bij overboeking of annulering van een vlucht heeft de passagier recht op een compensatie van maximaal € 600 afhankelijk van de afstand van de vlucht. Dit geldt niet wanneer vluchten worden geannuleerd vanwege buitengewone omstandigheden (extreme weersomstandigheden, politieke instabiliteit etc.), bij een tijdige melding van de annulering en wanneer er een alternatieve vlucht beschikbaar is.
§ Assistentie: bij annulering of vertraging van meer dan twee uur heeft de passagier recht op assistentie, bijvoorbeeld in de vorm van een maaltijd of hotel.
§ Keuze: bij annulering van een vlucht hebben passagiers de keuze tussen terugbetaling van hun ticket of een alternatieve vlucht. Als een vliegtuig meer dan vijf uur is vertraagd, hebben passagiers alleen recht op terugbetaling van hun ticket.

In principe kan de consument gewoon met klachten of vragen bij de betreffende luchtvaartmaatschappij terecht. Wanneer deze echter de nieuwe Europese verordening niet of onvoldoende naleeft, kan men een klacht indienen bij de Inspectie van Verkeer en Waterstaat die belast is met de handhaving van de nieuwe passagiersrechten. De Inspectie zal een ingekomen klacht registreren en vervolgens doorzenden naar de betrokken luchtvaartmaatschappij, met het verzoek de klacht in overeenstemming met de verordening en binnen een redelijke termijn af te doen. De inspectie moet van de uitkomst op de hoogte worden gesteld en zal in alle gevallen de luchtvaartmaatschappij houden aan de verordening.
Een klacht kan worden ingediend bij:
Inspectie V&W
t.a.v. loket Luchtvaartveiligheid
Postbus 575
2130 AN Hoofddorp
e-mail: [email protected]

*Peter uit Helmond schrijft 30-09-2005 :Wanneer je reclameert bij P.L., krijg je na veel vijven en zessen een waardebon, dus je bent weer verplicht om bij P.L. te boeken. Wij nooit meer!

* Jan schrijft 23-10-2005 :Ik snap niet dat deze organisatie nog steeds niet is terug gefloten door de een f nader commissie. Ze verkopen reizen die ze niet bezitten (bijv. met vertrek vanaf R'dam terwijl daar geen enkele vlucht is)
Wij hebben nu een tweede bezwaarschrift gechreven en zij doen eigeljk niets.
Twee dagen te laat terug, uren wachten op een vliegveld, hostesses die op staande voet ontslag kunnen nemen en reizigers in de kou laten staan.
Ze doen het allemaal (lees ongestraft) Oja, wel een excuusbrief, maar wat koop ik daarvoor??
Eigenlijk zouden de krachten gebundeld moeten worden
(nog beter Joep van het Hek een stukje in de oudejaarsconferance en weg is PL net als Buckler)
PL doet maar met zijn klanten en dat zal hem op den duur opbreken
groeten reiziger.

*A.Sulders schrijft 24-10-2005
Ook wij hebben problemen gehad met Peter Langhout. Bij het boeken van de reis op 12 maart begon het al, de dame aan de andere kant van de lijn wist het hotel wat we wilde boeken niet te vinden! Na uitleg van mijzelf toch het hotel gevonden en geboekt. 16 okt. vertrekken vanaf E’hoven en 23 okt. weer terug naar E’hoven. In mei ontvingen wij een brief over de problemen met Onur Air met de mededeling dat we op de hoogte zouden worden gehouden, maar na deze brief niets meer gehoord! We reisden met 5 pers. waarvan er 3 nog nooit gevlogen hadden, dus maar naar P.L. gebeld, want het Onur logo was van de site gehaald. Via de telefoon moest ik horen dat dat een foutje was en ja hoor, de volgende dag stond het Onur Air logo er gewoon weer op. Een aantal maanden later was het Onur Air logo er wéér af, dus maar weer gebeld met welke maatschappij we nu zouden vliegen. Het antwoord was: of Transavia of Martinair of Corendon. Zaterdag 8 okt. hadden we nog steeds niets van P.L. gehoord, dus maar wéér gebeld (toch een hoop geld als je alleen een mobiele telefoon hebt en een 0900-nummer moet bellen. Toen werd ik door een zekere Anja afgesnauwd, dat alles wel goed zou komen en dat de tickets maandag 10 okt. wel binnen zouden zijn. Nou niet dus, sterker nog, dinsdag 11 okt. werden we 's avonds om 20.30 uur doodleuk gebeld dat het vliegtuig overboekt was en dat we maandag 17 okt. moesten vertrekken en dan niet vanaf E’hoven maar vanaf Schiphol!! Dit betekende dus de kinderen een dag van school houden en een extra snipperdag voor mijn man en mij (wat eigenlijk niet kon) maar ja het was pikken of stikken.
> Toen eindelijk de tickets binnenkwamen op donderdag 13 okt., stond er een heenreisdatum op van 17 okt., maar wel een terugreisdatum van 23 okt., een dag eerder naar huis dus!! Wéér naar P.L. gebeld, waar we te horen kregen dat dat inderdaad niet klopte en dat er nieuwe tickets onderweg waren naar ons huisadres, maar ook vrijdag 14 en zaterdag 15 okt. (twee dagen voor vertrek dus) hadden wij nog geen nieuwe tickets. Ook konden wij niets vinden over de bus die ons midden in de nacht van zondag op maandag naar Amsterdam zou brengen, dus wéér naar P.L. gebeld. Inderdaad, er stond netjes een bus klaar op E’hoven Airport om ons naar Schiphol te brengen, toen om ongeveer 2.30 uur mijn telefoon ging. Het was een dame van P.L., die vroeg of zij even de chauffeur kon spreken, want zij had zijn nummer niet??, terwijl de chauffeur de betreffende dame al 2 maal aan de telefoon had gehad. De mededeling aan de chauffeur luidt als volgt: Alle mensen in de bus (22 personen) moesten zich melden bij Service Wings op Schiphol, waar nieuwe tickets voor ons klaar zouden liggen (dit terwijl ze glashard beweert hadden dat ze naar ons huisadres waren gestuurd!!). Eenmaal aangekomen bij Service Wings bleek de man aan de balie van niets te weten en er lagen dus ook geen nieuwe tickets. Weer een leugen dus. Er was zelfs een gezin in de bus, waarvan vader en 2 kinderen correcte tickets had (van 17 t/m 24 okt.) en moeder een ticket had van 16 t/m 23 okt.! Na ingecheckt te hebben en een goede vliegreis te hebben gehad, kregen we in ons hotel te horen dat onze kamers (we waren met 5 personen) overboekt waren en dat we voor 1 nacht naar het oude gedeelte van het hotel moesten. De kamers waren oud en nog niet schoon, de balkonrailing zat los en de gordijnen pasten niet, zodat we ze niet dicht konden schuiven. Niet gemopperd, het was immers maar voor 1 nacht. Inderdaad de volgende ochtend konden we naar onze geboekte kamers en die waren in 1 woord voortreffelijk. Die middag kwam een Turkse host van Corendon, die ons verzekerde dat we wel op 24 okt. terug zouden vliegen en dat alles op Antalya geregeld zou worden. Ook deelde hij ons mee dat P.L. "eigenlijk" niet meer bestond en dat het was overgenomen door Corendon?? Na een fantastische week kregen we inderdaad op zondag 23 okt. een fax dat we op 24 okt. zouden vliegen met Corendon. Aangekomen in Antalya begaven we ons naar de Corendon-balie, waar een vriendelijke Turkse man ons begeleidde naar de incheckbalie en inderdaad de Turkse mensen van Corendon hadden wel alles prima in orde, pluim hiervoor! Ondanks het feit dat P.L. ons had beloofd alles in het werk te stellen om ons in E’hoven te laten landen, landden we natuurlijk op Schiphol, zodat we ook nog maar weer in E’hoven moesten zien te komen, dus maar de trein genomen, want een bus stond er natuurlijk niet. Ik wil wel 1 ding voorop stellen: Ik ben absoluut geen klager, maar P.L.medewerkers hebben gewoon meerdere malen glashard gelogen en daar kan ik dus niet tegen. Speel dan a.u.b. open kaart en houd de mensen niet aan het lijntje. We hebben al met al een fantastische week gehad en was zeker voor herhaling vatbaar, maar zeker nóóit meer met P.L.!! Oh ja, nog even dit, de reserveringsinfo op internet wordt gewoon verwijderd als er problemen met klanten zijn.

**27-10-2005 Hedenmorgen werd ik gebeld door een medewerkster van PL. Men deelde mij mee ,dat er begrip is voor de situatie ,wat ik een positieve stap vind ,daar tot nu toe alle deuren gesloten bleken. Er is dus toch nog licht aan de horizon! Ik verwacht binnen een week een reactie op mijn klacht. Ik houd u op de hoogte.

*Een gedupeerde familie uit Rotterdam schreef 02-11-2005 :Weet niet precies hoe ik het beste kan beginnen zonder teveel emotie tetonen of warrig over te komen omdat er heel veel dingen zijn gebeurd tijdensonze vakantie in Alanya Turkije.We hadden geboekt voor hotel TURKMEN.22 juli tot en met 5 augustus 2005 , had een periode moeten wezen waar wijals gezinnetje heel lang naar uit hebben gekeken. Het zou ook de eerste keervliegen zijn voor allebei de kids en dan ook nog naar een ver land nou datvonden ze wel wat. Maar toen………………vanaf dag 1 is het eigenlijk al een vervelende vakantie geworden, bewustvoor de kids wilde wij een hotel hebben waarin ieder geval genoeg voor dekids te doen zou zijn de hele dag en avond.Dus een zwembad en kinderbadje (want we hebben 2 kids 10 jaar en 3 jaar)nou dat was aanwezig en daar hebben we ook alles mee gezegd. We kwamen al in de middag aan en zoals verwacht waren we wel van plan omeen verfrissende duik te nemen in het zwembad, want na 2 ½ uur in de bus tehebben gezeten waren we daar wel aan toe, nou mooi niet he want hetpersoneel begon al rond 17:00 uur de tafeltjes recht te zetten rond hetzwembad wat inhield dat er niet meer gezwommen mocht worden na die tijd!En dat terwijl we juist in de folder hadden gezien dat het zwembad tot 23:00uur open zou zijn. Maar ok , in ieder geval was dat zwembad gevuld want hetkinderbadje was helemaal leeg en zag er gewoonweg smerig uit. .We zijn een gezin wat bestaat uit ik , mijn vrouw en onze 2 kinderen. hebben2 jaar gespaard om eindelijk weer eens naar buitenland te gaan en lekker allinclusief onszelf te laten verwennen en zeker als je ook ziet staan bijPeter Langhout “laat uw portemonnee maar thuis”.Ook al hadden we in onze achterhoofd dat we ondanks dat het voor ons eenhoop geld (+/- 2100 euro) is het voor iemand anders maar een schijntje kanzijn om 2 weken hoogseizoen vakantie te vieren in turkije.Zelf hadden we zoiets als de kinderen het maar leuk hebben dan gaat het metons zelf ook automatisch goed komen op ons vakantieverblijfadres, dus daaromalles boeken in voordeel van de kinderen.Maar even de verschillen in accommodatie die ons beloofd waren en die hethotel niet kon leveren.- openingstijden zwembad- hadden geen hotelkamer maar een appartement in complex tussen delokale bewoners.- Geen warm water- Minibar in de kamer maar die werkte niet.- Wc zat geregeld verstopt- Lakensets waren nat(nog niet gedroogd) en zaten bloedvlekken op ensommige kapot.- Lift van ons (apartementcomplex) hotel was geregeld buiten gebruik.- Geen licht in het trappengat- Soms spontane lichtuitval in appartementcomplex- Omgeving naast hotel “TURKMEN” was niet de beloofde bosrijkeomgeving maar aan de ene kant een open terrein met wat karkassen envuilnisbakken die overvol zaten en dus stonken .- En aan de andere kant een stuk bouwgrond waar men trachtte al 3jaar een garage op te bouwen maar door tekortkoming geldschieters nietafgemaakt kon worden.- Niet kindervriendelijk : zwembad vroeg dicht, kinderbad leeg, overalstroomvoorzieningen andere stroomfaciliteiten die na reparatie niet warendichtgemaakt dus een ieder kon gewoon bij de stroomaansluitingspunten komenen was er een risico van elektrocutie aanwezig.- Kapotte stoelen op het balkon 2 stuks terwijl we met zijn 4-en opkamer sliepen.- De hoogte van de balkonbalustrade was zo laag dat onze jongstezonder veel moeite tot zijn middel over het balkon kon hangen op 3 hoog.- De dranken die all inclusief waren zouden ook verkrijgbaar zijn ophet strand maar daar leek alleen maar ranja en water te verkrijgen te zijnop vertoon van je armbandje.Dit even een kleine greep uit de dingen die niet goed waren of anders danbeloofd.Al snel waren wij en dan bedoel ik mijn gezinnetje en mijn schoonouders dieook allebei terug te vinden zijn in het reserveringsgedeelte, van mening datwat ons betreft het hotel niet echt was zoals wij het hadden voorgesteld enwat we geboekt hadden. We besloten daarna om eerst maar te gaan eten en danzouden we wel even verder kijken want misschien zou het wel meevallen enwaren we gewoon erg moe van de reis.Maar neehoor bij het buffet aangekomen bleken wij niet de enigste te zijndie een ander verwachtingspatroon hadden van deze vakantie. Een stelletjeuit Bruinisse (zeeland) mr. B. en mevr. G. en nog een gezinnetje uitRotterdam mr. K. reserv.1205708 die ook allebei afzonderlijk een klachtgaan sturen naar uw bedrijf.Al pratend kwamen we erachter dat ook hun niet de accommodatie hadden gehaddie ze dachten geboekt te hebben.Met in totaal 11 mensen was de groep met ontevreden vakantiegangers ineenseen groep Nederlanders geworden die hier niet langer wilde blijven. Weprobeerden na de vermoeiende dag wat te eten en zouden de dag erna wel watactie ondernemen.Het eten was behalve sommige salades en hele verse producten die directwerden gemaakt vaak meerdere kerenklaar gezet in het buffet en door de hogetemperatuur in Alanya ook niet meer eetbaar vaak bedorven en zat een geuraan waardoor je niet meer wilde eten.Dus ook het eten was een extra domper voor ons toen zakte de moed helemaalin onze schoenen vooral toen ik mijn vriendin en kids op bed zag zitten enalledrie huilend hoorde zeggen dat ze naar huis wilde en dat met nog 14dagen te gaan!!!!!!!!Direct hebben we de hostess van langhout reizen gebeld Suzanne Kreeft. Die zei ons toen dat ze zou kijken wat ze voor ons kon betekenen en welkemogelijkheden er waren om ons uit dit hotel weg te halen want zeker waren wewel van elkaar dat we alle 11 niet hier wilde blijven.Het voorstel kwam dat we de laatste 10 dagen van onze vakantie waarvoor wezo hard gespaard hadden konden doorbrengen in een ander hotel. Verder warener geen mogelijkheden om ons ergens anders te plaatsen.volgens de zakelijkepartners van peter langhout in Alanya (mr. Mahadir ) en ook niet volgens dehostess. Dit andere hotel was een ster meer en zag er qua uiterlijk al veelbeter uit en we wilde toch het beste voor de kinderen dus besloten we destap te doen maar wat bleek later dat het voor elk gezin cq stel flink bijbetalen werd en wel contant en direct . voor mij en mijn gezin betekendedat 330 euro mijn schoonouders 264 euro dus voor ons 6-en zoals we opvakantie waren kosten het ons eventjes bijna 6oo euro extra uit ons potjewaarvan we leuke dingen wilde doen. Toen we dit hoorden vroeg ik meteen ofze die acceptgiro voor het bijbetalen naar huis konden sturen (zoals vaakbetaald wordt bij langhoutreizen per acceptgiro) want we hadden dit geldniet meegenomen om aan hotels op te maken. Hieraan werd geen gehoor gegevenen moesten dus uiteindelijk noodgedwongen het geld betalen zodat onze reisvoor ons al rond de 2500 euro komt te zitten (alleen ons gezin van 2volwassenen en 2 kinderen) en we wilde het niet compleet laten verpesten. Enook nog niet eens gesproken over mijn schoonouders die al apart 699 eurobetaalde zonder extra kosten zoals vluchthavenbelasting en dergelijke.Als bijlagen heb ik voor u veel foto`s uit het hotel zodat alles goed tezien is ook de schimmels op de muren en wanden van het appartement en deharen in de wastafel , en de ventilatiegaten in de douche die waren opgevuldmet papier en servetten, de rotzooi onder de bedden, kapotte bankleuningen.Enzo enzo . Bij hotel Turkmen zou ook een supermarkt binnen hethotelcomplex te vinden zijn nou dat klopt hoor alleen was die gesloten enniet alleen die dag hoor maar gewoon voor vast want werd als opslag gebruiktvoor de ligstoelen van het zwembad. Ook waren er veel duitse gasten die ikin ons dagen durende helvakantie wel eerder heb zien vertrekken met eentegemoetkoming van de reiskosten en naar een beter hotel.Zelfs toen wij in Alanya zaten heb ik geprobeerd om via familie (mijn zus)in Nederland te zorgen dat langhoutreizen aan de voorwaarden zou voldoen alswaar we voor geboekt hadden ze heeft het aanhankelijk gemaakt bij julliehoofdkantoor , site`s zoals http://www.vakantiereiswijzer.nl/ en andere middelenaangewend maar kreeg geen gehoor. Ook was er binnen het hotel wel wat aante merken wat niet helemaal eerlijk was en wat gewoon niet door de beugelkon.De Hammam was een omstreden voorbeeld daarvan……..Via langhout boeken zou ons überhaupt al veel meer gekost hebben dusbesloten we het te doen via het hotel om geen verdere rompslomp te krijgen ,dit was voor ons waar voor ons geld vonden wij 20 euro p.p inclusief eenheerlijke massage ,hadden we tenslotte ook verdiend na die dagen. De man diehet regelde binnen het hotel kon ons deze prijs geven op voorwaarde dat weer niet met de Russische gasten over praatten want die zouden veel meerbetalen nou ook dat is weer NIET waar, er hingen overal pamfletten metRussische teksten dat de Hammam voor de russen 15 dollar is………………. VREEMD he??? niet te verwachten dat we toch niet zo dom zijn als ze dachten.Uit het beetje onderzoek dat mijn zus in Nederland heeft gedaan naar hethotel turkmen is gebleken dat het vorig jaar is overgekocht door eenRussische “maatschappij” . en dat verklaarde ook de grote hoeveelheid russen80% en het veelal Russisch georiënteerde eten .Ook hebben we geprobeerd om met de turkse tak van Peter Langhoutreizen tepraten over een oplossing maar die Mahadin of zoiets was niet voor redevatbaar en er was niets te regelen.Kortom het gaat gewoon over heel makkelijk geld verdienen via een stinkendhotel met een slecht lopende keuken en volkomen kindonvriendelijke omgeving,waarbij je de hele dag met stress loopt over alles wat nog meer fout zoukunnen lopen. En dan ook nog eens te zien dat voor ons niets te vinden wasen de Duitse hotelgasten die wilde vertrekken zonder moeite een ander hoteltoegewezen kregen zonder bij betaling.Verder hebben we slechte accommodatie van hotel turkmen maar achteronsgelaten en gingen met goede moed naar hotel Antique Roman Palace . met eenster meer blonk dat de eerste 5 dagen van ons nog 10 dagen resterendeverblijf uit in alle opzichten!!Zeer leuke animatie voor de kids en ouders gedurende de avond. Alleen waswel minder dat je moest betalen voor de sauna wat in turkmen wel gratis wasen op het strand was er geen drinken verkrijgbaar, ook geen water terwijl jetoch all inclusief boekt????Ook de kamers waren veel kleiner , maar wel schoon.Airconditioning werkte op sommige uren niet, en als hij het deed kon je nietop je balkon zitten omdat warme lucht naar buiten werd geblazen om de koelelucht naar binnen te blazen.dit was erg vervelend voor ons omdat de jongsteziek werd en we dus ook niet s`avonds buiten konden zitten op hetbalkonnetje omdat we anders weg zweetten van de airco.Verder is het ook zo dat we een watervallentoer hadden geboekt via jullie(peter langhout) waarin ook niet aan de beloofde onderdelen werd voorzien.Kosten 8 euro p.p wat kan je daarvan verwachten zou je denken, er werdgezegd op introductiedag dat je op zo`n dag lekker zou kunnen zwemmentussen bezichtigen van 2 watervallen door en dat leek ons met 11 mensen welleuk om te doen als afwisseling van het bij het hotel liggen aan het zwembaddoor de hitte.Wij met onze beste beentje voor ingestapt tot we tot onze verbazing te horenkregen dat er helemaal niet gezwommen zou worden meer dan de helft van debus had zwemkleding aan. Maar ipv daarvan naar een goudzaak en atelieren een leeratelier waar we en ten eerste geen zin in hadden met + 35 gr.En geen geld genoeg bij ons hadden om uberhaupt wat te kunnen kopen…..hetbellen en regelen van de eerste dagen ellende in Turkije dat via de hostessKreeft ging heeft me uiteindelijk rond de 100 euro gekost aan belkosten.zoals u ziet gaat na een bladzijde of 3 a 4 alweer de emotie de overhandkrijgen en wordt grammatica minder, het nut van deze brief is dat wij en danpraat ik voor mijn gezin en mijn schoonouders dat we een juiste oplossingwillen voor de 5 dagen HEL in hotel turkmen die ons behalve de stress enhuilende kinderen enzo, ook nog eens bij elkaar 594 euro heeft gekost 330voor ons en 264 voor mijn schoonouders. En de ontstane kosten van het bellenwaarvan ik alle nummers die gebeld zijn en zelfs de smsjes die ik vanS.Kreeft heb gehad heb ik nog bewaard in mijn telefoon en op mijnafrekening. à 100 euro. (afgerond naar beneden)Verder wil ik het vertrouwen terug dat ik had in jullie bedrijf, want dat isnadat ik in het verleden ooit eerder heb gereisd met jullie (wat overigenstoen geweldig was) HELEMAAL verdwenen!!! We zijn dan ook echt van plan omons vakantieverdriet niet zomaar aan de kant te laten zetten en er alles aandoen om voldoening te krijgen na de vervelende 5 dagen in turkmen hotel,desnoods via andere wegen en instanties die landelijke bekendheid hebben enconfrontaties niet uit de weg gaan. Tot heden heb ik ondanks de bitteresmaak van de vakantie nog in me mond wel genoeg vertouwen om te geloven datjullie er alles aandoen om ons schadeloos te stellen na deze vakantie. Ookgezien de slechte recensies die overal te lezen zijn op verschillende site`sen andere hotelforums op internet wat gaat over dit hotel turkmen en nietover de reisorganisatie peter langhout zodat jullie alsnog hand in eigenboezem kunnen steken en ons verzachtende omstandigheden kan aanbieden zodatook dit weer menselijk en naar verhouding kan worden opgelost. . wel moet iku er op wijzen dat ons “groepje”gedupeerden wel lijnrecht achter elkaarstaan om dit hoofdstuk Alanya 2005 af te ronden en zodat iedereen zijn geldterug krijgt dat we hebben moeten bij betalen om in ander hotel te kunnenverblijven.Verder wil ik u ook erop wijzen dat ik veel foto`s heb op verzoek om te zienhoe erg de accommodatie was en omgeving en ook meerdere bijlage`s zoals hetformulier waarop mevrouw Kreeft verklaard waarom we weg wilden uit turkmenen onder welke omstandigheden (protest over bijbetalen) .Ook moesten wij op onze laatste dag al om 01:00 uur s`nachts vertrekkenmaar hebben we onze kamer al om 2200 uur afgestaan aan het hotel (ook mijnschoonouders) zodat er wegens OVERBOEKINGEN kamers te kort waren!!!!!! Dushebben we gewoon met onze koffers voor de deur zitten wachten. Terwijl weeigenlijk tot 01:00 uur de kamer hadden!! En we dus toch eigenlijk een dagte weinig hebben gekregen.Ik verwacht dat u deze brief zeer serieus opneemt en er alles aan doet ommij het vertrouwen in jullie weer terug te laten winnen en om ons kostelooste stellen als het gaat om de gemaakte kosten waar wij niet op haddengerekend en gehoopt. Dus met bellen erbij kleine 700 euro. En dan geloof ikdus wat ik als eerste excuus kreeg van de hostess in turkije dat zemisschien wel een klein foutje hadden gemaakt om dit hotel in te kopen voordeze vakantieperiode en ze stiekem niet hadden verwacht zoveel klachten tekrijgen over dit hotel…… een incidentje dus als het gaat om het kiezen vanhet juiste hotel voor een reisorganisatie en dus oplosbaar voor zo`n grootbedrijf als Peter Langhout!!!!

***02-11-2005 Heden heb ik een brief gekregen van PL waarin de excusses worden aangeboden voor de onstane overlast met een tegemoetkoming in de extra kosten van 243.98 euro ( inclusief de parking op Schiphol ) plus een extra reischeque van 50 euro. Al met al een begin ......................................

simonria

Re: Leter Langhout klachtenforum

Ongelezen bericht door simonria »

als u met peter langhout een leuke vakantie wil hebben zou ik maar eerst even bij een ander kijken voor de zelfde reis.o.a siegen en luxenburg zeer slechte ervaring mee gehad. klachten worden met een standaard e-mail afgepoeierd nooit meer peter langhout dat is zeker
we waren met een vereniging met 15 mensen alles in een klacht gemeld. maar geen reactie naar behoren doei p-l :evil:

Gesloten