LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Greeploze / hoogglans keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
poortmh
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 nov 2005 13:52

Greeploze / hoogglans keuken

Ongelezen bericht door poortmh »

Hallo,

Greeploos met hoogglans is wel mooi, maar kleven er ook nog nadelen aan?

Ik zit te denken aan bv de lak op de deurtjes. In plaats van een greep zit je nu constant aan de deurtjes te trekken, slijt de verf daar niet van?

Of kun je hier hele goede lakken voor krijgen?

Zijn alle dingen wel net zo makkelijk te openen? Bv de koelkast, lades e.d.

Wat zijn mooie merken van greeploze keukens?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Greeploze / hoogglans keuken

Ongelezen bericht door maxx »

kijk eens bij www.format-kuechen.de

Zeer goede, mooie greeploze collectie. Over de lak zou ik mij geen zorgen maken. Dat heeft Format dik voor elkaar. Echt een aanrader!

mvg

adviseur
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 apr 2005 19:30

Re: Greeploze / hoogglans keuken

Ongelezen bericht door adviseur »

SieMatic heeft (nog steeds) de beste greeploze lak keukens de Sl 909, is van een hoogwaardige PUR-lak voorzien en is de kwalitatief de beste in zijn soort. Deze is wel vrij prijzig, maar dan heb je ook wel kwaliteit in huis.

Succes

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Greeploze / hoogglans keuken

Ongelezen bericht door maxx »

de kwalitatief de beste in zijn soort. Deze is wel vrij prijzig, maar dan heb je ook wel kwaliteit in huis.


De collega's zitten ook niet stil.

mvg

Pfffff

Re: Greeploze / hoogglans keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 02 nov 2007 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.

delta
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 nov 2005 10:48

Re: Greeploze / hoogglans keuken

Ongelezen bericht door delta »

Tegenwoordig hebben ze van EBKE ook greeploos / hoogglans. Ziet er mooi uit, heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand wat de kwaliteit van EBKE is? http://www.ebke.de

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Greeploze / hoogglans keuken

Ongelezen bericht door maxx »

Had jij er patent op dan ???

Format ?? Hoeveel laklagen ??
Nee, ik heb er geen patent op. Was dat maar waar. Iedereen heeft nu een greeploze lijn in zijn assortiment. Daar zitten goede en slechte tussen natuurlijk.

Maar om nu te zeggen dat SieMatic als enige beschikt over de kennis om een goede greeploze keuken te produceren gaat me wat te ver. Dat ze als eerste kwamen met het fenomeen greeploos geef ik grif toe. Dat ze nu nog het "alleenrecht" hebben betwijfel ik. Ik begrijp dat SieMatic-verkopers nu groen worden.

Ik ben zelf een Blum-fanaat. Daar zal het wel aan liggen denk ik.

O ja, 6 laklagen spuitwerk bij Format.

mvg

kkm
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jun 2005 09:01

Re: Greeploze / hoogglans keuken

Ongelezen bericht door kkm »

Dat ze als eerste kwamen met het fenomeen greeploos geef ik grif toe.
Kwamen de italianen niet als eerste met greeploos ? Naar mijn mening nog steeds het beste greeploze programma komt van snaidero in meerdere modellen en mogelijkheden te leveren en geen hoogglans lak maar hoogglans gepolijste fronten. Er staat echt een juffrouw de heledag de deuren hoogglans te polijsten. hiertdoor krijg je een moiere diepe glans en door de 7 lakdagen een uitstekende afwerking en niet een "sinaasappel huidje" zoals bij hoogglans gespoten deuren.

grt
kkm[/quote]

poortmh
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 nov 2005 13:52

Re: Greeploze / hoogglans keuken

Ongelezen bericht door poortmh »

Hallo,

Alles mooi en wel, maar hebben mensen ook nog gebruikservaringen van greeploos hoogglans?
Bijvoorbeeld mensen die zo'n soort keuken al een paar jaar hebben

groet

reno
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2005 23:09

Re: Greeploze / hoogglans keuken

Ongelezen bericht door reno »

Beste,
Wat iedereen ook vertelt, en hoe goed de lakmethoden van veel leveranciers ook zijn, het is en blijft een lakproduct. En lak is nu eenmaal per definitie gevoeliger voor slijtage en beschadiging.
Kiest u voor een gedegen merkkeuken zit het vaak met de kwaliteit wel goed. Dat hangt ook niet per definitie af van het aantal laklagen. Wel geldt hier vaak de kreet "goedkoop is duurkoop".

Maar los van de kwaliteit, belangrijk is de wijze van gebruik. Het openen van een greeploos front levert uiteraard geen problemen op. U raakt het front aan de binnenkant aan. Bij sluiten is het anders, daar komen vaak vette of zelfs vieze handen aan het front. Daarbij is het dus belangrijk om contact met het front zoveel mogelijk te vermijden. Uit oogpunt van bescherming en, net zo belangrijk, het schoonmaken. Of beter gezegd het zo min mogelijk schoonmaken. Schoonmaken veroorzaakt immers ook slijtage !

Kies daarom voor een keuken die voorzien is van een goed deurdempersysteem. U hoeft dan het front slechts op een randje of hoekje een klein zetje te geven en hoeft het front verder niet vast te houden. Zelfs een klein zetje met een knie op een willekeurige plaats op het front is vaak al voldoende.
Bij een front zonder deurdemping is dat alle behalve wenselijk, de deur klapt immers tegen de romp. Slecht voor front, scharnieren en romp. U gaat in dat geval dus de deur begeleiden: vasthouden om te sluiten. En daar begint de ellende...

Kijk bijvoorbeeld eens bij Almat Keukens, een NL merk. Alle keukens, incl greeploos, zijn standaard voorzien van fraaie deurdempers icm 22mm MDF hoogglans fronten. Lijkt me een goede oplossing.

nb. Let ook eens op de verschillende garantievoorwaarden van keukenleveranciers ! Niet onbelangrijk bij een dergelijke aanschaf.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Greeploze / hoogglans keuken

Ongelezen bericht door maxx »

Bij een front zonder deurdemping is dat alle behalve wenselijk, de deur klapt immers tegen de romp. Slecht voor front, scharnieren en romp.
Volgens mij zijn de meeste fronten toch uitgevoerd met deurbuffers (in welke vorm dan ook). Daarnaast moet je volgens mij een flinke aanloop nemen als je de korpus wilt beschadigen met het sluiten van het front.

Als de fronten daadwerkelijk slijten van het schoonmaken stel ik 2 dingen voor :

1- stop met schuursponzen en brillo's!
2- keuken terugbrengen en kopen waar pur-lakken gebruikt worden.

Tegenwoordig worden ook zeer strakke kunststof hoogglans-fronten geleverd voor diegenen die twijfelen over spuitwerk.

mvg

Chuck
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 sep 2005 10:02

Re: Greeploze / hoogglans keuken

Ongelezen bericht door Chuck »

ik wil jullie ook wijzen op de Leicht keuken. Leicht heeft een heel mooie greeploze keuken waarbij de verdeling van de laden en Korven in mijn ogen beter is dan die van Siematic. Prijs was voor mij, in hoogglans lak, lager dan een Siematic SC66 in kunstof in Nederland.

habe
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:40

Re: Greeploze / hoogglans keuken

Ongelezen bericht door habe »

Ben het met CHUC eens. LEICHT heeft een qualitatief perfecte hoogglans greeploze keuken. Zij hebben hiervoor in Duitsland in 2004 de een onderscheiding als BESTE KEUKEN gekregen (Red Dot Award).
Bij deze contest liet LEICHT diverse grote Duitse merken ver achter zich.
Prijstechnisch gunstiger als bv. Siematic.

Gesloten