LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fujitsu Siemens MP21005 goed of niet????

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.

Fujitsu Siemens MP21005 goed of niet????

Peiling eindigde op 11 nov 2005 19:42

ja
1
25%
nee
3
75%
er tussen in
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 4

MrMike
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2005 19:04

Fujitsu Siemens MP21005 goed of niet????

Ongelezen bericht door MrMike »

ik had een vraag is deze computer goed of niet

want wil hem waarschijnlijk kopen dus vandaar mijn vraag

groeten Mr MIke :lol:

MrMike
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2005 19:04

Re: Fujitsu Siemens MP21005 goed of niet????

Ongelezen bericht door MrMike »

ik ben vergeten te vermelden waar ik hem wou kopen

maar dat was bij de Whekamp

Groetjes Mike :P :? :roll:

mpyg23
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2005 21:29

Re: Fujitsu Siemens MP21005 goed of niet????

Ongelezen bericht door mpyg23 »

Hoihoi MrMike,

Sja...ik zit ook te twijfelen voor die pc.
Maar ik zit nogal met die TFT monitor...je heb daar totaal geen gegevens van hoe snel die is...en verder het ligt er ook aan wat je zoal doet op de pc, want een AMD is wel iets goedkoper maar ja als je veel zware dingen doet op de pc slijt een AMD sneller...ben zelf bezig om meer info te vinden op google door MP21005 erin te zetten dus. Ik zou het nog niet helemaal weten :?

Mvg mpyg23

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Fujitsu Siemens MP21005 goed of niet????

Ongelezen bericht door jurrien »

Het is absoluut onzin dat een AMD sneller slijt dan een INTEL. Er kan helemaal niets slijten ! Het enige kan een iets hogere temperatuur zijn ,maar dat heeft elke computer die zwaar in gebruik is. Ik schrijf dit op een Athlon 64 3000+ en doe dat al een jaar zonder enig probleem
20 uur per etmaal, en ik ontzie hem echt niet.

Jurrien

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Fujitsu Siemens MP21005 goed of niet????

Ongelezen bericht door Willem 4 »

maar ja als je veel zware dingen doet op de pc slijt een AMD sneller
Dat moet dan wel heel zwaar zijn, de behuizing moet helemaal plat, ik denk aan een flink beladen vrachtwagen, of een Intel dat aan kan? nah :lol:

En voor de vraagsteller, er is niets mis met die pc en er is niets mis met een AMD alleen de vraag is (voor jezelf) wat je er mee wilt doen en daar dan de specificaties van de pc op afstellen

groeten

gsusnl
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 nov 2005 13:37

Re: Fujitsu Siemens MP21005 goed of niet????

Ongelezen bericht door gsusnl »

AMD 64-bit CPU's (tegenwoordig slecht gekopieerd door Intel) hebben een techniek/feature dat cool'n'quiet heeft ---> zodra er meer rekenkracht nodig is dan gaat de cpu pas op een hogere snelheid werken. Als je alleen zit te internetten of een DVD aan het kijken bent, gaat de snelheid een stapje terug naar 1 GHz om zo energie te besparen en de warmte afgifte te laten dalen.
Tegenwoordig heeft Intel dit ook in hun nieuwe cpu's, maar het schijnt dat het nog niet zo goed werkt als bij AMD :D

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Fujitsu Siemens MP21005 goed of niet????

Ongelezen bericht door jurrien »

klopt ! alhoewel ik het heb uitgeschakeld om constant op topsnelheid te draaien, en ook dan is er van slijtage geen sprake daar de proccesor zelf geen draaiende heeft ,en dus niet kan slijten ! Wel kan het fannetje wat meer toeren maken om de temperatuur op peil te houden. Mijn Athlon 64 3000+ heeft als hij zwaar word belast een temp beneden de 40 Graden. [ dus prima ]
Jurrien

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Fujitsu Siemens MP21005 goed of niet????

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Even bij de les blijven aub (niet dat ik dat altijd doe, maar toch :wink: )

Iemand die op een forum een vraag post over een keuze van een pc is hoogstwaarschijnlijk geen heavy user.
Dus met relatief veel geheugen, een lekker dik videoboard en een flinke HD kan ie waarschijnlijk jaren vooruit.

Ik denk niet dat MrMike de pc wil gaan overklokken en zo dus voor hem is er niets mis met de genoemde pc.
Zelfbouw is goedkoper en vaak beter maar je moet er wel zin in hebben en een heel klein beetje verstand van techniek.

groeten

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Fujitsu Siemens MP21005 goed of niet????

Ongelezen bericht door jurrien »

Ik heb de computer even opgezocht en ik denk dat het best een aardige machine is Een Athlon 64 3500+ 2x512=1024MB en de rest gaat ook wel Een 320GB harddisk . alleen de videokaart is een beetje verouderd maar dat is niet zo erg. Vind wel dat zij op de site een fout maken door te stellen dat hij op 3.5 GHZ loopt en dat moet 2.2GHZ zijn.Bij Athon wil niet zeggen dat de aanduiding 3500 ook de snelheid van de processr is want dit is dus echt 2.2 GHZ. Maakt niet veel uit want je kan hem wel vergelijken met een ongeveer 3.0GHZ van intel.Kortom over de prijs geef ik geen oordeel want de meeste van ons zullen die te hoog vinden,Zeker omdat wehkamp bepaalt niet goedkoop is. Maar buiten de prijs is de computer een goede aankoop.
Jurrien

ps Zie nu dat de videokaart GeForce 6200 256MB nog een kaart is
met een AGP slot, Dit is wel verouderd omdat op dit moment de meeste
een PCI.E slot hebben dat 2 maal zo snel is, Ook de nieuwe moederborden hebben bijna allemaal PCI.E ipv AGP. maar goed, dit
is misschien te ver gezocht voor de gewone gebruiker.

gsusnl
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 nov 2005 13:37

Re: Fujitsu Siemens MP21005 goed of niet????

Ongelezen bericht door gsusnl »

Een kleine toevoeging voor jurrien's verhaal:
Als MrMike geen spellen speelt, dan is dat voor allerlei toepassingen een goede kaart. Verder is 256 MB op zo'n budgetkaartje niet zinvol, omdat er traag/goedkoop geheugen op zit. Verder kan een PCI-Express slot idd. op papier vele malen sneller zijn, maar in de praktijk is het nog steeds net zo snel als dezelfde kaart (al dan niet beschikbaar) in AGP vorm. Zelfs AGP kaarten benutten namelijk niet de volledige capaciteit van de AGP technologie. Verder is met het oog gericht op de toekomst, een PCI-Express aansluiting op het moederbord idd. een verstandige keuze.

@MrMike: print eens de specificaties uit en ga ermee naar de Mycom of zo en kijk hoeveel het daar kost. Daar heb je namelijk zelf "grip" op wat er allemaal in je systeem komt. Bijvoorbeeld het schrappen van onnodige onderdelen of juist de keuze voor betere onderdelen.

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Fujitsu Siemens MP21005 goed of niet????

Ongelezen bericht door jurrien »

Je hebt gelijk dat het in de praktijk niet echt heel veel uitmaakt, maar de nieuwere moederborden zijn wel allemaal voorzien van PCI.E. Daarom stelde ik het voor. Zoals je zegt , schrijf de specificatie's op en ga advies vragen aan diverse winkels en beslis dan.Dat is voor de topicstarter het beste advies.
Jurrien

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: Fujitsu Siemens MP21005 goed of niet????

Ongelezen bericht door Esceha »

De poll zegt genoeg over het niet aanschaffen van dit merk. Ik ben ooit een jaar bezig geweest voor mijn zoon, om van af dag 1 de PC werkend te krijgen. de PC is maanden bij de onderneming geweest en deed het nog niet. Eindelijk na een jaar - met tussenkomst van de winkel - vervangen door een nieuw exemplaar, dat na een jaar bij het grofvuil is gezet.

[email protected]

mpyg23
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2005 21:29

Re: Fujitsu Siemens MP21005 goed of niet????

Ongelezen bericht door mpyg23 »

Hoihoi,

Oftewel...

uiteindelijk is het meer negatief als positief.

mvg mpyg23

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: Fujitsu Siemens MP21005 goed of niet????

Ongelezen bericht door Esceha »

En dan heeft niet eens iedereen gestemd; ik in ieder geval niet. Ik heb echt nog pakken faxen in mijn PC naar Fujitsu Siemens, nog los van de vele telefonades.

187
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2005 23:09

Re: Fujitsu Siemens MP21005 goed of niet????

Ongelezen bericht door 187 »

Reactie op "Geplaatst op 08 Nov 2005 08:34 door jurrien"

ff voor de duidelijkheid, De videokaart waar het hier om gaat(geforce 6200TC) is een PCI.E. slot en geen AGP (6200 is AGP 6200TC is PCI.E.)


Ik vind 't eigenlijk een vrij goed computertje, ziet er goed uit en is ook vrij krachtig voor die prijs. Natuurlijk is zelf bouwen goedkoper maar niet iedereen kan dit....
Als je in winkels nou eens naar andere pc's kijkt die ongeveer evenveel kosten, dan kunnen ze niet aan deze tippen.

Natuurlijk is de videokaart niet helemaal top(ook niet zo slecht trouwens), maarja dit soort videokaarten komen nou eenmal bij pc's rond deze prijs, je hebt wel pc's met goede videokaarten maar dan is de prijs ook weer vrij hoog. En wil je graag de nieuwste games met hoge kwaliteit spelen dan kun je altijd nog een goede losse videokaart kopen.

En dat mensen slechte ervaringen met fujitsu-siemens hebben gehad.... tja dat kan, 't kan ook met andere merken gebeuren. Ik heb zelf slechte ervaringen gehad met toshiba en compaq(klantenservice van compaq al helemaal bedroevend.) Verder ken ik mensen die slechte ervaring hebben gahad met dell en hp(wat nu samen met compaq is). Dus de merk zegt niet zoveel, je moet er gewoon een beetje geluk mee hebben.

dus kortom: een goede PC!

p.s. deze pc kun je via internet voor minder geld kopen.

Gesloten