LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hypotheekprovisie uitzending

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
clussler
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 okt 2005 20:21

hypotheekprovisie uitzending

Ongelezen bericht door clussler »

Wat een kortzichtige uitzending.!!!!

Tuurlijk verdient een tussenpersoon aan een hypotheek. Maar waarom mag dat niet? Wie is er in staat om zelf een juiste hypotheekberekening te maken en rekening te houden met alle fiscale aspecten zoals bijleenregeling, box1 of 3, renteaftrek, KEW's enz enz. Dat een tussenpersoon zijn kennis op pijl moet houden, de gehele afhandeling op zich neemt, personeel heeft en dan hiervoor betaald wordt is toch logisch. Verder wordt er gesproken over verdienen maar wordt er niet gesproken over de kosten voor wat betreft administratie, servicegesprekken over renteverlenging, belastingaangifte's enz enz. En inderdaad is er een terugverdientermijn op verzekeringen, dus is het pas na een aantal jaren zichtbaar wat er echt verdient is. Als je rechtstreeks bij een bank een hypotheek afsluit betaal je precies hetzelfde dus waarom afgeven op de tussenpersoon?

Ik vraag me ook steeds af waarom Radar optreed als lead generator voor INDENPENDER. Hier is volgens mij de onafhankelijkheid van RADAR in gevaar. Zie de site van Independer:


Quote:
Om de hypotheek optimaal aan te laten sluiten bij uw persoonlijke situatie zal een adviseur (telefonisch) contact met u opnemen. Voor vrijblijvend hypotheekadvies werkt Independer samen met Optima, Huis en Hypotheek en De Hypotheekshop.


Na een vergelijk wordt er een voorstel gedaan om de hypotheek via Independer te sluiten. Niks aangeven hoeveel provisie er wordt verdient maar gewoon klanten pikken is het. Een goed advies stelen en hieraan zonder enig werk en nazorg ook aan verdienen. lekker onafhankelijk.

Bah Bah

En ja ik ben werkzaam bij een tussenpersoon !!!

Gesloten