Meten hebben we one laten informeren in van alles en nog wat.
Ook de rente, die was niet zow hoog, maar wilden er wel ons slaatje uit slaan.
Eerst onderhandelen over de provissiekosten.
We zijn zover gegaan dat we er helemaal niets voor hebben betaald.
Na het gesprek met de bank heb ik het zover laten komen dat we na twee weken bedenktijd niet hebben gereageert, wat ze wel van ons verwachten, de Rabobank belde ons zelf op met de vraag wat wij wilden, want er zat een steiging in de rente aan te komen.
Ik zei dat we met nog twee banken aan het onderhandelen waren, en dat 1 bank onder de rente zat die de Rabobank had, ze wilden meteen weten wie dat was, maar heb gezegt dat dat niet terzake deed.
Op de vraag hoeveel die andere bank aan rente vroeg voor de looptijd van 15 jaar antwoorde ik, 0,2 procent.
Even was het stil aan de andere kant en werd er even later geantwoordt, als wij datzelfde kunnen bieden, wilt u dan bij ons de rente afsluiten?
Ik antwoorde, nou, zeker, dat scheelt een hele hoop romslomp, wij zijn allebeiden bij de Rabobank, hebben 5 rekeningen er lopen, dat scheelt een hoop.
De volgende dag belde de Rabobank met de mededeling dat zei ook aan ons datzelfde konden bieden.
Hartelijk heb ik de Rabobank bedankt, en hart gelachen, want er was geen andere bank waar we mee aan het onderhandelen waren.
Ik heb het spelletje gewoon goed gespeelt
Zo zie je maar, zelfs bij de bank kun je onderhandelen, en schroom niet, het loont!!!!