LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia is een malafide bedrijf

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Ribo
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 aug 2005 20:01

Intrum Justitia is een malafide bedrijf

Ongelezen bericht door Ribo »

Intrum Justitia deugt niet. ik heb net zoals 100.000-en mensen problemen met de energieleveranciers en hun wanorde in de administraties.IJ neemt hun rootzooi over en probeert via intimidaties en bedreigingen hier een slaatje uit te slaan.
Het wordt hoogste tijd dit bedrijf eens aan te pakken.
Je kunt brieven schrijven naar IJ maar ze luisteren toch niet.
Misschien moeten we gezamelijk IJ maar eens een bezoekje brengen in samenwerking met TrosRadar televisie. Publiciteit over dit malafide bedrijf kan geen kwaad.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Intrum Justitia is een malafide bedrijf

Ongelezen bericht door tienepien »

Misschien moet je eerste een aangeven wat precies je probleem is om grote woorden als malafide te onderbouwen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Intrum Justitia is een malafide bedrijf

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Onderbouwen dat Intrum Justitia een malafide bedrijf is, is niet nodig: gebruik de zoekfunctie even van dit forum (hier recht boven) en je wordt overspoeld met het bewijs dat deze stelling correct is.

gerrit37
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 okt 2005 22:14

Re: Intrum Justitia is een malafide bedrijf

Ongelezen bericht door gerrit37 »

ik wordt ook niet goed van al die fouten ik krijg telkens brieven dat ik de energie nota's niet betaald heb terwijl ik dikwijls gebeld heb

Ribo
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 aug 2005 20:01

Re: Intrum Justitia is een malafide bedrijf

Ongelezen bericht door Ribo »

Tienepien? zeker geen ervaring met Intrum ?
Ik heb na m'n 'switch'naar Energiedirect BV al snel met ze maken gekregen.
Ik heb n.m. volledig terrecht een terugboeking laten doen bij Energiedirect. Het bedrijf verzaakt n.m. om een maandelijkse voorschot te bepalen op basis van je historisch verbruik. (de zogenaamde stamgegevens) Mijn maandelijkse voorschot was met meer dan 400% gestegen na de 'switch'dit hebben ze een aantal keren gedaan en ik heb het bedrag onmiddelijk terug laten boeken en direct het bedrag overgemaakt wat overeenkomt met de gegevens volgens het historisch verbruik.
Ik heb veel brieven geschreven naar zowel Energiedirect als Intrum Justitia om hun de regels duidelijk te maken die de overheid voorschrijft.
Beide bedrijven hebben hier geen boodschap aan.
Wat Intrum beterft: klik eens op de volgende link: http://home.wanadoo.nl/utopia.nu/dossier/timelife/

gerrit37
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 okt 2005 22:14

Re: Intrum Justitia is een malafide bedrijf

Ongelezen bericht door gerrit37 »

ik heb precies hetzelfde dus :( en intrum zegt we zullen het doorgeven, en e.d. zegt u heeft netjes betaald pfffff :cry:

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Intrum Justitia is een malafide bedrijf

Ongelezen bericht door tienepien »

Wat ik met mijn eerdere opmerking wil zeggen is dat als je een nieuw topic opent, het verstandig is om het goed in te leiden. Als het zoals dit onderwerp doorgaat op veel voorgaande onderwerpen, is het onnodig om een nieuw topic te openen. Ik erger me de laatste tijd nogal aan dit forum, zelfs het scholieren forum is beter gemodereerd dan dit. Er wordt nogal gesmeten met woorden als oplichting, malafide e.d zonder onderbouwing en er worden verschrikkelijk veel nieuwe onderwerpen aangemaakt die al 80 keer voorkomen. Zoekfuncties gebruiken voordat je een onderwerp aanmaakt is geen overbodige luxe.

Maar goed, ontopic, Ik heb inderdaad niet te maken met spookrekeningen en Wanbetalingen e.d. Wij zijn dan ook niet overgestapt of verhuisd.
Als ik het goed begrijp is IJ een bedrijf wat door het energiebedrijf wordt ingeschakeld om niet betaalde rekeningen te innen, toch? Kan het dan zijn dat door de onderlingen communicatie van het energiebedrijf met IJ het een en ander mis loopt? En niet door onwil?

Ribo
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 aug 2005 20:01

Re: Intrum Justitia is een malafide bedrijf

Ongelezen bericht door Ribo »

Beste Tienepien,
Het woord communicatie komt niet voor bij Energiedirect.
Alleen als je je aanmeld. Daarna is het over en uit en reageren niet meer op brieven, e-mails, telefoontjes en gooien hun vuile was over de schutting naar Intrum Justitia.
Wat betreft jou ergeren over dit Forum: Ik vind dit prima zo. Iedereen kan zijn zegje doen en onderwerpen aansnijden ook al zijn de onderwerpen misschien wel jaren oud zoals bij Intrum Justitia het geval is. Dit zegt alleen maar genoeg dat er niets verbetert bij Intrum Justitia.
Wat betreft de stelling: 'Intrum Justitia is een malafide bedrijf'. Prima zo.
De mensen voelen zich aangesproken en gaan ook hun verhaal doen over IJ.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Intrum Justitia is een malafide bedrijf

Ongelezen bericht door tienepien »

Dan lijkt mij het eerste bedrijf het probleem en niet IJ. Als dat energiebedrijf niet communiceert, dan kan IJ daar niet zoveel aan veranderen lijkt mij.

Het is onzin om over elk klein puntje een nieuw topic te openen. Als opmerkingen over hetzelfde probleem bij hetzelfde bedrijf in 1 topic staan, is het allemaal veel overzichtelijker. Wanneer je een nieuw topic opent moet je wel goed inleiden: duidelijk aangeven wat je probleem is en niet 5 reacties verder verwijzen naar honderden andere topics in dit deelforum, dan heeft jouw nieuwe topic dus geen toegevoegde waarde.

Ribo
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 aug 2005 20:01

Re: Intrum Justitia is een malafide bedrijf

Ongelezen bericht door Ribo »

Beste Tienepien,
Ik ben het niet met je eens. ED en Intrum justitia behoren te weten wat de regels van de overheid zijn. Als je ze dat nog eens in meerdere brieven duidelijk maakt en er wordt niet op gereageerd en men blijft doorgaan met foute incasso's, aanmaningen dan noem ik dat malafide.
Neem de som op de proef en stap over op Energiedirect.
Ik spreek je dan over een maand of twee wel weer.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Intrum Justitia is een malafide bedrijf

Ongelezen bericht door tienepien »

Neh, k heb op dit en andere fora genoeg gelezen over fouten bij overstappen dat wij maar gewoon bij onze huidige leverancier blijven :)

Energiedirect en IJ werken dus niet volgens de regels van de overheid? Welke regels overtreden zij dan? (en sta je dan niet gewoon sterk als ze dit voor laten komen bij de rechter?)

Ribo
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 aug 2005 20:01

Re: Intrum Justitia is een malafide bedrijf

Ongelezen bericht door Ribo »

Ik heb meerdere keren zowel ED en IJ uitgelgd dat bij een switch van de ene energieleverancier naar de andere er een verplichting is het maandelijkse voorschot te bepalen op basis van je historisch verbruik. de zogenaamde 'stamgegevens'
Zowel ED gaat hier niet op in en IJ blijft aanmaningen sturen.
Zij negeren volledig deze verplichting die door de overheid is opgelegd bij de liberalisering van energiemarkt.
In mijn geval is mijn maandelijkse voorschot bij de switch met meer dan 400% toegenomen. Het maandelijks voorschot bedrag dat daar bij hoort was met meer dan €100,- p.mnd toegenomen. Volledig terecht heb ik dat terug laten boeken en het juiste bedrag overgemaakt.
Juridisch sta ik heel sterk. Mijn zaak zal dan ook gaan naar de SGC
Ook zullen er t.z.t. waarschijnlijk stappen worden ondernomen tegen IJ met hun praktijken.
Ben hierover nog in overleg met juristen.
Laatst gewijzigd door Ribo op 08 nov 2005 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.

karinara
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jan 2005 17:39

Re: Intrum Justitia is een malafide bedrijf

Ongelezen bericht door karinara »

Gebruik van woord justitia voor deze soort van bedrijven is voor normale mensen alleen schande.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Intrum Justitia is een malafide bedrijf

Ongelezen bericht door tienepien »

Zowel ED gaat hier niet op in en IJ blijft aanmaningen sturen.
Zij negeren volledig deze verplichting die door de overheid is opgelegd bij de liberalisering van energiemarkt.
Maar uhm... als ED er niet op in gaat is het toch logisch dat ze de incasso opdracht voor IJ niet intrekken? En dan is het toch logisch dat IJ de aanmaningen blijft sturen?
Of heeft IJ de wettelijke plicht om alle gegevens die ze over een incassoopdracht binnen krijgen te controleren?

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Intrum Justitia is een malafide bedrijf

Ongelezen bericht door MLF »

Intrum Justitia deugt niet. ik heb net zoals 100.000-en mensen problemen met de energieleveranciers en hun wanorde in de administraties.IJ neemt hun rootzooi over en probeert via intimidaties en bedreigingen hier een slaatje uit te slaan.
Het wordt hoogste tijd dit bedrijf eens aan te pakken.
Je kunt brieven schrijven naar IJ maar ze luisteren toch niet.
Misschien moeten we gezamelijk IJ maar eens een bezoekje brengen in samenwerking met TrosRadar televisie. Publiciteit over dit malafide bedrijf kan geen kwaad.
Ik kan het niet beter omschrijven :lol:

Ik ben ook bestookt met aanmaningen die niet terecht zijn, nu ben ik erachter gekomen dat Durion mij 23 euro verschuldigd is en zij denken andersom.
Ik heb IJ wel eens gebeld en zij sporen dus idd niet, als ik begin met hallo u spreekt met ... ik krijg een brief van u dat ik xxx moet betalen, maar dat klopt niet.......
verder kwam ik niet, die man ging finaal uit zijn koekie, ging schreeuwen en zegt nog: iedereen die belt heeft niet betaald en u dus ook niet!!!!!!!!
Ik kwam er niet eens meer tussen, dus ik hield de foon een meter van mijn oor, zo hard ging ie tekeer, toen heb ik maar gezegd dat ik hier niks mee kan aanvangen en heb opgehangen

Intussen stuurden ze niet meer elke maand een brief, maar elke dag, dus ik ben naar Durion geweest, en die hebben me uit de computer gehaald omdat het idd niet klopte, maar intussen zijn ze een tijdje terug weer begonnen met sturen, en dat terwijl ik al bijna 2 jaar niet meer bij Durion zit

camielp
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2006 12:56

Re: Intrum Justitia is een malafide bedrijf

Ongelezen bericht door camielp »

Wie weet hoe je deze onbeschofte organisatie aan kunt pakken? Ze wimpelen je af, verifieren niet of de door hun behandelde incasso's stroken met de werkelijkheid. Werkelijk schandalig. Nog schandaliger; onze regering met hun regeljtes doet er geen sodemieter aan. Je moet in dit land overal achteraan, terwijl de fout niet bij jou ligt. Zo niet heb je een incasso o.i.d. aan je broek. Ik heb net gebeld met I.J. en ze wimpelen je gewoon af en zijn buitengewoon onbeschoft.....
Ik wilde een incorrecte incasso melden en ze vroegen om een reg. nummer. Heb ik niet bij me, dus geen klacht mogelijk. Daarnaast reageren ze niet op mail, dus per post of fax.....Moeten wij eens andersom proberen!!!
Graag suggesties

Groet,

Camiel

Gesloten