ANWB geeft geen verkeerde informatie
24-10-2005
De beschuldiging van Route Mobiel dat de ANWB verkeerde informatie zou geven over de dienstverlening van deze concurrent is door de rechter in kort geding afgewezen.
De uitspraak van de ANWB over de pechhulpverleners van Route Mobiel dat: 'Die helpen mensen vaak niet onderweg, maar slepen de auto gewoon naar een garage en dan krijgen de mensen gewoon een rekening van de garage gepresenteerd. Onze wegenwachters verhelpen 9 van de 10 pechgevallen gewoon langs de weg en dat kost niets' is door de rechter niet als onrechtmatig beoordeeld.
De ANWB is vanaf dag één door deze luidruchtige nieuwkomer op de pechhulpmarkt zwart gemaakt, zonder te vertellen wat zij nu zelf de consumenten hebben te bieden. Met name waar het gaat om de inhoud en kwaliteit van de pechhulpverlening. Eerst werd beweerd dat ze hetzelfde doen als de ANWB Wegenwacht maar dan alleen sneller en goedkoper. De praktijk van een jaar leert dat op al deze uitspraken veel valt af te dingen. De ANWB startte daarom eerder een bodemprocedure om zich hier tegen te weer te kunnen stellen.
Het kort geding werd naar de mening van de ANWB als publiciteitsstunt gebruikt door onterechte beschuldigingen te roepen, met de bedoeling de geloofwaardigheid van de ANWB ter discussie stellen. De ANWB keurt de manier waarop Route Mobiel ‘bewijzen’ heeft verzameld af. Nietsvermoedende ANWB-medewerkers met de verborgen camera filmen, terwijl men misleidende uitspraken probeert te ontlokken, om ze vervolgens aan te klagen, is een wel zeer bedenkelijke wijze van handelen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] route mobiel verliest kort geding tegen de anwb
Re: route mobiel verliest kort geding tegen de anwb
Het was al vanaf het begin van Route Mobiel duidelijk dat zij de ANWB zwart maakten om leden te werven.Duizenden mensen keken niet verder dan hun neus lang was en gingen in zee met RM.Misleidende reclame mag volgens de wet niet,maar niemand greep in toen RM door valse voorlichting vele mensen deed overstappen tot hun wegsleepdienst.Toen uit tests bleek dat RM bijna alleen maar sleept en ook nog eens trager is dan de wegenwacht sleepte RM de ANWB voor de rechter.Hoe zielig kan een bedrijf zijn...Meteen opheffen die Oplichters!
Het is toch route mobiel die filmpjes maakt waarin ze de anwb neerzetten als een geldopslokkend bedrijf ? En de anwb liegt er geeneens over als ze zeggen dat RM vaak wegsleept omdat ze het niet ter plekke kunnen/willen maken .
Tja, ook wel erg toevallig dat Route Mobiel er uitgerekend nu de publiciteit mee opgezocht heeft (de zogenaamde jaarlijkse uiterste datum om op te kunnen zeggen bij de Anwb is immers weer redelijk in zicht...).
Misschien tijd voor een gezegde: 'wie de bal kaatst, moet hem terug verwachten!' Ik ken er nog een, die van toepassing is; het begint met: 'zoals de waard is, ......' of uh.. 'Verbeter de wereld, begin bij...'
K'vind het zelf heel erg zielig waar Route Mobiel nu mee bezig is. Als ze een spelletje willen spelen met de Anwb, prima, maar gedraag jezelf dan ook als een waardig tegenstander!
Miquel.
Misschien tijd voor een gezegde: 'wie de bal kaatst, moet hem terug verwachten!' Ik ken er nog een, die van toepassing is; het begint met: 'zoals de waard is, ......' of uh.. 'Verbeter de wereld, begin bij...'
K'vind het zelf heel erg zielig waar Route Mobiel nu mee bezig is. Als ze een spelletje willen spelen met de Anwb, prima, maar gedraag jezelf dan ook als een waardig tegenstander!
Miquel.
Kennen jullie ook dat versje?
Blijf zitten, waar je zit!!
Nou... 1 ding, ik blijf mooi bij ANWB. Ben geloof ik
inmiddels al wel zo'n 15 jaar lid, en naar grote tevredenheid. Waar ik vreselijk kwaad om wordt die misselijke reclame van de tegenpartij. Ik ga niet voor die 35 euro goedkoper naar hun toen, ben me gek!
Blijf zitten, waar je zit!!
Nou... 1 ding, ik blijf mooi bij ANWB. Ben geloof ik
inmiddels al wel zo'n 15 jaar lid, en naar grote tevredenheid. Waar ik vreselijk kwaad om wordt die misselijke reclame van de tegenpartij. Ik ga niet voor die 35 euro goedkoper naar hun toen, ben me gek!
ik denk dat de meeste mensen er zo over denken.les1 marketing:laat
je nooit negatief uit over je concurrenten dit kan wel eens een averrechts effect hebben,ik denk dat velen zich er mateloos aan ergeren dat de ANWB als een stelletje oplichters neergezet worden,terwijl
zij zeer veel kennis en ervaring in huis hebben!
je nooit negatief uit over je concurrenten dit kan wel eens een averrechts effect hebben,ik denk dat velen zich er mateloos aan ergeren dat de ANWB als een stelletje oplichters neergezet worden,terwijl
zij zeer veel kennis en ervaring in huis hebben!
Route mobiel gaat dus niet in hoger beroep tegen de uitspraak.
Laffe zakken zijn het. If you talk the talk, you walk the walk is mijn mening.
Eerst grote smoel hebben dat ze zoveel beter of gelijk aan de anwb zijn en nu puntje bij paaltje komt trekken ze hun keutel in.
En waar lees je dat dan weer op hun site ? Juist ja, nergens dus...
Hun kwaliteit blijft dus ver achter, en ze weten het zelf maar al te goed.
Laffe zakken zijn het. If you talk the talk, you walk the walk is mijn mening.
Eerst grote smoel hebben dat ze zoveel beter of gelijk aan de anwb zijn en nu puntje bij paaltje komt trekken ze hun keutel in.
En waar lees je dat dan weer op hun site ? Juist ja, nergens dus...
Hun kwaliteit blijft dus ver achter, en ze weten het zelf maar al te goed.