LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zorgverzekering en kinderen onder de 18 jaar

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Boy
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 okt 2005 16:33

zorgverzekering en kinderen onder de 18 jaar

Ongelezen bericht door Boy »

er iemand die kan vertellen bij wie de kinderen onder de 18 jaar in het nieuwe zorgstelesel op de polis moeten komen?

Stel man verzekerd bij ziektekostenverzekering Y, Is zelf vaak aan dokteren, zodat hij geen teruggave van no-claim krijgt.

Stel vrouw verzekerd bij ziektekostenverzekering X. Is nooit ziek of gaat nooit naar de dokter. Derhalver terggave gehele no-claim.

Nu hetzelfde maar dan zijn er kinderen onder de 18 jaar, die af en toe naar de dokter gaan.. Kan ik zelf beslissen bij wie ze meeverzekerd worden? In dit geval kies ik natuurlijk voor de man, aangezien hiet och al geen teruggave van no-claim meer is, maar heb ik de vrije keuze??

Of moeten ze meeverzekerd worden bij degene met het hoogste inkomen ????

Boy

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: zorgverzekering en kinderen onder de 18 jaar

Ongelezen bericht door SJZ »

Voor zover ik begrepen heb vallen kinderen in 2005 helemaal niet onder de no-claimregeling. Gaat dat veranderen dan in 2006?

Boy
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 okt 2005 16:33

Re: zorgverzekering en kinderen onder de 18 jaar

Ongelezen bericht door Boy »

Ik vraag me dit af, omdat ik nu niks te maken heb met deze no-claim regeling.

Ik heb mij er derhalve ook nooit in verdiept hoe dit werkt in 2005.



Boy

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: zorgverzekering en kinderen onder de 18 jaar

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Gevonden op de volgende site:
http://www.denieuwezorgverzekering.nl/Z ... ng/vragen/



Als ik me verzeker zijn mijn partner en kinderen dan ook automatisch verzekerd?

Antwoord:

Nee. De zorgverzekering is een individuele verzekering. Ieder lid van uw gezin moet zich (laten) verzekeren en krijgt een eigen verzekeringspolis. Afzonderlijke gezinsleden kunnen bij verschillende zorgverzekeraars zijn verzekerd.


Boy, als je gezin uit 4 personen bestaat en je wil voor ieder lid ook nog een aanvullende verzekering afsluiten kun je in totaal met 8 verschillende verzekeraars in zee gaan. Zelfs 12 als je voor ieder ook nog een aparte tandartsverzekering afsluit ..... :shock:
Je kunt per persoon de meest passende "verzekering" uitzoeken .....
Kijk op bovengenoemde site. Veel uitleg, veel wordt duidelijk.

succes, Lieske

Boy
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 okt 2005 16:33

Re: zorgverzekering en kinderen onder de 18 jaar

Ongelezen bericht door Boy »

Bedankt, Lieske 1958

Het is mij nu een stuk duidelijker hoe e.e.a in 2006 gaat worden t.a.v wat kinderen betreft.

Boy

Gesloten