LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afkoopsom letsel accepteren?

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Sab81
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2005 19:44

Afkoopsom letsel accepteren?

Ongelezen bericht door Sab81 »

Hallo, ik ben Sab, 24 jaar en nieuw op dit forum.

Eind mei 2005 ben ik op de autosnelweg buiten mijn schuld aangereden door een vrachtwagen. Met een snelheid van ongeveer 110 km/u ben ik rond tollend over de snelweg heen geschoten (gelukkig niemand geraakt) en tegen een vangrail tot stilstand gekomen.
Gelukkig had ik niks ernstigs (mijn auto was wel total-los!), maar ik merkte de dag erna wel nek- en rugklachten. Op aanraden van de politie op de dag van het ongeluk, heb ik deze klachten aangegeven op het schadeformulier. Dit omdat de tegenpartij dan nooit zou kunnen beweren dat mijn klachten niets met het ongeluk te maken zouden hebben. Omdat ik deze klachten eerst even aan wilde kijken en ik na 3 weken nog steeds last had en deze klachten erger werden, ben ik naar de huisarts gegaan. Bij de huisarts heb ik een verwijzing voor manuele therapie gekregen. Daar heb ik nu al zo’n 12 behandelingen gehad. De klachten zijn echter nog steeds niet weg, wel enigszins verminderd. Voor de duidelijkheid: we spreken hier niet over een echte whiplash, maar veel van de verschijnselen daarvan komen wel overeen (nek- rugklachten, (spannings)hoofdpijn).

Mijn rechtsbijstandsverzekering lijkt de zaak nu te willen afhandelen en hebben met mij telefonisch over een afkoopsom gesproken van ongeveer EUR 750. Dit kan mogelijk nog verhoogd worden tot EUR 1000. Volgens hen is de tegenpartij erg coulant, dat maken ze niet vaak mee is mij verteld. Via de rechtsbijstand heb ik ook te horen gekregen dat de verzekering van de tegenpartij mij verwijt dat ik pas na 3 weken naar de huisarts ben gegaan. Ze zeggen in principe mijn behandelingen niet te willen vergoeden, maar toch bovenstaand bedrag te willen uitkeren! Als ik het bedrag niet accepteer, loop ik volgens de rechtsbijstand de kans dat de tegenpartij helemaal niks meer wil uitkeren. Ik ben echter van mening dat ik door het aangeven op het schadeformulier duidelijk genoeg ben geweest. Hierover heb ik met mijn huisarts en therapeut overlegd en beiden vinden dat ik juist gehandeld heb. Mijn therapeut vindt dat ik met een duidelijk aanwijsbare reden zijn behandelingen onderga.

Nu is mijn probleem dat ik niet weet of ik het bod van de verzekering moet accepteren aangezien ik:
A. In de veronderstelling ben dat ik in het proces goed heb gehandeld, maar het mij onduidelijk is in hoeverre mij daadwerkelijk slecht handelen verweten kan worden met het oog op het raadplegen van de huisarts.
B. Niet weet hoe mijn klachten zich in de toekomst zullen ontwikkelen.

Heeft iemand tips, raad?

p.vanaarle
Berichten: 719
Lid geworden op: 23 mei 2005 16:25

Re: Afkoopsom letsel accepteren?

Ongelezen bericht door p.vanaarle »

Eerst raad ik je aan alles aan je herstel te doen met de optimale medische hulp en die fianciële kant maar even opzij te zetten en als laatste prioriteit te zien.
Natuurlijk kan je niet verweten worden dat je met je klachten naar de huisrts gaat. maar dat hebben ze misschien liever niet, omdat die jou de waarheid kan vertellen, dat het misschien wel erger is dan je zelf weet. want dat was bij mij het geval.
Gelukkig geneest pakweg 80 % van de slachtoffers binnen 3 tot 6 maanden. (Exacte cijfers zou ik op moeten zoeken). ik hoop dat jij daar bij hoort, dan wordt je de grote jarenlange ellende van letselschadebehandleing om je schade te verhalen bespaard.
Bij zwaardere gevallen gaat men er na 2 jaar van uit, dat de situatie dan niet veel meer verbetering zal opleveren. men noemt dat de eindfase (stabilisatie) Ik raad je dus aan af te wachten tot je herstel 100% is, voor je je schade gaat regelen of af laat kopen. Verzekeraars willen zo snel en geodkoop mogelijk van je afkomen en bieden altijd heel weinig ( om te beginnen hooguit 5 % van je schade). Kijk op dit forum naar de andere onderwerpen, zoals de beknopte gebruiksaanwijzing dan kom je het belangrijkste wel tegen.
je zult dan leren de werklijke vanzelfsprekende betekenis te doorzien als ze je iets melden of bieden. In dit geval betekent hun cryptische vanzelfsprekende advies / aanbod, dat je recht hebt op minstens een 20 keer zo hoog bedrag of nog meer en je er verstandig aan doet je medische eindfase af te wachten.
Laatst gewijzigd door p.vanaarle op 09 nov 2005 14:52, 2 keer totaal gewijzigd.

obijno
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 jul 2003 23:18

Re: Afkoopsom letsel accepteren?

Ongelezen bericht door obijno »

Sab 8 1
Kijk eens op http://www.osteopathie-haarlemmermeer.nl/

Voor een nek /rug probleem door een aanrijding is een manuele oplossing vaak niet goed tenzij er een aanwijzing is dat er gemanipuleerd moet worden omdat iets is "verschoven" en dat kan dan alleen door dat ongeluk zijn(?)
Een whiplash kan je met veel minder krijgen dus als je dat niet hebt is dat heel erg fijn.
Als het niet helpt welk probleem is er dan nog over?en wie heeft bepaald dat het geen whiplash is ? dus is het de tijd voor de osteopaat!!
En duizend euro is niets als je al twaalf behandelingen hebt gehad = er komt nog meer bij en wacht met de afkoop tot het over is.

Richardkr
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2005 23:15

Re: Afkoopsom letsel accepteren?

Ongelezen bericht door Richardkr »

Zorg voor een goede letselschadeadvocaat en probeer een mri scan
te krijgen daar kan men vaak op zien of je een whiplash hebt al zal dat door een verzekeringsmaatschappij nog niet voldoende zijn want als ze dan op die scan wat zien dan durven ze nog te beweren dat het slijtage was en dat je dat al had.
Het is echt een niet zo prettig traject.
Maar belangrijker dan het financiele is toch wel de weg naar herstel al is het maar gedeeltelijk. Met een whiplash valt te leven maar vergt nogal wat aanpassingen en een andere leefgewoonte. Maar het wordt een erg lang verhaal als ik dat allemaal moet schrijven. Maar als je nu het geld accepteerd kun je later geen aanspraak meer maken op eventuele vergoedingen ivm verergeren van de klachten later.
Meestal duurt het twee jaar en dan wordt er een eindbalans opgemaakt mbt de toename van de klachten of dat de klachten zijn verdwenen want bij een aantal mensen verdwijnen deze klachten na 6 maanden.
Ik hoop voor je dat de klachten weer verdwijnen, zo niet wens ik je heel veel sterkte toe want het is niet even makkelijk.
Er zijn ook een aantal goede website met informatie hierover.
:wink:

Marc01
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 mar 2005 12:29

Re: Afkoopsom letsel accepteren?

Ongelezen bericht door Marc01 »

p.vanaarle

Pfffffff............... je was op tijd! :D

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Afkoopsom letsel accepteren?

Ongelezen bericht door antonh »

Is het niet Pieter Romein dan komt p.vanaarle wel weer.
De een houd zich een tijd stil dan komt de ander wel weer.
Maar nu onder een nieuwe naam "Marc01"
Marc01 heeft een naam die sinds aanmelden in november 2005 nog nooit gebruikt is.
Vreemd??
:roll: :wink:

Pieter Romein en p.vanaarle deden ook niets anders dan oude topics naar voren halen en nu doet Marc01 het.

hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: Afkoopsom letsel accepteren?

Ongelezen bericht door hanz »

pieter romijn schijnt van ditr forum gewipt te zijn door lieden die niets beters te doen hebben dan klagen over postings van medeslachtoffers.
En zich als watjes gedragen tov TP's.
Bovendien is de kennis over whiplash van een dusdanig gehalte dat ik pieter romijn zou aanraden nioet meer terug te komen.
Gewoon zelf de zaakjes uitzoeken.
Bovendien scheelt dat in de hoogte van de uitkeringen door TP's en dus in de premie voor de verzekering van de heilige koe.
Mooi meegnomen.
Ik zou zeggen: pruts gezellig door en vooral afgeven op medeslachoffers zoals bv pieter romijn die zich inzetten voor wat?
Voor slachtoffers? Ik waag dat te betwijfelen.

Mvgr,

H

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Afkoopsom letsel accepteren?

Ongelezen bericht door antonh »

ps hanz,
Pieter Romein heeft geen enkel letsel!!
En dat heeft hij zelf geschreven.

hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: Afkoopsom letsel accepteren?

Ongelezen bericht door hanz »

Zelfs als dat zo zou zijn, so what?
Hebben de heren neurlogen zoals oa neuroloog Doel en prof wolters die slachtoffers via richtlijnen belazeren letsel? Nee, wel verdienen ze er goed aan.
Hebben medisch adviseurs van TP's die slachtoffers tot op het bot trachten te bedonderen letsel?
Dacht van niet.
Weet je waar die aan lijden? Aan een ernstige vorm van psychologische bewegingsangst dat vertaald wordt naar " blaiming the victim".
De richtlijn whiplash is daar een schoolvoorbeeld van.
Pieter tracht(e) tenminste nog wat te betekenen van die mensen en dat kun je van veel medici en P's niet zeggen.
En die werd gewipt.
Chapeau.

Mvgr,

Hanz

Marc01
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 mar 2005 12:29

Re: Afkoopsom letsel accepteren?

Ongelezen bericht door Marc01 »

klap, klap, klap,klap....... :lol:

Gesloten