| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Levob 3x Topspaarplan
Levob 3x Topspaarplan
...dat heeft mijn man dus en omdat wij net getrouwd zijn was ik bezig met de administratie op te schonen. Omdat dit hele contract al jaren premievrij is wil ik er gewoon mee stoppen. Het heeft een godsvermogen gekost en er is geen uiteindelijk geen rochel aan verdiend... Maar... Als ik dit afkoop, heeft dat fiscale gevolgen? Dat wist dat meisje namelijk niet te vertellen..
-
particulier
Re: Levob 3x Topspaarplan
Ik kan helaas niks vinden over dit produkt, weet niet precies wat het is. Als de polis in Box 1 valt (dat moet Levob u kunnen vertellen) dan zijn er fiscale gevolgen. Naar ik meen moet u dan 20 % als boete van de waarde afdragen aan de fiscus.
Valt de polis in Box 3 dan is er niets aan de hand. Echter, deze polissen hebben hun nadelen:
1. Dit soort aanbieders maken vaak een kostenreservering die in het begin vrij hoog is. Bij afkoop ben je dit bedrag kwijt.
2. Bij afkoop worden vaak kosten in rekening gebracht.
3. Tevens kan de "spaar"polis een verkapte beleggingspolis zijn.
Kortom: Nu afkopen kan echter duur uitpakken. Het kan voordelig zijn om de polis gewoon te laten bestaan: De kosten zijn er vermoedelijk al vanaf gegaan. De polis is gelukkig al premievrij.
Valt de polis in Box 3 dan is er niets aan de hand. Echter, deze polissen hebben hun nadelen:
1. Dit soort aanbieders maken vaak een kostenreservering die in het begin vrij hoog is. Bij afkoop ben je dit bedrag kwijt.
2. Bij afkoop worden vaak kosten in rekening gebracht.
3. Tevens kan de "spaar"polis een verkapte beleggingspolis zijn.
Kortom: Nu afkopen kan echter duur uitpakken. Het kan voordelig zijn om de polis gewoon te laten bestaan: De kosten zijn er vermoedelijk al vanaf gegaan. De polis is gelukkig al premievrij.
Re: Levob 3x Topspaarplan
Ben er al uit... Het is gewoon exact hetzelfde als een Koersplan..