LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fitanova/starbright

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Nessy
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2005 16:21

fitanova/starbright

Ongelezen bericht door Nessy »

Ik was zo stom geweest te denken dat het geen kwaad kon om zo'n reclamebrief terug te sturen waarbij je een prijs zou ontvangen.
Niet dat ik echt geloofde iets te ontvangen, maar ik dacht "je weet maar nooit"..kan geen kwaad ..
Ik heb er uitdrukkelijk bijgeschreven dat ik niet lid wil worden en dat ik niet iets wenst te ontvangen of te bestellen, maar dat ze wel het geld mochten overmaken naar mijn rekening.
Nu hoor ik dat ze dan toch geld van je rekening af kunnen halen, terwijl ik juist niets wilde hebben!
Ik heb ze gebeld maar ze nemen uiteraard niet op of doen alsof je in de wacht staat, maar dan kun je wachten tot sint juttemus!
Weet iemand of ze dat kunnen maken? Zomaar geld van je rekening afhalen? Ik zag n.l. bij de kleine lettertjes staan dat je geen aankoop/deelnameverplichting zou hebben. :oops: :cry:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: fitanova/starbright

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Natuurlijk mogen ze dat niet. Maar in een uitzending van Radar van enkele weken geleden hebben ze zich flink in de kaarten laten kijken. Kortom: het is een stelletje oplichters.

Wat je kunt doen, is NU al je bank opdracht geven incassopogingen door dit bedrijf van jouw rekening onder geen beding uit te voeren.

Ik neem aan dat ze ook niet beschikken over je bankrekening, of heb je dat toch verstrekt?

Nessy
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2005 16:21

Re: fitanova/starbright

Ongelezen bericht door Nessy »

Ja :cry:ik heb hen wel mijn rekeningnummer gegeven...

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: fitanova/starbright

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Nog niet veel aan de hand. Zeg je bank duidelijk, dat je in geen geval een afschrijving van fitarommel, of hoe heten ze, zult accepteren. Weet jij HUN nummer? Dan is dat des te beter, maar niet noodzakelijk.

Mijn advies is: laat je bank heel duidelijk merken waarom je eventuele incassopogingen van dit bedrijf wil blokkeren. Ik heb goede ervaringen met mijn eigen bank: zij werken doorgaans aan dit soort zaken wel mee.

Nessy
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2005 16:21

Re: fitanova/starbright

Ongelezen bericht door Nessy »

Ik had al bebeld, maar zij hebben een rekeningnummer van hen nodig..Anders kunnen ze er niets mee.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: fitanova/starbright

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Kun je dat niet vinden op internet? Ik zal eens kijken of ik iets vor je kan vinden. Maar het is al een positief teken dat ze het in dat geval kunnen blokkeren.

Nessy
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2005 16:21

Re: fitanova/starbright

Ongelezen bericht door Nessy »

Ik had een site van hun gezocht op internet,maar kan alleen losse reclamemateriaal vinden, geen site e.d.

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: fitanova/starbright

Ongelezen bericht door edmoor »

Kijk eens hier.

Maar blijf in ieder geval je afschriften in de gaten houden.
Eventuele afboekingen door Fitanova kun je direct terug laten halen (Storneren)
Mocht dat nodig zijn heb je natuurlijk ook direct de juiste tegenrekening.

Nessy
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2005 16:21

Re: fitanova/starbright

Ongelezen bericht door Nessy »

Bedankt!!

Rembrandt
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:51

Re: fitanova/starbright

Ongelezen bericht door Rembrandt »

Nessy,

Heb ook wat troubles met fitanova en heb us wat uitgevogelt .

http://forum.trosradar.nl/forum/viewtop ... machtiging

(uitgebreider) bij forum : trosradar uitzendingen / diversen en actie/reclames

* Door op de link te klikken word je internet verbinding opnieuw geladen dus ga je bij het begin beginnen en bevind die pagina zich onder de mijne .

suc6
Laatst gewijzigd door Rembrandt op 03 dec 2005 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.

knuffelbeer60
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2005 14:30

Re: fitanova/starbright

Ongelezen bericht door knuffelbeer60 »

ook ik heb regelmatig post met giga geldbedragen die ik op mijn rekening gestort zou krijgen.
ik ben eens wezen snuffelen op internet en wie kwam ik tegen als directeur van zoals bij puzzel variaties ene meneer Vlieger.
dus mensen wees gewaarschuwd het is je reinste oplichting waar de wet schijnbaar niets tegen doet maar als je je belasting formulier verkeerd invuld...........oeps dat mag ineens niet want dat is dan belastingfraude.

trek u conclusie hier maar uit zoals het behoort men weet wie het doet maar het schijnt allemaal te mogen. :twisted:
Laatst gewijzigd door knuffelbeer60 op 15 nov 2005 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Dijkie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2005 18:27

Re: fitanova/starbright

Ongelezen bericht door Dijkie »

Vandaag een brief ontvangen van Starbright, we hebben 14.364,87 euro gewonnen...

Toch blij dat ik nog even op deze site kijk, het leek ons al te mooi om waar te zijn.

Voor de liefhebbers: er staan 2 adressen vermeld, nl

StarBright
Postbus 90
5500 AB Veldhoven

of:Antwoordnummer 10051
5500 VD Veldhoven
Tel: 0900-3500355

Succes aan alle gedupeerden.

Rijsbergen
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 nov 2005 19:03

Re: fitanova/starbright

Ongelezen bericht door Rijsbergen »

Hoi Dijkie,

Ik heb vandaag precies zo'n brief gekregen,
ik heb nl ook € 14364,87 gewonnen,
Toch heel toevallig dat 2 personen op de cent af precies hetzelfde bedrag heeft gewonnen
ben in staat om naar het aangegeven adres te rijden en het persoonlijk te gaan halen

B. van Urk
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2005 19:28

Re: fitanova/starbright

Ongelezen bericht door B. van Urk »

Je kunt natuurlijk ook (annoniem) een baksteen of iets anders zwaars naar het gratis antwoordnummer terugsturen.

knuffelbeer60
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2005 14:30

Re: fitanova/starbright

Ongelezen bericht door knuffelbeer60 »

stom he ik kreeg namelijk ook zo`n brief dus we zijn rijk en wel met het zelfde bedrag als dat van jullie namelijk ook €14.364,87 met de volgende persoonlijke nummer BNKA51801

gr.willem :idea:

Rijsbergen
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 nov 2005 19:03

Re: fitanova/starbright

Ongelezen bericht door Rijsbergen »

ik heb 171833 als persoonlijke code,
maar wel met dezelfe letters

ik ga er binnenkort gewoon een keer langs, want zelf woon ik niet zo heel erg ver van veldhoven vandaan
zal ik eens mijn geld op gaan halen CASH
zonder rekeningnummers en icasso's
als ik mijn geld krijg betaal ik jullie een rondje drinken :D

marry1974
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 nov 2005 21:27

Re: fitanova/starbright

Ongelezen bericht door marry1974 »

Ook ik heb vandaag zo'n brief gehad.met het gewonnen bedrag van 14.364,87.
Met pers code:BNKA 177141

Niet op reageren is mijn advies.In de kleine letters staat dat ze maandelijks van je rekening een bedrag incasseren.
En dat ze de intentie hebben om de gewonnen prijzen over te maken.Dus intentie wil niet zeggen dat ze het ook doen.
Doen ze dus ook niet!!!!!!!!

Dus meteen bij het oud papier

Cilla
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2005 22:09

Re: fitanova/starbright

Ongelezen bericht door Cilla »

Te geestig. Ik heb zojuist een envelop gevonden met daarin de mededeling dat ik € 14.364,87 zou hebben gewonnen. Alleen even dit formuliertje retour zenden. Gelukkig vertrouw ik dit niet en ben even gaan zoeken. Daar hoef je geen moeite voor te doen, alleen even op google kijken en je weet dat Starbright gekoppeld blijkt aan Fitanova. Daar had ik al eens eerder iets van ontvangen. Naar Fitanova heb ik proberen t ebellen destijds om uit te vinden hoe ze aan mijn adresgegevens komen, ik kan me namelijk niet heugen me ergens voor in te hebben geschreven. Geen gehoor. Dus mensen: het LIJKT te mooi om waar te zijn, dus het IS ook te mooi om waar te zijn!!!!
Trap er dus niet in, je geeft toch ook niet zomaar iemand op straat je rekeningnummer, of wel????

reddragon
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2005 09:03

Re: fitanova/starbright

Ongelezen bericht door reddragon »

Ha Ha :lol: nou ik kon mijn geluk ook niet op ik heb ook € 14.364,87 gewonnen. met speciale code: BNKA156942. wat een gluk 8) dat ik eerst ff kijk hier. Het is toch &%^%$ belachelijk dat dit soort praktijken allemaal maar kunnen gebeuren :evil:

Voor rest succes :wink:

mercedesben
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2005 12:20

Re: fitanova/starbright

Ongelezen bericht door mercedesben »

hee mensjes
wij kregen ook al zon mooie brief ook maar ff uitzoeken dus
ook 14.364,87 euros toch leuk bedragje
onze code was BNKA 175033
dat is dus wel telkens anders
we hebben ze ook ff bij de kvk nagetrokken staan wel ingeschreven maar dan een adres in eindhoven laagtraat 281 c om precies te zijn mocht je even op visite willen gaan in eindhoven
hoop dat meer mensen hier ff kijken ja
groetjes

Gesloten